Natuurlijk zitten we in volle seizoen met de slalom, dus de blauwe heeft ook aandacht nodig. Gisteren heb ik eerst vier (4!) uur zitten kloojen met de electriciteit van de autoambulance. Elk lampje, elk contactpunt, elk houdertje moest geschuurd, een nieuwe stekker erop, en dan waar ooit de kabelboom was doorgesneden, opnieuw gemaakt (de draadjes zaten gewoon in elkaar gewonden met een zuinig stukje tape errond
).
De blauwe heeft dus nog minder aandacht gekregen als ik hoopte, maar : versnellingsbakolie bijgevuld (bij het wisselen van de koppeling heeft men de keerringen aan de aandrijfassen niet vervangen, die loopt dus steeds langzaam leeg
), motorolie en filter vervangen, en dan ook maar de uitlaat terug goed aan de collector bevestigd (1: de collector zat niet vast aan het blok
, 2: omdat de schroefdraad aan de collector was afgebroken, had men ze vervangen door boutjes van M6 (zes!)
), dus collector gedemonteerd, geboord voor M8 boutjes, collector deftig aangeschroefd, en dan de pijp met M8 vastgebout. Nu maakt de wagen veel minder lawaai, en hij loopt stukken beter.
Soms zeggen ze mij dat ik per se alles zelf wil doen, maar heb veel werk om de zaken over te doen...
Ook heb ik gemerkt dat er aan de versnellingsbak al een aantal bouten los zitten, omdat men de schroefdraad beschadigde, Grr.
De plannen voor de nieuwe krijgen vorm, die hoop ik met een minimum investering rond te krijgen, maar wel veel werk:
- bijlassen van naden in interieur en subframe (bedankt: Citrofenwick ! voor de tips aldaar),
- monteren van de Devil rolkooi (die wordt gebout , dus hier ook plaatsjes voor lassen)
- antiroest : de klassieke gaatjes achter de koplampen, de naad tussen vloer en de opstaande rand van de achterbank, een plekje in de koffer
- monteren van GTI onderstel
- monteren van draaarm en veerpoot bruggen
- inbouw van de GT carb motor,
- montage van een sportstoel en gordel
- dashbord : 3 externe metertjes op het dashbord , noodstopschakelaar, 2 grote waarschuwingslampen
- monteren van een sportstuur (en hier moet ik de klok nog verlengen)
- carrosserie : slecht herstelde deuk overdoen, uitslijpen naar ronde wielkasten achter
- monteren van een skirtensetje, met bumpers ph 1, dus ook achterklep te vervangen naar ph1
- kleurtje: ik hoop op zoiets :
...