IceByte aka Eelco (Citroen C5 Break 2.2 HDI Exclusive 2006)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby IceByte » SatApr12, 2008 11:20:36 PM

TTF wrote:http://www.bbpartners.nl/taxaties/taxaties/bpm-op-schadeautos.html

kleine tip, alhoewel ik denk dat het je vast wel bekend voor komt :wink:


Denk niet dat het echt opgaat voor dit autootje, schade is minimaal, hoef waarschijnlijk alleen maar wat overspuitwerk te laten doen, bumpertje is wat gekrast, en scherm zit een deukje in. Mistlampje moet dr nieuw in, en koplamp moet ff weer op zn plek gezet worden.
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby IceByte » MonApr14, 2008 5:00:02 PM

Morgen kijken naar een nieuwe gegadigde zoals ik al eerder zei, heb mooi vrij kunnen krijgen, als de schade niet tegenvalt gaat ie gelijk mee terug, moet alleen een nieuw koelertje in, die hebben we al bij de prijs in.

Image

Image

Image

Dus nog ff afwachten, en dan misschien in et bezit van een 206 met leer, climate control en een hele zooi electrisch bedienbaar spul.
Helaas geen lichtmetaal, maar dat is snel genoeg te vinden.
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby IceByte » TueApr15, 2008 9:05:45 PM

Zo, de 206 is binnen, deze liep toch iets lekkerder dan de andere waar ik ben wezen kijken, schade valt me alleszins mee, front is nog intact, alleen de koeler was kapot, lijkt dr op dat die bij het achteruit rijden na het ongeval ergens achter was blijven hangen.

Voorbumper is niet meer te maken, die moet vervangen worden, koplampen zijn nog heel, mistlamp is kapot, of de bevestiging achter de bumper, kan ik pas zien zodra de bumper eraf ligt.

Heb dr een kleine 300km mee op zitten al, en het rijdt allemaal goed.
Velgjes zijn helaas met winterbanden, dus ik moet snel op zoek naar een setje lichtmetaal, ik heb al een setje 16'' gti lichtmetaal op het oog, dus dat komt wel goed.

Image

Dit soort velgjes praten we dan over, niet te overdreven, gewoon netjes, en origineel peugeot.
Ook kom ik er net achter dat op de papieren vermeld staat dat ie 40mm verlaagd is met eibach veren, zou ook het relatief stugge rijgedrag verklaren.

Verder heeft ie zo links en rechts wel de nodige butsjes, maar dat laat ik er nog wel uit halen. Verder is ie vanbinnen en onder de kap hardstikke netjes.
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby Glenn@nl » TueApr15, 2008 9:12:02 PM

Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop! Succes met opknappen en dan kan het genieten beginnen :)
User avatar
Glenn@nl
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3231
Joined: ThuMay19, 2005 4:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Postby Rio97 » TueApr15, 2008 9:31:35 PM

Gefeliciteerd, interieur ziet er chique uit.
Velgen zullen de auto goed staan.

Veel plezier er mee!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby IceByte » FriApr18, 2008 7:43:14 PM

Even een middagje werk, en de 206 staat er als volgt bij:

Image

Image

Schade valt op zich mee, wordt een nieuw stukkie front zeer waarschijnlijk, wat er nu in zit krijg je nooit fatsoenlijk recht meer.

Verder een wat tegenvallend verhaal qua onderdeeltjes, beide koplampen zijn 2 van de 3 ophangpunten kwijt, nu wilde ik toch al heldere lampen er in, dus dat wordt een zoektochtje. Andere mistlampje is ook kapot, kan op zich nog wel gemaakt worden, maar als ik een wat sportievere bumper neem dan moet ik ook andere mistpitjes hebben.

