AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Postby wilfred » ThuNov04, 2010 12:17:48 PM

Hoi, na jaren van meelezen en een enkel berichtje dan nu toch eens de tijd genomen om onze auto's voor te stellen.

Voor het gezin (wij en onze 2 kinderen) hebben we een C5 break 2.0 16v ligne prestige. Foto's houden jullie even tegoed.

Mijn eerste auto was een AX GTi, Monopoint, was (ZK-80-DZ) die na 2 jaar en 90.000km verder werd ingeleverd voor een ZX 2.0 16v (uiteraard na wat bijbetaling :-) )

Helaas maar een kleine 6 maanden van kunnen genieten want na een gevalletje afgeschreven worden door een dwaas in een leenauto die het nodig vond zijn neus in de mijne te zetten op hoge snelheid ben ik overgestapt een ZX 2.0 Volcane waar de nodige aanpassingen aan zijn doorgevoerd.

Van mijn werkgever kreeg ik echter een leaseauto aangeboden. De ZX ging over naar mijn broer die er nog een aantal jaren met veel plezier in heeft gereden tot hij deze inruilde op een Saxo VTS.

Je begrijpt het al we komen uit een familie die Citrofiel is ;-)

Na jaren van leaseauto's na een goed aanbod veranderd van werkgever, Dus een C5 break gekocht (renault megane cabrio van mijn vrouw op ingeruild) vanwege de ruimte die we nodig hebben voor onze kinderen (beiden nog in de luierperiode) en daarnaast hebben we een AX GTI aangeschaft na wat overleg met Lodie en Wendy hier wel bekend.

Eerst een jaartje rijden en technische verbeteringen gedaan:

* Koppakking vervangen;
* Aandrijfassen vervangen;
* Koppeling en drukgroep vervangen;
* Diverse kleine technische zaken vervangen en verbeterd.

Modificaties:
* Olietemp meter aangebracht
* Oliedruk meter aangebracht
* Voltmeter aangebracht

Allen in de plaats van de radio die zlef is verhuis naar het dashboard kastje want we wilden wel wat geluid hebben.

* Bij NSB-concept frankrijk een Group N Iresa demper besteld en geplaats
* voorschermen, motorkap en deuren van Aad gekocht (ex Edwin Broekema, gecleand)
* 14" saxo toulouse velgen
* Merwede veren -4 cm (werkelijkheid -5)
* Achterbank en overige rotzooi eruit (scheelt 28,9 kg)
* Geen kat
* AX GTI cup ecu (originele)

Maar nu de grotere plannen:
Auto staat nu bij de spuiter voor het nodige laswerk (achter koplampen en in hoek kofferbak) en wordt na herstel geheel overgespoten in een andere kleur :-) Waarschijnlijk porsche gelb-grün 137.

Stoelen etc zijn ook binnen:
2x LTEC FIA Pro zwart;
2x LTEC 4 punt FIA magnum Gordels
1x LTEC AFR meter
1x LTEC suede 60mm deep stuur
1x sparco stuurnaaf

Na het spuitwerk moeten er nog een paar zaken gebeuren:
- Racekat inlassen (ivm apk)
- Uiteraard bovenstaande zaken installeren
- Rolkooi aanschaffen (wiechers sport schroefkooi, incl kruis, h-balk, deurbalken en gordelstangen)
- Wiellager RA
- Stuurkogel hoesje vervangen
- binnenbekleding overleggen met echt carbon

Maar nu wat foto's natuurlijk. Tja ik zit nu in de pauze op het werk dus daar kan ik niet bij maar dat ga ik zsm regelen. Ik zal ook regelmatig wat updates plaatsen uiteraard.
Last edited by wilfred on TueNov01, 2011 9:19:32 AM, edited 3 times in total.
User avatar
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 225
Joined: SunMar28, 2004 9:14:03 AM
Location: Arnhem

Postby Losroyos » ThuNov04, 2010 12:36:23 PM

Welkom :D

Dit lijkt me een hele mooie te worden, en een super leuke om te volgen. Ben super benieuwd naar de foto's 8)
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby TTF » ThuNov04, 2010 12:38:41 PM

Welkom :)

Zijn jullie ook van plan om circuitdagen ed te gaan rijden? :)

Ben benieuwd naar de foto's

(btw mochten jullie nog opzoek zijn naar gti onderdelen.. ik heb er hier 1 staan die uitelkaar gaat :) )
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroen Ax 1.6 gti 92'


Image Image
User avatar
TTF
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5416
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Postby raoel » ThuNov04, 2010 1:19:35 PM

Welkom! Overspuiten zie je niet vaak, ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien :D
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby kick-it » ThuNov04, 2010 2:09:36 PM

Dat klinkt erg goed allemaal.
Ben ook erg benieuwd naar de foto's en de kleur.
User avatar
kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 645
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Postby Henk Bats » ThuNov04, 2010 6:36:20 PM

Welkom, ben waarschijnlijk zoals velen hier heel benieuwd naar foto's van dit grootse project.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Terminal » ThuNov04, 2010 7:35:26 PM

Klinkt goed allemaal!
Ben benieuwd naar de foto's, ook leuk iemand die uit de buurt komt ;)
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Postby Browny » ThuNov04, 2010 7:51:39 PM

Welkom, veel plezier met de gti
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby wilfred » ThuNov04, 2010 10:25:26 PM

Leuk zo'n hartelijk welkom.

