Joop - AX Allure '95, 1.1i

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i

Postby AlexanderB » WedJan30, 2013 6:30:36 PM

Ik heb geen idee eigenlijk of dat nog uit gaat maken, maar zolang de materialen niet ineens oplossen in benzine (wat me niet logisch lijkt, en zo te zien fisiek dezelfde hardware) zal t vast helemaal goedkomen.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i

Postby JBo » WedJan30, 2013 6:56:13 PM

Leuk, heb ook net mijn pomp met Michel vervangen. Waar had je die nieuwe pomp uitgehaald?

Dit zijn onze bevindingen
viewtopic.php?f=9&t=12106&p=374240#p374240
Citroen AX GT '90 & Citroen Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
User avatar
JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 740
Joined: FriMar31, 2006 7:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i

Postby joop » WedJan30, 2013 8:14:08 PM

Die hadden ze op de sloop in een bak met 205/ax onderdelen liggen, hoefde niks te doen :) . Die pomp van jullie lag daar heel veel tussen maar wist zeker dat die het niet moest zijn omdat de stekker anders is. Ben heel blij meteen gaan rijden, is weer als nieuw!
User avatar
joop
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 388
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i

Postby joop » FriFeb01, 2013 2:46:03 AM

als je naar je stuur kijkt en dat ene kapje langs je stuur hangt een millimeter in de irritatie-zone........

Spoiler Tuning:
gelukkig ben ik geen perfectionist, stel je voor dat ik om een nieuw kapje moest :lol:
Image
Image
6mm plug, gaatje groot genoeg boren......het is dát of professionele hulp :roll: :lol:
User avatar
joop
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 388
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i

Postby joop » TueMar05, 2013 2:20:13 PM

vanaf vandaag ben ik de lente aan het afdwingen:
Image
User avatar
joop
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 388
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i

Postby Johannus » WedMar13, 2013 11:46:03 AM

Met weinig succes? ;)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i

Postby joop » FriMar15, 2013 2:43:40 PM

pff niet echt he. Maargoed, misschien nuttig om het verschil tussen winter en zomerbanden te delen, moet nog ff opzoeken om welke banden t precies gaat. Mijn winterbanden zijn iig 145 michelins, de zomerbanden 165 dinges voor en 155 achter. Er was niet bijster veel verschil maar als de weg een beetje nat is dan merk je dat de zomerbanden veel makkelijker gaan glijden bij gas geven in de bochten. Dus geen sneeuw of ijs maar gewoon koud water, het verschil is duidelijk merkbaar. Met rechte stukken remmen / gas is er amper verschil.
User avatar
joop
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 388
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i

Postby Laurent » FriMar15, 2013 4:54:37 PM

Maar hoe is het profiel van je zomerbanden dan. Want een bijna kale zomerband vs. een nieuwe winterband geeft een heel ander resultaat dan 2 nieuwe banden.
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i

Postby joop » WedApr17, 2013 9:12:09 AM

Beiden hebben ongeveer gelijk profiel.

De AX heeft al een tijdje geen quality-time meer gehad, gister wel bezig geweest aan de ZX van een vriend. Z'n uitlaatpijp was afgescheurd net achter de katalysator en op de sloop hadden ze geen complete unit liggen.. al snel besloten we het te gaan lassen, omdat we dat allebei nog nooit gedaan hadden :lol:

Spoiler Tuning:
Dit is 'm!
Image
Rotschroefjes achter de downpipe, kon er net bij met mn lange armen gelukkig
Image
Deze twee zijn nu voor eeuwig met elkaar in het huwelijksbootje gestapt (hopen we)
Image
Kijk die mooiboy, deze woest aantrekkelijke meneer staat 't tussenstukje kaal te slijpen
Image
En de finale........... ik weet het, woorden schieten tekort bij zoveel perfectie. We bleken allebei veel talent in huis te hebben!
Image


Heb het trouwens voor elkaar gekregen om een deuk in mijn carter te rijden... oops. Kan verder geen kwaad toch? Is maar een kleintje.
User avatar
joop
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 388
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i

Postby Johannus » SatJun08, 2013 8:11:17 PM

Image

Image

Image

Image

Image
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i

Postby Johannus » SatJun08, 2013 8:21:49 PM

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Re: Joop ad Toorn aka Joop - AX Allure '95, 1.1i

Postby Johannus » SatJun08, 2013 9:21:36 PM

Het verhaal daarbij is trouwens als volgt:

Op de dag dat Joop besluit zijn AX een half jaar alleen te laten om naar Amerika te gaan, besluit zijn AX Joop ook in de steek te laten...

