Nick's van BMW terug naar TGE *update topicstart*

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Nick's van BMW terug naar TGE *update topicstart*

Postby NickySchelfaut » SatFeb12, 2011 3:17:41 PM

Na een paar jaar geen Ax gehad te hebben heb ik mijn allereerste AX'je weer terug.
Ben er toch wel weer erg blij mee en vind het leuk dat hij weer in mijn bezit is.
Er zijn wel een paar kleine puntjes die me irriteren die ik ga aanpakken, Mocht iemand nog wat hebben liggen dan hoor ik het graag!

Todo list 2015:
-interieur ophalen bij AlexanderB (huidig interieur is echt vies)
-Slotenset regelen, contactslot is echt brak aan het worden en sleutels vallen eruit (liefst een met 2 originele sleutels, maar dat zal wel moeilijk worden)
-rubber klapraamje regelen(raampjes heb ik al liggen)
-linkerachterlicht vinden van Cibie, of links en rechts van valeo (zijn nu 2 verschillende, en die van valeo is beschadigd)
-deurdoorvoerrubbers voor mijn speakerkabel

Todo overig:
-2 nette flessenbakken regelen en dat plastic dat erachter zit
-volcane stuur zoeken
-mistlamp bumer zoeken
-a stijl plastic en binnenkant spiegelkapjes regelen

repareren langere termijn:
-roestplekjes
-aandrijfassen tikken wat


Foto's 2015:




Foto's van toen ik hem net in bezit had:
Image

Image

Image


Mensen die nog geinteresseerd zijn/tips hebben in foto's van bepaalde delen, laat maar weten!

De AX is binnen :)

Gefixt list (2011):
-spoilertje geregeld en erop gezet! (thnx michel voor pakkingkje)
-sproeiertje achterklep vervangen
-spoiler origineel vastgezet
-mooie hoedenplank gekocht
-grote beurt en distributieriem
-schakelstangen vervangen
-achterremcilinders+remvoering vervangen
Last edited by NickySchelfaut on WedJul22, 2015 7:25:37 PM, edited 23 times in total.
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby NickySchelfaut » SatFeb12, 2011 3:25:50 PM

Hmm heb het per ongeluk 2 x geplaatst. zal wel iets fout gegaan zijn.

weet niet precies waaar ik een topicreport kan doen?
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby raoel » SatFeb12, 2011 9:41:06 PM

Welkom! Foto's zijn leuk! :)


Topicreport?


Als je wieldoppen bedoelt zoals deze Link stuur me dan ff PB, kan ik ze nog uit de vuilnisbak vissen :) (gratis :) ). Een sloper geeft ze weg als je er andere rommel bij neemt. Alleen de doppen zal ie dan wel 5-10 euro voor vragen (echt niet meer betalen dan dat).
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby Losroyos » SatFeb12, 2011 10:08:11 PM

Welkom, ben ook wel benieuwd naar de foto's :D
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Ceristimo » SatFeb12, 2011 10:26:48 PM

Welkom bij de leukste autoclub ter wereld... 8)

Citroen AX is een fantastisch eerste autootje. Er zijn maar weinig auto's die zoveel [s]scheur[/s]rijplezier geven als een AX. Een AX is toch een soort van opgevoerde kart met 'n dakje en ruitenwisser. :lol:

Ik heb overigens geen fluit verstand van auto's en nog minder van de AX, maar om even op je vragen terug te komen:

1) Tsja, die standaard speakers zijn sowieso prut. Speakers zitten bij de achterbank, achter die plastic kap. Twee torx-schroefjes en je kunt erbij. Er kunnen maar hele kleine speakers (6 cm) geplaatst worden. Heb zelf JBL's in de hoedenplank, bevalt heel goed.
2) Als je voor de échte Citroén AX velg wilt gaan, moet je mijn inziens deze hebben:
Image

Dat is een lichtmetalen 'sport'-velg, speciaal voor de AX. Staan hier wel eens te koop op het forum, maar op de sloop ook goed te krijgen. Nogal veel AX'en staan op die velgen, dus de sloop heeft ze vaak.

