JPG: AX "slalomspecial" +'biemer' vervangauto

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: JPG-slalom-racing AX1.4

Postby JPG-slalom-racing » FriJul20, 2012 9:44:06 PM

Bossie wrote:
JPG-slalom-racing wrote:Je kunt de bestaande pomp in de tank aanpassen. De elektrische pomp zit met een klein stukje slang bevestigd aan de bovenkant van het pomphuis. Dit verwijder je en vervang je door een langer stuk slang die qua lengte hetzelfde is als de pomp met slangetje en ook het filter dat onderaan zit. Ik geloof dat ik het zelfs wat langer gehouden heb en het uiteinde schuin heb afgesneden. Werkt al jaren uitstekend in mijn naar carb omgebouwde GT.

Dat klinkt haalbaar, erreg bedankt voor deze info!!!
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: JPG-slalom-racing AX1.4 nu met nieuwe - vage - fototjes

Postby JPG-slalom-racing » SunJul22, 2012 9:05:19 AM

Hoi, gisteren wat van het gele monster gestript: skirts, en rolkooi. hier enkele (wazige) fototjes... geeft wel een aparte sfeer, zo wat wazig :-)

Image

Image

Image
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: JPG-slalom-racing AX1.4

Postby citrofenwick » SunJul22, 2012 1:07:38 PM

JPG-slalom-racing wrote:
citrofenwick wrote:Als je nog een hoop detailfoto's etc nodig hebt van de citroen sport livery, moet je maar roepen.


bedoel jij ook deze ? :
Image
Ja, die bedoel ik! Ik zal eerstdaags eens kijken wat ik nog heb. Ik heb er namelijk ook plannen mee.

Als je de cup-motor met een phase 2 dashboard wilt gebruiken, zal je redelijk wat elektriek moeten aanpassen. Tenzij je een phase 2 carburator-kabelboom kan vinden. Die zou direct moeten passen.
Het phase 2 dashboard heeft een ronde stekker.

voor het dashbord weet ik het nog niet. Ik heb Ph1 GT(? )tellers (onderste afbeelding van de link in AlexanderB) ter beschikking, maar ik denk niet dat dat in een PhII in te bouwen valt... We zullen nog wel zien wat we er van maken :|

Persoonlijk zou ik het type 2 dashboard verwijderen, en er het type 1 dashboard van de cup-racer in zetten incl kabelboom. Als het nog wat heel is tenminste.
Een dashboard verwijderen is niet zo moeilijk. Bij een type 1 is het iets moelijker.
Je spaart er ook alweer wat gewicht mee uit.


Over de injectie-benzinetank. Bossie heeft hier ervaring mee. Of zet gewoon de tank over uit de gele? Zo extreem veel werk is dat niet hoor.

De gele heeft een racetankje, en die kunnen we omwille van de reglementeringen voorlopig niet gebruiken. Nu ik er aan denk, ik heb nog een extra tank bij de gele gehad, heb ik nog niet eens bekijken. Anders : erg bedankt voor de tip, Ik zal het Bossie vragen moest ik het nodig hebben

Succes met de ombouw. Jammer dat je zo ver woont. Anders kwam ik graag eens kijken.

Altijd welkom, ik moet zelf ook een kwartiertje banen om aan de werkplaats te komen :) Foto's zullen zeker volgen. En nog véééééle vragen :)

Ps, zorg voor goeie vloerplaten etc. Veiligheid eerst. :)

Hier weet ik even niet wat je bedoelt, om even te situeren : Autoslalom wordt op verharde "gezuiverde" weg gereden, drempels e.d. mogen er niet zijn. Misschien snap ik in m'n onwetendheid gewoon niet wat je wil zeggen, dat is erg goed mogelijk :lol:

Ik bedoelde de vloerplaten van de rolkooi.
Zoiets:
http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... C54308.jpg

Ik neem aan dat je dit boekje wel kent?:
http://issuu.com/atenza/docs/8_vas-regl ... e=magazine

Goed lezen voor je begint met opbouwen :)
Wordt deze trouwens in div1 of 2 opgebouwd?
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: JPG-slalom-racing AX1.4

Postby JPG-slalom-racing » SunJul22, 2012 8:17:47 PM

citrofenwick wrote:Ja, die bedoel ik! Ik zal eerstdaags eens kijken wat ik nog heb. Ik heb er namelijk ook plannen mee.

...Ik bedoelde de vloerplaten van de rolkooi.
Zoiets:
http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... C54308.jpg

Ik neem aan dat je dit boekje wel kent?:
http://issuu.com/atenza/docs/8_vas-regl ... e=magazine

Goed lezen voor je begint met opbouwen :)
Wordt deze trouwens in div1 of 2 opgebouwd?


