Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby Ax_Dude » SatJun26, 2004 3:38:19 PM

Mja pas op hoor :wink: In het sprintje van 0-70 wil die 1.0 wel, toch in vergelijking met andere kleine wagens (Renault 5, Fiesta enzo...) Een slap onderstel? Bwa, wat heet slap h?? :) Is wel kicken met zo'n smalle bandjes raggen :D Die 1.0 kan je met gemak oprijden :wink: Niet kapot te krijgen :D Of toch bijna niet Als je dan toch een ander onderstel wil kan je net zo goed onmiddelijk een saxo onderstel kopen, niet?
User avatar
Ax_Dude
AX Master
AX Master
 
Posts: 1028
Joined: TueJun17, 2003 11:57:53 PM
Location: Belgisch Limburg

Postby arnie » SatJun26, 2004 4:11:33 PM

die 1.0 kan ik opfokken natuurlijk turbo erin.. intercoolertje.. versnelde nokkenas..
60 pk moet lukken :P haha


Dream on! Ik heb al je berichten hierzo een beetje gelezen en je had amper geld om een GT te kopen dus laat staan een Turbo en een Intercooler :wink:

NO offense! Just kidding!

p.s. als je toch zulke wilde plannen hebt heb ik nog wel een AX-sport voor je 8)
Freude am Fahren.
User avatar
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6111
Joined: SunSep14, 2003 8:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam

Postby q01z » SatJun26, 2004 10:22:21 PM

master-arnie wrote:
die 1.0 kan ik opfokken natuurlijk turbo erin.. intercoolertje.. versnelde nokkenas..
60 pk moet lukken :P haha


Dream on! Ik heb al je berichten hierzo een beetje gelezen en je had amper geld om een GT te kopen dus laat staan een Turbo en een Intercooler :wink:

NO offense! Just kidding!

p.s. als je toch zulke wilde plannen hebt heb ik nog wel een AX-sport voor je 8)


ey met een beetje karton/ducktape kan dat toch ook gemaakt worden? :P
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby Rock's » SatJun26, 2004 10:42:22 PM

Natuurlijk kan je een langzame auto snel en mooi maken,...... maar als je dat echt wil dan kan je beter nog ff doorsparen en wachten totdat er een GT op je pad komt,...dat is uiteindelijk veel goedkoper !

Ik ben zelf ook begonnen met een 11 RE,......maar ik ben niet verder gegaan dan een setje wieldoppen........ een jaar later kocht ik mijn eerste GT.......
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Postby q01z » SunJun27, 2004 1:32:57 AM

Rock's wrote:Natuurlijk kan je een langzame auto snel en mooi maken,...... maar als je dat echt wil dan kan je beter nog ff doorsparen en wachten totdat er een GT op je pad komt,...dat is uiteindelijk veel goedkoper !

Ik ben zelf ook begonnen met een 11 RE,......maar ik ben niet verder gegaan dan een setje wieldoppen........ een jaar later kocht ik mijn eerste GT.......


dat is ook een beetje mijn bedoeling Aad, deze gewoon oprijden.. en voor mezelf beetje opleuken met simpele dingetjes..
weinig geld aan uitgeven.. en dan langzaam doorsparen voor iets echt moois.. maar dan ook gelijk een maat groter het liefst.. ik wil eigenlijk iets in de klasse BX, maar dat is me nu gewoon nog veels te duur
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby TTF » SunJun27, 2004 1:07:52 PM

heb je nou wel of niet een auto gekocht want ik en vele anderen denk ik .. snapen er helemaal niks meer van ..

en een GT hoeft ook niet veel geld te kosten .. zeker als je geen 2 linker handen hebt...

mijne was 350.... om maar als voorbeeld te noemen ...
User avatar
TTF
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5416
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Postby q01z » SunJun27, 2004 1:59:18 PM

Ok UPDATE

waardoor mij nvorige post volledig verdwijnt.

ik heb een AX! en jawel een 1.0E snelle rkon niet gewoon. De foto's staan een bladzijde terug.

puntjes van aandacht;
- bij 115 trilt het stuur uit me handen [daarboven is dat weer over]
- stoelhoezen zijn om te schieten
- stuur ook [soort plasticdraadje waar je normaal je botorhamszakjes mee dicht knoopt?]
- motor wil heeel graag meer pk's krijgen
- kleine roestpuntjes rond de voorruit. Dat is erg vervelend.. en lelijk.. maar als ik ze even goed behandel roest het iig niet verder.. en lek lijkt het niet!

