Nick's van BMW terug naar TGE *update topicstart*

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby Johannus » WedMar02, 2011 5:17:07 PM

ik rij al meer dan een jaar rond met 2 stukjes fietsband bij mijn spoiler, werkt perfect! :)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby AlexanderB » WedMar02, 2011 5:32:46 PM

whaha, mijn sproeislangetje is ook te kort, ik had t iets eerder door (maar een paar druppels op de hoedenplank :P) moet ik ook nog een keer maken :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby NickySchelfaut » ThuMar10, 2011 9:19:43 AM

vandaag nieuw sproeikopje binnengekregen van de dealer. (wat een gezeik om dat te krijgen zeg, eerst was heel mijn bestelling leverbaar, nu heeft hij alleen mijn sproueikopje met moeite kunnen regelen.. dus nu zit ik weer met een hoedenplank zonder touwtje)

Nu zit ik er echterr mee: hoe moet dat dingetje gericht worden? Het ijzeren balletje staat een beetje schuingericht. Moet ik nou zorgen dat die helemaal naar beneden staat, of dat alleen het gaatje naar beneden is gericht?

Op het sproeikopje staat ook een S misschien dat iemand aan de hand daarvan kan vertellen hoe die moet?
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby AlexanderB » ThuMar10, 2011 1:17:04 PM

meestal kun je het gaatje richten door er een speld in te steken en dr n beetje aan te trekken, het hele sproeidingetje hoort gewoon vlak in je auto te zitten..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby NickySchelfaut » TueMar15, 2011 11:53:07 PM

dankjewel, al shet morgen weer zoon lekker weer is ga ik het is proberen ;)
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby Elsje » SunMar27, 2011 7:48:10 PM

hallo nicky S

Ceristimo wrote:2) Als je voor de échte Citroén AX velg wilt gaan, moet je mijn inziens deze hebben:


Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens (-: mijns inziens heeft een ax plastic wieldoppen die je in elke gewenste kleur of motief kunt verven ;-)


heb jeje tomos nog?
of alle tweewielers nu de deur uit gekieperd?
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen
User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 1326
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Postby NickySchelfaut » SatApr02, 2011 11:42:54 AM

De tomos is er nog, zit een heel verhaal achter namelijk. Hij staat inmiddels wel geschorst en staat te wachten op een opknapbeurt. Tot ik mijn rijbewijs heb rijd ik op een peugeot vivacity, maar die ax begint nu echt te kriebelen.

Vandaag is Cederzz langsgeweest met een nieuwe, niet verkleuurde hoedenplank, met 2 touwtjes:). En ik heb ook maar wat foto's gemaakt van mijn spoilertje!

op de parkeerplaats:
Image

De spoiler:
Image

Oude hoedenplank, erg verkleurd he:
Image

Nieuwe hoedenplank erin:
Image
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby cedderzz » SatApr02, 2011 3:33:03 PM

goed bezig ;)
DuFF: "ceddric de kroonsteen-piraat."

Image Image
User avatar
cedderzz
Kroonsteenpiraat
Kroonsteenpiraat
 
Posts: 878
Joined: WedOct14, 2009 5:06:14 PM
Location: Middelburg (Zeeland)

Re: Nick's (NickySchelfaut) AX 1.1 TGE (nieuwe foto's)

Postby NickySchelfaut » SunMay08, 2011 5:48:03 PM

Mijn AX heeft eergister zijn grote beurtje gehad, en een nieuw riempje e.d gekregen.
Onze ''familie monteur'' heeft echter een slang per ongeluk een beetje beschadigd en heeft deze met een of andere tape weer gemaakt. Hij had er misschien een nieuwe op moeten doen, maargoed het is meer een hobbyist, en hij heeft veel gedaan wat hij niet heeft afgerekend+ hij heeft me een hoop uitleg gegeven.

Ik ben echter van plan het toch te vernieuwen, want het oog wil ook wat:)

nu heb ik 2 vraagjes

1: valt deze slang op maat te kopen, of moet je gewoon een stuk kopen en kan dat dan bij brezan??

Image


2:En deze slang klemmen zijn ook in mijn scooter cariere een probleem geweest. Iemand een tip om hoe je ze er nou eigenlijk afhaald?

