Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby Rio97 » SatFeb25, 2012 11:44:42 AM

Een manual...?
Dat ze die maken in Amerika.
Daarom was deze zeker zo goedkoop.

Succes met je examen :)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900, Plymouth Breeze)

Postby Browny » SatFeb25, 2012 4:51:14 PM

Dat was ook het eerste wat me opviel, een handbak zullen ze inderdaad niet makkelijk verkopen, komt er zo'n gekke hollander die er blij mee is.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900, Plymouth Breeze)

Postby pcrodent » SatFeb25, 2012 5:20:15 PM

Ze verkopen inderdaad niet zo heel makkelijk.... en de eerste handelaar waar ik was wilde zelf meerijden toen ik een schakelauto proefreed. Ging ie me vertellen hoe het moest :wall (die vent was sowieso een oplichter, dus daar heb ik niks gekocht... :) )
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Re: Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900, Plymouth Breeze)

Postby DuFF » SatFeb25, 2012 6:02:36 PM

En pas op voor kettingzagen.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900, Plymouth Breeze)

Postby JBo » WedMar14, 2012 12:52:27 PM

Leuk dat je in Texas zit, ik heb er afgelopen jaar een half jaartje gestudeerd. Ik vond het schitterend.

Enjoy your time!

Jorrit
Citroen AX GT '90 & Citroen Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
User avatar
JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 740
Joined: FriMar31, 2006 7:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900, Plymouth Breeze)

Postby pcrodent » WedMar14, 2012 2:11:52 PM

Cool, waar zat je? Als je nog tips & suggesties hebt hoor ik het graag... :)
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Re: Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900, Plymouth Breeze)

Postby JBo » ThuMar15, 2012 1:17:04 PM

Ik zat in San Angelo, niet echt super groot, maar nog wel leuk. Ik had gelukkig de beschikking over een auto. Je moet echt een keer naar Austin gaan, s'avonds naar 6th street. Dat is een super gezellige straat met allemaal barretjes en clubs. Je hebt er heel veel live blues band optredens, dat is echt een hele leuke ervaring. Zoiets heb je niet in Nederland. Overdag zou je het Capitol is kunnen bekijken.

Wat ook heel leuk is is New Orleans. Pas op, wordt wel de saaiste rit uit je leven. Je gaat bij Houston de I-10 op, die 6 uur lang volgen en hij brengt je gelijk naar het centrum van New Orleans (je hebt nog geluk, ik heb bijna 12 uur op deze weg gezeten naar San Angelo). Enfin, je moet naar de French Quater, een heel mooi gedeelte van het centrum. Overdag is er genoeg te zien en s'avonds kun je uiteten en uitgaan onder het genot van live Jazz muziek. (ik ben geen jazz liefhebber, maar het schitterend om een keer mee te maken). Voor de normale clubs moet je naar bourbon street.

Die twee moet je echt doen, wat ook wel aardig is (maar geen must do) is factory outlet shoppen in San Marco's, groot en goedkoop! En de Riverwalk bekijken in San Antonio. Wat ook misschien wel leuk en dichtbij is is het Space Centre in Houston. Ik vond dat wel leuk om te bekijken.

Ben benieuwd en nogmaals geniet ervan!

Jorrit
Citroen AX GT '90 & Citroen Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
User avatar
JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 740
Joined: FriMar31, 2006 7:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900)

Postby pcrodent » FriSep21, 2012 8:24:48 AM

Zo hier na lang stilte weer een update...

De Breeze heb ik in mijn laatste week binnen 24 uur verkocht via Craigslist. Toch nog $750 voor gevangen. En een nummerplaat voor aan de muur.
De eend heeft ehm... een olie-accidentje gehad. Als in: vuldop vergeten dicht te doen. Was ie net bijna "af"... :(
De AX heeft een verse kleppendekselpakking, distributieriem, waterpomp, spanrol (zelf gedaan, woohoo!), verse APK (handremkabel lekker laten doen, en de draagarmrubbers mochten ze toen ook maar doen).
De motor krijgt ook weer wat TLC, met verse bougies, nieuwe brandstofslang om de plastic meuk te vervangen, en ik was zo bezig en toen vond ik ineens een "geheim" opbergvak achter de accu, waar ik dus drie jaar lang overheen heb gekeken. In het opbergvak vond ik een soort tijdcapsule uit 1982:

Image
De originele handleiding (op plaatsen matig vertaald uit het Japans - 1982 style ;) ) en een originele Honda Motors toolkit. Met pijpsleutel die ook bougiesleutel is en nog meer goodies.
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Re: Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900)

