Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby Pgoddijn » SunJan24, 2010 5:07:17 PM

Oliepijl. Niet vanuit gaan, gewoon af en toe het oliepijl handmatig controleren ;-)
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Losroyos » SunJan24, 2010 5:11:00 PM

Heel erg bedankt. morge komt er een maat even kijken naar me Koeling. ik denk dat er teweinig inzat/zit en dat die daarom niet kon doorpompen zoals citrofenwick ook al zei.


Allemaal heel erg bedankt :D
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Pgoddijn » SunJan24, 2010 5:13:38 PM

Ben benieuwd... Als mijn kvs niveau laag ligt springt er vrolijk een lampje in mijn dashboard aan met een waarschuwing.

Tot nu toe twee keer gehad en grappig genoeg alleen maar thuis, net voordat ik naar m'n werk ging :-P. Ben te lui om er een andere radiateur in te zetten en nu heb ik als excuus dat het sneeuwt ;-)
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Losroyos » SunJan24, 2010 5:38:11 PM

Toenet koeilvloeistof in de daarvoor bestemd resevair (ofzo) gedaan. auto laten lopen. er komt wel heeltijd een luchtbel naar boven, maar het loopt niet door de slang. want anders had je de hitte die die aangeeft moeten voelen. de rad bleef ook koud.


Ontluchten, waar moet dat allemaal?

het dopje op termostaat heb ik volgens mij wel gevonden maar die andere zijn aka kadabra kan ik niet vinden.

En hoeveel liter heb je ongv nodig voor het hele systeem?
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Bossie » SunJan24, 2010 5:42:42 PM

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=15570

Er staat onderaan de pagina een mooi veld met daarnaast een button 'Google Zoeken'. Effe ontluchten invullen en op de button klikken. Bovenstaande link is de eerste die wordt getoond.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Postby mcdean » MonJan25, 2010 12:06:11 AM

aan welke slangen voel je dan? de slang die naar het blok loopt of? Of de slang die naar je RAD loopt?
Citroen Bx Sport mk2 (van mij)
Citroen Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 807
Joined: FriApr13, 2007 1:58:45 PM
Location: Borculo

Postby Losroyos » MonJan25, 2010 12:14:04 AM

mcdean wrote:aan welke slangen voel je dan? de slang die naar het blok loopt of? Of de slang die naar je RAD loopt?


De slang die er boven bij de rad ingaat, en aan de rad zelf ;)

Die ondersteniet daar komt het koelwater uit als het afgekoeld is.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby mcdean » MonJan25, 2010 12:21:07 AM

Als de thermostaat niet open gaat worden deze ook niet warm, kortom
ontluchten. Dan nog niet goed, thermostaat (denk ik dan)

Zit alleen nog met de kachel..... :lol:
Citroen Bx Sport mk2 (van mij)
Citroen Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 807
Joined: FriApr13, 2007 1:58:45 PM
Location: Borculo

Postby Losroyos » MonJan25, 2010 12:26:13 AM

mcdean wrote:Als de thermostaat niet open gaat worden deze ook niet warm, kortom
ontluchten. Dan nog niet goed, thermostaat (denk ik dan)

Zit alleen nog met de kachel..... :lol:


Als ik nou echt ten einde raad ben :P
Kan je vast wel een keer langs komen he, krijg je desnoods het geld voor de bezine wel vergoed.

Maar ik hoop dat het morge opglost is.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby jk » MonJan25, 2010 3:33:04 AM

Goed ontluchten (3 punten) is essentieel.

"Het koelsysteem werkt als volgt. Na een koude start is de thermostaat dicht en circuleert de koelvloeistof alleen door de motor en door de kachel (die geen vloeistofafsluiter heeft maar die geregeld wordt via de luchttoevoer naar het interieur - daardoor is de kachel altijd zo snel warm). Als de motor op de normale bedrijfstemperatuur komt opent de thermostaat en gaat de koelvloeistof ook via de radiateur lopen. De motortemperatuur wordt dan geregeld door de koelvloeistofthermostaat alsmede de electrische fan op de radiateur. In de cilinderkop zit een temperatuursensor gemonteerd."

Het volgende lijstje uit Haynes kan je misschien op weg helpen

Oververhitting, mogelijke oorzaken:
- Te weinig koelvloeistof
- Radiateur in- of uitwendig verstopt
- Thermostaat gaat niet open
- Koelfan of temperatuursensor defect
- Afsluitdop defect.
C5 Break 2.0i 16V (2004) 310.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 30.000km
Land Rover S3 Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Op termijn op zoek naar een goede AX 1.1 <150k km 1993-1998
User avatar
jk
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 815
Joined: SatAug04, 2007 8:56:51 PM
Location: Regio Breda

Postby Losroyos » MonJan25, 2010 5:33:20 PM

De accu is ook slecht. Elke dag moet ik startkabels eraan hangen.

Der is nog een groter probleem aangetreden, Door het te warm worden van de motor is er wss een lek ontstaan in de koppaking.

