AlexanderB - AX 16V - Peugeot 309

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby citrofenwick » WedFeb28, 2018 12:34:19 PM

Goed bezig!
Vreemd, ik hoefde geen stuk weg te slijpen vd firewall. Enkel een gaatje bij boren als ik me niet vergis.
Wel moest ik een stuk rubber afsnijden vd pedalbox.
Die van mij kwam uit een 2003 1.1 106. Misschien dat er verschillende soorten bestaan.

Succes met je lijstje!
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby j0achim » WedFeb28, 2018 1:10:20 PM

Wat is het voordeel van stuurbekrachtiging? Ik heb nog nooit problemen gehad met sturen in mijn GTI, ik heb toch best brede banden.
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby AlexanderB » WedFeb28, 2018 1:20:11 PM

Ah, ja, dat had achteraf ook gekund. Ik heb het rubber op de pedalbox heel gelaten en het gat wat groter gemaakt zodat het paste.

Voordeel is dat de auto lichter stuurt en tegelijk meer castor kan hebben wat de grip in de bochten nog iets beter moet maken. Vind 'm zoals ie is nogal zwaar sturen zelf, had aardig spierpijn aan m'n handen na opgeteld ~90 minuten circuitgebruik.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby AlexanderB » ThuMar01, 2018 1:51:37 PM

En de bak is aangekomen, en het is de verkeerde. :( weer een 20DM46.


Link

Heb op internet een filmpje gevonden waarin het plaatje staat waaraan de bak te herkennen is (1:03). Ja, dat wordt een leuke zoektocht.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby AlexanderB » FriMar09, 2018 1:44:29 AM

Zo, nog wat voorbereiding gedaan voor Malmedy.

Dashbord ingebouwd. Had weer extra stappen, in dit geval kwam ik dr achter dat de stuurkolom ook nog anders is qua houder voor de licht- en ruitenwisserschakelaars... Het werkt nu, verder pas maken komt later wel.

Stuurbekrachtiging is ingebouwd, aangesloten en gevuld met verse ATF. Hopelijk heb ik alle lucht dr uit nu.

2 nieuwe stuurkogels geinstalleerd.

Olie en filter vervangen, heb dit keer een mooie kan 10w60 racing olie gekocht, ben benieuwd hoe dat gaat werken.

Kachelradiator aangesloten op het koelsysteem, kreeg een berg KVS over me heen, dat was een beetje jammer.

Morgen nog ff de schokdempers en bumpstops achter vervangen, de uitlaat wisselen, en de voorbumper dr op schroeven, en dan is het tijd voor een testritje..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby AlexanderB » SunMar11, 2018 3:00:39 PM

Voorwielen uitgelijnd, want heb het stuursysteem compleet vervangen, stond op 1.7 graden toe out (te veel), teruggezet naar 0, en toen een klein beetje toe out gegeven 0.3 graden ofzo.

GT voorbumper dr op gezet.
Testrit #1: naar het tankstation, en dr daar achter komen dat dr geen kentekenplaat op zit. :$ Gauw ff teruggereden en die dr op gezet.

Testrit #2: naar huis. Rijd prima. nieuwe bumpstops hebben de wegligging zeker wel geholpen. Schokdempers heb ik uiteindelijk niet vervangen, degene die onder de auto zaten zijn stugger dan degene die ik nog had liggen, dus die heb ik lekker laten zitten.

Op 't circuit ging bestwel goed, stuurbekrachtiging en een werkende kachel/ventilator maakt 't leven een stuk fijner.
Ff terugrekenen leert: 130 km op het circuit gereden. :)

En dan het mindere.
Onderweg naar huis ineens ECU-lampje en geen vermogen meer, dan zal dr wel iets stuk zijn.. Uiteindelijk niks mis met de motor, de vlotter van de brandstofmeter is blijkbaar stuk gegaan, blijft op half-vol staan terwijl de tank school leeg was, en toen stond ik dus langs de snelweg stil. :roll:
Sander, dankjewel dat je me van de vluchtstrook kwam redden. :)

De aandrijfassen zijn nu echt op hun eind, dus denk dat die BE conversie dr per direct in kan, dan hoef ik geen nieuwe MA assen te kopen...
Gelukkig is een differentieel wisselen bij een BE bak echt een simpel klusje, zelfs in de auto, dus die sperdiff komt later wel.

