Wat ik vandaag bedoelde met dat ene topic:
Klik
En als je koppakking lek is dan gaan we lekker gelijk op of wat
tips van vrienden + echte monteurs:
1. Is de olie normaal? Helder, bruin, en geen bellen (wel bellen enz. dan cilinder/koelwater dat lekt naar de olie?)
2. Geen mayo of in mijn geval zelfs sate in de dop/vulbuis van de koelvloeistof leiding (olie naar het koelwater)
3. Start een koude motor, draai de dop vd. koelvloeistof eraf, zie je bubbels? Houd je hand erop, voel je druk opbouwen? (cilinder(s)/olie lekt naar koelwater) Zelfde voor olie-dop controleren (cilinder/koelwater lekt naar oliesysteem).
4. Als je thermostaat werkt en het is warm van binnen, zet de temp. regelaar op max. en ga een eind rijden. Hoor je nu geborrel tijdens de rit? Dat betekend dat luchtbellen (uit de cilinder?) zich opdringen aan het koelsysteem
5. Maak het blok goed warm, laat een dag/nacht afkoelen, draai de bougies eraf en laat iemand de startmotor draaien. Komt er nu een straaltje water uit de cilinders? En/of blijft de motor (wit) roken als hij warm is? (koelwater in cilinders)
Dat is wat ik er inmiddels vanaf weet, maar niets van dit alles is geloof ik op jou blok van toepassing, dus kiek ff op het ergens lekt en dan wil ik je best even helpen