Hoi,

met die kleuren kan je natuurlijk wel wat, onderstaande vond ik persoonlijk ook wel een mooie:

Image

met het dashbord weet ik echt het nog niet, misschien dat ik gewoon nog een externe toerenteller installeer?

...
En nu weet ik wat je bedoelt met die vloerplaten. Inderdaad, dat wordt een secuur werkje, want die worden absoluut deftig ingebouwd. Ik wil geen hommeles met de reglementering, of met de veiligheid. Wij willen een divisie twee maken, in divisie één moet je de zetels e.d. laten zitten, vind ik al te gek. Voor een motor (of ook rijkunst) die divisie drie aankan, daar zijn we nog niet aan toe...
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hoera, nieuwe aanwinst!!!

Postby JPG-slalom-racing » SunJul22, 2012 8:23:30 PM

Zo net nog een AXje gaan halen die de basis wordt voor het nieuwe raceautotoje, op een klein deukje na volledig ok carrosserie ! ! Hiep hoi!!

Image

Image
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!

Postby AlexanderB » SunJul22, 2012 9:44:10 PM

Wil je die niet ruilen tegen een rode? ik zoek nog een goede roestvrije koets in wit.. :oops:
(niet heel serieus halen/brengen-kosten om ze om te ruilen kost meer dan n pot witte verf en n roller ;))
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!

Postby JPG-slalom-racing » TueJul24, 2012 8:49:37 PM

hopsa nog is een fototje van de blauwe in actie. dit is neef Gilles die aan het stuur zit. Let op hoe diep die in de veren gaat, en de blauwe staat op standaardhoogte!!! :-)

Image
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!

Postby q01z » TueJul24, 2012 9:24:54 PM

ai das wel flink! dan komen de wielen aan de andere kant wel bijna los ;)
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!

Postby Rio97 » TueJul24, 2012 11:29:22 PM

Deze is ook aan de achterkant nog origineel? :shock:
Dat is wel behoorlijk extreem.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!

Postby AlexanderB » TueJul24, 2012 11:38:15 PM

uit de categorie "vol in de bumpstops"... zou je niet eens wat hardere veren monteren? minder bodyroll is ook directer sturen he..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!

Postby JPG-slalom-racing » WedJul25, 2012 5:44:47 AM

AlexanderB wrote:uit de categorie "vol in de bumpstops"... zou je niet eens wat hardere veren monteren? minder bodyroll is ook directer sturen he..


Je hebt helemaal gelijk, enkel is de reglementering erg streng in de originele klasse waar de blauwe in rijdt. Met het nieuwe project zitten we in een andere klasse, waar meer mogelijkheden zijn...
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!

Postby citrofenwick » ThuJul26, 2012 12:18:03 PM

Er valt genoeg aan te passen zonder dat ze het zien hoor. Andere veertjes die niet veel verlagen en stugger zijn in het zwart spuiten, een GT stabistang (valt niet op) en een GT-achteras. Zou al een pak beter moeten zijn hoor :)

Wel toegeven. Bodyroll-pics zijn de max :D
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!

Postby citrofenwick » ThuJul26, 2012 3:37:47 PM

Voor uw striping:
Hier staan enkele pics:
http://s131.photobucket.com/albums/p307 ... ?start=all


En als je zoekt op Christine Driano, vind je ook wel wat:
https://www.google.be/search?q=michelle ... 80&bih=896


Dit is trouwens ook errrg gaaf:
http://media.axclub.nl/pers/persfotos/A ... 281%29.JPG
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!

Postby JPG-slalom-racing » SunJul29, 2012 7:04:42 AM

Gisteren wat aan de witte aan het werken geweest : zeteltjes eruit, matjes, isolatie, gordels.... We hebben weinig roest gevonden: in de opstaande rand waar de achterbank op ligt, en natuurlijk achter de koplampen ook. We grappig dat je nu zomaar een achterwieltje van de grond kan heffen :lol:. We hebben beslist om geen tijd te verliezen met onderdelen te koop te zetten, we zitten immers op een geleende plaats in een garage, en willen die niet bomvol leggen. Alles ligt nu in een pollox, en gaat weg van zodra we alle sloopwerk hebben gedaan.
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!

