Pascal, 'Pino' en veel meer...

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby Pascal » FriJan29, 2010 1:10:46 PM

Een update:

naja...er valt bar weinig te vertellen eigenlijk.
'Pino' doet gewoon wat er van haar wordt verlangd, ik heb geen problemen gehad sinds het motorbloktransplantatie-verhaal.
Er zijn echter een paar kleine puntjes waar ik aandacht aan schenken moet:

- de kachelventilator-schakelaar pakt alleen stand 1, dat heeft al sinds aankoop nooit helemaal lekker gewerkt.
Het ging beter toen ik een andere draaiknop monteerde maar de laatste tijd is stand 2 gewoon 'uit'...

- na het laswerk (zie topic) van de achterbalk doet ineens m'n achterruitverwarming het niet meer.
Er staat wel stroom op de twee soldeerpunten, en de draden zijn niet kapot, maar ontwasemen ho-maar.
Misschien zit het gewoon in het relais of drukknop in dash, zal eens goed kijken.

- de carb-afstelling is met dit 1.1-blok iets anders, waardoor ze lager stationair loopt.
Op zich prima, ware het niet dat nu het dashboard lekker rammelt...

- 1.0 blok is zo-goed-als klaar, pakkingen zijn verwisseld.
Zal eens kijken wanneer ik weer ga transplanteren.
Het huidige 1.1 blok doet prima zijn werk hoor, zit er nu 4K ofzo in en ik heb meteen een nieuwe D-riem gemonteerd.
Maar de bak maakt lawaai (diff lagertje denk ik), en ik ben niet zo'n racebeest dus hoef geen extra vermogen.
Het lijkt dat het 1.1 blokje iets zuinige is dan het originele eenlitertje.
Ik haal zelfs onder deze winterse omstandigheden makkelijk 1: 16 of beter.
blokje en bak gaan straks de verkoop weer in.

- ik heb lichte olielekkage bij het verdelerhuis.
Als straks het 1.0-blokje er weer ingaat zal ik er wel een nieuwe O-ring om doen.

- voorste bumperhoeken hangen een beetje op half-elf -> bumpersteunen zijn doorgerot.
Zal eens nieuwe stripjes buigen en monteren.

- zo te ruiken is m'n kachelradiateurtje niet helemaal goed meer, ik heb ook licht koelvloeistofverbruik...
Doe ik meteen met blokombouw, is de vloeistof er toch af.

- ik merk dat bandjes een probleem worden; mijn bandenboer geeft aan nog één 135-je Uniroyal te hebben liggen.
Zal eens even rondneuzen wie ze nog levert.

-mijn broertje heeft 'Pino' een tijdje ter leen gehad, z'n Golf II (tuurlijk) had wat electrische problemen (achterstallig onderhoud).
Hij is nog steeds dik tevreden met het €75,- Supercinqje (R5-je) uit '88 die we twee jaar geleden voor hem gekocht hebben.
(goedgoed; hij betaalt, ik opgekalefaterd).
Ding is nèt 'Pino': carb, dus doet het altijd.
Hij heeft veel lol gehad met 'Pino'; net zo'n flik-flak-auto als de R5, alleen heeft deze betere stoelen (eens, die van 'Pino' zijn net tuinstoeltjes).
Vond m'n turquoise stadsvrachtwagen 'wel stoer'.

:lol:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
User avatar
Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 834
Joined: ThuOct12, 2006 7:39:46 PM

Postby Pgoddijn » FriJan29, 2010 1:42:21 PM

Er passen vast wel andere banden op, of wil je perse die bandjes hebben dan?
Kachelradiateur lek is nooit grappig, maar het verwisselen kost in een type 1 stukken minder tijd ;-). Het is alleen slecht voor de gezondheid, voor zowel voor jou als de auto...

Als dit allemaal in 1 keer gedaan moet worden vrees ik dat vrouwlief je in ieder geval een heel weekend kwijt is :roll:.

