Nick's van BMW terug naar TGE *update topicstart*

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby NickySchelfaut » FriFeb25, 2011 5:34:33 PM

nou jongens, het is zover.

Ik kwam vandaag thuis, en mijn moeder zegt, kijk eens over het balkon. En daar stond hij dan mijn AX :D :D :D :D :D :D :D :D :D


ben echt geweldig blij dat willen jullie niet weten. Mijn rijbewijs is ook goed aan het komen dus binnenkort ben ik ook een echte ax rijder.

AX'je is in redelijke staat. Morgen als hij gewassen is komen er foto's(moet nu ook werken)

- Er missen inderdaad wieldoppen, maar die zijn dus al geregeld via Raoel
- Kachel werkt alleen op stand drie (geen probleem, vervang die weerstanden ooit wel)

-Ik heb 1 touwtje met haakje nodig van een hoedenplank, iemand er nog een liggen van een dode plank?
-Op een deur is de stootstrip weg? iemand een idee hoe hier aan te komen?

-er liggen geen matjes in. Wat raden jullie aan, naar de sloop/heeft iemand nog wat liggen/universeel?

-Er moet een beurtje gegeven worden/distributieriem vervangen worden/ even naar de schakelpook gekeken worden, heb het gevoel dat er een stangetje niet goed vastzit.


Verder ben ik apentrots op mijn AX'je, wat een lekker scheurbakkie is het toch!

Radio zit er al in, en bumperzwartmaakspul is gekocht
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby AlexanderB » FriFeb25, 2011 6:34:38 PM

NickySchelfaut wrote:nou jongens, het is zover.

Ik kwam vandaag thuis, en mijn moeder zegt, kijk eens over het balkon. En daar stond hij dan mijn AX :D :D :D :D :D :D :D :D :D

ben echt geweldig blij dat willen jullie niet weten. Mijn rijbewijs is ook goed aan het komen dus binnenkort ben ik ook een echte AX rijder.

AX'je is in redelijke staat. Morgen als hij gewassen is komen er foto's(moet nu ook werken)

gefelicieerd :)

-er liggen geen matjes in. Wat raden jullie aan, naar de sloop/heeft iemand nog wat liggen/universeel?

-Er moet een beurtje gegeven worden/distributieriem vervangen worden/ even naar de schakelpook gekeken worden, heb het gevoel dat er een stangetje niet goed vastzit.

ik heb zelf geen matjes, daar kan ik verder niks over zeggen dus..
distri riem is grote beurt item, ik zou gelijk ff de rest wat daarbij hoort ook doen, en gezien de hoeveelheid geplofte of olielekkende koppakkingen bij ax'en.. die zou ik ook doen, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten :)

schakelpook.. hij kan n beetje bewegen als ie in zn versnelling zit, en hij schiet soms niet helemaal soepel erin? das speling op de plastic stukjes van het schakelmechanisme, die staan bij mij ook nog op de to-do zegmaar :)

en sowiso, veel plezier met autorijden :D
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby NickySchelfaut » FriFeb25, 2011 6:49:13 PM

alles wordt gedaan bij een beuner die al jaren mijn ma's auto onderhoud en die gewoon heel eerlijk is. Ik mag ook meekijken e.d

maar zou je iets meer kunnen vertellen over plastic onderdeeltjes? zit dit dan bij de schakelstangen oid? het is namelijk precies wat je verteld:)


volgens mij zit het achterklepslot ook niet helemaal vast, die kan ik bewegen als de klep omhoog is, maar misschien is dit wel normaal..
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby AlexanderB » FriFeb25, 2011 7:05:00 PM

ik weet ook niet helemaal precies hoe het zit, maar dan zit er in ieder geval speling op de (plastic?) kogelgewrichten van het schakelmechanisme. ik weet alleen niet of daar een revisiekitje voor is, of dat je de stangen in zn geheel moet vervangen... het alternatief is dat je dr mee leert leven, ik denk dat dr veel meer ax'en zijn die er last van hebben ;)

meekijken tijdens reparaties is altijd wel prettig, dan weet je iig dat het goed gebeurt :)

achterklepslot.. zou kunnen, ff opnieuw vastdraaien? :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby NickySchelfaut » FriFeb25, 2011 7:30:47 PM

ja moet even goed k ijken of hij nou loszit, of dat het meer rubberjtes zijn voor demping die ertussen zitten.


Ja ik kan ermee leren leven, alleen ik ben bang dat het straks afbreekt oid..


-Iemand die weet of er origineel matjes in een ax zitten:P
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby NickySchelfaut » SunFeb27, 2011 8:28:27 PM

Nou jongens, wilde foto's plaatsen maar het blijft maar regenen.

plaats ze z.s.m.


Koortje van hoedenplank is gevonden in de kofferbak, is wel gebroken dus opzich nog steeds opzoek naar een nieuw.