Omdat een auto zonder contactslot niet door de APK komt en de APK van Joop's AX verloopt terwijl hij in Amerika zit heb ik beloofd dat ik dit voor hem zou regelen.

Omdat de citroen dealer een contactslot wilde verkopen in een complete set, heb ik maar gelijk alle sloten vervangen zodat alles weer mooi op 1 sleutel werkt :)


Volgende station: APK regelen...
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Joop - AX Allure '95, 1.1i, Yamaha FZ700 '87

Postby joop » MonJun10, 2013 2:18:41 AM

Johannus wrote:Omdat de citroen dealer een contactslot wilde verkopen in een complete set, heb ik maar gelijk alle sloten vervangen zodat alles weer mooi op 1 sleutel werkt


Waar ik je echt mega dankbaar voor ben!

Het ging ongeveer zo:
Ik moest nog een hoop spullen van Eindhoven naar Arnhem brengen een paar dagen voor ik op stage naar Colorado ging. Ik ging tanken bij de pomp tegenover mijn huis, wilde de sleutel uit contact halen en KRAK, zat opeens muurvast in het slot. De dealer gebeld en die zeiden dat ik het beste het slot kon uitboren. Dus zo gezegd, zo gedaan. Ik heb eerst met een tang de oude sleutel eruit geforceerd na 20 minuten proberen of hij echt niet los kwam. Toen was uiteraard het slot kapot en kon ik ook niks met de reserve.. dus als een baas mijn eigen auto proberen te jatten bij de pomp, want hij stond met mijn huis letterlijk aan de overkant van de straat in het stuurslot. Uiteindelijk kreeg ik door een schroevendraaier erin te rammen de AX van het stuurslot af maar ik kon hem niet starten ofzo.

Toen ik de dag erna een beetje was afgekoeld van dit avontuur en de manier waarop de NS het afmaakte met 2 uur vertraging, heb ik de rest eruit geboord en toen bleek dat ik de schakelaar nét ook had gesloopt met de schroevendraaier. Dat werd me een beetje teveel, en stond op het punt de AX te verkopen want 7 maanden stilstaan is er ook niet goed voor.. Had geen tijd meer om hem te maken ookal was het een kwestie van nieuw contact erin en klaar....

Johan bood toen gelukkig aan om het voor me te doen en zoals je op de foto's kan zien heeft hij me heel erg blij gemaakt door alle sloten rondom mee te nemen :) .

Maar dan nu........... terwijl de NS vertraging had besloot ik op te zoeken hoeveel een motorrijbewijs hier in Boulder, Colorado kost. Voor 149 dollar ben je er al...... :lol: :lol: Dus heb in de 3e week na aankomst de 2 daagse parkeerplaatstraining gedaan en een motor gekocht om hier een half jaar op rond te scheuren!! Mijn vlucht werd met het eerste salaris vergoed door mijn stageplaats dus kon hier mooi een yamaha FZ 700 uit '86 van kopen. Die motor kwam van de buurjongen hier, echt mazzel mee. Hij heeft zelf een ducati en en zn vader knapt auto's op (bmw 2002, audi quatro uit ergens tussen '80 en '90 gok ik). Ze hebben een garage helemaal vol met gereedschap :) . En dat was maar goed ook, want met een ongedempte voorvork reed ik toch niet zo lekker. Hebben m meteen uit elkaar gehaald om de forkseals te vervangen en er opnieuw olie in te doen.
Spoiler Tuning:
Image
Image
Image
Image
Image


Dit is met iets meer dan 100pk wel een redelijk gevaarlijke eerste motor als je na 2 dagen parkeerplaats legaal de weg op mag, dus ik doe redelijk rustig aan. Dat gezegd zijnde is het wel een goeie kick om in een paar seconde van 0 naar 100 te gaan :wink: . Mijn omgeving bestaat uit de Rocky Mountains dus kan meteen los op bergwegen en het is echt prachtig! Moet opnieuw afrijden in auto om een rijbewijs met motor te krijgen, maar kon hem verzekeren en op mijn naam zetten zonder. Dus ik rij nu met het bewijs van de training en mijn NL rijbewijs... opnieuw afrijden met zo'n apparaat op de oprit, denk het ook pffff haha.
User avatar
joop
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 388
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Joop - AX Allure '95, 1.1i