Auto zojuist geschorst online via rdw site. Zal van het weekend foto's plaatsen van onze C5 break en uiteraard van de AX. Over 2 weken ga ik de auto strippen aan de buitenzijde (mag op de brug van de hersteller) Die neemt daarna het stokje over. Totale duur zo'n 3 maanden. We hebben aangegeven dat we geen haast hebben, als het maar goed gebeurd.

Ondertussen op zoek naar goede nieuwe koplampen en verstelnokken, een race kat bestellen die er tussen gelast kan worden (met de lege kat komen we ruim niet door de APK en wat andere dingen als een paar rubbers etc die ik wil vervangen.

Omdat de deuren zijn gecleand ben ik ook nog op zoek naar een achterklepslot met sleutelgat en sleutel. Die van de GTI heeft dat nl niet en de problemen bij een lege accu of defecte CV ga ik niet opzoeken.

Ook nog op zoek naar een nette grijze achterbumper. Bumpers worden bewust niet gespoten, in de huidge zit echter een smeltgat aan de onderzijde van een vorige uitlaat denk ik.

Ook aan het zoeken naar goede semi slicks voor de maat 185/55/14 maar daarin is niet veel keus. Zou een 195 passen zonder aanlopen? De torsieas gaat nog 6 tot 8 cm omlaag. Staat nu erg hoog en voorover zo leeg gestript.
User avatar
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 225
Joined: SunMar28, 2004 9:14:03 AM
Location: Arnhem

Postby Netheo » FriNov05, 2010 7:57:46 AM

wilfred wrote:Leuk zo'n hartelijk welkom.

Auto zojuist geschorst online via rdw site. Zal van het weekend foto's plaatsen van onze C5 break en uiteraard van de AX. Over 2 weken ga ik de auto strippen aan de buitenzijde (mag op de brug van de hersteller) Die neemt daarna het stokje over. Totale duur zo'n 3 maanden. We hebben aangegeven dat we geen haast hebben, als het maar goed gebeurd.

Ondertussen op zoek naar goede nieuwe koplampen en verstelnokken, een race kat bestellen die er tussen gelast kan worden (met de lege kat komen we ruim niet door de APK en wat andere dingen als een paar rubbers etc die ik wil vervangen.

Omdat de deuren zijn gecleand ben ik ook nog op zoek naar een achterklepslot met sleutelgat en sleutel. Die van de GTI heeft dat nl niet en de problemen bij een lege accu of defecte CV ga ik niet opzoeken.

Ook nog op zoek naar een nette grijze achterbumper. Bumpers worden bewust niet gespoten, in de huidge zit echter een smeltgat aan de onderzijde van een vorige uitlaat denk ik.

Ook aan het zoeken naar goede semi slicks voor de maat 185/55/14 maar daarin is niet veel keus. Zou een 195 passen zonder aanlopen? De torsieas gaat nog 6 tot 8 cm omlaag. Staat nu erg hoog en voorover zo leeg gestript.


mijn torsieas staat ongeveer -7 en ik rij op 195/40/14 op 8J brede velgen. loopt niet aan als de dempers stug genoeg zijn. ik denk, als je de originele omtrek van je band wil houden en zo laag gaan, dat je iets smaller zal moeten gaan of het loopt aan als je serieus in de bocht gaat hangen of snel oneffenheden pakt met de wagen.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Postby Happytree » FriNov05, 2010 4:35:18 PM

Leuk leuk leuk:)

Ben wel benieuwd wat voor olie temperaturen er worden gehaald? is er al met zomers weer echt volle bak gereden op circuit?

Kwa semi slicks kan je kijken naar de Yokohama A048 en de Kumho V70A Beide in 185/55/14 leverbaar als je naar 13inch gaat kan je volgens mij ook voor de meer betaalbare Toyo R888 kiezen.
Happytree
AX Master
AX Master
 
Posts: 1446
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Postby wilfred » FriNov05, 2010 5:10:40 PM

Ik heb nog niet gezegd dat ik op het circuit ga rijden he :D Ik doe het omdat ik het leuk vindt niet omdat het effectief is voor op het circuit. Ik ben meer van langs de baan staan en zelf foto's te maken:

Daarnaast is het verzekerings technisch een groot risico dat ik niet wil riskeren (respect voor die die dat wel doen) Er gaat toch een paar stuivers zitten in dit project.