Verder mist er 1 schroef bij dat plastic ding bij de achterbank, dus hij klikt niet zo lekker, maar dat lijkt me te vervangen voor een standaard schroef ofzo.


moet verder ook een nieuw gordel vastklik ding ( hoe heet dit eigenlijk) hebben, want hij klikt niet goed, verder rolt de gordel niet altijd terug.
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby DuFF » MonFeb28, 2011 2:37:51 AM

sluit de achterkllep nog wel goed?
dat het los zit is een bekend euvel, de bouten waarmee het slot op de achterklep vast zit zijn dan dolgedraaid in het plastic, dit is te verhelpen door het zootje te lijmen.
als dat het niet is dan kan het ook zijn dat het achterklepslotgedeelte dat op de kofferbakrand zit los, (2boutjes)

setje vloermatten is aan te raden, vaak liggen ze op de sloop in axjes die nog in uitstekende staat verkeren, en daar hoeft de sloop niet veel voor te vragen als het geen afzetters zijn ;)

stootstrip op je deur ontbreekt, is het een plastic stootstrip/skirtdeel, of is het een zwart rubberen strook ?
als het een zwart rubberen strook is zul je die moeten zoeken op een sloop ax, die eraf trekken, en met nieuwe dubbelzijdige tape op jouw ax plakken.

welkom en veel plezier met je ax.

ps. ik lees telkens nicky scheldfout :')
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby NickySchelfaut » MonFeb28, 2011 9:39:52 AM

Haha, ja Nicky Scheldfout, hoor ik al jaren haha.

maargoed, ik zal dus eens gaan kijken naar het achterklep slot (sluit overigens wel goed) en naar matjes. Ik heb alleen het gevoel dat ze me hard af gaan zetten bij de sloop.

Moet eigenlijk een nieuwe gordel halen daar en een mattensetje. Maar wat ze er nou voor mogen vragen??


is dit anders niet wat?

http://www.matten-online.nl/webshop/ind ... ath=26_145
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby Losroyos » MonFeb28, 2011 10:13:12 AM

Eey,

officieel Welkom :D

Leuk dat je een axje hebt, maar foto's zouden er al lang moeten zijn toch :P

Succes met de dingen die gedaan moeten, je hebt dalijk wel een ax die jaren vooruit kan als het goed is :D
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby degene » MonFeb28, 2011 11:39:12 AM

Weklom weklom!
Wat die sloop betreft;
Matten hooguit een 5je en zo'n gordelklikker ook 5E
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Postby NickySchelfaut » MonFeb28, 2011 12:39:06 PM

foto's ga ik zo maken :D

en bedankt voor de adviesprijs:)
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby Ceristimo » MonFeb28, 2011 1:36:05 PM

En voor een gordel zelf vragen ze wat meer. Reken op een euro of 15. Dat heb ik laatst voor één betaald.
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Postby NickySchelfaut » MonFeb28, 2011 2:29:58 PM

nou paar foto'tjes gemaakt en gepost.

ben nu bezig met de hoedenplank, en ben naar de sloop geweest. 10 euro wilde hij hebben voor gordelklikker, 25 voor matjes en 30 voor de gordel zelf.


Iemand in omgeving Breda die een keer samen met me wil gaan, volgens mij zag hij aan me dat ik niets wist..
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby gigawebs » MonFeb28, 2011 3:19:56 PM

Leuk axje! Veeel rijplezier toegewenst! Ik heb nog wel zo,n stoopstripje liggen denk ik. ;-)
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Postby NickySchelfaut » MonFeb28, 2011 3:28:36 PM

zou erg fijn zijn:D het is er zo een als te zien op de foto:) (aan de passagiersdeur is hij eraf)

gefixt of geregeld zijn nu:

wieldop
hoedenplank
sleutel
misschien stootstrip!

En
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby NickySchelfaut » TueMar01, 2011 3:47:39 PM

vandaag voor een prikkie een spoilertje over kunnen nemen. Echter mist er voor de bevestiging voor 1 kant van het raam een soort rubber pakking.

Image


heb nu fietsbandjes losgeknipt en er tussen gedaan. Maar ik vraag me af wat voor materiaal dit is, of dit nog te krijgen is of dat een van jullie wat heeft liggen?
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby AlexanderB » TueMar01, 2011 4:42:46 PM

ik schat ongeveer hetzelfde materiaal als een fietsbinnenband, dus dat was een goede actie :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby NickySchelfaut » TueMar01, 2011 5:11:46 PM

heb nog even gevoelt en gedaan, en ik denk dat het iets van pakking's materiaal is:). Voelt als een koppakking van een tomos :P

Zou een fietsbinnenband blijvend voldoen, of zeggen jullie haal pakkingspapier?
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Postby raoel » TueMar01, 2011 8:05:34 PM

fietsband :)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby NickySchelfaut » WedMar02, 2011 5:08:09 PM

oke ;),

reed vandaag lekker met een maat van me, wilden we de achterruitsproeier proberen: heel de hoedenplank nat.

Is het sproeituitje afgebroken, gelukkig maar 5 euro bij de dealer haha.
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 55 guests

cron