Michiel aka Pluim (AXGT '89,AXGTi '90, AXGTI '92, AXGTT '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby Pluim » MonMay17, 2010 6:55:59 PM

MBa@NL wrote:Gefeliciteerd met je aanwinst! Een van de laatste GT carbs... dus wees er zuinig op ;)

pedaal kun je zo overzetten idd...

Kenteken is trouwens ook wel leuk... de XD-22-HP is ooit van q01z geweest.

klepdekselpakking zou ik niet overzetten (of het moet net een nieuwe zijn?) maar nieuw kopen... kost geloof ik 11 euro...

Pluim wrote:-Bevestigingspunten van kofferbakslot repareren


Het slot is zeker uitgebroken? kun je met Bison metaal-metaal lijm perfect repareren

Pluim wrote:-Kilometerteller maakt een irritant geluid.., verder onderzoeken


Waarschijnlijk staat 'ie op het punt van vastslaan en afbreken... beste is vervangen.


Heey MBa@NL, bedankt voor de adviezen! Ik zal proberen er zo zuinig mogelijk op te zijn (mijn plan is zelfs om hem weer wat nieuw leven in te blazen want dat kan ie wel hebben :P)

Gaspendaal bij de 1.1i heb ik losgehaald (y) Bevind het broertje(XD-22-HP) van mijn auto zich nog op de weg :) ? Kleppendekselpakking heb ik vandaag even nieuw gehaald, want dat zijn indd de kosten niet.

Fototje van het slot, ik was bang dat lijm misschien niet sterk genoeg zou zijn, voor wanneer de kofferbak hardhandig word dicht gegooit. Maar ik heb het nog niet nader onderzocht.
Image

Kilometertellerkabeltje ook maar even bestellen dan (y)

Het kofferbak slot laat ik nog even rusten, het heeft voor mij eerst prioriteit om hem motorisch in orde te hebben, dan hem APK technisch gereed te hebben en dan komen de puntjes op de ï :D Maar advies is natuurlijk altijd welkom :)
Last edited by Pluim on MonMay17, 2010 9:12:17 PM, edited 1 time in total.
Pluim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 75
Joined: TueApr27, 2010 1:39:27 PM
Location: Hierden

Postby Pluim » MonMay17, 2010 7:21:53 PM

Dank voor de reacties :D

@ Losroyos
Hoop dat ik het zover krijg dat het weer een nette GT mag worden :D Heb al een nieuwe KD pakking in de garage liggen (y) Eerste keer dat ik het dashboard zag heb ik me kapot gelachen :lol: maar ik moet zeggen dat het steeds stijlvoller vind worden :P

@ Joost
De GT is echt verrassend luxe indd! Elektriche ramen, kofferbak lampje, kofferbakslot gaat mee met CV en nog veel meer kleine extra's:D Voor het raam moet ik even op de sloop opzoek naar wat goede onderdelen, denk ik :P Van de First worden de goede onderdelen bewaard de rest word naar de sloop gerold (y)

@Bossie
HAHA :lol: dat klopt helemaal! Zag je ons dan hokkend en bokkend langs komen? Ik liet m'n broer even de AX GT beleven, maar hij moest nog even wennen aan de handchoke en het beleid/gevoel waarmee gereden moet worden :P

@Netheo
Heel scherp gespot! Viel mij ook op, maar als ik het goed heb gezien zit het benzinefilter op een andere plek, namelijk op de zelfde foto achter mijn accu. Deze moet ik nog weer even netjes verplaatsen :P

Groeten Pluim, ik zal proberen volgende keer wat sneller te reageren maar ik heb het de aankomende weken nogal druk, dus dan moet ik prioriteiten stellen :( :D
Pluim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 75
Joined: TueApr27, 2010 1:39:27 PM
Location: Hierden

Postby Netheo » MonMay17, 2010 8:16:39 PM

Pluim wrote:de handchoke en het beleid/gevoel waarmee gereden moet worden :P

@Netheo
Heel scherp gespot! Viel mij ook op, maar als ik het goed heb gezien zit het benzinefilter op een andere plek, namelijk op de zelfde foto achter mijn accu. Deze moet ik nog weer even netjes verplaatsen :P




daar hoort hij normaal ook te zitten. Daarom ook dat ik het vroeg, want ik vond het al een rare plaats voor een benzinefilter. Dus jij sleurt eigenlijk een reserve mee :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Postby Losroyos » MonMay17, 2010 8:21:17 PM

Als je niet aan het dash kan wenne kan je er altijd nog een Type 2 dash inbouwen, ik heb ook een PH1 met een PH2 dash ;) volgens mij niet de enige.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby MBa@NL » MonMay17, 2010 8:42:54 PM

Losroyos wrote:Als je niet aan het dash kan wenne kan je er altijd nog een Type 2 dash inbouwen, ik heb ook een PH1 met een PH2 dash ;) volgens mij niet de enige.