De boutjes zijn uit de uitlaat getrild op de terugweg. Bak herrie ineens, gelukkig zaten ze dr nog half in dus aandraaien was genoeg om thuis te komen. moet ff een andere oplossing verzinnen (zit te denken aan een iets langer boutje, de originele veer dr tussen en een nylock moer, dan heeft 't de benodigde speling om te schanieren en kan 't niet lostrillen.)

Oh, en de stuurkolom zit nu vast met 2 bouten, daar moeten dr eigenlijk nog ff een paar bij voor de stevigheid..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby j0achim » MonMar12, 2018 1:44:42 PM

Geen probleem, je stond daar echt op een rotplek. Wel beloven dat je voortaan een volle jerrycan bij je hebt :P
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby citrofenwick » TueMar13, 2018 12:41:23 PM

- Mooi dat je de stuurbekrachtiging goed werkend hebt gekregen! Heb je de caster ook al aangepast? Die stuurkolom vastzetten is idd nog een kloteklusje. Was ik vergeten. :P Hier zit het denk ik trouwens ook maar met 2 bouten vast...
- Houd ons zeker op de hoogte over hoe je die BE-conversie juist uitvoert. Ook met die assen enzo. Ben daar wel benieuwd naar. :) (ben stiekem aan het dromen van een bx 4x4 versnellingsbak)
- Lief van je Sander om hem op te pikken!
- En ik denk dat je met nylon moertjes niet veel verder komt. Volgens mij smelt dat er uit waardoor je het voordeel kwijt bent. Mijn ervaring; als het vast genoeg zit hoort het niet los te komen. Denoods 2 moertjes tegen elkaar spannen?
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby AlexanderB » TueMar13, 2018 3:55:09 PM

j0achim wrote:Wel beloven dat je voortaan een volle jerrycan bij je hebt :P

2017: geen jerrycan. 2018: lege jerrycan. Vanaf nu idd gewoon een volle. :roll:

citrofenwick wrote:- Mooi dat je de stuurbekrachtiging goed werkend hebt gekregen! Heb je de caster ook al aangepast?

Die had ik inderdaad nog niet aangepast, wel iets wat ik nog ga doen inderdaad.

citrofenwick wrote: Die stuurkolom vastzetten is idd nog een kloteklusje. Was ik vergeten. :P Hier zit het denk ik trouwens ook maar met 2 bouten vast...

Ik heb al een idee hoe ik 't wil doen, zitten nog 2 m6 schroefgaten, ff 2 gaatjes bij prikken in de stuurkolom en dan zit ie op 4 punten vast. :)

citrofenwick wrote:- Houd ons zeker op de hoogte over hoe je die BE-conversie juist uitvoert. Ook met die assen enzo. Ben daar wel benieuwd naar. :) (ben stiekem aan het dromen van een bx 4x4 versnellingsbak)

Zal ik zeker doen. Zoals ik het begrijp kan ik aan 1 kant een af-fabriek as gebruiken en aan de andere kant eentje met een paar cm inkorten. De naven moeten dan van een BE-bak auto komen, en afgedraaid worden voor AX GTI wiellagers, en dan is het een questie van motorsteunen en schakelmechanisme enzo. Ik zal de voortgang hier zeker bijhouden.

citrofenwick wrote:- En ik denk dat je met nylon moertjes niet veel verder komt. Volgens mij smelt dat er uit waardoor je het voordeel kwijt bent. Mijn ervaring; als het vast genoeg zit hoort het niet los te komen. Denoods 2 moertjes tegen elkaar spannen?