Originele eigenaar is ook achterhaald, dus die binnenkort maar ns bellen om te vragen of de sleutel met afstandsbediening er nog is.
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby IceByte » TueApr22, 2008 7:08:42 AM

Zo, even wat AX nieuws, hij loopt nog steeds lekker door, alleen beginnen er wat dingetjes op te spelen:

- Aandrijfas hoesje rechts
- Handrem rechts doet niets
- Handrem lampje doet het ook niet goed (schakelaar)
- Hij gooit er wat olie uit via de klepdeksel boutjes (nieuwe boutjes halen)

Al met al kleinigheidjes, aandrijfasjes vind ik niet zo gek, ze zitten er voor zover ik weet al een kleine 3 ton onder, heb ze toendertijd met de motorswap niet vervangen namelijk.

op 206 vlak valt er niet veel te melden, behalve dan dat ik een bumper + mistlampen heb weten te vinden, koplampen zijn er ook zo goed als zeker al. Bumper is van een XS model, met een net iets grotere happer aan de voorkant.

Blijft over nog een huis voor de koelvin en wat ander klein grut, en misschien een andere grille.

Over een weekje of 2 kan ik gaan bellen met de plaatwerker voor een afspraak voor het uitdeuken en restylen (parkeerdeukjes verwijderen), heb gelukkig een goeie plaatwerker, dus dat gaat allemaal wel weer netjes worden.
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby IceByte » ThuJul17, 2008 8:57:32 AM

Kleine update... niet wat de AX betreft maar de 206, hij staat alweer enige tijd gespoten voor de deur, maar sinds een paar dagen hangt nagenoeg alles er weer aan wat er aan hoort te hangen, en lijkt het weer op een auto:

Image

Image

Grill blijft er voorlopig nog even uit, aangezien ik nadat ik bij de RDW geweest ben de boel er toch weer uit moet ivm de Xenon verlichting. De grill is namelijk een kloteconstructie om los te maken, en heb geen zin om de nieuwe grille ook te slopen als het niet hoeft.

Qua audio is er ook nog niet veel te melden, alleen dat alle binnenschermen zijn voorzien van bitumenplaat, en dat er een 16,5cm composet van audio system ligt te wachten op inbouw.

Ik weet wel dat de 206 een heel stuk lager gaat zijn dan de AX, dus dat zal ff wennen zijn met drempels, en stoeprandjes e.d.

Op het vlak van de AX valt niet veel te melden, het grootste probleem is verholpen, het aandrijfasje waarvan de hoes kapot was is vervangen door een ander exemplaar wat ik nog had liggen, ook is van deze nieuwe as de hoes preventief vervangen.
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby kevin.broke » ThuJul17, 2008 4:24:23 PM

Wat ik al zei Eelco; hij is echt ONTZETTEND mooi met alles meegespoten!

Wel gek trouwens, zonder grille is het snuitje een stuk minder lief... Misschien het logo er maar uit laten ofzo? :D
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby IceByte » ThuJul17, 2008 8:22:00 PM

kevin.broke wrote:Wat ik al zei Eelco; hij is echt ONTZETTEND mooi met alles meegespoten!

Wel gek trouwens, zonder grille is het snuitje een stuk minder lief... Misschien het logo er maar uit laten ofzo? :D


hehe, zo ziet ie dr nog wat minder lief uit:

Image

Als ik platen kan regelen dan gaat ie maandag naar de RDW, en als ie daar eenmaal geweest is dan kunnen de voorbereidingen getroffen worden voor de audio in de 206. Zit ik alleen met het feit dat ik dan in de AX geen fatsoenlijke audio meer heb. Dus met een beetje mazzel wil ik van de week ook met de audio aan de gang gaan.

En ik zal ook nog met de xenon aan de gang moeten, maar daarvoor moet ik of in de xenon kabelboom gaan hakken, of in de verloopkabel die ik heb liggen.
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby IceByte » TueAug19, 2008 5:41:43 PM

Zo, even een update wat zowel de Ax als de 206 betreft.
De AX is afgelopen zaterdag naar een nieuwe eigenaar gegaan, dus blijft er alleen de 206 over, die zit alweer een paar weekjes op de weg inmiddels, en staat er ondertussen zo bij:

Image
Xenon:
Image

Image

1e grote rit heeft ie al gehad, retourtje hamburg een paar dagen nadat ik hem op de weg had.
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby Browny » TueAug19, 2008 6:35:48 PM

Mooie 206!! Trekt stukken beter zeker.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby IceByte » TueAug19, 2008 7:08:41 PM

Browny wrote:Mooie 206!! Trekt stukken beter zeker.


