Jurjen GTI '91

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Jurjen GTI '91

Postby Wheelnut » SunOct25, 2015 9:02:07 PM

Verrek! Een chassis! Nooit gedacht dat een 4 geen monocoque was...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Jurjen GTI '91

Postby Jurjenz » TueDec22, 2015 6:38:19 PM

Even een update :D Met de GTI gaat alles prima en maakt heerlijk haar woon-werk kilometers. Weinig nieuws te melden eigenlijk.

Met de Renault gaat het ook prima, rammend veel werk! Paar foto's, al is het maar om te laten zien dat ik niet stilzit :lol:
Aangezien het AX forum,bedoelt is voor...AX'jes zal ik het bij deze post laten. Voor de geinteresseerden:
http://www.renault4.co.uk/forum/threads/r4-tl-restauration.7670/

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Genoeg reclame :)
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Jurjen GTI '91

Postby Fruit » TueDec22, 2015 9:43:59 PM

Ik kijk regelmatig op je Facebook pagina.. maar je heb nog veel werk te doen! Je carb is mooi op geknapt ! Keep it up.
Fruit
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 548
Joined: WedJan18, 2012 11:32:19 AM
Location: Zeeland/Axel

Re: Jurjen GTI '91

Postby JBo » TueMar08, 2016 7:48:59 PM

Leuk, ik lees nu pas dit topic door. Je pakt deze restauratie zo te zien goed aan.
Citroen AX GT '90 & Citroen Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
User avatar
JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 740
Joined: FriMar31, 2006 7:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Jurjen GTI '91

Postby Jurjenz » WedMar09, 2016 9:53:16 PM

Thanks! :D Het werk gaat gestaag door.. Nog paar kleine klusjes aan het chassis en dan kan de 2k botenlak erop :D

Image
Image
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Jurjen GTI '91

Postby AlexanderB » WedMar09, 2016 10:48:04 PM

Goed bezig :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Jurjen GTI '91

Postby JSP » ThuMar10, 2016 8:23:06 AM

Mooie vorderingen ;)
ImageImageImage ImageImage
klik hier voor mijn AX Project

Subaru Vivio sinds 2007 ZD-BX-61

Subaru Vivio sinds 2015 17-DD-PB
JSP
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 763
Joined: FriNov14, 2014 6:30:13 AM
Location: Waalwijk/Rijen

Re: Jurjen GTI '91

Postby citrofenwick » ThuMar10, 2016 5:27:11 PM

Wauw! Goed bezig! Plaats gerust af en toe een update ;)
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Jurjen GTI '91

Postby Jurjenz » FriMar11, 2016 11:06:10 AM

Mooi, als jullie dat geen probleem vinden, dan doe ik dat! :dance
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Jurjen GTI '91

Postby Browny » FriMar11, 2016 8:46:08 PM

Uiteraard geen probleem
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Jurjen GTI '91

Postby Jurjenz » SunMay08, 2016 5:55:58 PM

Hoog tijd voor een update. Sofie ziet sinds vorig jaar drie keer per week de snelweg en maakt rustig haar kilometers, doh.. :) Er zijn ook twee roestplekken bijgekomen, en mijn stelregel, komt roest door de lak, dan zit er nog minstens voor 80% aan ellende onder het oppervlakte.. Hoog tijd om bij te werken!

Bij klapraam onderaan:
Image
Image
Image
Image
Image

Geen foto's meer genomen van het eindresultaat.

Roest bij de hoek linkerachterlicht:
Image
Image
Image
Image
De dag liep op haar eind, maar ik moet het nog netter egaliseren met plamuur en vervolgens afwerken met een glansvernis. Wordt vervolgd..

Een dag later in de weer geweest om de auto weer te laten blinken. Alleen jammer dat je met de kleur zwart geen seconde eer hebt van je werk. De volgende dag een mooie 'stoflaag' er overheen, zucht :lol:
Image
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Jurjen GTI '91

Postby Jurjenz » SunMay08, 2016 6:06:56 PM

Met de Renault gaat alles ook prima, het werk vordert gestaag.. :)

Frontbalk was ook lekker roestig. Nieuwe besteld in deze erin gezet.
Image
Image

Oude achteras was doorgerot op scharnierpunt, verdorie..
Image

Maar gelukkig nog een 'nieuwe' as op de kit weten te tikken!
Image

Zo zag de werkplaats er op dat moment uit - een rommeltje..
Image

Met mijn maat en ik onszelf een compressor cadeau gedaan en een straalkast, onmisbaar!
Image

Resultaat:
Image
Image
Image

Momenteel heb ik het chassis in de Epifanes 2K botenlak gezet. Alle onderdelen van de wielophanging zijn intussen ook van een laklaag voorzien. Nu is het wachten op mijn bestelling om de bodem in de bodyschutz te spuiten en kan ik gaan beginnen met de opbouw van de wielophanging. :D

Tot zover de update!
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Jurjen GTI '91 (en R4)

Postby Jurjenz » SunJun05, 2016 10:01:20 AM

Omdat ik mijn topic toch een klein beetje actueel wil houden :D

Kort filmpje hoe alles er nu bij staat..


