Het wordt weer eens tijd voor een update
De aanhanger heeft hier en daar nog wat afwerking nodig, maar ik heb helaas nog niet veel tijd gehad om eraan te beunen. Wel een aantal leuke ritten ermee gemaakt, onder andere naar het Youngtimer Event in Ulft. En waar je ook bent, bekijks is gegarandeerd!
Een dingetje wat ik wel heb kunnen (laten) fixen is het rechter voorraamscharnier, dat was helaas vlakbij de ruit gescheurd waardoor die bijna afbrak als ik het raam opendeed. Een huisgenoot heeft het scharnier netjes gelast en vanmiddag heb ik het raam weer gemonteerd
Le scharnier:
Gaat weer netjes open:
Nu nog zorgen dat de boel ook netjes dicht kan, elke keer ducttape over de kier tussen het raam en de voorkant plakken is niet echt ideaal
Rondom de TZX is verder weinig te melden, het ding scheurt nog steeds prima en heeft nu 168.000 kilometer op de klok. 1 puntje wel: Af en toe, vooral tijdens korte stukjes en alleen maar bij warm en zonnig weer, draait de motor te weinig toeren stationair (zo'n 800 geloof ik) en dan slaat ze ook regelmatig af. Soms moet ik dan na het starten ook gas geven om de auto aan de praat te houden. Waar moet ik dit in zoeken? Ik dacht zelf aan injectiehuis of stappenmotor?
Heb nog wel een aantal foto's van de AX tijdens de Presse, gemaakt door m'n pa:
Tijdens de eerste dag (oftewel de proloog) geen tijdsdruk, dus alle tijd om langs de weg pauzes in te lassen
Tanken bij zo'n bizar grote Franse supermarkt:
Op de derde dag bij de start, een paar uur daarna zou de AX nog veeeel viezer worden
Bij het oude circuit van Reims, gaaf om daar eens geweest te zijn!
Uiteraard even zo hard mogelijk langs de tribunes gejakkerd
Equipe Bos/Brons: