Speltip 19: altijd genoeg benzine in de tank hebben.
2 uur lopen, uiteindelijk 3.5 uur vertraging en een taxirit van €75 voordat ik weer benzine in de auto had.
Tip van de taxichauffer: gewoon bellen en vragen om benzine, ze vinden het blijkbaar prima/normaal om voor bezorgdienst te spelen, zolang je maar betaalt.
Om vervolgens de verkeerde snelweg te pakken (2x E42 vanaf Luik) nog een uur vertraging, 7.5 uur gedaan over een ritje van 3 uur.
Uiteindelijk kwam ik aan toen de middagpauze net voorbij was, en heb ik nog een aantal sessies van 15~20 minuten kunnen rijden voordat de tank weer bijna leeg was.
Ik heb me prima vermaakt op het circuit.
Verbeterpuntjes:
-Stuggere draagarmrubbers? Heb 't idee dat 't nogal wringt als ik 't ding bochten in smijt.
-Nieuwe aandrijfassen, het is nog niet heel erg, dus dat komt tzt wel met de BE bak.
-Sperdiff,
_zo_ _veel_ _wielspin_ Kon bijna nergens echt gas geven.
-Achterkant 1~2cm omhoog, m'n initiële instelling is net een beetje te laag.
-Schokdempers, ik heb 't idee dat die rechts-achter verrot is. Had al vervangende liggen, nu weet ik weer waarom.
-Kachelhuis terug dr in, was koukleumen zonder warmte, en steeds stoppen om beslagen ruiten te poetsen.
Elektrisch kacheltje is ook niet al te best.
-Vloermatje, met vieze voeten op de vloer is niet zo handig, en een matje absorbeert, en kan je later los afwassen.
-Stuurbekrachtiging, heb nu nog zere handen.
-Uitlijnen.
-Leren remmen, en das voor mezelf, ik vond het lastig om in te schatten of ik meer of minder hard kon remmen, blokkeerde ook nogal makkelijk op nat, en had bijna geen feedback. Moet ff kijken of ik daar nog wat aan kan doen.
-Geen semislicks er onder als het hoost van de regen. Of, nja, wel, je leert wel een hoop over je auto op die manier.
-Misschien iets van een swirlpot voor de brandstof? had op de baan bijna continu brandstoflampje aan, 2x gestopt met de intentie om te gaan tanken, om ineens toch weer een halve tank brandstof op de meter te hebben op het moment dat ik de parkeerplaats op rijd. Of een hoge smalle tank (racetank) ofzo.
-niet-essentiele lampjes in de tellerbak achter een schakelaar hangen, een aantal keer een "oh shit" momentje gehad omdat ik vanuit m'n ooghoek een lampje op de tellerbak zag branden, en dat gewoon de verlichtings-indicator was..
----------
Om m'n 17V lithium accu te gebruiken most de spanning van m'n laadsysteem omhoog, en dat is uiteindelijk (op de avond voor Malmedy) gelukt, door een paar diodes in serie te zetten met de ingebouwde spanningsregelaar. Google-plaatje met aantekening wat ik veranderd heb:
En nu laad ie netjes op op 16V, meer dan prima. Ik had in 1e instantie 3 diodes, maar dan kwam de laadspanning toch iets te dicht bij overvol, en dat vinden lithium-accu's niet leuk (lees: dan gaan ze in de fik.) dus nu twee diodes.