Een dashboard uit een eerste generatie AX ga je toch niet vervangen (ja voor een zelfde als het nodig is)! Pure nostalgie dat vierkante! Een dashboard uit de nieuwe generatie AX mag dan wel moderner zijn maar daarmee is er ook een berg charme vanaf.
Dat vierkante is gewoon briljant gevormd, hoeveel opbergvakken je wel niet hebt... Onder het dash (zowel links als rechts (mits je een luxe hebt)), in het dash links, naast de radio voor tapes (trek het schotje eruit en je kan er CD's in kwijt), het grote vak rechts, een tunnel bakje (ja een echt bakje van ik gok een 0,75 liter inhoud waar je ook weer een berg CD's in kwijt kan) en dan nog tussen tunnelbak en pook een klein vakje voor bijvoorbeeld munten ofzo.
Niet voor niets dat wij er 4 hebben staan met dit dashboard. :)
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Pluim » MonMay17, 2010 9:47:56 PM

@Netheo
Haha, ik vind die plek waar de reserve zit eigenlijk wel mooi. Hoord daar normaal gesproken misschien wat anders te zitten, hij klikt daar namelijk zo mooi in een klem?

@Losroyos
Ik vind het Ph2 dashboard een stuk netter (vooral omdat het minder kraakt :P), maar dit dashboard hoord bij de auto en eigenlijk wil ik hem voor zover dat nog kan wel aardig orgineel houden! :D

@MBa@NL
Ik ben het volledig met je eens, het is een stukje historie wat ik graag in takt wil houden. Al die vakjes zijn ideaal! Maar ik ben wel blij dat ik niet overal CD's hoef te bewaren, er rammeld namelijk al genoeg :lol: en ter vervanging heb ik er een 30gig HDD aan liggen :D Heb alleen nog niet helemaal besloten hoe ik mijn composetje ga plaatsen, dat was bij het ph2 dashboard een stuk gemakkelijker!

Heb de kleppendeksel pakking geplaatst! Ging verrassend eenvoudig :D Ik heb nu alleen wel het gevoel dat de plaat die onder de kleppendeksel zit lichtelijk rammelt :| hier kijk ik van het weekend even verder naar.
Image

Ik heb de rubbers voor de "stugheidsas(torsieas)" ,weet de officiele benaming niet, bij de automaterialenzaak opgehaald. Maar nu ben ik wel benieuwd of dit de juiste zijn en hoe ik deze er het best op kan zetten. Ik vind ze namelijk nogal groot :o
Image

Of moet dit rubber misschien hier?
Image

En als laatste, moet hier niet ook een rubber aanwezig zijn?
Image

Pluim
Pluim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 75
Joined: TueApr27, 2010 1:39:27 PM
Location: Hierden

Postby raoel » TueMay18, 2010 7:49:57 AM

Pluim wrote:Heb alleen nog niet helemaal besloten hoe ik mijn composetje ga plaatsen, dat was bij het ph2 dashboard een stuk gemakkelijker!

Achter mijn tellerhuis is een zee van ruimte, vraag me nog steeds af wat ik daarmee ga doen ;-) (is geen GT maar een 1.1, ook type 1 dus). Weet niet of dat bij een GT ook zo is?


Heb de kleppendeksel pakking geplaatst! Ging verrassend eenvoudig :D Ik heb nu alleen wel het gevoel dat de plaat die onder de kleppendeksel zit lichtelijk rammelt :|
[/img]

op die plaat liggen 2 stukjes metaal als 't goed is, maar kan me voorstellen dat ze kwijtraken (of al eerder kwijtgeraakt zijn)..
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby Bossie » TueMay18, 2010 2:36:09 PM

Pluim wrote:Dank voor de reacties :D

@Bossie
HAHA :lol: dat klopt helemaal! Zag je ons dan hokkend en bokkend langs komen? Ik liet m'n broer even de AX GT beleven, maar hij moest nog even wennen aan de handchoke en het beleid/gevoel waarmee gereden moet worden :P


Da's me niet opgevallen, ik reed een aantal auto's achter jullie. Maar wat voor beleid/gevoel bedoel je?"Het gaspedaal moet toch gewoon naar de bodem? 8)

Losroyos wrote:Als je niet aan het dash kan wenne kan je er altijd nog een Type 2 dash inbouwen, ik heb ook een PH1 met een PH2 dash ;) volgens mij niet de enige.


