Laurens - 1.1i Volcane '95

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Laurens - 1.1i Volcane '95

Postby lausteen » TueOct25, 2011 3:34:28 PM

Zo, inmiddels is de AX binnen dus tijd voor een voorsteltopic met auto!

Voor m'n vriendin zocht ik een klein, goedkoop en zuinig autotje. En dan kom je al snel bij een AX uit! Ik heb zelf al een 205 CTi dus was eigenlijk opzoek naar een normale 205, maar ik vind het model toch wel erg gedateerd inmiddels, een AX ziet er toch een stuk frisser uit, zeker met het phase 2 dashboard.

Na wat rondgekeken te hebben op de diverse fora zag ik uiteindelijk toch op Marktplaats een leuke 1.1i Volcane staan voor niet al te veel geld. Zaterdag wezen kijken, niet gelijk meegenomen omdat ik er toch nog even over wilde denken en ik eigenlijk vandaag nog bij een Peugeot 106 zou gaan kijken. Die kerel mailde gister echter dat hij de auto al verkocht had ondanks de afspraak die ik had staan :evil: , dus toen was de keuze eigenlijk snel gemaakt.

Een Volcane dus! Precies wat ik zocht. Leuk modelletje met nog een beetje 'luxe' in de vorm van kuipstoelen, toerenteller etc.

Dit is m dan:

Image

Pluspunten:

- Bij de 1e eigenaar tot 2006 / 130.000 km altijd in onderhoud geweest bij de Citroen-dealer in St. Oedenrode (huidige stand is 159614)
- 2e eigenaar heeft in april 2011 nog een beurt uit laten voeren van meer dan € 500, waarbij o.a. het middenstuk v.d. uitlaat en remmen zijn vervangen
- 100% origineel, zelfs de dealer-af Philips radio zit er nog in met bijpassende groene verlichting 8)
- Enige roest die ik kon ontdekken zit achter de koplampen, kofferbak is nog helemaal hard!

Minpuntjes zijn er uiteraard ook:

- Aandrijfassen mogen wel eens vervangen worden
- Mistlampen werken niet
- Einddemper is aardig op z'n eind
- Blokje zweet uiteraard wat olie op de bekende TU-plek

Geen onoverkomenlijke dingen dus, eigenlijk de typische AX-zwakheden.

Daarnaast nog wat kleine dingetjes die ik zsm aan wil pakken:

- Lampje achter de snelheidsmeter is stuk
- Bumpers weer zwart maken en auto even goed schoonmaken, evt. een keer laten polijsten
- Velgen opnieuw spuiten
- Rode tankdop spuiten / vervangen voor een zwarte
- OEM dakspoiler plaatsen
lausteen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 56
Joined: WedOct12, 2011 12:57:06 PM
Location: Rotterdam

Re: Laurens - 1.1i Volcane '95

Postby HattoriHanzo » TueOct25, 2011 3:45:02 PM

Leuk dat ik de eerste kan zijn je te feliciteren, je hebt me goed geholpen met mijn aankoop!

Veel veilige en leuke km's, voornamelijk voor je vriendin begrijp ik.
Misschien kan je ergens wel een zwarte tankdop vinden (via dit forum of marktplaats of sloop?) want ik begreep dat je het huidige slot eruit zou kunnen pulken.

Een leuke uitvoering. De minpunten zijn erg beperkt, echt prima!
AX-loos
User avatar
HattoriHanzo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 106
Joined: MonOct17, 2011 8:25:07 PM
Location: Hoofddorp

Re: Laurens - 1.1i Volcane '95

Postby Losroyos » TueOct25, 2011 3:47:51 PM

Mooi autotje, Veel plezier ermee.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Laurens - 1.1i Volcane '95

Postby Ceristimo » TueOct25, 2011 3:55:12 PM

lausteen wrote:(...) zeker met het phase 2 dashboard.


Heyheyhey, er is niets mooier dan een Type 1 dash! :evil:.

Welkom bij de club, Lausteen...Dat je maar vele mooie, prachtige, leuke, ontspannende, spannende, fantastische, fijne, panne-vrije, overheerlijke, zacht geveerde kilometers met de Volcane mag maken! :)
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Laurens - 1.1i Volcane '95

Postby AlexanderB » TueOct25, 2011 10:31:13 PM

als je n zwarte op de sloop tegenkomt, je kan t externe paneeltje zo van de tankdop af wippen met een platte schroevendraaier ofzo, scheelt weer moeite met spuiten. :) en anders.. spuiten dus :P

lampjes vervangen.. leuk werkje, ik kan aanbevelen om gewoon bij de dealer n setje lampjes te halen, en allemaal te doen, je wil t waarschijnlijk geen 2x doen. (oke, en na de 3e keer tellerbak loshalen komt de handigheid, maar dat is meer omdat ik aan de meters aan t prutsen ben enzo, maar vooral die tellerkabel waar je voor met je hand achter de tellerbak moet om m terug dr aan te krijgen is best.. vervelend :P)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Laurens - 1.1i Volcane '95

Postby lausteen » TueOct25, 2011 10:49:39 PM

Iedereen bedankt :D

Ik ga er stiekem ook wel af en toe in rijden uiteraard :P Ik heb ook nog een Toyota Corolla staan, brengt je wel altijd van A naar B en ook weer terug maar verder is het een afschuwelijk suf en lelijk rothok. Dus als ik kan kiezen wordt het op dat moment de AX!

Jammere is dat de originele tankdop een keer tijdens het rijden spontaan van de auto schijnt te zijn gevallen, dus ik zal altijd met een aparte sleutel zitten helaas.. Maar ga van het weekend eens een rondje op de slopen doen hier in de buurt, wie weet heb het geluk om een zwarte tegen te komen.
lausteen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 56
Joined: WedOct12, 2011 12:57:06 PM
Location: Rotterdam


Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 62 guests

cron