AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby kick-it » WedNov09, 2011 7:48:38 PM

Wow, echt heel mooi geworden!!!!
I like!
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)
User avatar
kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 645
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby Browny » SunNov13, 2011 12:01:26 PM

mooi geworden zeg! Geweldig (en origineel) kleurtje.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby wilfred » WedNov16, 2011 2:28:34 PM

De kids net op de peuterspeelzaal afgezet en even de zaag in het dashboard gezet. Nou ja een klein deel daarvan dan.

Gestopt met roken dus weg met dat vieze ding :D
Image

Dit dus.
Image

Dit randje moet weg, dus de handzaag erin.
Image

Image

Image
Uiteindelijk zo de gehele rand weggenomen.

Het past, kan nog met de hoek spelen en moet nog vastgezet en aangesloten worden. Zit er nu exact klem tussen.
Image

Image

Nu snel mijn broertje even vragen het aan te sluiten. Dat is gewoon niet mijn ding en hij is daar erg goed en netjes in. Kan hij gelijk de knipperlichten nog op het SCM gekeurd alarm aansluiten.

Nette aanbieding gekregen per mail voor het verlagen van de achteras dus daar deze week even naar toe bellen en een afspraak maken.
User avatar
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 225
Joined: SunMar28, 2004 9:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby stan » WedNov16, 2011 3:49:59 PM

gaaf hoor ik hou er enorm van al die meters!!!!

en slim van je om die auto radio weg te werken alleen de bediening lijkt me lastig!!!
stan
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 177
Joined: WedNov04, 2009 6:24:47 PM
Location: Hoogerheide/ noord brabant

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby grietje » WedNov16, 2011 5:22:42 PM

Gaaf!! Ziet er strak uit.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby Revz » WedNov16, 2011 5:47:58 PM

Heel gaaf geworden, Wilfred :D
User avatar
Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 288
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby Losroyos » WedNov16, 2011 7:06:52 PM

geweldig :D
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby Bossie » WedNov16, 2011 7:11:17 PM

Ziet er netjes uit zo (y)
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby joop » WedNov16, 2011 7:49:53 PM

gaaaf!!
User avatar
joop
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 388
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby wilfred » ThuNov24, 2011 3:06:12 PM

Langzaam maar zeker een beetje met het binnenste begonnen. Mallen voor de deurbekleding liggen klaar evenals het materiaal. Dat wordt dit weekend dus zagen.

Gisteren even het LTEC 60mm diep stuur gemonteerd. Claxondop heb ik nog liggen maar die moet ik heel klein beetje afvijlen om het passend te maken.

Image

Ik ben nu voor de AX wat aan het passen en meten met de stoelen. Ik heb de Ltec Pro stoel, en als ik die strak tegen de tunnel aan zet kom ik mooi en bijna recht voor het stuur uit. Helemaal op de bodem plaatsen is leuk maar dan kan ik niet meer boven het dashboard uitkijken :-) Maar op een hoogte gelijk aan de tunnel is weer te hoog.

Een standaard frame is dus voor mij geen optie en inlassen wil ik ook niet. Dus zelf iets (laten) maken. Na wat zoeken kom ik oa.een topic tegen dat een 'zelfbouw' laat zien waar ik wel wat mee kan: http://www.106owners.co.uk/forums/showthread.php?125836-106-side-mount-subframes.

Iemand hier die ook al eens zoiets in elkaar heeft gezet en wat tips heeft? Of wat afbeeldingen hoe hij/zij het heeft opgelost. Van Fenwick heb ik al goede voorbeelden gekregen maar wellicht zijn er nog andere opties. In ieder geval zal ik nog iets moeten verzinnen om dichter op het stuur te komen. Met de standaard oplossingen kom ik te ver van het stuur (ben maar klein, in lengte dan :-) )
User avatar
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 225
Joined: SunMar28, 2004 9:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby AlexanderB » ThuNov24, 2011 3:58:29 PM