Hm, 2 moertjes tegen elkaar is een idee. Zou niet heet genoeg moeten worden om te smelten, maar das geen garantie inderdaad..
In dit geval kan ie niet vaster, want dan werkt de veer niet meer als een veer.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby AlexanderB » MonMar19, 2018 10:09:27 PM

Boutjes van de uitlaat vervangen en tankvlotter gerepareerd, tijd om de auto ff goed schoon te schrobben van alle Belgische klei en daarna de rolkooi en kuipstoelen een plekje te geven. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby JSP » TueMar20, 2018 7:33:47 PM

Mooi project geworden.
ImageImageImage ImageImage
klik hier voor mijn AX Project

Subaru Vivio sinds 2007 ZD-BX-61

Subaru Vivio sinds 2015 17-DD-PB
JSP
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 763
Joined: FriNov14, 2014 6:30:13 AM
Location: Waalwijk/Rijen

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby AlexanderB » MonApr09, 2018 11:15:22 PM

Renault was stuk, de plastic brandstofleiding was geknapt, en zo broos/krokant dat repareren met een stukje rubber leiding onmiddelijk een nieuwe lekkage naast de reparatie opleverde. Uiteindelijk bijna een meter slang dr in en nu lijkt 't weer te werken, maar de benzine spoot dr echt met liters tegelijk uit, vreemd genoeg, zonder dat de motor te weinig druk had om te starten. Voor 't zelfde geld had de auto zo in de fik gegaan als ik 't niet doorhad. :shock: :shock: :shock:
-----

En het was niet de aandrijfas, maar de wiellager links-voor die finaal aan gort was en een raar geluid maakte bij nullast. Kwam ik achter toen de AX ineens ook een lekke band had linksvoor en ik dacht een reserve-auto te hebben toen m'n Renault stuk was. Achja, wat ik al zei, BE conversie tijd! En gelijk aanpakken wat ik nog meer tegenkom.

Op de sloop geweest en naar BE bakken gekeken. Conclusies:
-ik heb geen dop 34.
-er zijn 3 of 4 koppelingsmechanismes (3 verschillende kabelsystemen, of hydraulisch, maar alleen de BE4 bakken die op TU blokken passen zijn relevant en de hydraulische daarvan zijn met 2 onderdeeltjes om te bouwen naar kabel..)
-Schakelmechanisme zou redelijk eenvoudig pas te maken moeten zijn. Anders kan ik altijd nog een kabelshifter inbouwen, is allemaal bolt-on spul.
-(op een paar uitzonderingen na) gebruiken de modellen die zowel met een MA als een BE bak geleverd zijn altijd dezelfde naven die met BE assen passen. Er zijn dus assen met een MA binnenkant, en een BE buitenkant, helaas zviw niet andersom.

Vandaag besteld voor de BE conversie:
-koppelingskabel Peugeot 106 (2150 Q6), is langer, dus heeft zat lengte om bij de koppelingshevel voorop de bak te komen. Mogelijk dat 2150 Q5 ook/beter werkt, dat gaan we uitvinden.
-wielnaven van een willekeurige XU gemotoriseerde auto. Ik zie bij de onderdelenboer geen verschil tussen modellen, alles van de 205 tot wat er nu in de showroom staat lijkt dezelfde naven te gebruiken.
-wiellagers (AX GTI) dit keer van een beter merk.
-druklager, die van de bak miste.

Van de sloop gehaald:
-beugeltje voor de koppelingskabel. Miste ook van de bak.
-lichtgewicht krukaspulley. :D Paar nummers
0515 S1 --> 146mm, 5 ribben, origineel 16V en loodzwaar.
0515 N0 --> 146mm, 6 ribben, behoorlijk lichter. (mocht ik ooit riem grip te kort komen, als ik iets met een supercharger oid ga doen.)
0515 ?? --> 146mm 5 ribben, zelfde als 0515 N0 maar dan 1 rib smaller. Kwam 'm tegen op een 106, maar zie 'm niet terug in de servicebox. :roll:
0515 L2 --> 128mm, 5 ribben. Licht en klein. Riem moet 1 maatje korter. Deze gaat dr nu op bij mij.

Nu alleen nog een setje assen uitzoeken.
2 baksteunen bouwen.
schakelmechanisme werkend maken.
Last edited by AlexanderB on TueApr10, 2018 12:11:05 AM, edited 2 times in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby AlexanderB » MonApr09, 2018 11:56:38 PM

[oops]
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby JSP » WedApr11, 2018 2:51:53 AM

AlexanderB wrote:Renault was stuk, de plastic brandstofleiding was geknapt, en zo broos/krokant dat repareren met een stukje rubber leiding onmiddelijk een nieuwe lekkage naast de reparatie opleverde. Uiteindelijk bijna een meter slang dr in en nu lijkt 't weer te werken, maar de benzine spoot dr echt met liters tegelijk uit, vreemd genoeg, zonder dat de motor te weinig druk had om te starten. Voor 't zelfde geld had de auto zo in de fik gegaan als ik 't niet doorhad. :shock: :shock: :shock:
-----

En het was niet de aandrijfas, maar de wiellager links-voor die finaal aan gort was en een raar geluid maakte bij nullast. Kwam ik achter toen de AX ineens ook een lekke band had linksvoor en ik dacht een reserve-auto te hebben toen m'n Renault stuk was. Achja, wat ik al zei, BE conversie tijd! En gelijk aanpakken wat ik nog meer tegenkom.