Postby pcrodent » SunMar13, 2016 11:55:11 AM

Okee, eindelijk een update. Het zal wel of niet zijn opgevallen dat ik me al een tijd niet op het forum of op meetings heb laten zien. Na terugkomst uit Amerika hebben de banen, bezigheden en ook auto's elkaar redelijk rap opgevolgd, en internetten of naar meetings gaan zat er even niet in. Hier een kleine samenvatting (op autogebied):
  • De legereend is goud geschilderd, zodat een vriend erin kon trouwen. Krijg je leuke reacties op, als je in een goudkleurige auto rondrijdt!
    Image
  • Een paar maanden later heb ik 'm weer zwart geschilderd, zodat ik er zelf in kon trouwen. Krijg je leuke reacties op, als je in pak + jurk in een auto met bloemen op de motorkap rondrijdt!
    Image
  • In de tussentijd aan een nieuwe baan begonnen omdat mijn promotietraject aan de VU was afgelopen
  • Ongeveer een jaar later wisselde ik opnieuw van baan, en ditmaal "kreeg" ik er een auto bij. En, niet onbelangrijk, gratis benzine. Eerst 3 maanden in een BMW 118i rondgereden (beetje te duur naar mijn smaak, en bovendien vrij onpraktisch, maar wel fun), tot m'n uiteindelijke auto af was...
  • Want nu rijd ik in een Cactus. Uiteraard, toch een Citroën :) Grijze lak, zwarte panelen, de "grote" benzinemotor voor extra fun.
    Image
  • Met drie auto's, plus één voor mijn vrouw, staat de oprit wel érg vol. Zeker als je geen oprit hebt, en de buurt dus je oprit is. De AX heb ik voor haar 20e verjaardag aan mijn zusje gegeven. :verjaardag Dus die blijft in de familie, en weer een AX-rijdster erbij :)
  • Oh ja, in de tussentijd nog verhuisd. Grappig genoeg woon ik nu in de straat bij de vorige eigenaar van de eend (die dus ineens zijn "eigen" auto weer zag rijden)
  • Afgelopen december is toen ook de eend aan zijn verwondingen (lees: roest) bezweken. Volgens de garage hadden de voor- en achterkant technisch gezien geen verband meer met elkaar. Auw... :( Dus met enig verdriet maar ook dank voor een onwaarschijnlijke negen trouwe dienstjaren mijn eendje achter moeten laten. De koplampjes van de eend zijn nu een wandlamp geworden, en de autoradio vervangt mijn gesneuvelde versterker in de woonkamer.
  • Deze maand echter weer gezinsuitbreiding: een eend erbij!
    Image

Dus al met al blijft m'n Citroen-hart kloppen, hoewel ik nu dus alweer een tijdje AX-loos ben (maar inmiddels gelukkig wel weer wat tijd heb voor het forum etc.)... Maar ik zeg nog steeds (tot wanhoop van mijn vrouw) dat als nou straks die ene AX zich aandient, een Sport of zo, met een hoge "hebbah!"-factor... Och, dan staat er zo weer een voor de deur - plek of niet :)
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Re: Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900)

Postby Wimp » MonMar14, 2016 10:19:09 AM

hehe mooi verhaal ;)! Leuke vierwielers!
AX GTi - circuit
Wimp
AX driver
AX driver
 
Posts: 38
Joined: MonJan12, 2015 12:00:41 PM

Re: Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900)

Postby Koen88 » MonMar14, 2016 12:55:55 PM

Oh oh oh, wat mooi. Eendje, C4 Cactus, prachtig. Ik hoop zelf bij m'n volgende baan een Cactus te kunnen regelen, lijkt me heerlijk.
Wordt je zus ook nog lid van de club, zodat we de AX nog kunnen volgen? ;)
'95 AX 1.1i Volcane 207dkm.

'93 BX 14 Deauville 232dkm.

Hobbelen vs. zweven.
Kart vs. slagschip.
Fun vs. comfort.
Koen88
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 100
Joined: WedJan20, 2016 11:14:16 AM
Location: Noord Brabant

Re: Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900)

Postby pcrodent » MonMar14, 2016 5:54:21 PM

Ze weet in ieder geval van het bestaan van de club, maar ik denk dat het concept "internetforum" een beetje te 2005 voor haar is... maar misschien kan ik haar warm krijgen voor de whatsapp-groep.
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Previous

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests

cron