Eventueel kijken naar GT-velgen (klik hier voor een foto), die zijn vier spaaks en een stukkie breder. Heb ik er ook onder zitten. Staan stoer. Op de sloop ben ik die nog nooit tegengekomen.
Als je geen ronde wielkasten achter hebt dan heb je wel wat weinig veerruimte met die velgen, maar ach: Passagiers achterin wil sowieso niet echt in een AX.

3) Stoelen? Staan regelmatig interieurs te koop bij het 'Te-Koop' topic, dus houd die in de gaten. Voor een gemiddeld interieur betaal je ongeveer 5 tientjes, en da's vaak inclusief deurpanelen. Je kunt ook op de sloop rondneuzen, maar op de sloop staan de auto's vaak met deuren en ramen open in de regen. (althans, hier in Groningen is dat zo). Gevolg is beschimmelde dashboards, gordels, sturen en stoelen...
Verder inlezen over de verschillende types stoelen die voor de AX geleverd zijn kan in dit topic. Even helemaal naar onderen scrollen en het bericht van MBa@NL lezen.

4) Houdt het verkooptopic in de gaten voor een tellerbak met toerenteller. Vaak zul je dan zelf wel nog een kabeltje moeten trekken, omdat de voorbereiding er niet is.
Natuurlijk kan je ook een losse teller kopen en die ergens op je dashboard plakken.
Een uitleg (How-To) voor het aansluiten van een tellerbak kan je hier lezen.
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Postby degene » SunFeb13, 2011 4:06:03 AM

Nicky, van harte welkom.

Dat gaat helemaal goedkomen met die eerste punten die je alvast hebt staan.

Pas op dat de lijst niet ernstig veel langer wordt, want van een tegengif voor het AX virus heb ik nog niet gehoord.
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Postby NickySchelfaut » TueFeb15, 2011 5:04:42 PM

hee mannen,


foto's komen zo snel mogelijk, ga binnenkort langs mijn oom en zal wat foto's maken!

en haha, ik ben bang dat ik verslaafd ga worden.

Wel besloten met sommige dingetjes te wachten, er zitten bijvoorbeeld nog 4 nieuwe banden op, dus een wieldopje is goed, maar ik ga geen andere maat velgen monteren!
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby AlexanderB » TueFeb15, 2011 6:08:45 PM

er zijn maar 2 maten velgen geleverd op de ax, waarvan 90% die ene maat is, 13". :) en dr zijn wel goedkope adresjes voor banden wisselen, mocht het zover komen ;) maargoed, velgen hebben natuurlijk niet altijd veel haast, eerst maar eens het interieur, daar kijk jij als bestuurder namelijk altijd tegenaan he ;)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby Rio97 » TueFeb15, 2011 11:32:36 PM

Welkom hier.

Als de originele fabrieksspeakers er nog inzitten is elke andere speaker al een enorme verbetering.
Staat nu een leuk setje van Drake te koop.

Succes met de AX!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby Henk Bats » WedFeb16, 2011 7:36:35 AM

Welkom, en veel plezier met je TGE.

Wel gauw een paar foto's posten hoor :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby NickySchelfaut » ThuFeb17, 2011 11:46:18 PM

GG-FB-19


dat is hem :)
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby NickySchelfaut » TueFeb22, 2011 6:55:37 PM

volgens de rdw site is die nu weer lekker gekeurd, als alles volgens plan loopt ga ik hem zondag halen!


oja raoel, ik heb je nog een pm gestuurd en ook een antwoord, maar heb niets meer van je gehoord?
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby Browny » TueFeb22, 2011 7:13:13 PM

Welkom bij de club. Speakertjes achterin zijn trouwens 13cm.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby 2Black » TueFeb22, 2011 7:31:28 PM

Welkom!

En als we té aardig zijn willen we best wel speciaal voor jou naar gaan doen hoor!
Moet je gewoon even netjes klagen over ons correcte taalgebruik en perfect getypte lange zinnen.

ff over die velg die Ceristimo noemt: die is wel leuk maar je moet wel een bandenboer hebben die'm kan balanceren! Heeft geen centreergat in het midden dus kan niet op elk balanceer apparaat. Heb zelf een keer €75 moeten afrekenen alleen voor een paar loodjes.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
User avatar
2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
 
Posts: 4825
Joined: SatJul16, 2005 12:14:48 PM
Location: Rheden

Postby Terminal » TueFeb22, 2011 10:10:35 PM

Welkom!

Ben benieuwd naar foto's zoals iedereen altijd ;)
Tellerbak met toerenteller heb ik hier nog wel liggen mocht je dat erop willen hebben!
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Postby NickySchelfaut » TueFeb22, 2011 11:30:11 PM

Terminal, daar heb ik alvast wel interesse in.

Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet precies weet hoe het er hier aan toe gaat. Ik krijg het idee dat er bij de meetings veel geruild wordt, mensen elkaar helpen, en er ook een clubmonteur aanwezig is?

Kortom een gezellige boel om je AX'je wat op te krikken en te onderhouden.

Klopt dit beeld een beetje?


Er komen nu al genoeg dingen in mijn hoofd die ik wil doen, maar waar ik wel een beetje sturing voor nodig heb haha!
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby AlexanderB » TueFeb22, 2011 11:47:20 PM

er zijn inderdaad zat clubleden die graag de handen vies maken :)

tijdens parkeerplaatsmeetings word inderdaad wat afgeruild, maar weinig gesleuteld.. dat sleutelen gebeurt meer tijdens de "frikandelmeetings" oftewel kleine meetings bij mensen thuis waar onder begeleiding van broodjes frikandel, gesleuteld word.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby Ceristimo » TueFeb22, 2011 11:59:05 PM

Browny wrote:Welkom bij de club. Speakertjes achterin zijn trouwens 13cm.


Whoops....Hoe kom ik dan bij 6? 6 inch misschien?... :oops:

2Black wrote: ff over die velg die Ceristimo noemt: die is wel leuk maar je moet wel een bandenboer hebben die'm kan balanceren! Heeft geen centreergat in het midden dus kan niet op elk balanceer apparaat.

*Uche*gatenboor*kuchkuch* :twisted:
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Postby MBa@NL » WedFeb23, 2011 12:26:19 PM

2Black wrote: ff over die velg die Ceristimo noemt: die is wel leuk maar je moet wel een bandenboer hebben die'm kan balanceren! Heeft geen centreergat in het midden dus kan niet op elk balanceer apparaat.


Als ik de algemene garage hier mag geloven dan is dat eigenlijk gewoon onzin. Hij heeft voor banden zonder centreer gat hooguit 2 minuten extra nodig omdat er een hulpstuk op het apparaat moet komen. Kwikfit beweert het niet te kunnen (en de Kwikfits die het wel kunnen rekenen extra! En ze zijn daar al zo aso duur met balanceren! Belachelijk!). En de meeste andere zeggen dat ze een uur nodig hebben om het apparaat om te bouwen. Zoals gezegd kan ik bij de garage waar ik normaal altijd kom nog binnen het uur de wielen weer ophalen (laatst nog met 4 stuks uitgetest).
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby beefy » WedFeb23, 2011 12:39:37 PM

jup die velgen belanceren is perfect mogelijk. m'n broer had vroeger ook zon velgen en ipv van het centreer gat te gebruiken gebruiken ze de wielgaten waar je bouten doorheen komen. is idd maar 2 min extra werk.
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
 
Posts: 611
Joined: WedJun25, 2008 11:33:02 AM
Location: belgie "staden"

Next

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 55 guests

cron