Op de sloop geweest en naar BE bakken gekeken. Conclusies:
-ik heb geen dop 34.
-er zijn 3 of 4 koppelingsmechanismes (3 verschillende kabelsystemen, of hydraulisch, maar alleen de BE4 bakken die op TU blokken passen zijn relevant en de hydraulische daarvan zijn met 2 onderdeeltjes om te bouwen naar kabel..)
-Schakelmechanisme zou redelijk eenvoudig pas te maken moeten zijn. Anders kan ik altijd nog een kabelshifter inbouwen, is allemaal bolt-on spul.
-(op een paar uitzonderingen na) gebruiken de modellen die zowel met een MA als een BE bak geleverd zijn altijd dezelfde naven die met BE assen passen. Er zijn dus assen met een MA binnenkant, en een BE buitenkant, helaas zviw niet andersom.

Vandaag besteld voor de BE conversie:
-koppelingskabel Peugeot 106 (2150 Q6), is langer, dus heeft zat lengte om bij de koppelingshevel voorop de bak te komen. Mogelijk dat 2150 Q5 ook/beter werkt, dat gaan we uitvinden.
-wielnaven van een willekeurige XU gemotoriseerde auto. Ik zie bij de onderdelenboer geen verschil tussen modellen, alles van de 205 tot wat er nu in de showroom staat lijkt dezelfde naven te gebruiken.
-wiellagers (AX GTI) dit keer van een beter merk.
-druklager, die van de bak miste.

Van de sloop gehaald:
-beugeltje voor de koppelingskabel. Miste ook van de bak.
-lichtgewicht krukaspulley. :D Paar nummers
0515 S1 --> 146mm, 5 ribben, origineel 16V en loodzwaar.
0515 N0 --> 146mm, 6 ribben, behoorlijk lichter. (mocht ik ooit riem grip te kort komen, als ik iets met een supercharger oid ga doen.)
0515 ?? --> 146mm 5 ribben, zelfde als 0515 N0 maar dan 1 rib smaller. Kwam 'm tegen op een 106, maar zie 'm niet terug in de servicebox. :roll:
0515 L2 --> 128mm, 5 ribben. Licht en klein. Riem moet 1 maatje korter. Deze gaat dr nu op bij mij.

Nu alleen nog een setje assen uitzoeken.
2 baksteunen bouwen.
schakelmechanisme werkend maken.


Waarschijnlijk heb je dop 34/35 zeker nodig met die BE aandrijfassen.

Mss weer bedrijf in UK vragen om ze op maat aandrijfassen te laten maken?

De ene die je niet meer kan vinden is hoogstwaarschijnlijk van een airco saxo/106 heb die poelie moet nog erop
ImageImageImage ImageImage
klik hier voor mijn AX Project

Subaru Vivio sinds 2007 ZD-BX-61

Subaru Vivio sinds 2015 17-DD-PB
JSP
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 763
Joined: FriNov14, 2014 6:30:13 AM
Location: Waalwijk/Rijen

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby AlexanderB » WedApr11, 2018 9:57:03 AM

Dop 34 voor de aandrijfassen inderdaad. mijn setje gaat maar tot 32.

Op maat maken.. eh, zoals ik het begreep kom ik een heel eind met de juiste keuze in assen, 1 kant zou zo moeten passen, de andere kant moet een klein stukje tussenuit. Dat moet op zich lukken met de tools die ik tot m'n beschikking heb op school.

Ja, volgens de servicebox inderdaad 0515 L2, maar dat komt dus niet overeen met de werkelijkheid. (Gaat de laatste tijd vaker fout, heel irritant.)

