degene (AX 1.4i TRS, AX 1.4i TRS, MERC W115, MERC 409)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

degene (AX 1.4i TRS, AX 1.4i TRS, MERC W115, MERC 409)

Postby degene » TueOct13, 2009 1:40:20 AM

Hallo AX Clubbers!

Ik ben degene. Aka Ard, maar zeg maar gewoon de gene. 26 jaar en woonachtig in Delft.

Voor mijn recreatieve kilometertjes heb ik altijd Mini gereden. (1300 carb. spartaans gravel in the guts and spit in the eye bakkie) Maar deze zomervakantie hadden mijn vriendin en ik de behoefte om Midden Europa te gaan beleven. (aanleiding: Sziget festival in Budapest!)

Een goede vriend Peter, jullie allen natuurllijk welbekend als Pgoddijn en even zo bekend om zijn onbedaarlijke vriendelijkheid, wilde zijn AX hiervoor wel te leen doen.
Bagageruimte en verbruik waren 2 van die punten waar de Mini nou niet om geroemd kon worden en de AX, .. wel. :)

Goed, een kleine 10.000 kilometer later, na het onstuimige verkeer in hartje Budapest en het drukke Praag. Geen schrammetje.

Eenmaal thuis werd het lage verbruik een beetje verslavend, dus de teruggave aan Pgoddijn liet even op zich wachten (zoals ik wel meer dingen ... .. laat wachten)
Was ik net van plan de daad bij het woord te voegen, reed ik een dikke deuk in het linker voorscherm. Met dank ook aan een onoverzichtelijke verkeerssituatie, ochtendhumeur, pech en een (achteraf) histerisch juffrouwtje van mijn leeftijd.

Ik praat niks goed natuurlijk maar in door dit ongeval ben ik geloof ik een aantal keer ter sprake gekomen op dit forum. En wel als degene. Dus die forumnaam spreekt voor zich.

Linkerwiel lijkt wat uit het lood te staan. Dus ik hoop dat met een beetje hulp van Peet en Grietje weer recht te kunnen trekken. Blik kon ik gelukkig in de goede kleur op de sloop vinden (onderdelenzoeker b'vo!)
Maar met een scheef wiel moet je natuurlijk niet bij Pgoddijn aankomen.
Dus ik spaar nu voor een leuke witte AX 1.4i TRS als wiedergutmachung.
Morgen, de 14de, wordt ie uit Schubbekutteveen (Fr.) gehaald
Houd uw AX Club Forum dus in de gaten!


Logboekje van gebeurtenissen:

First => Verkocht aan Omkatman
Witte TRS => rijdt nogsteeds rond
Zwarte TGS => verkocht aan Quinten
Zilvergrijze TRS => Enige autotje waar ik nog in rij!
Er aan gedaan:
- Carterpan+pakking vervangen
- Olie/filter vernieuwd
- Koppeling vernieuwd
- Dakraam erin
- GT velgen erop
- Composetje (Bull Audio) erin
- Achteras vervangen
- Winddeflectors erop
- Spoiler erop
- KVS geflushed en vernieuwd
Last edited by degene on TueMar04, 2014 6:48:07 PM, edited 6 times in total.
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Postby Tijmen » TueOct13, 2009 7:48:36 AM

Welkom degene (Ard). Niet zo netjes van je om de AX van ppgoddijn kapoet te maken.

Hoe was Sziget? Ik was rond die tijd ook in Budapest, maar helaas niet heen geweest. Veel onbekende artiesten (voor mij) geloof ik.
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby raoel » TueOct13, 2009 7:52:15 AM

Oh wauw, ga jij die halen? Goeie zaak :)


Welkom! Ja, voor de gemiddelde AX clubber is het net alsof we je al kennen na al die verhalen :)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby degene » TueOct13, 2009 3:28:03 PM

Da's niet best raoel, van die verhalen. Maar ik zal er mee leven.
Mooi dat iedereen me alvast kent, dan doe ik wel alsof ik thuis ben.

Ja Sziget was super. We gingen niet voor de grote namen (die wel of niet ontbraken), maar gewoon voor de allround awesomeness van het hele gebeuren. Naast het hoofdpodium waren we vooral aan de Blues Stage gekluisterd. Allerlei merkwaardige Hongaarse bandjes die daar op het podium hun moment of fame beleven. Je lacht je ook rot met al het andere publiek; zo niet bij een podium, danwel op de 'camping' waar gemiddeld 4 mensen per vierkante meter bivakkeren.
Je had een dagkaartje kunnen kopen, dat doen veel Buda's en Pestenaren. Maar die stad is ook te mooi om waar te zijn, dus ik geef je wel gelijk.
Nog naar een van die twee Thermen (Thermae?) geweest?
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Postby Tijmen » TueOct13, 2009 4:07:16 PM

degene wrote:Da's niet best raoel, van die verhalen. Maar ik zal er mee leven.
Mooi dat iedereen me alvast kent, dan doe ik wel alsof ik thuis ben.

