Olnzeeltje stelt zich voor

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Olnzeeltje stelt zich voor

Postby olnzeeltje » SunDec19, 2010 9:50:02 PM

Hallo allemaal,
Ik ben Richard en sinds zaterdag 18-12-2010 ben ik ook eigenaar van een Citroen AX. Het is een First Impression uit 1994 met 104600km op de klok.
Maar ik heb nu direkt al mijn eerste probleem. Ik wil tanken, maar nu passen mijn sleutels niet op de tankdop. Is er een manier dat ik de dop eraf kan krijgen, zonder dat ik de auto beschadig? De tankdop maakt me niet zoveel uit want die kan ik vast op de sloop wel krijgen.

[img][img]http://img825.imageshack.us/img825/23/10042864.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img]
User avatar
olnzeeltje
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 19
Joined: WedDec15, 2010 10:50:54 PM
Location: Peize

Postby Terminal » SunDec19, 2010 9:58:12 PM

Welkom!

Weet je zeker dat het de sleutels zijn?
Misschien heb je net zoals ik zelf ook had last van dat het slot dicht gevroren is?

Zou eerst proberen met wat ruit/slot ontdooier en dan nog eens proberen. Zonde als je wat sloopt wat niet hoeft.
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Postby IceByte » SunDec19, 2010 9:59:30 PM

Zit ie niet gewoon dichtgevroren met dit weer?

Als ie niet open wil, dan zou ik zien dat ik een oude sleutel krijg van een AX, en dan met grof geweld draaien, dan sneuvelt het slot wel, en past elke willekeurige sleutel met een beetje geluk. (Heb ik toendertijd met mijn "nieuwe" tankdop vd sloop moeten doen nadat ik de mijne vergeten was op de achterklep)
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby Bossie » SunDec19, 2010 10:09:52 PM

Welkom. Ik zou het overigens niet met een oude sleutel proberen, maar gewoon een grote platte schroevendraaier. Die in het slot steken en draaien. Tankdoppen heb ik zo wel vaker los gekregen. Met een oude sleutel loop je de kans dat de sleutel afbreekt, dan kun je met een beetje pech er ook geen schroevendraaier meer insteken om hem te openen.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Postby IceByte » SunDec19, 2010 10:51:28 PM

Bossie wrote:Welkom. Ik zou het overigens niet met een oude sleutel proberen, maar gewoon een grote platte schroevendraaier. Die in het slot steken en draaien. Tankdoppen heb ik zo wel vaker los gekregen. Met een oude sleutel loop je de kans dat de sleutel afbreekt, dan kun je met een beetje pech er ook geen schroevendraaier meer insteken om hem te openen.


Gewoon zo'n namaaksleutel pakken vd sloop, een helemaal van metaal, met een schroevedraaier beschadig je het slot denk ik, kan je em daarna nog wel draaien dan?
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby Punaxio » SunDec19, 2010 11:25:46 PM

Welkom!

Is dat die AX die in Hoogeveen te koop stond?
Heb hem daar wel zien staan..

Veel plezier ervan!
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Postby Johannus » SunDec19, 2010 11:26:34 PM

Welkom hier!

En succes met de tankdop in ieder geval!
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby olnzeeltje » SunDec19, 2010 11:57:17 PM

Punaxio wrote:Welkom!

Is dat die AX die in Hoogeveen te koop stond?
Heb hem daar wel zien staan..

Veel plezier ervan!


Klopt ik heb hem idd uit Hoogeveen. Was een goedkoop autootje maar wel met een apk erop tot 4 november 2011.
Tis voor mij in principe puur voor de winter, omdat ik in de zomer toch wel weer de motor pak om naar m'n werk te gaan.
User avatar
olnzeeltje
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 19
Joined: WedDec15, 2010 10:50:54 PM
Location: Peize

Postby Mastenhose » MonDec20, 2010 1:07:12 AM

Welkom hier! Als blijkt dat het probleem met je tankdop niet veroorzaakt wordt door de vorst, zou ik nog even contact opnemen met de verkopende partij, voordat ik met een schroevendraaier/sleutel het slot zou mollen...

Leuke AX in ieder geval! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Revz » MonDec20, 2010 7:39:20 PM

Hall Richard :)

Mijn AX is precies dezelfde als die van jou. Zelfde kleur, zelfde velgen. :lol:
Alleen komt de mijne uit 1995.