[Update:]
Lichtgewicht pulley een likje verf gegeven en op 't blok geschroefd.

Stoelen dr uit gehaald en de rolkooi bij wijze van test op z'n plek gezet. Dakraam is echt een probleem, moest de boel demonteren om 'm dr uberhaupt in te krijgen, en het past nog steeds niet echt lekker.. :/ Moet dr waarschijnlijk helemaal uit, mogelijk dat m'n Webasto raam wel past, en anders wordt het een plaat aluminium..
Tevens moet er dus een stukje uit het dash (dat wist ik al, maar moet nog gebeuren.)

En de veerpoot dr af gehaald, waarschijnlijk wiellager vernacheld door eigen fout, de naafmoer zat dr vingervast op, kan zijn dat ik vergeten ben om 'm uberhaupt aan te draaien. :(

En nog een domme fout, ik heb de hoofdschakelaar aan gelaten in de auto, en de lithium accu was compleet leeg. Dikke kans dat die dus permanent naar de vaantjes is nu.

Dop is trouwens 36. M24 x 1,5
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby AlexanderB » TueApr17, 2018 8:43:06 PM

De 1e lading onderdelen is binnen. Nu moet ik ff gaan uitzoeken hoe ik dit pas ga maken.
Image
Image
BE naaf links, MA naaf rechts. Als ik 'm gewoon afdraai op de binnendiameter van de lager, dan moet ik de remmen 3mm naar binnen schuiven. Als ik 'm minder ver afdraai en een 3mm vulring dr tussen fabriceer, dan past de as waarschijnlijk weer niet helemaal lekker. Ik ga ff puzzelen.

Image
Bovenste is origineel MA. Midden is BE naaf met een vulring, onder is een BE naaf gewoon over de volledige diepte van 39 naar 35mm gedraaid, maar dan moeten de remklauwen 3mm naar binnen, of een 3mm spacer tussen de remschijf en de naaf, en mogelijk op andere plaatsen nog wat dingen pas gemaakt.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby AlexanderB » FriApr20, 2018 5:39:28 PM

Update in de wiellager-situatie, ik moet de wiellagers van een post-2001 Saxo hebben (3350 32), die zijn 37mm van binnen ipv 35 (AX GTI), dan hoeft dr een stuk minder materiaal van de wielnaven af.

Voor de aandrijfassen moet ik ook nog een beugeltje hebben om de as te ondersteunen (1807 H8, herkenbaar aan de "TU5 BE" markering, is de onderste motorsteun ook gelijk op een XsaraPicasso/Berlingo/Partner), had ff gemist dat er geen 1-delige assen zijn voor de passagierskant. Oh well, nog een keertje terug naar de sloop. De assen zelf koop ik wel gewoon nieuw waarschijnlijk.
Last edited by AlexanderB on SunApr22, 2018 6:55:17 PM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby AlexanderB » SatApr21, 2018 11:50:45 PM

Startmotor, veerpoten, assen, bak gedemonteerd.

Nieuwe bak met de slijptol bewerkt om het gat voor de krukas-sensor pas te maken, en de schakel-hevel met de bankschroef een andere vorm gegeven. Schakelmechanisme zou nu 1:1 moeten passen. :D

Next up, motorsteunen maken en de bak inbouwen. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby citrofenwick » SunApr22, 2018 6:49:12 PM

ik volg nieuwsgierig mee. Goed bezig!
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: AlexanderB - AX 16V - Renault Mégane LPG

Postby AlexanderB » SunApr29, 2018 9:15:57 PM

Weinig vooruitgang dit weekeinde, grote schoonmaak in huis. Wel op internet nog ff verder gekeken naar hoe andere mensen het doen. De aandrijfassen is een beetje een wazig verhaal. Schijnbaar passen die niet langs de vertikale draagbalken in het chassis? en er is een conversiekit om het blok+bak 20mm naar de bestuurderskant te hangen voor betere gewichtsverdeling en beter passen van de assen? Ik bestel ze wel gewoon en we gaan 't komende week zien.

Ik lees op Saxperience dat er aan 1 kant een (langere) 306 as in moet en aan de andere kant een ingekorte berlingo as. Klinkt niet helemaal logisch, ik pak beide kanten Berlingo assen en dan zien we wel waar we uitkomen.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 49 guests

cron