Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby Mastenhose » MonJan18, 2010 8:06:58 PM

Gefeliciteerd met de aankoop van deze erg nette AX!
Hou ´m heel!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Roy Aka Losroyos - Blauwe AX

Postby Losroyos » MonJan18, 2010 11:22:13 PM

Rob GT wrote:Welkom! Is een erg leuke auto om mee te beginnen!

Ik mis aan je lijstje trouwens nog een type twee achterlicht, staat toch net ff wat strakker op deze AX.

Heb je trouwens al die opleidingen ook afgerond??

Losroyos wrote:Trouwens slechte spelling sorry hiervoor, Heb dyslectie. :roll:


Heb het wel eens erger gezien. Jij gebruikt in ieder geval leestekens.
(ik ken iemand die letterlijk niet weet wat leestekens zijn)


Nee als ik ze afgerond zou hebben was ik nu 30 geweest. Heel veel ben ik me gestopt. Tot nu heb ik alleen VMBO. Bedrijfsvoertuig heb ik 1 jaar van de 2 gedaan, voertuig techniek daarna 3 weken, landmacht heb ik ook maar ff gedaan, Toen kwam ik er snel achter dat de enkel het niet leuk vond. Chauffeurs opleiding 1 jaar gedaan van de 2. Door het niet behalen van me administratie voor de vrachtwagen ging ik niet over, waardoor ik ontslagen werd bij het leerbedrijf, waardoor ik die opleiding niet veder kon volgen.

Dus dat is het wel. Heb trouwens ook de pest aan school. maar zonder MBO 2 ben je leerplichtig tot 23 he. dat zou betekenen dat ik nog 5 jaar zou moeten als ik het niet haal.


UPDATE


Wss gaat zaterdag niet door. Hij moet op VGA naar oosterijk. Zaterdag ochtend terug maar hij weet niet hoelaat.

Heb gevraagt of niet iemand anders mee kan. maar wacht op antwoord :$
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby mcdean » TueJan19, 2010 12:16:24 PM

ga je nog met het blauwe monstertje naar de RDW?
Citroen Bx Sport mk2 (van mij)
Citroen Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 807
Joined: FriApr13, 2007 1:58:45 PM
Location: Borculo

Postby Nitroën » TueJan19, 2010 3:17:54 PM

BERICHT VERWIJDERD
Last edited by Nitroën on SunNov01, 2020 10:21:25 PM, edited 1 time in total.
Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 550
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Postby Pgoddijn » TueJan19, 2010 3:54:04 PM

@Rocks:
Leestekens te veel? Ook mijn ding een beetje ;-)...


Maar je bent leerplichtig tot je 23e als je geen MBO2 hebt? Is dat een nieuwe regel of wat? Ik werk namelijk al een tijdje ;-)

De volgende meeting ga je wel halen, toch? Alleen jammer dat je dus dit weekend niet terecht kunt. Kan je niet eerder langs?
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Losroyos » TueJan19, 2010 4:57:00 PM

Pgoddijn wrote:@Rocks:
Leestekens te veel? Ook mijn ding een beetje ;-)...


Maar je bent leerplichtig tot je 23e als je geen MBO2 hebt? Is dat een nieuwe regel of wat? Ik werk namelijk al een tijdje ;-)

De volgende meeting ga je wel halen, toch? Alleen jammer dat je dus dit weekend niet terecht kunt. Kan je niet eerder langs?


Hij gaat morge weg tot zaterdag. Nou hoop ik dat Vriendin lief zo aardig is mee te gaan en het af te handellen. Volgende meeting miss dat ik er ben. Als ik zelf RBW niet heb zoek ik wel iemand die kan rijden :D
Edit: Even gekeken maar 14 feb word dat niet wat. Dan ben ik bijme meisie. En die is niet zo auto gek, maar moet wel een leuke dag worden. dus ga der ergens mee verrassen. Denk 14 maart aanwezig te zijn.

En ja, Sinds 1 of 2 jaar is het zo dat je MBO2 moet hebben of tot je 23ste naar school moet.

Anders was ik ook allang gestopt.


mcdean wrote:ga je nog met het blauwe monstertje naar de RDW?



In hoeverre is dat nodig. Want ja op kenteken 1.1 en licht 1.4 in.
Heb gehoord dat je de belasting op je dak kan krijgen door zon geintje. En dat als je een ongelukje hebt ze je misschien niet uitkeren omdat zeniet deze auto met deze motor verzekerd hebben.

Alleen in hoeverre is dat echt noodzakelijk.



Nitroën wrote:Mooi wagentje, die stoelen komen me vaag bekend voor



Zo gouw ik weer geld heb en ik kan nieuwe bekostigen gaan deze de verkoop in.

