Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby DuFF » SatJan23, 2010 6:31:30 PM

en pedaal tot de bodem ingetrapt....
...heb je dat gedaan nadat ie al goed warm gereden was of?

en check eerst de topics in Technisch is over Oververhitting, Overhit, etc. mogelijk is je koelvloeistof niet op peil, je thermostaat of thermocontact kapot, kan van alles zijn.
radiateur is prima voor de standaard ax waar de radiateur in zit, pas als je het circuit opgaat zul je de boel moeten vervangen door beter koelende apparatuur.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby Bossie » SatJan23, 2010 6:34:12 PM

Mij lijkt het stug dat met dit weer de radiateur niet toereikend is. Robert heeft er een paar jaar geleden mee op Zolder gereden tijdens de Vroemdag. Toen was het warmer en werd er toch wat forser mee gereden. Hem heb ik toen niet gehoord over koelingsproblemen. Ik denk dat je je koelsysteem eens goed na moet gaan lopen.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Postby grietje » SatJan23, 2010 6:39:55 PM

[quote="Losroyos"]Zozozozo.


De auto heeft de barre tocht met moeite overleefd.
Ik denk dat de radiateur te klein is en de motor te groot. Want hij word heel snel te warm.
[quote]

Dat heeft niets met de grote van je radiateur of motor te maken.

1.1 of 1.4 radiatoren zijn hetzelfde

Ik zou het koelsysteem dan maar wel gaan nakijken. Hoeveel te heet word ie? En blijft dit stijgen?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Losroyos » SatJan23, 2010 6:46:29 PM

[quote="DuFF"]en pedaal tot de bodem ingetrapt....
...heb je dat gedaan nadat ie al goed warm gereden was of?
[quote]


Hij was wel warm.

Maar we hebben hem op het laatste stuk in de bermmoeteen zetten omdat die gewoon in het oranje zat de meter het het rode lampje ging branden.

Ik ga morge kijken of peil goed is enzo en loop koelsysteem wel even na.

Igg Bedankt alvast.
Hoop dat het niks ergs is.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Joost » SatJan23, 2010 8:25:43 PM

Bossie wrote:Mij lijkt het stug dat met dit weer de radiateur niet toereikend is. Robert heeft er een paar jaar geleden mee op Zolder gereden tijdens de Vroemdag. Toen was het warmer en werd er toch wat forser mee gereden. Hem heb ik toen niet gehoord over koelingsproblemen. Ik denk dat je je koelsysteem eens goed na moet gaan lopen.


daar sluit ik me voor 95% aan.
ergens anders zaten nog wat koelingsproblemen :wink: remember de witte velgen 8)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Bossie » SatJan23, 2010 8:27:25 PM

Joost wrote:
Bossie wrote:Mij lijkt het stug dat met dit weer de radiateur niet toereikend is. Robert heeft er een paar jaar geleden mee op Zolder gereden tijdens de Vroemdag. Toen was het warmer en werd er toch wat forser mee gereden. Hem heb ik toen niet gehoord over koelingsproblemen. Ik denk dat je je koelsysteem eens goed na moet gaan lopen.


daar sluit ik me voor 95% aan.
ergens anders zaten nog wat koelingsproblemen :wink: remember de witte velgen 8)


Dat klopt. Deze had remschijven die bij de auto paste, ze waren ook blauw :lol:
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Postby DuFF » SatJan23, 2010 8:35:46 PM

Bossie wrote:Ik denk dat je je koelsysteem eens goed na moet gaan lopen.


anders kun je zelf gaan lopen .. :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby Mastenhose » SatJan23, 2010 10:02:21 PM

Jammer dat je meteen 'problemen' met de AX hebt...
Heb je wel een goede proefrit gemaakt?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby jk » SatJan23, 2010 10:48:33 PM

"To do

JVC Autoradio
JBL Tweeters op dash
JBL Speakers in Deur (13cm Past dat?)
JBL 6x9 Speakers in hoedplank (uit het zicht werken)
JBL 1000 Watt Subwoofer
JBL 2 kanaals versterker
Kabels uiteraart netjes weg werken
Kuipstoelen nieuw stofje
achterbank zelfde stofje"

---------------------------------------------------------------------

... eerst technisch in orde maken ...

Je leert op deze manier wel je auto goed kennen, en zo moeilijk is dit werk aan je koelsysteem nou ook weer niet.

Succes, en houd ons op de hoogte?
C5 Break 2.0i 16V (2004) 310.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 30.000km
Land Rover S3 Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Op termijn op zoek naar een goede AX 1.1 <150k km 1993-1998
User avatar
jk
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 815
Joined: SatAug04, 2007 8:56:51 PM
Location: Regio Breda

Postby Losroyos » SunJan24, 2010 12:10:19 AM

Mastenhose wrote:Jammer dat je meteen 'problemen' met de AX hebt...
Heb je wel een goede proefrit gemaakt?


Proefrit hield die zich netjes. Veel dingen gedaan die in de howto stonden.

Maar, tis wel dat je 130km ongv heel tijd 120 a 130 rijdt. af toe is keer honderd. 1x doorgetrokken tot 165.