Wel handig als je een andere aanjager erin kunt zetten, anders ben je weer extra tijd kwijt aan het repareren van dat ding.

Alleen vreemd van je achterruitverwarming... Als het alleen een relay is ben je zo klaar, anders heb ik volgens mij nog wel een knopje liggen (jawel, type 1). Kun je er anders niet direct 12v opzetten?
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Henk Bats » FriJan29, 2010 1:53:43 PM

Pascal wrote:.....
- ik merk dat bandjes een probleem worden; mijn bandenboer geeft aan nog één 135-je Uniroyal te hebben liggen.
Zal eens even rondneuzen wie ze nog levert.
....


Ik heb dat probleem ook gekend onze rode 1.1E S6 had ook af fabriek 135 breed ooit 145 breed kunnen kopen en gemonteerd en nu ligt er al een aantal jaren 155 breed op zonder problemen.

Voordeel is dat 155 breed volop te leveren is en ook nog voor een redelijke prijs.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby MBa@NL » FriJan29, 2010 5:44:51 PM

145 is officieel ook de vervanger voor de 135 bandjes. Michelin levert het al een aantal jaar niet meer. in mijn ogen erg jammer want op een E staat het briljant!
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Pascal » FriJan29, 2010 6:39:41 PM

Een snelle zoektocht leverde me deze leverancier op, al zegt het merk me niets..

http://www.twen-tyre.nl/main.asp?id=41959

En zoals al opgemerkt: 'Pino' staat het mooist op 135/70.
Bandjes bevallen prima, ook in de sneeuw is het dikke pret.
Kachelradiateur slecht voor de gezondheid??
Omdat ik yoga moet beoefenen zeker, dus slecht voor de rug... :lol:
Valt wel mee als je de auto op een brug zet, hoef je niet zover te bukken.
En type I is vrij simpel en snel gedaan, kan op dezelfde dag als blokwissel.
Electrisch moet ik gewoon een keer induiken met een multimeter, heb er nu geen zin in met deze temperaturen en sneeuwprut.
Komt van het voorjaar wel.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
User avatar
Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 834
Joined: ThuOct12, 2006 7:39:46 PM

Postby Pgoddijn » SatJan30, 2010 10:09:12 AM

Had ooit eens begrepen dat de dampen van kvs niet super is voor de gezondheid... Misschien valt het wel mee, maar yoga schijnt niet perse slecht voor je te zijn hoor, maar misschien op jouw leeftijd? ;-)

Maar als je aanjager het niet doet en je wil die uit elkaar trekken, dat kan nog wel tijd kosten (dat bedoelde ik in m'n vorige post).

Eerst kappen met die sneeuw, het is hier namelijk weer wit (en moet een uitlaat gaan doen :?)!
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Pascal » ThuMar25, 2010 3:41:36 PM

Heb gewoon niets te melden:

'Pino' doet gewoon uitstekend haar werk....stom ding.

- blowerdraaischakelaar gemaakt (even losgenomen uit dash en ingespoten met een contactspray),
- kachelradiateurtje lijkt niet lek (zie geen waterlekkagesporen), maar ruik wèl wat....?
- achterruitverwarming doet het weer (relais maakte slecht contact),
- bestuurdersstoel zit weer vast (rail lam, type II rail ingebouwd),
- ontstekingshuis van nieuwe o-ring voorzien -> weg lekkage,
- carb afgesteld

Teller staat op 128-en-nog-wat K, dus sinds aankoop vier jaar terug 23K mee gereden...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
User avatar
Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 834
Joined: ThuOct12, 2006 7:39:46 PM

Postby raoel » ThuMar25, 2010 3:52:43 PM

niet slecht voor zo'n oudje :) jammer he als er niks stuk is? gelukkig heb je nog meer oud spul in de schuur :D
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby grietje » ThuMar25, 2010 5:10:06 PM

Pascal wrote:Heb gewoon niets te melden:

'Pino' doet gewoon uitstekend haar werk....stom ding.

