Hilko aka Hilko: BX 16 TZi Automatic (1992)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Hilko aka Hilko: BX 16 TZi Automatic (1992)

Postby Hilko » ThuApr07, 2011 8:16:55 PM

Om een en ander bij elkaar te houden hier ook maar een topic over m'n BX.

Het is dus een 16 TZi Automatic in Gris Dolmen. Zeg maar een Chic, maar dan met automaat ;)

Dit is 'm:

Image
Image

Daar zit fijne audio in:

Headunit is een JVC KDR-312 4 X 52 Watt CD/MP3 speler, zowaar weer eens een met een groen display.
Bassen komen van een Caliber 13" subwoofer, aangestuurd door een Alpine 320 Watt (bridged) versterker.
Lawaai achter komt verder van 2 X 150 Watt Kenwood 6 X 9 " 3 weg speakers.
En voor een setje van de Praxis, 2 X 100 Watt 2 weg speakers.
To do qua geluid is nog een compo-set voor en een extra versterker achter voor de Kenwoods. En de zooi wat netter wegbouwen, maar voorlopig zal het nog wel een paar keer los moeten.

Vandaag wat tijd over, en het was lekker weer.
Dus eerst maar eens de BX uitgebreid gewassen. Daar knapte die lekker van op.
Daarna wat irritaties verholpen. De eerste was de verlichting van het dashboard-kastje. Deze is bij mijn auto aan constante plus gehangen. En dat is niet handig als je ‘s nachts het kastje open wil laten staan ivm gespuis dat graag wil weten of er iets van waarde in je auto ligt. Ik heb hem nu aangesloten via de geschakelde plus van het lampje achter het klokje…
Verder deed de aansteker-plug het niet, en dat is erg lastig in deze multi-media tijden. Dus paneel eraf, plug eruit en gezien dat de stekker helemaal los hing. Vreemd. Meten: geen 12V. Zekeringkast los: zekering goed. Ook vreemd. Zekeringkast maar even uit de beugels gehaald, zodat ik er goed achter kon kijken. Hé, een losse stekker. Zou dat…? Even doormeten (handig, zo’n circuit-tester met lampje én geluids-signaal) Aha, dat is de stekker voor de aansteker. Hoe kan die nou los zitten… en waar hoort die? Op de zekeringkast! Prik, en er zij prik.
Daarna de portierbekleding van het LV portier eraf gehaald, teneinde de deurpin te wisselen en uit te vinden waarom het deur-open signaal niet werkt. Die deurpin was zo gepiept, maar ik heb een ander slot-dinges nodig want de micro-switch die daarin huist is kapot. Niet op kunnen lossen dus, maar weet wel wat eraan te doen.
Als laatste de spoiler opnieuw vastgezet. Iemand had daar aan beide kanten een houtdraad-bout en twee houtschroeven ingezet, maar dat gaat natuurlijk niet goed op het kunststof van de spoiler. Een definitieve oplossing heb ik nog niet (nou ja, een andere spoiler…) maar gezien de voor hout bedoelde oplossingen heb ik er nu maar even… pluggen ingezet. En het houdt nog ook!
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!
Hilko
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 112
Joined: TueMar22, 2011 3:10:26 PM

Re: Hilko aka Hilko: BX 16 TZi Automatic (1992)

Postby 2Black » ThuApr07, 2011 10:25:56 PM

Leuk hoor, al die BX'en ineens.

Raoel, Punaxio en jij..,
Misschien moeten we na de Tjaffer ook de BX maar gaan annexeren in de Club. Hoewel de meeste BX bezitters tot ca. 5 jaar geleden van die geitenwollensokken azijnzeikerds waren..., da's een nadeel.

Heerlijke auto's, BniX'en.
Heb er 4 gehad, een 14TE, 16TZi, 16TZi Break (Roosje was haar naam) én een BX 19 16v (MkI, genaamd Sophié).
Wees er zuinig op!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
User avatar
2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
 
Posts: 4825
Joined: SatJul16, 2005 12:14:48 PM
Location: Rheden

Re: Hilko aka Hilko: BX 16 TZi Automatic (1992)

Postby Hilko » FriApr08, 2011 6:57:20 AM

Dat ben ik zeker... Dit is inmiddels m'n 10e BX :oops:, en dit moest maar een blijvertje zijn.
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!
Hilko
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 112
Joined: TueMar22, 2011 3:10:26 PM

Re: Hilko aka Hilko: BX 16 TZi Automatic (1992)

Postby raoel » FriApr08, 2011 9:24:11 AM

Je moet er altijd eerst een paar uitproberen voordat je weet hoe ze horen te zijn he? :)

Omdat het blok zo lekker stil is (of kan zijn.. als je niet met een lekke uitlaat rijdt, zoals ik op het moment), is het echt de moeite waard je geld te steken in een goeie audio-set. Het hoeft niet eens hard te zijn :)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Re: Hilko aka Hilko: BX 16 TZi Automatic (1992)

Postby Hilko » SunApr10, 2011 7:11:59 PM

Pcies. Eerst passen en meten ;)

Vandaag weer mijn maandelijkse ronde door Nederland gereden. De radio hoeft inderdaad niet hard: tussen de 14 en 17 is hard zat om een geweldig vol geluid te hebben 8)
En die 360 kilometer vliegen dan voorbij, zeker op zo'n mooie dag als vandaag.
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!
Hilko
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 112
Joined: TueMar22, 2011 3:10:26 PM

Re: Hilko aka Hilko: BX 16 TZi Automatic (1992)

Postby Hilko » SunMay01, 2011 4:51:40 PM

Een en ander in 1 topic gegoten. Deze kan wat mij betreft dicht.
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!
Hilko
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 112
Joined: TueMar22, 2011 3:10:26 PM


Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 89 guests

cron