De lak is eigenlijk nog erg mooi!
Motortje ligt/lag onder een dikke laag stof.. maar loopt heerlijk.. klein beetje chocken en lopen.. goed afgesteld gewoon!

maar ik heb nu dus wel wat kleine dingetjes nodig.. de fietswieltjes moeten bijv nodig vervangen worden [niet qua aantal mm profiel, maar qua wegligging] en de stoelhoezen ook. Roest even snel behandelen en dan beetje poetsen..

volgende meeting kom ik m showen! en glimmen dattie zal doen! ok ik ben zo traag als het maar wezen kan, maar trots wel!
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby Kakelbont » WedJun30, 2004 12:31:27 PM

hij zit inderdaad goed in ze lak voor een auto van '88 :shock:

gaaf man :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Kakelbont
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3518
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)

Postby Brutus » WedJun30, 2004 12:38:17 PM

q01z wrote:Ok UPDATE

puntjes van aandacht;
- bij 115 trilt het stuur uit me handen [daarboven is dat weer over]
- stoelhoezen zijn om te schieten
- stuur ook [soort plasticdraadje waar je normaal je botorhamszakjes mee dicht knoopt?]
- motor wil heeel graag meer pk's krijgen
- kleine roestpuntjes rond de voorruit. Dat is erg vervelend.. en lelijk.. maar als ik ze even goed behandel roest het iig niet verder.. en lek lijkt het niet!



Kijk aan...

Bij 115 trillen? Dat is niet een ramp... Die van mij resoneert ook bij de 110km/h... En bij de meeting showen maar hij is traag? Moet je snel zijn om bij een meeting te komen kijken? hahahaha....

Maar congratz.... het trotse gevoel is heerlijk niet?
Brutus
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3637
Joined: ThuJun12, 2003 4:49:37 PM

Postby Rob GT » WedJun30, 2004 1:12:56 PM

Crisis... weer een half uur lopen laden :evil:

Maar goed, van harte gefeliciteerd Marc! Veel succes/ plezier ermee!
En weer iemand binnen de club aan een auto geholpen, nu ikzelf nog :cry:

Volgens mij ben je ook het 1e actieve lid met een 1.0. Wees daar maar trots op! (ben eigenlijk best benieuwd hoe dat rijdt!)

Wat heb je er uiteindelijk nog voor betaald?
Image
User avatar
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2983
Joined: ThuJun12, 2003 3:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Postby q01z » WedJun30, 2004 3:13:22 PM

ik ben zeker trots :D

tot nu toe vind iedereen m mooi! al heb ik me vader nog niet gezien [die is kritisch.. spreek ik vanavond..]

Rob je mag wel rondje rijden op de meeting hoor :) nog bedankt he! ;)
ik heb gewoon 200,- betaald.. die man was zo'n mierenverkrachter dat ik geen eens zin had om af te dingen en bovendien was dat ook niet echt reeel..
ik heb net helaas nog een roestgat gemaakt/ontdekt in de kofferbak.. minder grappig! maar volgens mij niet op een erge plek.. ongeveer 3cm doorsnede nu.. helemaal losgewerkt.

Rob, wat wilde jij nou voor die velgen+banden? mail maar als dat sneller gaat ;)
jeverzindmaarietsleuksomervoortezetten@init-0.com

ik ben nu al 2uur bezig met poetsen.. alle alg restjes wegwerken.. en de zwarte spikkeltjes vd lak.. gaat best netjes! maar ht ging net even regenen
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby Ax_Dude » WedJun30, 2004 3:29:47 PM

Gefeliciteerd met je aankoop! Dat roestgat zoals jij t omschrijft? Is dat misschien niet toevallig gewoon t gat waar normaal gezien zo'n stang doorheen gaat met daaraan je reserwewiel? Zo ja, geeeen probleem :) Zo nee--> lasserdelasserdelas :D
User avatar
Ax_Dude
AX Master
AX Master
 
Posts: 1028
Joined: TueJun17, 2003 11:57:53 PM
Location: Belgisch Limburg

Postby q01z » WedJun30, 2004 4:19:21 PM

Ax_Dude wrote:Gefeliciteerd met je aankoop! Dat roestgat zoals jij t omschrijft? Is dat misschien niet toevallig gewoon t gat waar normaal gezien zo'n stang doorheen gaat met daaraan je reserwewiel? Zo ja, geeeen probleem :) Zo nee--> lasserdelasserdelas :D


neeej dat gat niet.. het zit aan de rechterkant.. je kan me wiel zien
daar dus
:(
op zo'n lasnaad..

ik kan NOG niet lassen.. dat gaan we maar es leren.. plamuren valt vast op bij de APK
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby Joost » WedJun30, 2004 4:20:26 PM

q01z wrote:
Ax_Dude wrote:Gefeliciteerd met je aankoop! Dat roestgat zoals jij t omschrijft? Is dat misschien niet toevallig gewoon t gat waar normaal gezien zo'n stang doorheen gaat met daaraan je reserwewiel? Zo ja, geeeen probleem :) Zo nee--> lasserdelasserdelas :D


neeej dat gat niet.. het zit aan de rechterkant.. je kan me wiel zien
daar dus
:(
op zo'n lasnaad..