Image
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Re: Nick's (NickySchelfaut) AX 1.1 TGE (nieuwe foto's)

Postby Terminal » SunMay08, 2011 5:57:33 PM

Slang zullen ze inderdaad bij de brezan wel hebben, heel misschien is het ook nog wel nieuw op maat te krijgen denk het haast niet.
Die slangklemmen, kapot knippen met een kniptang en een normale slangklem bevestigen.
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Nick's (NickySchelfaut) AX 1.1 TGE (nieuwe foto's)

Postby NickySchelfaut » SunMay08, 2011 6:00:42 PM

zijn het een soort wegwerpklemmen ofzo?
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Re: Nick's (NickySchelfaut) AX 1.1 TGE (nieuwe foto's)

Postby Ceristimo » SunMay08, 2011 6:01:30 PM

Da's het slangetje voor je carterontluchting. Niet zo heel interessant als die beschadigd is. Kan je inderdaad prima met tape fixen en blijft weer jaren zitten.
Of je het bij de Brezan kan halen weet ik niet, maar ik heb er destijds een zooitje van meegenomen van de sloop omdat ik er ook twee keer één heb kapot getrokken. Zal eens even in de garage kijken, heb misschien nog wel één voor je liggen.

Wat die slangenklem betreft. Die zijn waardeloos. Volgende keer op de sloop even een paar met schroef scoren. Kan je overigens ook bestellen.
De beste methode voor die dingen is kapotknippen :P.

Alternatief een schroevendraaier onder het 'blokje' zetten en open proberen te wippen of haaks opzetten en met een halve slag opendraaien.
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Nick's (NickySchelfaut) AX 1.1 TGE (nieuwe foto's)

Postby NickySchelfaut » SunMay08, 2011 6:18:32 PM

op deze site staat dat eentje met schroef niet meeveert oid, http://www.tuning-gids.nl/slangenklemmen.htm

maar is dus niet nodig hierbij.

Als je zou willen kijken: helemaal fijn:)
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Re: Nick's (NickySchelfaut) AX 1.1 TGE (nieuwe foto's)

Postby Ceristimo » SunMay08, 2011 6:29:06 PM

Ik had er een paar in de garage liggen, maar kan ze niet meer vinden. En op Mirka zit nog zo'n slang, maar je raadt het al....Daar zit zwarte tape omheen....
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Nick's (NickySchelfaut) AX 1.1 TGE (nieuwe foto's)

Postby NickySchelfaut » SunMay08, 2011 6:37:49 PM

haha! jammer:)

Tgaat er mij meer om dat ik er niet tegenkan dat het eerst zo netjes was en nu een beetje rommelig oogt, doel is namelijk mijn ax weer zo origineel mogelijk te maken:), en daar hoort een verlepte slang niet bij:).


en in breda op de slopen staan echt 0,0 ax'jes:(
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Re: Nick's (NickySchelfaut) AX 1.1 TGE (nieuwe foto's)

Postby Ceristimo » SunMay08, 2011 7:00:46 PM

Hier in Groningen zie je de AX ook weinig, maar een Peugeot 106 is motorisch identiek. Kan je zo het slangetje van 'lenen'...

EDIT:
Ik ga deze week nog even de slopen afstruinen naar een raammotor, omdat mijn elektrisch raam stuk is. Ik hou je wel even in gedachte, en zal wel even zo'n slangetje meenemen.
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Nick's (NickySchelfaut) AX 1.1 TGE (nieuwe foto's)

Postby Bossie » SunMay08, 2011 7:22:19 PM

Slang kun je gewoon bij de dealer bestellen. Het is volgens mij de 119261. Kost 4,93 excl. BTW.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Nick's (NickySchelfaut) AX 1.1 TGE (nieuwe foto's)

Postby Punaxio » SunMay08, 2011 11:44:20 PM

Gewoon met een schroevendraaier het lipje er af duwen.
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Re: Nick's (NickySchelfaut) AX 1.1 TGE (nieuwe foto's)

Postby NickySchelfaut » MonMay09, 2011 1:20:58 PM

was bezig met de klemmetjes en toen brak het slangetje echt doormidden, heb er 1 besteld bij de dealer, maar ceristimo, mocht je er nog eentje vinden op de sloop, altijd welkom:)

heb ook al schroefbare klemmen gehaald, echter hoe strak moet je die nou aandraaien, echt kei strak, of gewoon todat je ze niet meer kan verschuiven zegmaar:)?
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Re: Nick's (NickySchelfaut) AX 1.1 TGE (nieuwe foto's)

Postby MBa@NL » MonMay09, 2011 2:06:26 PM

NickySchelfaut wrote:heb ook al schroefbare klemmen gehaald, echter hoe strak moet je die nou aandraaien, echt kei strak, of gewoon todat je ze niet meer kan verschuiven zegmaar:)?


Sterker nog... bij geen van onze AX'en zit er nog een slangenklem omheen... ten eerste hebben ze geen keuze om te blijven zitten als ze de juiste maat hebben en ten tweede komt er verder geen druk op te staan dat ze er af kunnen "ploffen"...
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 93 guests

cron