Link
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Jurjen GTI '91

Postby citrofenwick » SunJun05, 2016 2:05:20 PM

Ik bewonder het mooie werk dat jullie leveren. Goed bezig :)
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Jurjen GTI '91

Postby Jurjenz » MonJun06, 2016 9:16:42 PM

Thanks!

Aaargh, blauwe rook uit uitlaat van AX. Ziet er niet lekker uit. Wat zou dit kunnen zijn? Heb nog geen check kunnen doen..
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Jurjen GTI '91

Postby AlexanderB » MonJun06, 2016 9:58:45 PM

Waarschijnlijk de klepsteel-seals.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Jurjen GTI '91

Postby Jurjenz » TueJun07, 2016 6:33:25 AM

Hmm oke. :)

Twee vragen:
-Ik heb nog een cilinderkop liggen van een KDY blok, is deze hetzelfde als de kop van een KFZ?

Deze zal ik moeten hebben?
http://www.carpartsdirect.nl/auto-onderdelen/motor/motor-onderdelen/cilinderkop-onderdelen/koppakking/citroen/
Dikte heeft te maken met of de kop gevlakt is of niet? Zo niet, dan moet ik de 1,2 mm hebben?

Ik denk dat ik voor de klepsteeldichtingen het beste even langs de Brezan kan. Worden per 50 of 100 stuks verkocht. Of je betaald de hoofdprijs voor een set.
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Jurjen GTI '91

Postby Bossie » TueJun07, 2016 9:56:29 AM

Nee, koppen zijn verschillend. KFZ is multipoint en KDY monopoint. Die verschillen van elkaar o.a. op inlaatpoorten, gaten voor injectoren en de ontsteking (KDY is waarschijnlijk met verdelerkap).

Koppakking zou ik gewoon bij de dealer halen en de klepseals kunnen ze je ook wel aan helpen. Koppakkingen zijn verschillend voor gietijzeren en aluminium onderblok. Zit vooral in de gaten voor de koelvloeistof. Als je kop niet gevlakt is, kun je de gewone dikte nemen.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Jurjen GTI '91

Postby Koen88 » WedJun08, 2016 3:28:18 PM

Bossie wrote:(KDY is waarschijnlijk met verdelerkap).

Klopt, die ligt in mijn BX. Als ik het goed heb is de KDZ dezelfde motor maar dan met DIS bobine.

Bossie wrote:Koppakking zou ik gewoon bij de dealer halen en de klepseals kunnen ze je ook wel aan helpen. Koppakkingen zijn verschillend voor gietijzeren en aluminium onderblok. Zit vooral in de gaten voor de koelvloeistof. Als je kop niet gevlakt is, kun je de gewone dikte nemen.

Of, als je toch veel vermogen van het blok gaat vragen, de MLS koppakking van de TU5 16v ertussen gooien. Is compatible, heeft enkel extra gaatjes waar op het TU3 blok geen leidingen zitten, en is van een steviger materiaal waardoor het langer mee zou moeten gaan.
'95 AX 1.1i Volcane 207dkm.

'93 BX 14 Deauville 232dkm.

Hobbelen vs. zweven.
Kart vs. slagschip.
Fun vs. comfort.
Koen88
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 100
Joined: WedJan20, 2016 11:14:16 AM
Location: Noord Brabant

Re: Jurjen GTI '91

Postby Jurjenz » FriSep16, 2016 7:00:42 PM

Tijd voor een update :twisted:

Er is niet veel activiteit van mijn kant op het forum momenteel, maar ik ben druk bezig met de Renault!

Met Sofie gaat alles prima, en maakt gestaag haar kilometers van ongeveer 120 per week. Zo'n vier maanden geleden koppakking vervangen en laatst een koelslang.

Foto's van de renault :jump:

Remdrukverdeler achter opgeknapt
Image

Achteras en dempers geplaatst (achteras is een driepersoons karwei... wat een ellende was dat :))
Image

Werkplaats snabbels
Image

Begonnen met revisie motorblok
Image

Image
Image
Image
Image
Image

Blok gereinigd en gespoten
Image

Een van de vele bestellingen..
Image

Image

Roest..
Image

Blok reinigen
Image
Image
Image

Gietijzer troubles...
Image

Stuurhuis opgeknapt
Image
Image

Nieuwe distributieketting
Image
Image

Versnellingsbak
Image
Image

Zo staat er het nu voor. Alleen met mijn domme kop een verkeerde cilinderbus-zuigerset besteld. (verschil zat hem in de zuigerpin diameter, zodra ik de nieuwe set binnen heb kan de motor weer in elkaar!:D)
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 51 guests

cron