Morge gaan we kijken naar de koeling, Vandaag zijn we druk geweest met geluid in te bouwen. En nieuwe radio bestellen.

Deze radio is het geworden.
Image

Deze Subwoofer met ingebouwde versterker
Image
'Deze JVC 6.9 speakers in de hoedeplank.
Image

Het geluid zit er allemaal in nu motorisch nog na lopen.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby mcdean » MonJan25, 2010 6:38:45 PM

De volgorde snap ik niet helemaal :lol: Maar goed, Als de koppakking lek zou zijn zou wel balen zijn.
Citroen Bx Sport mk2 (van mij)
Citroen Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 807
Joined: FriApr13, 2007 1:58:45 PM
Location: Borculo

Postby Pgoddijn » MonJan25, 2010 7:01:46 PM

Accu kost gelukkig niet bijzonder veel, maar koppakking kost je wel weer wat moeite. Beetje balen dat het zo begint, maar als alles vervangen is weet je dat je voorlopig niets meer hoeft te doen (waarschijnlijk, en natuurlijk ook afhankelijk van jezelf ;-)).

Succes met de koppakking, wel leuk als je het een keer hebt gedaan, weet je ook weer hoe dat moet.
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby raoel » MonJan25, 2010 9:29:21 PM

Koppakking is zeker leerzaam :) Zou er niet te vlug zonder ervaring en gereedschap mee beginnen.. tenzij je heel veel tijd hebt, de auto niet echt nodig hebt de komende tijd, en gereedschap wel kan kopen/lenen...
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby jk » MonJan25, 2010 9:56:30 PM

Ik zou eerst eens een stukje van een Haynes of desnoods Olyslagers sleutelhandboek uit mijn hoofd leren, met een voorkeur voor Haynes.

En eens naar de foto's kijken op de site van de voortreffelijke Henk Bats.
http://xj-79-zg.batssoft.nl/logfotview.php?id=104
C5 Break 2.0i 16V (2004) 310.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 30.000km
Land Rover S3 Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Op termijn op zoek naar een goede AX 1.1 <150k km 1993-1998
User avatar
jk
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 815
Joined: SatAug04, 2007 8:56:51 PM
Location: Regio Breda

Postby Losroyos » TueJan26, 2010 12:12:19 AM

Een beun heeft al aangeboden eventueel de koppaking te willen doen. ben er zoiezo niet meer dan 200 euro voor kwijt zegt die als ik door hem laat doen.

Ook zegt die dat het leuk zou zijn als er een turbo bij op de ax komt. Maar is hier wel de mogelijkheid voor? want ik heb zelf zon gevoel dat dat of niet mogelijk is of het klauwe vol met geld kost.

En is mijn AX een Carb of een injectie?

Heb nooit eerder het blok van Citroen gezien dus het is beetje aka kadabra.

Hou jullie op de hoogte.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Johannus » TueJan26, 2010 12:48:29 AM

je auto is een injectie ;)

turbo zou ik niet zomaar aan beginnen, schijnt vrij weinig ruimte voor te zijn, maar het zou wellicht wel kunnen, maar ik zou het zeker niet doen (en of laten doen) als je nog niet heel veel technisch verstand van je auto hebt...
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby raoel » TueJan26, 2010 8:39:12 AM

als dat bij die 200 euro in zit? :P
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby Rio97 » TueJan26, 2010 8:49:00 AM

Een turbo kan wel, het is ook wel gebeurd op AX'jes. En ook niet voor enorme bedragen.
Alleen de laatste keer wat ik mij kan herinneren was dat motorblok na drie weken al opgeblazen. De AX motorblokken zijn er, zacht gezegd, niet echt op gemaakt.

Dan zou ik de koppakking niet laten vervangen, lol hebben van de turbo en er dan een ander motorblok inhangen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby Losroyos » TueJan26, 2010 5:38:17 PM

Laat de Turbo meteen maar zitten.

Het koelingsprobleem is opgelost. Dankzij de foto's op het forum van de ontluchtings punten. Ik kreeg alleen het ontluchtinspunt op de rad niet los.

De Fan achter de rediateur, Draait die altijd of vanaf een bepaald tempratuur?

En de contact punten ergens van de blower zijn niet goed of er is een kabelbreuk want hij blies vanmiddag zomaar in een keer wel. Alleen hij ging 5 minuten later ook weer zo in een keer uit.

En af en toe heeft die wat moeite met stationair draaien, dan zak die naar ongv 700 toeren en gaat die weer terug. gister toen ik hem naar 2000 trapte in de vrij viel die ook ineens uit. en vandaag toen ik het gas heel lichtjes aanraakt.

Kan zijn omdat die toen ook niet heel warm was.
Voor de rest echt heel tevreden, Heb nog kabelbreukje geconstateerd in de kabel naar de 2 boxen rechts achter maar die is morgen verholpen.

ik heb ook meteen de intrieur neon gehaald vandaag. dus dat word er morge ook ingezet, hij word van binne morge ook even schoon gemaakt.

Dus ik ben er weer druk mee :D en vind het nog leuk ook, tis alleen zo koud.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 49 guests

cron