Veel plezier ermee!!
User avatar
Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 288
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Postby olnzeeltje » MonDec20, 2010 9:31:54 PM

Nou het tankdop probleem is opgelost. Het was idd de vorst. Maar een ander probleem is de kachel. Deze werkt alleen op stand 3. Betekend dit nu dat ik de kachelmotor moet vervangen???
User avatar
olnzeeltje
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 19
Joined: WedDec15, 2010 10:50:54 PM
Location: Peize

Postby Terminal » MonDec20, 2010 11:13:10 PM

Als je er last van hebt wel, zo niet lekker laten zitten :P

Er zit een weerstand in de kachelsturing, en die is doorgebrand. Je zou een hele andere kachelunit moeten plaatsen :) ... gaat volgens mij aardig wat werk in zitten.
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Postby Mastenhose » TueDec21, 2010 1:33:41 AM

Terminal wrote:Als je er last van hebt wel, zo niet lekker laten zitten :P

Er zit een weerstand in de kachelsturing, en die is doorgebrand. Je zou een hele andere kachelunit moeten plaatsen :) ... gaat volgens mij aardig wat werk in zitten.


Dash-kastje eruit, geloof ik 3 torx-schroeven en 3 parkertjes, en dan zit ie daar rechtsbovenin 't hoekje...
Als ik 't goed heb zit ie vast met 2 m6-moertjes (dopje 10), maar zou ook m8 (dopje 13) kunnen zijn... Er zijn wel verschillende (voor met en zonder 'grote' luchtroosters aan de zijkanten van 't dashboard)..
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Olnzeeltje stelt zich voor

Postby olnzeeltje » MonApr11, 2011 12:53:34 PM

Nou ondertussen al weer een tijdje geleden dat ik hier wat te schrijven had. De AX heeft het voortreffelijk gedaan, alleen vond ik die stoelen van een First wel erg beroerd zitten. Dus toch maar op zoek naar een Volcane.
En deze zoektocht is gelukt. Ik heb een Volcane gevonden in Groningen. foto's volgen.....
User avatar
olnzeeltje
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 19
Joined: WedDec15, 2010 10:50:54 PM
Location: Peize

Re: Olnzeeltje stelt zich voor

Postby olnzeeltje » TueApr12, 2011 10:17:19 PM

Nou bij deze de foto's van mijn nieuwe aanwinst.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Zaterdagmiddag gehaald en direkt gepoetst op de rechterdeur en achterpaneel na. De First is maandags verkocht.

De velgen wil ik ook nog wit maken. Ff kijken hoe dat lijkt op een rode auto en als dat niet lijkt, dan maak ik ze alle 4 weer zwart.

Er is alleen 1 probleempje met deze auto. Als je de auto start en direkt weg wil rijden, dan komt tie niet van z'n plek. Het is dan alleen maar horten en stoten. Als die een paar minuten stationair gelopen heeft is dit weer over. Alleen gaat dan na een km of 2 het motordiagnoselampje branden. Ik zat zelf te denken aan een vervuild injectiehuis. Dus die wil ik zaterdag ff demonteren en schoonmaken. Hopelijk is dan het probleem ook opgelost..

Richard
User avatar
olnzeeltje
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 19
Joined: WedDec15, 2010 10:50:54 PM
Location: Peize

Re: Olnzeeltje stelt zich voor

Postby Citrosan » TueApr12, 2011 10:42:24 PM

Dus als je stoel niet lekker zit koop je een andere auto :D , je hebt gelijk hoor rode volcane's zijn erg mooi en zeker als ze gepoetst zijn.
Je ziet wel precies waar je gebleven bent he, wel eer van je werk zo.
Injectiehuis reinigen is een goed idee bij mij hielp het aanzienlijk, over witte velgen op een rode auto, DOEN dat staat enorm vet/sportief.
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
User avatar
Citrosan
AX Master
AX Master
 
Posts: 1566
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Re: Olnzeeltje stelt zich voor

Postby raoel » WedApr13, 2011 8:08:05 AM

als het storingslampje blijft: je kunt 'm uitlezen zoals beschreven staat in de Howto..

en.. WAUW wat maakt een poetsbeurt een verschil! :)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Re: Olnzeeltje stelt zich voor

Postby olnzeeltje » WedApr13, 2011 9:10:57 PM

Ik had idd al ff in de how to gekeken. Wil het eerst proberen met schoonmaken en als het dan nog niet weg is, alsnog de computer uitlezen.

En idd door een poetsbeurt van een paar uur stond er wel een totaal andere auto. Ben er helemaal blij mee.


Vanmorgen heb ik trouwens al ff een begin gemaakt met het schoonmaken van het injectiehuis. De buis die van het luchtfilter naar het huis toeloopt er afgehaalt en schoongemaakt. De slang voor de carterdampen schoongemaakt en rondom de buitenkant van het injectiehuis gereinigd met remreiniger. Resultaat hiervan is dat de auto niet meer inhoud, maar wel nog steeds het lampje gaat branden na een kilometer of 3 rijden.
Zaterdag wil ik het huis demonteren en compleet reinigen en dan maar hopen dat het lampje uitblijft.

Richard
User avatar
olnzeeltje
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 19
Joined: WedDec15, 2010 10:50:54 PM
Location: Peize


Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests

cron