Voor de rest netjes aan de snelheid gehouden. Als het goed is ben ik deze week nog paar dagen vrij en ga ik hem is goed inspecteren.


jk wrote:"To do

JVC Autoradio
JBL Tweeters op dash
JBL Speakers in Deur (13cm Past dat?)
JBL 6x9 Speakers in hoedplank (uit het zicht werken)
JBL 1000 Watt Subwoofer
JBL 2 kanaals versterker
Kabels uiteraart netjes weg werken
Kuipstoelen nieuw stofje
achterbank zelfde stofje"

---------------------------------------------------------------------

... eerst technisch in orde maken ...

Je leert op deze manier wel je auto goed kennen, en zo moeilijk is dit werk aan je koelsysteem nou ook weer niet.

Succes, en houd ons op de hoogte?


Bij voorbaat was dat wat ik zoiezo wilde. Technische gaan we deze week mee bezig er word den gekeken wat er zoiezo gedaan moet worden.

Trouwens somige dingne kan ik al weg strepen van dat lijstje dus dat doe ik meteen even Foto's Volgen ;)

Dus Update eerste bericht, de To do lijst ;)
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby jk » SunJan24, 2010 12:27:45 AM

Werkt je thermostaat naar behoren, bijvoorbeeld?
C5 Break 2.0i 16V (2004) 310.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 30.000km
Land Rover S3 Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Op termijn op zoek naar een goede AX 1.1 <150k km 1993-1998
User avatar
jk
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 815
Joined: SatAug04, 2007 8:56:51 PM
Location: Regio Breda

Postby Pgoddijn » SunJan24, 2010 12:31:54 AM

Vreemd, dat heb ik dus ook een keer gehad met een GT (eerste keer dat ik er in zat :?)... Radiateur vervangen (heb begrepen dat er alleen verschil in type 1 en type 2 radiateuren zit), misschien thermostaat en kijken of er roest in heeft gezeten. Dat duidt dan op water en da's niet optimaal voor het systeem.

Gelukkig mag je er nog niet in rijden, ben je er niet van afhankelijk als ie het niet doet :lol:
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Losroyos » SunJan24, 2010 1:14:18 AM

ik was van plan 14 maart zoiezo op de meeting te verschijnen. Maar dan rijdt een maat van me wel.

daar sluit ik me voor 95% aan.
ergens anders zaten nog wat koelingsproblemen remember de witte velgen


Dat klopt. Deze had remschijven die bij de auto paste, ze waren ook blauw


Wat bedoelen jullie hiermee?
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Mastenhose » SunJan24, 2010 1:20:22 AM

Losroyos wrote:ik was van plan 14 maart zoiezo op de meeting te verschijnen. Maar dan rijdt een maat van me wel.

daar sluit ik me voor 95% aan.
ergens anders zaten nog wat koelingsproblemen remember de witte velgen


Dat klopt. Deze had remschijven die bij de auto paste, ze waren ook blauw


Wat bedoelen jullie hiermee?


Dat de remschijven te heet geworden zijn...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Losroyos » SunJan24, 2010 10:44:12 AM

Oke.

Vanmiddag even kijken, volgens mij mis ik een reserve wiel en het ophang frame. Ik was laatst op de sloop, achterlichten voor de BMW zoeken van een maat, ik zag daar zoiezo 3 orginele ax lm velgen, En volgens mij stond er een type 2. komen die frame's waar je het reserve wiel mee onder de auto hangt overeen?
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Pgoddijn » SunJan24, 2010 2:14:06 PM

Ik dacht van wel...

Even trouwens, ik weet niet hoe de uitlaat eronder zit, maar ik kan geen reservewiel onder mijn auto hangen als mijn sportuitlaat eronder hangt. Gewoon geen ruimte 8)
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Losroyos » SunJan24, 2010 3:00:03 PM

Het is warschijnlijk de waterpomp. de slangen en rad worden niet warm terwijl de tempratuur wel op loopt. de verwarming in de auto word ook niet warm.

Of zou het door lucht in het systeem kunnen zijn dat die de koelvloeistof niet pakt.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby citrofenwick » SunJan24, 2010 3:43:03 PM

Losroyos wrote:Het is warschijnlijk de waterpomp. de slangen en rad worden niet warm terwijl de tempratuur wel op loopt. de verwarming in de auto word ook niet warm.

Of zou het door lucht in het systeem kunnen zijn dat die de koelvloeistof niet pakt.

Ik zou eerst de koelvloeistof netjes bijvullen en goed ontluchten. Volgens mij zit er niet genoeg in om rond te kunnen pompen. (en dan moet je nagaan waarom de koelvloeistof verdwijnt)

ps, heb op mn 1.4 ook een 1.1 radiator en dat gaat prima
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Postby Losroyos » SunJan24, 2010 5:03:32 PM

Image



Waar is dat hele rechter klokje/metertje voor? naast de km-teller.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Bossie » SunJan24, 2010 5:06:53 PM

rechts naast de kilometerteller zit een toerenteller.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests

cron