Hoi ik ben Bas

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Hoi ik ben Bas

Postby Basfeijen » SatAug31, 2013 10:37:05 PM

Hoi allemaal, mijn naam is Bas, ik ben 22 jaar oud en kom uit Schagen (noord holland).
Ik denk dat je wel kunt zeggen dat ik citrofiel ben, ik ben helemaal weg van Citroën en dan met name de oude modellen.
De eerste auto waar ik in reed was de Xantia van mijn vader, een dikke zware HDi break dus zeg maar gerust een boot/zwevend tapijt.
Hierna heb ik mijn eerste eigen auto gekocht, een BX SPORT met 2.0 16V Xantia motor. :music
jammergenoeg werd ik na 6 dagen al aangereden en was de droom voorbij, total-loss. Dader doorgereden, nul getuigen, waarborgfonds niks... alles zat tegen.
toen een leuke lokale citroën liefhebber gevonden met eigen garage bedrijf die hem wel op kon knappen voor een leuke, vooraf afgesproken, prijs.
Na maaaaanden daar te hebben gestaan was de auto dan eindelijk weer rijdbaar en door de RDW keuring gekomen (want mn papieren waren ingenomen na het ongeluk)
en vervolgens komt de garage met een rekening die bijna 2x zo hoog was als de afgesproken prijs :shock:
maarja niets op papier afgesproken want het was een ontzettend aardige man, helemaal koffie gedronken bij m'n ouders thuis en alles noem het maar op.
Maarja ik kon niet zomaar met zo ontzettend veel geld op de proppen komen, dus er moest een oplossing worden gezocht.
na veel ruzie met de garage kon ik mijn BX daar achterlaten, en kreeg ik een paar honderd euro toe voor de onderdelen die ik had gevonden (waaronder een glasvezel SPORT bodykit die je dus nergens meer vind)
Dus weg was de droomwagen, en hallo eeuwige afkeer tegen de lokale garage :P

Toen heb ik als noodoplossing (want je moet toch wat kunnen rijden) een Peugeot 106 1.1 gekocht, savonds om half tien in het donker na een proefrit van 5 minuten want de eigenaar moest weg...
Maar dat bleek achteraf een best aardige koop te zijn! Het dingetje loopt mooi zuinig, doet wat ie moet doen en heeft verder geen rare dingen ofzo.
Maar het is natuurlijk niet waar m'n hart ligt, ondanks dat hij op hetzelfde onderstel staat en een hele hoop onderdelen deelt, er zit een lelijke leeuw voorop en geen dubbele chevrons!

Vandaar dat ik me hier aanmeld, ik ben namelijk op zoek naar een leuke AX :) Zodra ik mijn peugeot verkocht hebt wil ik zo snel mogelijk een knappe type 1 kopen.
Ik vind de type 1 de meest pure AX van allemaal, en dan met name een GT (beetje mijn droomkarretje).
Ik heb hier al in het "te koop" gedeelte een leuke zien staan van lid Maarten4 maar van hem heb ik nog niks gehoord jammergenoeg.
Ik wil graag een type 1 vanwege de oranje knipperlichten, de chevrons die niet in het midden van de motorkap staan en het supervette dashboard dat een type1 heeft (met name GT).
Daarnaast zijn ze ook nog lekker licht, maar dat zijn alle AX'en wel geloof ik.

Ik hoop hier veel te kunnen lezen, leren en gezelligheid te vinden onder jullie liefhebbers ^^
ps, ik wil hem niet actief proberen te verkopen hier (blijft natuurlijk AX club) maar voor foto's van mn huidige karretje kunnen jullie hier kijken:
http://www.106.nl/forum/te-koop/20247-i ... e-1-a.html
Zit toch nog iets AX in, namelijk een GT interieur wat ik voor een tientje op de kop heb weten te tikken een tijdje terug!
Nu: ZH-81-XP & YF-26-BX,
EX: RR-44-YB, NN-11-BR, PD-PH-41, YV-84-NV, 61-FZ-LG
User avatar
Basfeijen
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 25
Joined: FriAug30, 2013 9:05:01 PM
Location: Schagen

Re: Hoi ik ben Bas

Postby Ceristimo » SunSep01, 2013 12:15:15 AM

Hoi Bas, en welkom bij de AX-club. Een Peugeot 106 is zeker geen gek karretje, maar een AX is inderdaad een stuk toffer. Zonde trouwens wat er met je BX is gebeurt, dat is echt ontzettend balen. Bah!

Veel succes met het vinden van een Type 1 AX. Ik heb er zelf drie gehad, en weet uit ervaring dat ze lastig te verkopen zijn. Er is weinig interesse voor (helaas) en er zijn niet zo veel Type 1's meer op de weg vandaag. Af en toe vind je er nog eens één. De GT-uitvoering is nóg veel zeldzamer. Maar wie zoekt die vindt, dus wie weet heb je er binnenkort één.