- blowerdraaischakelaar gemaakt (even losgenomen uit dash en ingespoten met een contactspray),
- kachelradiateurtje lijkt niet lek (zie geen waterlekkagesporen), maar ruik wèl wat....?
- achterruitverwarming doet het weer (relais maakte slecht contact),
- bestuurdersstoel zit weer vast (rail lam, type II rail ingebouwd),
- ontstekingshuis van nieuwe o-ring voorzien -> weg lekkage,
- carb afgesteld

Teller staat op 128-en-nog-wat K, dus sinds aankoop vier jaar terug 23K mee gereden...



saai zeg, zo'n 1.0 ;) tijd voor iets spannenders? :twisted:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Pascal » ThuMar25, 2010 5:15:04 PM

Heb nog een CX waar binnenkort een 2.2 blok ingelepeld wordt, een Mini 1000HLE waar een flink stuk van de bodem moet worden gelast/vernieuwd en last but not least: de DSuper die op voltooiing wacht.
De garage is nog gevuld met motoren in diverse staat van rijdbaarheid,
dus......
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
User avatar
Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 834
Joined: ThuOct12, 2006 7:39:46 PM

Postby grietje » ThuMar25, 2010 5:37:44 PM

Pascal wrote:Heb nog een CX waar binnenkort een 2.2 blok ingelepeld wordt, een Mini 1000HLE waar een flink stuk van de bodem moet worden gelast/vernieuwd en last but not least: de DSuper die op voltooiing wacht.
De garage is nog gevuld met motoren in diverse staat van rijdbaarheid,
dus......


vervelen zal je je niet :lol:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Pgoddijn » ThuMar25, 2010 8:56:38 PM

Mocht je het willen proberen, heb hier nog steeds een kachelradiateur voor je liggen. Blij dat de blower gewoon slecht contact had, hoef ik me niet schuldig te voelen over dat ik die niet had meegenomen.
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Pascal » MonMar29, 2010 11:53:48 AM

Zie je wel dat een beetje vertroetelen en TLC zijn vruchten afwerpt:

vandaag voor het tweede jaar achtereenvolgens zonder een enkel aandachtspunt door de APK gevlogen!!

Keurmeester zei nog: "Mmm...mot geen gewoonte worden met dat ding, tis geen Toyota!
Volgende keer ram ik er zelf wel een gat in!..." met een dikke knipoog.

:lol:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
User avatar
Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 834
Joined: ThuOct12, 2006 7:39:46 PM

Postby Pgoddijn » MonMar29, 2010 12:00:10 PM

Pascal wrote:Keurmeester zei nog: "Mmm...mot geen gewoonte worden met dat ding, tis geen Toyota!

:lol:! Leuk, zo'n keurmeester :-P. Gefeliciteerd met de apk natuurlijk! Dat er nog vele auto'tjes in je bezit mogen volgen :-D
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Pascal » MonMar29, 2010 12:02:37 PM

Mag niet meer van de vrouw voorlopig....en volgens mijn schoonvader staat zijn garage zo al vol zát...

:lol:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
User avatar
Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 834
Joined: ThuOct12, 2006 7:39:46 PM

Postby Pgoddijn » MonMar29, 2010 12:09:43 PM

Naja, begin maar met Brutus, Maya, de ZX, de motor, etc? Ok, de motor heeft geen apk nodig maar wel wat liefde geloof ik...
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby raoel » MonMar29, 2010 1:19:25 PM

Gefeli met de APK! Makkelijk scoren is ook scoren :D
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby grietje » MonMar29, 2010 2:08:56 PM

Goedzo!!!

en geef de vrouw maar eens gelijk ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Pascal » MonMar29, 2010 2:17:41 PM

Vrouwen hebben geen gelijk, ze krijgen het....

:lick
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
User avatar
Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 834
Joined: ThuOct12, 2006 7:39:46 PM

Postby Pgoddijn » MonMar29, 2010 2:19:34 PM

Pascal wrote:Vrouwen hebben geen gelijk, ze krijgen het....

:lick

:Thnks
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests

cron