Al ff geen update!
Maar heb de afgelopen twee zaterdag niet stil gezeten.
De grijze TRS had weer eens een kapotte koppelingsplaat waardoor er niet meer mee te ontkoppelen was.
Vorige plaat ging ook al stuk op dat verende mechanisme in de plaat.
Alles in ieder geval weer vervangen (blijft een butklus in je eentje) en het doet het weer =)
En dan de witte TRS, waarvan ik dacht dat ik de injector gesloopt had bij een reinigingssessie.
Maar er kwam zó veel witte rook uit dat het wel koelwater moest zijn .. en ja, afgelopen zaterdag maar eens het blok open getrokken en er miste zelfs een stuk koppakking
Heb de pakking vervangen en een beetje op gevoel de kopbouten en de spanrol aangedraaid .. maar de eerste 100+km. zijn feilloos gegaan.
Ik snap niet waarom er zon raar aanhaalmoment genoemd wordt (20 Nm) dat nogal afhangt van de viezigheid in de tapgaten. Geef gewoon een eind aanhaalmoment (dus 20 Nm + 270 graden) .. dan is de foutmarge lijkt mij altijd kleiner...
+ de onderdelenboer had niet eens meer een momentsleutel op de plank liggen voor zon laag bereik.