Ja Sziget was super. We gingen niet voor de grote namen (die wel of niet ontbraken), maar gewoon voor de allround awesomeness van het hele gebeuren. Naast het hoofdpodium waren we vooral aan de Blues Stage gekluisterd. Allerlei merkwaardige Hongaarse bandjes die daar op het podium hun moment of fame beleven. Je lacht je ook rot met al het andere publiek; zo niet bij een podium, danwel op de 'camping' waar gemiddeld 4 mensen per vierkante meter bivakkeren.
Je had een dagkaartje kunnen kopen, dat doen veel Buda's en Pestenaren. Maar die stad is ook te mooi om waar te zijn, dus ik geef je wel gelijk.
Nog naar een van die twee Thermen (Thermae?) geweest?


Nee, geen thermen gezien... (was dan ook een echte mannenvakantie). Waren op doorreis van het Balatonmeer (oa. kermistent-badplaats Siofok) naar Slowakije.

Op turbo-stand alle uithoeken van de stad bekeken, veel foto's gemaakt (stelletje Jappen), lekker en goedkoop uit eten in een voor Hongaarse begrippen asociaal dure tent, bier gedronken, nog een beetje meer bier gedronken, vrouwen gekeken en genoten van de Hongaarse mentaliteit en vriendelijkheid. Stuk prettiger dan in bijvoorbeeld Tsjechie.

Aan de foto's en flimpjes van Sziget te zien was het wel super. Baal vooral dat ik de sfeer en The Offspring (jeugdsentiment) heb gemist.

Nog last gehad van de overstroming die vlak voor Sziget geweest was qua terrein etc? En nog AXjes gezien???? Ik weinig....
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby degene » TueOct13, 2009 5:37:15 PM

Ah dat klinkt heel goed.

Balaton ja daar zijn we ook een dikke week wezen hangen. oa Siofok idd.
Tjechische mentaliteit onprettiger? Weet niet; in Budapest vraag je aan een pauzerende agent of je je auto daar en daar kwijt kan, kom je terug is ie weggesleept. De vertaler bij het weggesleepte auto-ophaal-depot keek daar totaal niet van op en wist dat 'all police are idiots'.
En in Praag wachtte ik van tien tot half 1 s'nachts -zonder op anderen te hoeven wachten- op een proces verbaal omdat telefoon genikt was in het OV.

Maar dat zegt natuurlijk weinig over de mensen. Heb het in beide landen met iedereen kunnen vinden. Tjechie was wel lekker goedkoop tanken: 1.00 euro per liter :)

Nee totaal geen last gehad van overstromingen o.i.d. Onze tent stond pal aan het strandje van het eiland, nog voor dat het evenement begonnen was.
Offspring was geweldig, als je video'tjes ervan gezien hebt, was ik degene die op zo'n metale afvalbak boven het publiek uit stak.

Onderweg één AXje gezien in het Hongaarse binnenland. Ze waren met z'n vieren en ze gingen helemaal uit hun plaat om het feit dat ik achter ze reed :shock:
de bijrijder moest het stuur overnemen, zo heftig was de eerste piloot overmant door emotie :lol:
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Postby Tijmen » TueOct13, 2009 8:45:53 PM

degene wrote:Onderweg één AXje gezien in het Hongaarse binnenland. Ze waren met z'n vieren en ze gingen helemaal uit hun plaat om het feit dat ik achter ze reed :shock:
de bijrijder moest het stuur overnemen, zo heftig was de eerste piloot overmant door emotie :lol:


Whahaha geniaal! Ik heb er in de hele rit ook maar twee gezien.
Wel besloten dat ik met het Sportje (of gelijkwaardig) terug MOET naar Slowakije. Een paar ontzettend leuke stukjes gedaan waar het niet voor niets stierf van de motorrijders.
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby raoel » TueOct13, 2009 8:48:46 PM

degene wrote:de bijrijder moest het stuur overnemen, zo heftig was de eerste piloot overmant door emotie :lol:


Haha, mooi verhaal :)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby Pgoddijn » TueOct13, 2009 9:28:44 PM

Ok, ik ben degene die de TRS gaat ophalen, samen met Romy ;-).

Zodirect nog even een was draaien, kan ik een beetje netjes naar Friesland. Schubbekutteveen moet dus Surhuisterveen zijn.

Hier de TRS:

Image

Kromme wielen moeten opgelost kunnen worden, gaan we ook onze uiterste best op doen natuurlijk ;-).

De First gaat weer gewoon recht rijden, moet kunnen. Misschien volgend jaar weer de Buda's en de Pesten opzoeken?
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby raoel » TueOct13, 2009 9:44:23 PM

Sjonge die moet echt geshowed worden op een meeting binnenkort :P
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby Pgoddijn » ThuOct15, 2009 10:20:54 AM

raoel wrote:Sjonge die moet echt geshowed worden op een meeting binnenkort :P

Dat gaat ook wel gebeuren, maar jij mag hem eerst zien ;-). Zaterdag?