heh, ik wou een voorstel doen, blijkt dat uit je eigen topic te komen.. maargoed, zo'n frame met 4 balkjes, en dan kan je daar je stoel op schroeven, dat is niks geworden? :) zo te zien lager dan die omp, die dezelfde hoogte als de bovenkant van de tunnel aanhoud..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby wilfred » ThuNov24, 2011 4:07:22 PM

ja zoiets moet het worden maar ben er nog niet helemaal uit. De basis zal wel in die zin moeten worden maar ik moet daarop weer iets maken waardoor ik verder naar voren kan monteren. Bv op die balkjes weer 2 strips. Ik ga in ieder geval voor de onder montage. zijmontage komt niet lekker uit zeker aan de tunnelzijde niet.
User avatar
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 225
Joined: SunMar28, 2004 9:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby AlexanderB » ThuNov24, 2011 4:21:29 PM

je kan de balkjes in lengterichting altijd n stukje langer maken en de dwarsbalkjes wat verder naar voren lassen? :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby wilfred » SunDec11, 2011 1:10:10 PM

Gister middag met een goede virend, het eerste stoelframe gemaakt. Eerst de auto leeg halen.

Image

Nu maar snel die binnenzijde schuren en zwart maken, want dat rood kan echt niet meer :oops:

Met stoel op de bodem is het uitzicht ongeveer zo :D
Image

De foto klopt niet helemaal maar één ding was voor mij zeker. Met een lengte van net geen 1.80m en korte pootjes en een lang bovenlichaam zit ik met een omp/sparco frame veel te hoog. Dan staat de stoel bijna net zo hoog als origineel en dat was niet wat ik in gedachten had. Aangezien de Ltec pro stoelen zowel voor onder- als zijmontage geschikt zijn heb ik voor de ondermontage gekozen. Daarmee is het makkelijker de stoel strak tegen de tunnel te plaatsen, waardoor ik nagenoeg recht voor het stuur uitkom. Nog niet gemeten maar verwacht dat ik minder dan een cm uit het hart van het stuur zit.

Zag online dat ze nu ook een xl stoel hebben dan zal je wel iets meer uit het hart uitkomen!

Materiaal gebruikt voor de stoelframes (in mm):

2x hoek profiel 60x60x400
2x strip van 40x390
4x koker profiel 40x20x480

(afhankelijk van je zitpositie nog een extra strip 40x200 oid)
maten in mm

Materiaal kosten € 30,-

De hoekprofielen kunnen korter maar omdat ik hier de gordel ogen aan wou vast zetten voor de 4-punt gordel (tunnelzijde) heb ik ze bewust wat langer gehouden. Minimaal heb je 360mm lengte nodig.

Dan eerst eens even wat los passen:

Image

vanuit de andere zijde gezien:

Image

Dus aan de slag met boren, puntlasje/opnieuw passen, nog wat boren en verder lassen en zo waren we al gauw 3 uurtjes verder :D Zeker 1 uur sneller was het gegaan met een stel goede ijzer boren :P

Het was even zoeken naar de juiste verhoudingen etc maar beginnend vanuit de platte strip in de richting van de tunnel werkte voor ons het best. Voordeel is namelijk dat de bevestigingspunten in de tunnel zijdelings wat marge hebben (kunnen bewegen)

Uiteindelijk het frame klaar toen het donker was, de stoel op het frame gemonteerd en vervolgens de set de auto in.

We waren zo lekker bezig in de schuur en het was inmiddels al zo donker dat we helemaal vergeten zijn nog fatsoenlijke foto's te maken. Maar we moeten het frame voor de bijrijder nog maken dus die fout zal ik nog goed maken. Dan ook gelijk de resultaat foto's van het geheel.

De stoel staat zo'n 4cm van het tapijt af met de onderzijde. Ik schat in verhouding tot een sparco/omp frame dat het zeker 5 cm scheelt. Met zijmontage op zo'n frame zal dat nog meer zijn.

