Moderator: webmasters
Laurent wrote:Hoi naamgenoot! Welkom hier!
twee keer het gaspedaal tot op de bodem indrukken
Laurent92 wrote:West-Vlaanderen, Veldegem het originele vestje zat er niet meer bij heb ook al gedacht de mijne om te bouwen naar injectie, maar dat lijkt me niet zo gemakkelijk denk ik?
Ik heb 1jaar en 7 maanden bij een Citroën verdeler gewerkt met leercontract, als carrossier. Van automechaniek ken ik wel een en ander maar zou mezelf nog niet vertrouwen om de carb er al van te halen enzo ...Laurent wrote:Hoi naamgenoot! Welkom hier!
Thx
Wat er ondertussen al veranderd is:
*openluchtfilter
*koude lucht geleider naar openluchtfilter
Heb ik nog geen foto's van, merk toch wel een klein beetje verschil in het optrekken, en bij hogere toeren hoor je ze nu een beetje "brommen"
Wat ik nog van plan ben:
*iets met de uitlaat
*een radio (laten) installeren (en misschien de kleine woofers vervangen door betere?? indien nodig)
*wassen en wat polieren
Netheo wrote:eerste en vooral welkome hier, weer een belg bij .
leuke AX en leuke uitvoering.
wat ik me afvroeg, bij het monteren van je open luchtfilter, heb je dan je carb opnieuw af gesteld? want anders krijgt de motor waarschijnlijk iets te veel lucht nu en loop ie daardoor ook minder goed. Ik heb zelf ook een open luchtfilter op men GT staan en na het afstellen ging ie toch een stukje vlotter, vooral koud ging gemakkelijker rijden en met warme motor ging ie veel beter in hoge toeren. is maar een kwestie van een viergastester in de uitlaat steken en vijzen aan de carb
Het is vooral veel werk
Hier staat meer:
viewtopic.php?f=9&t=15502&start=100
De motor hoeft er normaal niet uit hoor. Je benzineleidingen zou je moeten veranderen omdat een type 1 carb geen retourslang heeft. En makkelijkst ook dat je een andere benzinetank neemt.
welkom hier
leuk te zien dat er nog een kway in west vlaanderen rondrijd
mijn 1st AX was een kway , heb er heel goeie herineringen
zal je veel plezier aan hebben
mvg
Laurent92 wrote:ThxNetheo wrote:eerste en vooral welkome hier, weer een belg bij .
leuke AX en leuke uitvoering.
wat ik me afvroeg, bij het monteren van je open luchtfilter, heb je dan je carb opnieuw af gesteld? want anders krijgt de motor waarschijnlijk iets te veel lucht nu en loop ie daardoor ook minder goed. Ik heb zelf ook een open luchtfilter op men GT staan en na het afstellen ging ie toch een stukje vlotter, vooral koud ging gemakkelijker rijden en met warme motor ging ie veel beter in hoge toeren. is maar een kwestie van een viergastester in de uitlaat steken en vijzen aan de carb
Oei, de carb heb ik nog niet afgesteld, maar had me ergens wel afgevraagd of het nodig was maar na een kort testritje ging ik er van uit dat het goed was.
Ik weet niet of het iets uitmaakt maar de open luchtfilter die er nu op zit is gewoon zo'n universele, rond de €10, ben wel van plan in de toekomst een K&N te plaatsen
Kan ik op het forum een soort handleiding of meer info terug vinden over hoe ik de carb kan herafstellen? Heb dit nog nooit eerder gedaan met een auto.
AlexanderB wrote:Als er 1 ding niet vastgerot zit, zijn het de uitlaatmoeren en bouten bij het spruitstuk.. Ziet dr lastig uit, al die roest, maar vast zit het echt niet. Hebben een vrij laag aanhaalmoment van (uit mn hoofd) 27 nm, oftewel net-iets-meer-dan-handvast, ik heb dr in ieder geval bij een aantal verschillende AX'en die los moeten maken, en dat ging altijd zeer eenvoudig. Maargoed, kruipolie helpt altijd, en baat het niet, dan schaad het niet.
MBa@NL wrote:Motor loopt stationair netjes, trekt goed door maar hoe je het gas ook opbouwt het duurt even voor hij wat doet en dat gebeurt dan met een klap
Betreft: AX alle monopoint/carburateur(?) modellen.
Diagnose: Voetpakking gasklephuis gescheurd/weg. Hierdoor kan er geen vacuuüm opgebouwd worden wat na een korte periode alsnog ukt (met verlies) en geeftdan alsnog gas.
Oplossing: Vervangen voetpakking.
Werkwijze:
Voor het vervangen van de voetpakking verwijder je eerst de luchtfilterbehuizing tot aan het ontstekingshuis/carburateur.
Maak eerste de vacuuüm slang(en), brandstofleiding(en), stekker(s) en gaskabel (en bij een carb de choke kabel) los.
Bij de monopoint injectiehuizen kun je met een torx 30, 2 of 4, bouten losdraaien welke in het inlaatspruitstuk vastzitten.
Verwijder nu het injectiehuis/carburateur en het gasklephuis.
Verwijder de oude voetpakking, schraap eventueel met een hobbymesje overtollige pakking weg.
Plaats nu een nieuwe pakking (deze kan zelf gesneden worden van een melkkarton of tekenpapier en anders te koop bij een dealer/onderdelenboer).
Bouw nu alles terug in omgekeerde volgorde van het demonteren.
_________________
AlexanderB wrote:Aha.. maargoed, ze gingen dr af, en dat was de bedoeling toch..
Return to Wie is wie/You and your car
Users browsing this forum: No registered users and 90 guests