Ga je mond spoelen schavuit, dat is heiligschennis. Een type 1 dashboard rules :music :music :music
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Postby Pluim » WedMay19, 2010 9:20:53 PM

raoel wrote:Achter mijn tellerhuis is een zee van ruimte, vraag me nog steeds af wat ik daarmee ga doen ;-) (is geen GT maar een 1.1, ook type 1 dus). Weet niet of dat bij een GT ook zo is?

Achter mijn teller huis zit een klepje waaronder zekeringen zitten, dus weinig ruimte voor speakers op zich. Tweeters kunnen er wel mooi geplaatst worden.

raoel wrote:op die plaat liggen 2 stukjes metaal als 't goed is, maar kan me voorstellen dat ze kwijtraken (of al eerder kwijtgeraakt zijn)..

Heb het boek van Haynes gevolgd, maar heb hier niets gelezen van 2 stukjes metaal :o moeten die 2 stukjes metaal het trillen tegen gaan?

Pluim
Last edited by Pluim on WedMay19, 2010 11:18:31 PM, edited 1 time in total.
Pluim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 75
Joined: TueApr27, 2010 1:39:27 PM
Location: Hierden

Postby Pluim » WedMay19, 2010 9:33:50 PM

Bossie wrote:Maar wat voor beleid/gevoel bedoel je?"Het gaspedaal moet toch gewoon naar de bodem? 8)

Het gaspendaal moet inderdaad naar de bodem :D Maar sinds ik euro95 heb getankt, lijkt dit toch met beleid te moeten. Want hij komt anders niet lekker op toeren dan blijft hij gewoon hangen op ongeveer 3000 toeren... binnenkort eens mijn luchtfilter checken op vervuiling

Zou euro95 zo'n groot verschil kunnen maken ten opzicht van euro98? De vorige eigenaar heeft het nog wel gezegd dat ik 98 moest tanken, maar voor mijn gevoel is 95 het zelfde als 98 alleen een wat lager octaan gehalte en dus een wat minder volledige ontbranding...

Pluim
Pluim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 75
Joined: TueApr27, 2010 1:39:27 PM
Location: Hierden

Postby Pluim » WedNov24, 2010 8:37:27 PM

Even een update (ben niet zo van het berichten plaatsen, ben liever aan het lezen :D)

Ik heb een maand of 2 terug de GTI van Bruce/r overgenomen, omdat m'n GT net iets meer roest heeft dan in eerste instantie gedacht waardoor hem APK waardig krijgen wat langer duurd. Aangezien het onderhand bijna begint te sneeuwen word het te koud om met plamuur en dergelijken bezich te gaan, dus gaat m'n GT van de winter onder een zeiltje.

De GTI heb ik nu als rijdende auto en heeft al weer een tijdje zijn nieuwe APK. De GTI had nogal wat probleempjes maar die zijn nu bijna allemaal verholpen, meteen het uiterlijk ook maar wat bijgewerkt (bumpertjes weer op kleur en ph2 grill).

de GTI (kleurcode ETC, Gris Basalt):

bladeren laten hier op het moment allemaal los...
Image
Image

Status GT, deze knap ik op om er zelf weer een aantal jaren in te rijden, helaas is hij voor een renovatie "iets" te ver heen... (Niet op chronologische volgorde, maar even wat foto's voor de beeldvorming):
Image
Extra passagiers :O
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Kwa roest al een eind onderweg, maar nog zat te doen. Maar eerst deze winter even goed genieten van de GTI!
Pluim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 75
Joined: TueApr27, 2010 1:39:27 PM
Location: Hierden

Postby degene » WedNov24, 2010 9:49:44 PM

Diep respect!!

Dat die GT al van de nodige oxide gesnoept had was met een half verblind oog duidelijk te zien. Dus heel mooi dat je zo volhardt!
Kan eigenlijk niet wachten tot ie af is. Dat wiel ziet er bv veelbelovend uit. Helemaal mijn smaak.
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Postby Mastenhose » WedNov24, 2010 10:02:40 PM

Heel gaaf, deze update! Mooie foto's, die GTI is ook een leuke en aparte kleur!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Terminal » WedNov24, 2010 10:08:46 PM

Dat wiel is echt super inderdaad!
Mooi project verder (y)
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Postby kick-it » WedNov24, 2010 10:45:37 PM

Ik heb nog een ETC motorklep liggen, met een klein deukje aan de rechterkant. Interesse?