Postby JPG-slalom-racing » SatAug04, 2012 9:08:36 AM

Natuurlijk zitten we in volle seizoen met de slalom, dus de blauwe heeft ook aandacht nodig. Gisteren heb ik eerst vier (4!) uur zitten kloojen met de electriciteit van de autoambulance. Elk lampje, elk contactpunt, elk houdertje moest geschuurd, een nieuwe stekker erop, en dan waar ooit de kabelboom was doorgesneden, opnieuw gemaakt (de draadjes zaten gewoon in elkaar gewonden met een zuinig stukje tape errond :x ).
De blauwe heeft dus nog minder aandacht gekregen als ik hoopte, maar : versnellingsbakolie bijgevuld (bij het wisselen van de koppeling heeft men de keerringen aan de aandrijfassen niet vervangen, die loopt dus steeds langzaam leeg :x ), motorolie en filter vervangen, en dan ook maar de uitlaat terug goed aan de collector bevestigd (1: de collector zat niet vast aan het blok :x , 2: omdat de schroefdraad aan de collector was afgebroken, had men ze vervangen door boutjes van M6 (zes!) :x ), dus collector gedemonteerd, geboord voor M8 boutjes, collector deftig aangeschroefd, en dan de pijp met M8 vastgebout. Nu maakt de wagen veel minder lawaai, en hij loopt stukken beter.
Soms zeggen ze mij dat ik per se alles zelf wil doen, maar heb veel werk om de zaken over te doen...
Ook heb ik gemerkt dat er aan de versnellingsbak al een aantal bouten los zitten, omdat men de schroefdraad beschadigde, Grr.

De plannen voor de nieuwe krijgen vorm, die hoop ik met een minimum investering rond te krijgen, maar wel veel werk:
- bijlassen van naden in interieur en subframe (bedankt: Citrofenwick ! voor de tips aldaar),
- monteren van de Devil rolkooi (die wordt gebout , dus hier ook plaatsjes voor lassen)
- antiroest : de klassieke gaatjes achter de koplampen, de naad tussen vloer en de opstaande rand van de achterbank, een plekje in de koffer
- monteren van GTI onderstel
- monteren van draaarm en veerpoot bruggen
- inbouw van de GT carb motor,
- montage van een sportstoel en gordel
- dashbord : 3 externe metertjes op het dashbord , noodstopschakelaar, 2 grote waarschuwingslampen
- monteren van een sportstuur (en hier moet ik de klok nog verlengen)
- carrosserie : slecht herstelde deuk overdoen, uitslijpen naar ronde wielkasten achter
- monteren van een skirtensetje, met bumpers ph 1, dus ook achterklep te vervangen naar ph1
- kleurtje: ik hoop op zoiets :
Image
...
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!

Postby q01z » SatAug04, 2012 9:21:41 AM

wauw... wat een geweldige Livery!
en die bumper.. die mis ik :( die komt bij MCRACING weg (Meyns, zuidfrankrijk).. heb ik ook ooit gehad! voegde daadwerkelijk topsnelheid toe aan de wagen..

ken je al iemand die de bestickering kan doen? of moet ik me nog voorstellen ;)
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!

Postby JPG-slalom-racing » SatAug04, 2012 9:46:58 AM

q01z wrote:ken je al iemand die de bestickering kan doen? of moet ik me nog voorstellen ;)

Om eerlijk te zijn hebben we nog geen moment aan bestickering gedacht :? Idee was om deze rechtstreeks op de wagen te spuiten, en onze sponsors maar om stickers met gesloten achtergrond te vragen.

Wat denk je, zo'n stickerset(je) in deze livery, wat komt dat? :)
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!

Postby q01z » SunAug05, 2012 9:01:32 AM

dan zou ik het even moeten uitwerken, danpas kan ik zien hoeveel folie ik nodig zou hebben..

spuiten is wel goedkoper ;) en de skirts/bumpers kan ik waarschijnlijk niet plakken (niet glad genoeg)
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!

Postby JPG-slalom-racing » MonAug06, 2012 8:56:58 PM

Hiep hoi, de blauwe deed het goed, gisteren, tweede plaats in de klasse!
weer een vrijblijvend vraagje : heeft iemand ervaring met harde bussen (is dat nylon?) voor de draagrmen en stuurstangkogels? waar kopen? kwanta kosta?
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: JPG-slalom-racing AX1.4: hiep hoi nieuwe aanwinst!!!

Postby Browny » WedAug08, 2012 9:15:31 AM

JPG-slalom-racing wrote:weer een vrijblijvend vraagje : heeft iemand ervaring met harde bussen (is dat nylon?) voor de draagrmen en stuurstangkogels? waar kopen? kwanta kosta?


Vwb de draagarmen:
oa. Jan Bos heeft ze in z'n ax zitten, verbeterd de reactie op het sturen.
Te koop bij trackdayparts en PPR autosport, voor verschillende prijzen, afhankelijk van materiaal soort en kwaliteit/leverancier.
https://www.trackdayparts.nl/index.php? ... _89&cat=89
https://www.trackdayparts.nl/index.php? ... =31&cat=89
http://www.pprautosport.nl/producten-onderstel
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 69 guests

cron