En dan de kosten: € 30 materiaal, straks met wat spuitbussen en wat ik de lasser/vriend heb toegezegd zit ik nog onder de € 100 voor 2 frames
User avatar
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 225
Joined: SunMar28, 2004 9:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby pocketmech » SunDec11, 2011 2:58:28 PM

Kijk, weten wat je wil, met gezond verstand voor een redelijke prijs. En je rijdt in je eigen auto op maat :cheers: Zo moet dat! Ik ben enthousiast over je klokkenwinkel op de plaats van de radio en zal op termijn ook dat pad ingaan. UIteraard pas na de belangrijkere (apk)klussen :).
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(
User avatar
pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 421
Joined: FriMay15, 2009 6:45:44 PM
Location: A'foort

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby q01z » SunDec11, 2011 7:30:44 PM

kijk, dat moet ik vd week ook es gaan maken voor mijn stoelen :)
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby 2Black » SunDec11, 2011 7:36:59 PM

Dat is ook ongeveer wat ik in Nigel had zitten qua stoelframe.
Daarbovenop had ik dan nog het verstellingsmechanisme van een XM zitten. Werkte uitstekend.
Uurtje werk en een paar euro materiaal.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
User avatar
2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
 
Posts: 4825
Joined: SatJul16, 2005 12:14:48 PM
Location: Rheden

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby citrofenwick » MonDec12, 2011 11:44:37 AM

leuke stoelframes ;)

Ik ben 1.90m en heb met dezelfde frames + helm geen enkel probleem.
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby wilfred » ThuDec15, 2011 1:23:45 PM

citrofenwick wrote:leuke stoelframes ;)

Ik ben 1.90m en heb met dezelfde frames + helm geen enkel probleem.


Dankzij jouw mooie voorbeeld en dat van ZX-cruiser op het citrosport forum ben ik uiteindelijk tot deze frames gekomen. Nu nog even tijd zoeken om de bijrijdersstoel ook klaar te maken maar ben al de hele week ziek thuis (griep). Dus naast veel op bed liggen en af en toe wat internetten komt er weinig uit mijn handen.

Kan me haast niet voorstellen dat de standaard frames van spacro/omp door mensen fijn gevonden worden. Zeker met een kooi zit je dan ook nog eens gevaarlijk hoog (even er vanuit gaande dat veel ook zonder helm rondrijden).
User avatar
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 225
Joined: SunMar28, 2004 9:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby wilfred » MonFeb20, 2012 9:56:48 AM

Al weer een hele tijd geen updates hier. Door een stevige longontsteking een behoorlijke tijd uit de roulatie geweest en vervolgens met het koude weer geen tijd vrijgemaakt om aan de GTI te werken. Stond toch liever met de schaatsen aan de kids op de slee voortrekkende op het ijs :D

Veel is er dus niet gebeurd maar wel iets, zo is het originele interieur opgehaald door Auke dus weer wat ruimte in de auto en schuur om andere spullen te verzamelen :D

Saat de auto op een mooie prive oprit omdat het huis aan de overzijde inmiddels leeg en te koop staat maar de GTI daar een mooi plekje heeft mogen krijgen van mijn oude overbuurman tot het huis verkocht is, en dat zou best eens even kunnen duren in deze tijd.

Verder 2 panelen pas gemaakt voor de 'bakken' waar de achetrspeakers inzitten. Hier heb ik een dunne mdf plaat voor op maat gemaakt en daarin een oude jbl composet geplaatst. Ik ga de platen van de week even in de zwarte verf zetten en dan binnenkort beplakken met carbon folie.

De voorste deurplaten moet ik nog maken. Daarin geen speakers. Ook die vervolgens zwart maken en beplakken.

Verder hoop ik dit weekend eindelijk de 2e stoel te plaatsen.
User avatar
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 225
Joined: SunMar28, 2004 9:14:03 AM
Location: Arnhem

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 59 guests

cron