ik kan NOG niet lassen.. dat gaan we maar es leren.. plamuren valt vast op bij de APK


is geen apk afkeur
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby q01z » WedJun30, 2004 4:23:47 PM

Joost wrote:
is geen apk afkeur


mooi! dat laten we dus zitten.

het enige dat ik voor de APK ontdekt heb is dat ik nieuwe gordels nodig heb voorin. die zijn rafelig, pluizig.. en dat mag niet meer he..
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby Popmart » WedJun30, 2004 4:54:08 PM

Toevallig heb ik dit weekend ook een gat in de kofferbak gedicht. Dat zat achter het rechterpaneel. Ik moest dat paneel weghalen om een goed massapunt voor de versterker hebben. Haalde dag paneel weg en zag tot mijn grote schrik dat er een gat van ong 3 cm was. Na ff porren met n schroevendraaier bleek het gat 10x10 cm groot. Je kon zo vanuit dat gat het rechterachterwiel zien. Was ook precies op een lasnaad. Volgens die kerel die me altijd helpt als ik iets aan de auto heb, was dat typisch AX.

Zaterdag heb ik dat gat gedicht met polyester en toen 'n laagje scheepsteer eroverheen gesmeerd.
User avatar
Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2262
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken

Postby Joris » WedJun30, 2004 5:02:50 PM

Popmart wrote:Toevallig heb ik dit weekend ook een gat in de kofferbak gedicht. Dat zat achter het rechterpaneel. Ik moest dat paneel weghalen om een goed massapunt voor de versterker hebben. Haalde dag paneel weg en zag tot mijn grote schrik dat er een gat van ong 3 cm was. Na ff porren met n schroevendraaier bleek het gat 10x10 cm groot. Je kon zo vanuit dat gat het rechterachterwiel zien. Was ook precies op een lasnaad. Volgens die kerel die me altijd helpt als ik iets aan de auto heb, was dat typisch AX.

Zaterdag heb ik dat gat gedicht met polyester en toen 'n laagje scheepsteer eroverheen gesmeerd.


Foei !!

Leuk dat je een ax gekocht hebt quiz!!
Ik zie m graag eens op een meeting verschijnen!
En succes met je plannen !
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2662
Joined: MonAug11, 2003 11:51:05 PM
Location: Heerenveen (Friesland)

Postby q01z » WedJun30, 2004 8:45:01 PM

jullie gaan me zeker blijven zien op meetings!

me vader heeft net een rondje gereden en hij was zwaar onder de indruk!

ik had van me buurman Polisher gehad [van f*rd] echt super goed spul! lak glimt als een idioot!


Dat roestgat van mij zit dus op diezelfde plek.. alleen is het bij mij dus niet zo groot.
achter de linker koplamp is echter wel een gat wat serieus lijkt.. niet op een erg punt, maar wel van aardig formaat!

wel leuk dat jullie allemaal zo positief zijn trwns :) maakt me blij
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby IceByte » WedJun30, 2004 9:11:19 PM

je bedoelt aan de kant van de ruitensproeiertank, achter de koplamp, of aan de andere kant, want ik weet wel dat de mijne daar ook een gat had zitten wat nu dichtgelast is.

trillen bij 115km/u kan ook onbalans zijn in de wielen, dus misschien moet je die even een keer laten balanceren als je het hinderlijk vind, de mijne doet het ook zo rond de 90 nadat ze in de garage het plaklood aan de binnenkant dr afgehaald hadden, omdat het tegen mn remklauw aanliep.

Zo'n autootje als je nu hebt is perfect om op te rijden, zolang je em qua roest enzo een beetje bijhoudt, en de motor olie blijft voeren, dan zou ie nog wel even mee kunnen gaan.

Veel kosten moet je dr ook zeker niet aan gaan maken, kijk, een ander interieurtje, paar wieldopjes, spoilertje e.d dat is nog een keer te doen, dat is met mijn dieseltje ook gedaan, het enige dat ik dr nu nog aan laat doen is een roestplek laten spuiten, en de bumpers, verder rij ik dr ook gewoon mee door, en zie wel hoever die nog gaat rijden :D
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby q01z » WedJun30, 2004 9:44:37 PM

Nah echt kosten wil ik idd niet gaan maken, en als ik wel dure dingen doe, dan wil ik dat ik dat in mn volgende AX ook nog kan gebruiken, of los kan verkopen.. Velgjes, bumbers, spoilers raak je allemaal zo kwijt.. Echt dure technische dingen hoop ik niet op.. dan haal ik wel een ander blok of bak of zo :P

de roest is trwns linksvoor, dus dat is de andere kant, niet bij de ruitenwisservloeistof-tank [scrabble]

afwerken, plaatje op lassen.. kan vast wel las-les krijgen van vrienden :)
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 85 guests