degene (AX 1.4i TRS, AX 1.4i TRS, MERC W115, MERC 409)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby Ceristimo » ThuFeb02, 2012 6:24:21 PM

Eh, 400 heen en terug ofzo?...;). Da's ongeveer 42 euro in brandstof. Geen geld toch, voor iemand die de hele tijd - al sjaggies draaiend - vanaf de zijlijn gaat staan roepen hoe het vooral NIET moet?... :P
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby degene » ThuFeb02, 2012 7:51:24 PM

Zijlijn? Dus voor dat geld heb ik niet eens een onrustige twintiger die in de voorste linies staat te trappelen om beun- en spandiensten te verlenen. Lamaar dan hoor!
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby Ceristimo » ThuFeb02, 2012 9:35:00 PM

Hahaha. Vooruit dan, niet de zijlijn.

Maar mijn hulp heb je toch niet nodig? Alle zichtbare schroeven los (uiteraard), en dan moet je ter hoogte van 't kachelhuis even recht omhoog kijken (ik lag daarvoor op de kop op de autostoel). Recht omhoog, naast het kachelhuis aan beide kanten zit ook nog een schroefje. Als je die vergeet dan scheur je 't dashboard, en je moet weten dat ze er zitten (en dat weet je nu).

Dan heb je alles los. Dan gaat één persoon buiten de auto staan en drukt in het motorruim met een grote platte schroevendraaier de rubberen dop naar binnen (dat is even prutswerk) terwijl persoon 2 binnen in de auto zit en aan die kant meehelpt het dashboard naar voren te trekken. Dit wel met beleid dat het niet beschadigd, natuurlijk.

Dan heb je 't zo los.

Dan ben je er echter nog niet. Het dashboard hangt dan aan de interieurkabelboom. Op dat moment ben ik dom geweest, want toen heb ik alle tiewraps die aan de achterkant van het dashboard zitten losgeknipt. Als je dat doet is het een onmogelijke taak om later de kabelboom er weer netjes achter te krijgen. Ik zou dat nu dus gewoon allemaal laten zitten, de stekkers aan de linkerkant waar ze via het schutbord de auto binnen komen lostrekken (drie stuks geloof ik), en dashboard met kabelboom en al er dan zo uithalen.

Aan de Haynes-handleiding voor het verwijderen van het dashboard heb je in elk geval niet zoveel, want van die omschrijving klopt weinig.

Gezien ik nu nogal veel werk-uren draai, kan ik wellicht zelf de benzinekosten ook nog wel ophoesten. Lijkt me wel lachen, eerlijk gezegd. Middagje kloten. :D
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby grietje » WedFeb08, 2012 12:39:24 PM

degene wrote:@ grietje; Zou het echt :D ?



Ja!
Ik wil ook wel komen helpen hoor. Mijn TRS had ook kabelboom issues (tjek dat trouwens voor de gein is..) bij mij zat de kabelboom klem tussen startmotor en blok, waarschijnlijk al een x aantal jaar en dat begon kortsluiting te generen en uiteindelijk zorgde het ervoor dat het het helemaal niet meer deed..... Ohja en mijn GT heeft ook een afgefikte kabelboom gehad die ik helemaal heb gesoldeerd. Electrisch zit het zo simpel in elkaar :)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby AlexanderB » TueFeb21, 2012 10:47:24 AM

zo, de TRS is weer wat verbeterd:
-front beetje in model getimmerd, eigenlijk moeten dr nog ff 2 lasjes aan die gebroken zijn, maar we hadden geen lasapparaat.
-bumper weer recht gehangen, auto ziet dr nu ook niet meer uit alsof ie net is weggereden van een ongeluk.
-andere startmotor en contactslot gemonteerd (was nodig volgens van bemmelen).
-hoop draden nagemeten, alles in orde.
-uiteindelijk toch maar n andere dynamo, en tadaa, toen laadde ie wel bij. die dr uit kwam opengemaakt, koolborstels helemaal verdwenen.. :P
-2 draden doorverbonden achter t linker achterlicht, zodat t rechter achterlicht ook weer aan gaat.

en toen was t bijna middernacht, dus zijn we gauw naar huis gegaan. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby Losroyos » TueFeb21, 2012 11:42:22 AM

Goed te horen dit :D

Gaat zo veder.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby gigawebs » TueFeb21, 2012 4:12:58 PM

Goed bezig! Hopelijk is het TRSje binnenkort bij een meeting weer eens te bewonderen.. ;)
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby Mastenhose » WedFeb22, 2012 2:22:40 AM

Goed bezig Ard, de AX populatie in Delft loopt drastisch terug!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby grietje » WedFeb22, 2012 12:18:04 PM

Goed bezig, hou vol!!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby degene » WedFeb22, 2012 1:05:05 PM

Hehe thanks voor de woorden.
Het is ff wat rustiger geweest met de updates. Maar wat Alexander dus al zegt :) Productief bezig geweest onlangs.
Kleine test ff op en neer naar a'dam ging prima. Een band linksachter, die altijd al een beetje lek was, loopt naar mijn idee nu wel een beetje te snel terug in luchtdruk.
Ik denk dat eerstvolgende meeting wel een haalbare kaart moet zijn :) en kwa AX populatie moet je idd niet in Delft zijn (al spot ik nog eens wat), maar je moet eens in de Franse alpen gaan kijken!!! Net 10 dagen wintersport erop zitten. En ik heb daar onnoemelijk veel soorten Axjes gespot. Varianten waar ik nog nooit van had gehoord. Sowieso veel 4x4tjes. Maar ook Miami's, service axjes en weet ik wat.
Helemaal naar mn zin gehad dus.
Oja en aanstaand weekend met de Ax naar de AXland-hoofdstad. Dus dat wordt lekker integreren met de franse parkeerskills en zero-tolerance de Arc om scheuren :dance
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby Ceristimo » WedFeb22, 2012 2:53:36 PM