Eventuele koper denk er maar vast over.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby mcdean » TueJan19, 2010 6:02:17 PM

noodzakelijk niet maar je hebt het zelf al aangegeven in geval van een ongeval :wink: zou je dat voor 45 euro (indien geen apk afkeurpunten en een net geluid uit de uitlaat) willen riskeren?
Citroen Bx Sport mk2 (van mij)
Citroen Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 807
Joined: FriApr13, 2007 1:58:45 PM
Location: Borculo

Postby Losroyos » TueJan19, 2010 6:54:10 PM

Ja, Maar ik ben benag dat zemoeilijk gaan doen ofzo, En als maar 45 euro is reskeer ik dat denkik liever maar even niet. Maar hij is zoiezo een tijd nog niet op de openbare weg. als ik hem heb. ja miss heel af en toe omdat lang stel staan slecht is.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby mcdean » TueJan19, 2010 8:24:32 PM

waar moeten ze moeilijk over doen? het is een type goedgekeurd blok zelfs :wink:

Daarbij als ze echt moeilijk gaan doen, zou dat dan niet terecht zijn? :roll:
Citroen Bx Sport mk2 (van mij)
Citroen Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 807
Joined: FriApr13, 2007 1:58:45 PM
Location: Borculo

Postby Losroyos » TueJan19, 2010 8:36:13 PM

Hmm, ja ik zie wel even.

Ik ga der vanuit dat ik hem toch niet meteen in de prak rij. uds dan maar hopen.

Hoe groot is de kans dat ze er achter komen nadat je een ongeluk hebt gehad.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby q01z » TueJan19, 2010 8:43:02 PM

stel, jij rijdt een kind dood of fietser aan en ze hebben het idee dat je te hard reed..
dan KUNNEN ze gaan kijken hoe je auto technisch was.. als ze er dan achter komen dat er een groter (1360cc) blok in ligt als de 1.1 die erin hoort, heb je kans dat je gewoon 'nat' gaat.. dan heb je een serieus probleem en dat kan je duizenden euro's kosten..

dan kan je beter 45,- utigegeven hebben bij de RDW!
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby mcdean » TueJan19, 2010 8:45:03 PM

als ze naar het motortype plaatje en die ontbreekt of staat niet op wat op kenteken staat .....

Het hoeft van mij niet hoor, maar als je er een keer trammelant mee zou krijgen en je je rest van je leven voor niks werkt omdat je verzekering weigert te betalen. Het is geen mega verandering en de kans dat ze erachter komen dat wanneer je al een ongeluk zou hebben is al klein. Maar als de verzekering moeilijk wil gaan doen, wordt het zo wel makkelijk voor hun. "dit is niet de auto die wij hebben verzekerd"
Citroen Bx Sport mk2 (van mij)
Citroen Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 807
Joined: FriApr13, 2007 1:58:45 PM
Location: Borculo

Postby Losroyos » TueJan19, 2010 9:03:12 PM

Ik moet toch het RDW nog bellen ga meteen info inwinne.

Zo gouwik weet dan laat ik hier ook weten.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby raoel » TueJan19, 2010 10:42:54 PM

goeie intenties, volgens mij gaat het goedkomen met die RDW keuring :) netjes!
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby mcdean » WedJan20, 2010 11:44:24 AM

en in die 45 euro zit gelijk een nieuwe apk (volgens mij :wink: )
Citroen Bx Sport mk2 (van mij)
Citroen Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 807
Joined: FriApr13, 2007 1:58:45 PM
Location: Borculo

Postby grietje » WedJan20, 2010 3:01:58 PM

Op ander forum:

Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij n van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.

In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.
Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is dat er testen moeten worden uitgevoerd.

In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt

Kosten:

De kosten voor een wijziging van de constructie van een voertuig bedragen De kosten kunnen varieren van ? 25,- t/m ? 75,-. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.

Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Losroyos » WedJan20, 2010 7:59:03 PM

Ow dan hoeft die alleen maar voor een APK laat maar zeggen,Volgens stefan heeft die alle aandachts punten verholpen.

Kan dan de van voor tot achter remus voor probelemen zorgen? Of moet ik even kijken wat de decibelen zijn.


Grietje dankje. ik was er zalf nog niet aan te gekomen ;)
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Losroyos » WedJan20, 2010 9:05:16 PM

Goed nieuws vanuit kamp Zevenaar.

Zaterdag ga en kan ik gewoon de AX ophalen.

Hij word meteen even verwent in de wasstraat op het industrieterein in Duiven, en even kijken of de auto mac drive proof is.

Er zullen denk ik ook meteen foto's geschoten gaan worden.

Dan is het 2 maanden sparen en dan gaan we de auto veder verbouwen.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby mcdean » WedJan20, 2010 10:52:21 PM

Gaat vast helemaal goedkomen :wink:

Remus kan voor "problemen" zorgen als hij echt veel kabaal maakt klinkt het redelijk acceptabel dan niet.

Veel plezier met je Blauwe Ax maar ook dat zal vast goedkomen
:wink:
Citroen Bx Sport mk2 (van mij)
Citroen Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 807
Joined: FriApr13, 2007 1:58:45 PM
Location: Borculo

Postby Mastenhose » ThuJan21, 2010 1:11:32 AM

Remus kan alleen voor problemen zorgen als die leeggebrand of lek is...
Op zich is een Remus een relatief stille demper, tenzij je de hardline hebt, maar volgens mij heb je gewoon de standaard Remus voor de AX.

Factoren die eerder je geluid ten nadele beïnvloeden zijn katvervangers en het gebrek aan een middendemper...
Ik zou ik de Remus lekker laten zitten en de gok wagen...

Gr. Marco
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 63 guests

cron