Postby joop » MonMar17, 2014 10:42:13 AM

Alweer een tijdje terug uit Amerika! Heb uiteindelijk zo'n 5000km gereden met de yamaha en diverse onderdelen vervangen. Was echt super, hier nog enkele foto's uit de Rocky's
Spoiler Tuning:
die ekte 80's look
Image
zo kaal waren ze voor de nieuwe erop zaten.. :dance
Image
reed 45 te hard op de radar van de county sheriff, superveel mazzel gehad en met een kleine boete weggekomen, hij had niet door dat er geen motor stond op mn NL rbw :lol:
Image
uitje met vriendin
Image
hij moest n keer helemaal uit elkaar om koppelingsleiding te vervangen en bougies meegepakt. Waar je de radiateur ziet links kan je niet echt met je hand achter maar daar zitten ze, ben nog t langst bezig geweest al het zand uit de gaten te scheppen...
Image
net voor ik hem verkocht :(
Image


Toen weer vrolijk rond gaan rijden in de AX!! Hij viel erg in de smaak bij de vriendin van Johan en mijn moeder dus er is gelukkig goed in gereden. Het werd tijd voor een grote beurt en een weekend vrij gehouden om elektrische ramen en CV in te bouwen met veel hulp van Johan!
Zaterdag
Spoiler Tuning:
Image
Image
Image
alles moest eerst uit de deur
Image
dus hij ging een middag als volgt op slot
Image


Zondag
Spoiler Tuning:
de deur wordt er echtwel mooier op lol kabels zijn aangesloten op de elektronica in de deur
Image
dat zekeringenkastje kreeg ik bijna een beroertje van, mijn god wat een rotding. Heb 'm uiteindelijk maar zo lomp mogelijk eruit getrokken en de schade viel mee.
Image
moest een continue 12V hebben voor de CV. Nou zit de toetert met 30A gezekerd en op de stekker aan de achterkant die erbij hoort was 1 pin niet aangesloten. Die uit elkaar gehaald en met een beetje gepiel een nieuw contact in aangebracht, da's de dikke gele draad op de foto, nice nice! De geschakelde 12V voor de ramen echt super lelijk gedaan en staat niet op de foto :P
Image
mn kamer en ik werden er niet echt knapper van
Image
's avonds nog gauw de bedrading voor elektrische ramen en CV die achter dash enz zit gemaakt uit oude kabelbomen. Heb alleen zo'n kleine soldeerbout dus de ramen kon ik niet allemaal netjes solderen, rest maar opgelost met kroonstenen
Image
rond half 10 in het donker met een zaklamp tot zo ver gekomen........ alleen CV passagierskant moet nog worden aangesloten en dan is 't af.
Image
custom kabelboom en de 12V maar zo gelaten dat ik er makkelijk meer op kan aansluiten.. no way dat ik ooit nog eens die zekeringenkast eruit haal :P
Image
vakwerk, en het werkt nog ook.
Image


Vandaag maak ik het karwei af. Het idee is dat de ramen bedient worden waar normaal de asbak zit, dus moet die nog op een of andere manier op maat krijgen met een dremel ofzo.

Als je dit gaaf vindt en je hebt de onderdelen, dit is hoe je ze aansluit. Heb ook een pinout gemaakt van de stekkers vd CV. Verder vond ik een heel handig schema van een Saxo in PDF, 't meeste is compatible met mn AX dus roep maar als je die ooit kan gebruiken.
Spoiler Tuning:
Image


Dan morgen nog de aandrijfassen en bak keerringen vervangen en hij is weer veilig! Moet nog een keer een afstandsbediening voor CV inbouwen en de tellerbak er weer uit halen om het handremlampje te fixen, keertje poetsen en lak herstellen en dan is hij helemaal zoals ik hem hebben wil!
User avatar
joop
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 388
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Joop - AX Allure '95, 1.1i, Yamaha FZ700 '87

Postby AlexanderB » MonMar17, 2014 11:32:43 AM

Hmm, niet helemaal als standaard dus, waar er een extra plastic kapje (ongeveer onder het handremhandvat op de vloer) komt waar die 2 schakelaars in zitten.. :)

Zekeringkastje losmaken is op zich geen ramp, gewoon naar 1 kant schuiven en naar je toe halen om 'm uit het dash los te krijgen, en dan met enig geweld die stekkers dr uit trekken. Omgekeerd is lastiger, al die stekkers dr weer in proppen..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Joop - AX Allure '95, 1.1i, Yamaha FZ700 '87

Postby joop » MonMar17, 2014 11:49:41 AM

AlexanderB wrote:Zekeringkastje losmaken is op zich geen ramp, gewoon naar 1 kant schuiven en naar je toe halen om 'm uit het dash los te krijgen,


waaatttttt.......... :wall die stekkers gingen wel toen hij er eenmaal uit was.