Mooi man! Parijs, daar ben ik tijdens de kerst 2010 ook nog geweest met de AX. Hele mooie stad. *zucht*, mooie herinneringen. Kijk wel uit met parkeren, men parkeert daar letterlijk bumper tegen bumper. Wees voorzichtig met eventuele mistlampjes :P
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby TvL » WedFeb22, 2012 9:14:15 PM

Veel plezier in Parijs 8) Enneh, hou de AX heel inderdaad.
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby degene » TueFeb28, 2012 6:51:07 PM

AX is heel gebleven! (al had een mega agressieve fransoos zonder voortanden dat graag anders gezien)

Voor het cluppie nog een foto geschoten. Raad het plaatje-stijl. Kan niet moeilijk zijn =)
Was een top lang weekend weg. En thanks nog Alexander voor de handjes en de goodies! Zonder die dynamo was deze foto (en al het andere) niet mogelijk ;)

Image

Oja en de voorkant was er ook nog, anders kon ik niet zeggen dat de AX heel gebleven was he

Image
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby AlexanderB » TueFeb28, 2012 7:23:16 PM

no problem :) mooi dat alles prima werkt nu :) enneh, have fun :)

ah, raad de plaats gevonden: versailles :D (ik zal eerst in parijs zelf te zoeken, mja.. :P)
Last edited by AlexanderB on TueFeb28, 2012 8:26:43 PM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby Laurent » TueFeb28, 2012 8:20:13 PM

Ceristimo wrote:Mooi man! Parijs, daar ben ik tijdens de kerst 2010 ook nog geweest met de AX. Hele mooie stad. *zucht*, mooie herinneringen. Kijk wel uit met parkeren, men parkeert daar letterlijk bumper tegen bumper. Wees voorzichtig met eventuele mistlampjes :P

Mocht ik ooit met em naar Parijs gaan, dan komt er zeker een bullbar op de voorkant. Trekhaak zit al op de achterkant, dus dan kunnen ze niet zoveel meer.

Fijn dat ie weer heel wordt Ard!
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby Mastenhose » WedFeb29, 2012 2:17:40 AM

Ah, top dat de TRS 't goed gedaan heeft, Ard!
Goed om te zien dat ie er weer ff tegenaan kan!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby degene » WedJan23, 2013 12:33:32 AM

Alweer bijna een jaar niks geupdate?! Jezus wat vliegt de tijd =|

Het TRSje staat overigens wel aan een tijdje stil .. heeft sinds mei vorig jaar geen apk meer en heeft zn laatste tripje van de zomer mogen maken naar berlijn. (zonder enige problemen uiteraard, helaas geen foto's van)
Maaaarrrr hij staat nu wel ter keuring bij een garage in Delft en ik verwacht eigenlijk alleen wat klein spul.. Ruitenwisserpompje ontbreekt, een koplampnokje zal wel stuk zijn, mss weer klein beetje last van slechte massa achter, en met wat pech een remverschil .. vanwege de ombouw naar de oude voorpoten van Johannes zijn First.
Die verlaagde pootjes met witgespoten volcane velgjes zien er wel weer sexy uit op de trs:

Spoiler Tuning:
Image


Als ie door de APK is komt er een nieuwe vrolijke dagelijkse bereidster voor de ax, want stilstand is achteruitgang voor auto's.

En waarom staat ie dan stil?
Omdat ik zelf alweer een tijdje in wat Duits rondrij..

Het komt uit '75, weegt bijna 2 AXjes, rijdt als een koning op een vliegend tapijtje, lust LPG en houdt van roadtrippen. Inmiddels twee keer mee naar berlijn geweest en eind feb. mag ie nog een keertje

Spoiler Tuning:
Image

Image

Image

Image

Ventiel van (binnen!)band ging op de terugweg lek, dus reserveband erop. Van de reserveband sloeg het profiel eraf na 100km...

Image

Image

Al met al top bak. Uitlaat vanaf de downpipe en de bougiekabels vervangen en inmiddels het klokje alweer rond. (1-tons-klokje)

Ook onder t vriespunt is het starten-lopen dus ik ben meer dan tevreden.

Degene in het geel op de laatste foto gaat met t TRSje rondrijden.
Toevallig heeft ax_crosser wat plaatmateriaal in de juiste kleur liggen, dus als ik dat hier heb kan ik eindelijk een dat deukje rechtsvoor wegtoveren.
Foto's uiteraard als het zover is. Eerst APK nog ;)

oja fotos in new tab openen voor de onversneden versie ..
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby Ceristimo » WedJan23, 2013 12:42:58 AM

Wat een gave bak, zeg! En met originele kroonkurkvegjes! Erg mooi!
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby degene » WedJan23, 2013 12:55:38 AM

Thanks, tis ook erg ontspannend rijden in dit ding.
En ook grappig: in duitsland zelf rijdt er vrijwel niks meer rond dat qua leeftijd in de buurt komt. Dus in het verkeer is het daar een en al verbaasde hoofden en vriendelijke weggebruikers. Zelfs Umwelt-zones mag ik zonder sticker in omdat de auto (afgerond ;) ) 40 jaar of ouder is.
Slimme leeftijdgrens wel, want daarmee wordt die hele generatie 'turken-bakken' alsnog geweerd. (al wordt dat hele Umwelt gebeuren nog niet echt gehandhaafd)
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Re: degene (AX 1.4i TRS)

Postby AlexanderB » WedJan23, 2013 1:20:12 AM

Als een semi-gerelateerd onderwerp, ik heb je multimeter en 1 van je naafkapjes nog hier liggen.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 91 guests