Das wel een ding dat zeker is ja, helaas hield ie het op de duitse autobahn voor gezien met 190 op de teller heuveltje af. Maar qua trekkracht heb je idd ietsie meer, van 82nm naar 206, en van 50 naar 90 pk is een klein verschil.
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby IceByte » SunOct18, 2009 9:20:29 PM

even een update, weliswaar minder leuk, dr is schade aan de 206, ben van de weg af gereden door een mede weggebruiker:

Image

Image

Weg ging daar van 2 > 1 baan, tegenpartij is over verdrijvingsvlakken gejakkerd, en kwam tot de conclusie dat ie me alleen nog maar van de weg kon rammen toen er een vluchtheuvel stond.
Van de weg afgeraakt, weer de weg opgekomen, en vervolgens onder de hoek op de 2e foto weer de berm in geraakt...
Auto gelukkig tot stilstand kunnen brengen, en ontzettend pissig opdie gast natuurlijk.... 2 dagen voordat ik op vakantie zou gaan, en net 4 nieuwe bandjes dr op, en laten balanceren :S
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby Mastenhose » MonOct19, 2009 9:54:58 AM

Wat een ongelofelijke domme lul zeg!
Echt zonde, de 206 stond er geweldig mooi bij!
Hopelijk krijg je 't voor elkaar om 'm via de verzekering een flinke poot uit te draaien!

Mensen met dit soort acties moeten ze 't rijbewijs afpakken en nooit meer teruggeven!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Tijmen » MonOct19, 2009 10:34:35 AM

Lekker hoor! Fijn zulke medeweg(mis)gebruikers.... Kan me voorstellen dat je 'm vervloekt hebt. Hoe ben je er zelf afgekomen?
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby TTF » MonOct19, 2009 11:22:25 AM

zonde, alhoewel toch netjes dat je die paal hebt weten te ontwijken :)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroen Ax 1.6 gti 92'


Image Image
User avatar
TTF
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5416
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Postby Rio97 » TueOct20, 2009 6:04:02 PM

Zo dan, dat is wel zwaar kl*te.
Wat is de schade?
Scheelde inderdaad weinig of je had ook nog een lantaarnpaal meegenomen.
Wel op vakantie kunnen gaan?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby IceByte » TueOct27, 2009 2:50:38 PM

Rio97 wrote:Zo dan, dat is wel zwaar kl*te.
Wat is de schade?
Scheelde inderdaad weinig of je had ook nog een lantaarnpaal meegenomen.
Wel op vakantie kunnen gaan?


Dat is gelukkig allemaal nog goed gekomen, omdat ik een reis en kredietbrief had, waarin stond dat ik als ik zoveel uur voor vertrek iets met de auto zou krijgen wat niet voor vertrek te repareren was ik recht had op vervangend vervoer van de ANWB, dus ik ben met een 1 maand oude polo op vakantie geweest, niet zo prettig rijden als met mn eigen 206je :D Uiteindelijk toch een leuke week gehad met mn vriendin en de kids in Eurodisney, weer zat mee, 1 dag regen en verder lekker droog geweest.

Schade valt zo op het oog mee, expert is geweest, scherm + portier en wss ook nog de bumper. En uiteraard de velg, dus ff kijken wat ze daarmee willen gaan doen, als he tme niet aanstaat laat ik ze als de winterbanden eronder liggen stralen en poedercoaten. Ophanging was nog in orde, garage had daar al naar gekeken, en opnieuw uitgelijnd, dus dat valt nog mee.

Achteraf zie je idd hoe dicht je langs die paal bent gegaan, dat valt je op dat moment niet op. Diverse mensen geven al aan dat het niet veel gekker had moeten gaan anders was ik misschien ook nog gaan rollen, en dan was het leed niet te overzien.

Verder zelf er niets aan overgehouden, behalve dan een aanvaring met mn vriendin, haar oudste lag lekker op de achterbank omdat ze doodop was, en natuurlijk net deze ene keer de gordel niet om.
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby Joost » TueOct27, 2009 4:58:07 PM

oeps misselijke tik zo (heel herkenbaar)
daarom altijd gordel om. vooral bij kids het worden vliegende projectielen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests

cron