Ben bezig met foto's uploaden, komen zo in mijn wie is wie :)
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby grietje » ThuOct15, 2009 12:49:36 PM

Hee die Ard!

Schubbekutteveen was zeer gast vrij. Ligt aan de naam zeker :twisted:


Maja, welkom, degene :)
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby degene » WedFeb10, 2010 2:01:44 AM

Zoo, vandaag een mooie dag!

Met dank aan slalombx nu de eigenaar van een 1.4i TGS :D
Foto's volgen natuurlijk.
Gisteren APK afkeur op CO-waarde (0.75 waar <0.3 moest zijn)
Dus vannochtend 'Esso Supreme' getankt en hopen dat de gereinigde lambdasonde en injectie de rest van het verschil zouden maken.
Op weg naar keuringstation flink hoog in de toeren over de snelweg geknald en as hot as it gets (niet letterlijk dan he) aan de meetapparatuur gehaakt.
Resultaat: zo schoon als een bergbeekje!

Eerder ook nog met Pgoddijn het kachelhuis vervangen, wat niet echt een klein klusje is. Binnenkort KVS circuit even spoelen, kachel aansluiten, nieuw sap d'r in en dan wordt het nog es behaaglijk binnen!

APK is dus binnen en dat is het voornaamste :D
De 1.1i First is vanaf nu deelnemer aan de Grote Donorshow.
Kabelboom, Furio interieur en radio/casettespeler zijn inmiddels gereserveerd. De rest staat popelend op jullie aasgieren te wachten :lol:
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Postby Pgoddijn » TueFeb16, 2010 9:28:09 AM

Zo, mooi dat die CO na het lambda geintje gewoon lekker ok was ;-). Als je een keer wat vroeger langskomt op een avond gaan we foto's maken. Dit kan natuurlijk niet, iedereen hier is foto-geil!

Kachel is inmiddels al aangesloten, maar heb je nu al proper ontlucht? Gevaarlijke praktijken als dat nog niet het geval is!

In ieder geval wel gefeliciteerd met de apk, het is een fijn wagentje, bijna jammer dat ik hem zelf niet had gekocht toen ;-). Maar het was zonde geweest om deze op te offeren voor het chassisnummer :P.
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby degene » TueFeb16, 2010 11:43:54 AM

Ja dat zou bij nader inzien wel zonde zijn geweest.

Ja ik heb de ochtend erop meteen goed ontlucht. Methode Grietje, zegmaar.
Weet niet of het gaat lukken eerder op de avond langs te komen voor een shootsessie. Werk tot 8 uur en dan is het toch al vrij donker.

Weekends bestaan gelukkig ook nog, dus hold your [s]horses[/s] vlekkenverwijderaars!
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Postby Pgoddijn » TueFeb16, 2010 11:53:39 AM

Hold your vlekkenverwijderaars?

De camera van je huidige telefoon is met een beetje licht (zoals nu) best ok, je hoeft geen foto's van 5MP hier te dumpen ;-). Uitstappen op je werk en een rondje om de auto lopen (en schieten maar ;-). Ik loop zo even mijn telefoon even door op zoek naar een foto van de kachelradiateur ;-)
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby degene » TueFeb16, 2010 2:54:03 PM

Oh, ik had net een zooitje 5MP foto's geschoten :lol:
Idd in de grote baas zijn tijd.
Vanavond even uploaden
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Foto's!

Postby degene » WedFeb17, 2010 1:05:00 AM

Ok komen ze dan.
Ik heb er een stuk of 6 uitgekozen, maar d'r is meer te zien: klik hier

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Ja, inmiddels alweer meer dan 1100 km. in gereden :)

Image
Heerlijke 5bak, genot om mee te mogen schakelen.

Image
Motiefje

Image
Kees aka Slalombx aka Mister Manta FTW

Image

Eerstvolgende dat onder handen wordt genomen zijn de velgjes. Ik wil ze mooi strak wit en sowieso met spatlappen.
Maar ook de vsnaar, driem, waterpomp en een cv staan op het to-do lijstje. :D [/url]
Last edited by degene on ThuMay06, 2010 12:34:59 PM, edited 1 time in total.
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Postby Henk Bats » WedFeb17, 2010 7:35:40 AM

Mooie plaatjes van een mooie 14TGS en veel plezier gewenst met deze AX.

Groetjes, Henk

p.s.

Mocht je het aanhangsel (stukje vierkant) aan je trekhaak kwijt willen dan hou ik me aanbevolen. Het is namenlijk een onderdeel van een oud type fietsdrager (Twinny-Load) die wij nog steeds ingebruik hebben.
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby raoel » WedFeb17, 2010 8:45:52 AM

Mooi zo'n TGS :)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Next

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 86 guests