Paar willekeurige foto's van mijn hand:

Image

Image

Van het weekend eerst eens foto's online zetten van onze auto's
User avatar
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 225
Joined: SunMar28, 2004 9:14:03 AM
Location: Arnhem

Postby wilfred » FriFeb11, 2011 4:08:11 PM

Nog even 3 foto's van hoe de auto was :-) Ik heb wat problemen gehad met mijn pc waardoor ik de foto's bijna kwijt was.

Gelukkig is alles goed gekomen en heb ik inmiddels een back up van alle foto's gemaakt. Met honderden foto's van de kinderen waaronder van de geboorte had ik dat natuurlijk veel eerder moeten doen :oops:

De GTI staat nog bij de spuiter. Zal nog wel een maandje of 2 duren voor hij weer op de stoep staat om verder afgebouwd te worden.

Image

Image

Image

Vandaag even de skirts en bumpers gewassen en lekker in de poorboys trim restorer gezet :-) Liggen nu weer veilig en droog opgeslagen in de schuur.

Ook nog een setje snelsuitingen bij Biesheuvel voor de kap gekocht bij Biesheuvel en de gaten op maat gemaakt in de motorkap.

Morgen weer verder met het opknappen van de toulouse velgen. Deze worden zwart gespoten maar eerst nog even wat schades wegplamuren met aluplamuur.
User avatar
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 225
Joined: SunMar28, 2004 9:14:03 AM
Location: Arnhem

Postby Losroyos » FriFeb11, 2011 4:23:48 PM

Hij ziet er zo al te gek uit :D

Wat voor eind demper heb je ? :oops:
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Mastenhose » FriFeb11, 2011 4:44:22 PM

Super zoals die eruit ziet! Ben benieuwd naar het eindresultaat! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby wilfred » FriFeb11, 2011 4:47:25 PM

is een dubbel loop remus die is te koop voor 30 euro
User avatar
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 225
Joined: SunMar28, 2004 9:14:03 AM
Location: Arnhem

Postby wilfred » SunFeb13, 2011 6:47:02 AM

Naast de werkzaamheden die de spuiter heeft ben ik ondertussen zelf bezig met de details.

Nu 3 velgen geschuurd. Nog een paar kleine plekjes moeten nog een keer over. Daarna met alu plamuur de stoeprandschade wegwerken en dan kunnen ze in de primer. Daarmee worden de minimale oneffenheden weggenomen.

Als ze spuitklaar zijn worden ze glimmend zwart gespoten.

Image

Weg te werken stoeprandschade
Image

Hier zat aardig wat corrosie
Image

Skirt in de trim restorer :D
Image

En een fototje van de snelsluiting die op de kap komen.
Image

Nu nog even tijd vinden om weer verder te gaan :D
User avatar
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 225
Joined: SunMar28, 2004 9:14:03 AM
Location: Arnhem

Postby Losroyos » SunFeb13, 2011 11:34:39 AM

Ziet er goed uit allemaal :D
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Revz » SunFeb13, 2011 11:10:19 PM

Het ziet er nu al mooi uit. :)
User avatar
Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 288
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Postby wilfred » WedFeb23, 2011 3:37:40 PM

Omdat het echte werk deze week gaat beginnen nog even snel wat foto's uit de oude doos.

Remmen en veren
Image

Originele velgen opnieuw gespoten
Image

Groep N Iresa
Image

Image

Extra meters geplaatst (oliedruk/olietemp/voltage)
Image

Image

Radio wel weer een plekje gekregen
Image

Blijft een prachtig dashboard in mijn ogen
Image

Straks zit er dus een Ltec stuur op een stuurnaaf van sparco in en neem ik plaats in mijn LTEC stoelen en 4 punts LTEC gordels. Moet nog een plekje vinden voor de AFR meter.

Ik zal van het weekend eens foto's nemen van de stoelen, stuur ed.

Het autobedrijf is ondertussen begonnen. Toch wel behoorlijk wat roest maar niets wat we al niet wisten. Alleen de bumpoersteun RV was er echt al slecht aan toe. Vanaf deze week wordt er echt gewerkt aan de auto. Voorruit moet er nog uit want ook langs de raamrand zit hier en daar wat roest.

Vanavond nog weer wat update foto's en een teaser van de nieuwe kleur.
User avatar
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 225
Joined: SunMar28, 2004 9:14:03 AM
Location: Arnhem

Next

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests

cron