Leuk om weer een ETC AX te zien. :)
User avatar
kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 645
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Postby Pluim » WedNov24, 2010 10:49:11 PM

Bedankt voor de leuke reacties!

Heb nu 2 wiel kaal gemaakt, zinkspray, matzwart met een randje vuurrood hoogglans. De velgen waren echter niet al te mooi meer, zaten al heel lang wieldoppen op. Zit een goede week werk in 2 velgen :O

Maar het resultaat ben ik goed tevreden mee, in de zon komt het rode randje mooi naar voren :D
Pluim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 75
Joined: TueApr27, 2010 1:39:27 PM
Location: Hierden

Postby Pluim » WedNov24, 2010 10:54:01 PM

kick-it wrote:Ik heb nog een ETC motorklep liggen, met een klein deukje aan de rechterkant. Interesse?

Leuk om weer een ETC AX te zien. :)


Damn... Wist ik dat maar eerder. Ben al een 2 weken bezig om de motorkap van m'n 1.1first op te knappen :O maar die is onderhand wel strak, heeft alleen nog wat kleur nodig.

Je hebt pb.
Pluim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 75
Joined: TueApr27, 2010 1:39:27 PM
Location: Hierden

Re: Michiel aka Pluim (AX GTI U9 '92, AX GT S6 '89, AX 1.1i

Postby Pluim » TueSep13, 2011 8:26:49 PM

Hoog tijd voor een update!

Om maar mee te starten: de 1.1i naar de sloop
Image
Image

Gelukkig staat de GTI (Multipoint) er onderhand goed bij! mede dankzij de motorklep van Auke (Kick-it) en de nieuw verkregen poetsset.

Image
Image
Image

De Grijze GT carb is wel veranderd van plaats, maar niet van staat.
Image

Ook heb ik de GTi (monopoint) van JohnnyGT overgenomen. Jaja, die oranje :D

Image
Image

Ik heb de GTi overgenomen omdat ik het, brandgat vrije, interieur wou gebruiken voor mijn GT carb. Na wat twijfelen toch maar de hele auto mee genomen, als of ik er niet genoeg heb. :D

Na er een tijd ingereden te hebben en de auto wat beter onderzocht te hebben, blijkt deze bijna roest vrij en geen schades te hebben :o het blijkt een hele goede auto te zijn! natuurlijk heeft ie wat kleine dingetjes zoals: een aandrijf-asje tikt, schokbrekertjes zijn op en hier en daar doet wat electrisch spul het niet.


Nu het plan,

de Grijze Carb is zo ver heen dat ik deze nooit volledig naar mijn zin kan krijgen. De Oranje GTi is zo netjes, dat ik deze niet wil wegdoen, aangezien deze ook maar 110.000km heeft gelopen.

Dus de gedachten is om de Oranje GTi te stippen en over te spuiten en zo leuk mogelijk te maken door onderdelen van de GTcarb te gebruiken, waaronder de carburateur natuurlijk :D Het is wel heel zonde dat het dan nooit een AX GT S6 op papier word, maar op deze manier kan ik wel een AX bouwen waar ik heel wat jaartjes plezier van kan hebben.

de vraag is dan alleen wat moet ik allemaal overzetten, als ik van de GTi(oranje) een GTcarb wil bouwen?
ik dacht: - De Carburateur, benzinetank en benzinepomp (Motorkabelboom?)

Iemand deze actie al ondernomen die gouden tips heeft? :roll:

Hij staat al in de startblokken :D
Image
Pluim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 75
Joined: TueApr27, 2010 1:39:27 PM
Location: Hierden

Re: Michiel aka Pluim (AX GTI U9 '92, AX GT S6 '89, AX 1.1i

Postby degene » TueSep13, 2011 8:47:36 PM

Image

Euhm euhm euhm, overzetten ..

Ja inderdaad ..

Iets met de benzine pomp

Wacht ff hoor!
Last edited by degene on TueSep13, 2011 8:49:58 PM, edited 1 time in total.
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Re: Michiel aka Pluim (AX GTI U9 '92, AX GT S6 '89, AX 1.1i

Postby Bossie » TueSep13, 2011 8:49:27 PM

Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 51 guests

cron