Ja het geheel moet onder het plastic vd handrem komen en waar de asbak zit komen de schakelaars.
User avatar
joop
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 388
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Joop - AX Allure '95, 1.1i, Yamaha FZ700 '87

Postby joop » TueMar18, 2014 10:26:41 AM

Gisteren zoals beloofd de bedrading afgemaakt, en alles werkte in 1x!!

In het handschoenvakje aan het solderen geslagen
Image
tot alles er ongeveer zo uit zag
Image
Vóór ik de dremel erin zette
Image
ik had echt superveel haast om naar een profboks gala te gaan waar mn trainer moest boksen dus t is niet al te netjes geworden.. dit is de verschraalde kant :( Dat gezegd zijnde past t precies.
Image
nog ff gauw erin gefrot en klaar!
Image

en natuurlijk............

Link

awwww yeaaa!!!!
User avatar
joop
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 388
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Joop - AX Allure '95, 1.1i

Postby joop » ThuApr10, 2014 11:39:09 AM

Foto's van het vervangen vd as. Had beschikking over een brug en tools dus was goed te doen zonder hulp :)

Spoiler Tuning:
vbak olie eruit, was nog mooi helder
Image
handige brug en opvangbak
Image
wielleke los. Ik was bij allebei de kanten bang dat ik net te lomp was geweest en het t-stuk brak, was 2x de moer die los kwam gelukkig :)
Image
Daarna fusee losgemaakt zonder problemen. Kwam er meteen achter dat ik de verkeerde assen had... om 18u de sloop gebeld, bleken ze tot 18:30 open te zijn dus ik iemand lief aangekeken en er naartoe geraced, op t oog 2 assen uitgezocht. Bestuurderskant was vrijwel nieuw, de andere kant vond ik alleen met lekke hoezen. Nou bleek de passagierskant die ik meenam nog veel verotter te zijn dan die onder mn auto zat dus deze heb ik erin gelaten en alles weer vast geschroefd. De keerring aan deze kant was ook niet meer de originele dus vermoed dat deze kant al eens vervangen is.. Toen de bestuurderskant gedaan. Keerring eruit:
Image
oude en nieuwe. De nieuwe is ietsje dunner leek het wel, ook net een halve/hele cm korter.
Image
nieuwe erin
Image
sluit niet helemaal aan bij de versnellingsbak.. weet niet of dat uitmaakt?
Image
toen olie erin etc en gas erop.


Alle geratel was weg!! Wat een mazzel dat ik net die hele goeie op de sloop vond :) . Wel schakelt mn auto opeens voor geen meter meer, ik moet regelmatig de pook in z'n versnelling rammen of opnieuw koppelen omdat hij echt niet wil... alle versnellingen zelfde verhaal. De vbak olie is dezelfde als Johannes heeft in de zijne, die had geen enkel probleem. Er zat genoeg in, gevuld via ontluchting tot het eruit kwam aan het bijvulgat... mn koppeling werkt ook nog goed. ik heb echt geen idee wat het probleem is en het is meteen na het wisselen van die as begonnen.. iemand een idee? Dit rijdt echt k*t..
User avatar
joop
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 388
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Joop - AX Allure '95, 1.1i

Postby JPG-slalom-racing » ThuApr10, 2014 6:20:12 PM

of je bent toch je bakolie kwijt? bijgevuld tot je aflaatplug iv bijvulgat?
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Joop - AX Allure '95, 1.1i

Postby joop » FriApr11, 2014 9:18:24 AM

Ik deed de aflaatplug erop, daarna bijgevuld via ontluchtingsgat aan de bovenkant tot het eruit kwam bij de bijvulplug (was net bij 2L) en toen die ook dicht gedaan..
User avatar
joop
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 388
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 61 guests

cron