Een normale Type 1 uitvoering is ook een erg leuk karretje hoor. Niet zo snel als de GT, maar zeker de moeite van het overwegen waard. :-)
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Hoi ik ben Bas

Postby Bossie » SunSep01, 2013 8:49:53 AM

Hoi Bas, welkom hier. Een BX Sport is ook gaaf (al hoort daar eigenlijk wel het originele blok met de twee dubbele carburateurs in te liggen). Aan het kenteken te zien, heb ik hem wel ens gezien. Mijn dealer had indertijd de NN-13-BR. Succes met je zoektocht naar een GT type 1, ze beginnen al schaars te worden.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Hoi ik ben Bas

Postby MBa@NL » SunSep01, 2013 9:32:32 AM

Welkom! Leuk om te lezen dat er nog steeds liefhebbers bijkomen voor de oude generatie van de AX. Ik vrees alleen wel voor je dat het zoeken wordt naar een speld is een hooiberg. Als ik het even snel bekijk dan zijn er nog iets meer als 50 GT's van de eerste generatie op kenteken (waaronder 4 originele GT's met carburateur plus nog 1 import).
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Hoi ik ben Bas

Postby Jurjenz » SunSep01, 2013 10:50:53 AM

Welkom Bas,

BX sport, blijft ook mijn favoriet!
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Hoi ik ben Bas

Postby Basfeijen » SunSep01, 2013 12:02:16 PM

Ja is echt een gaaf ding :)
wat ik nog vergeten was erbij te zetten is dat mijne ook de bijbehorende Xantia versnellingsbak had (opzich wel logisch als je motor transplantatie doet)
alleen deze had de 5e versnelling uit de bak van een TurboD Xantia. Dit was een erg lange versnelling.
Wat voor mij dus betekende dat je 1 op 15 kon rijden bij 110km/h op de snelweg OF in Duitsland de 240 kon aantikken op de tomtom en toen scheet ik zo hard in mn broek dat ik niet harder durfde haha.
Bedankt voor het welkom allemaal, jammer om te horen dat er zoveel type1's al gesloopt zijn/kapot gereden of gewoon foetsie.. maar ik houd hoop!
Nu: ZH-81-XP & YF-26-BX,
EX: RR-44-YB, NN-11-BR, PD-PH-41, YV-84-NV, 61-FZ-LG
User avatar
Basfeijen
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 25
Joined: FriAug30, 2013 9:05:01 PM
Location: Schagen

Re: Hoi ik ben Bas

Postby TvL » SunSep01, 2013 3:10:37 PM

Welkom! Type 1 GT's zijn erg leuke wagentjes, succes met zoeken :)
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Hoi ik ben Bas

Postby citrofenwick » SunSep01, 2013 5:54:44 PM

Welkom hier!
Type 1 GT is inderdaad wel een aanrader als je op zoek bent naar sportiviteit én nostalgie :)
Succes met je zoektocht.
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Hoi ik ben Bas

Postby Basfeijen » SatJun11, 2016 4:24:51 PM

Onder het mom "beter laat dan nooit" heb ik toch uiteindelijk mijn AX type 1 gevonden!
Het is geen GT geworden, maar een luxe uitgevoerde 1.1i image uitvoering. met dakraam!
Ongeveer een maand terug heb ik hem opgehaald in Landgraaf. Dat is zo'n 310km rijden voor mij, omdat ik bijna in den Helder woon :P
Ik heb het op het moment een beetje te druk met mijn studie en verhuizen om er veel aan te doen of over te zeggen.
Daarom maar een fotootje of wat! Dat zegt meer dan 1000 woorden :D voor zover ik kon vinden is het al een bekende op dit forum, in een heel oud topic.
ik heb de link even niet bij de hand, maar die weet een van jullie misschien wel te vinden.
zie hier de foto's:"
ImageIMG_20160527_151233976_HDR by BasFeijen, on Flickr
ImageIMG_20160527_151258136 by BasFeijen, on Flickr
ImageIMG_20160527_151713257_HDR by BasFeijen, on Flickr

Er hangt een ongelofelijk dikke pijp onder.. wat ik echt geen potje vind voor een 1124cc motortje :P
Maar de terugrit van Landgraaf naar Schagen ging heerlijk en probleemloos. Binnenkort meer!
Nu: ZH-81-XP & YF-26-BX,
EX: RR-44-YB, NN-11-BR, PD-PH-41, YV-84-NV, 61-FZ-LG
User avatar
Basfeijen
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 25
Joined: FriAug30, 2013 9:05:01 PM
Location: Schagen

Re: Hoi ik ben Bas

Postby AlexanderB » SatJun11, 2016 4:57:19 PM

Staat er goed bij! :)

Heb nog wel een ZGAN standaard uitlaatdemper liggen? :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Hoi ik ben Bas

Postby Koen88 » MonJun13, 2016 8:23:50 AM

Wat een ongelofelijk leuke wagen! Ziet er goed uit, van binnen en van buiten.

Is de hele pijp vervangen, of heb je alleen zo'n dikke einddemper? Die 1.1 motortjes kunnen flink wat lawaai maken!
'95 AX 1.1i Volcane 207dkm.

'93 BX 14 Deauville 232dkm.

Hobbelen vs. zweven.
Kart vs. slagschip.
Fun vs. comfort.
Koen88
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 100
Joined: WedJan20, 2016 11:14:16 AM
Location: Noord Brabant

Re: Hoi ik ben Bas

Postby Basfeijen » ThuJun23, 2016 2:31:53 PM

De einddemper zit gelast aan het stuk pijp vanaf de katalysator.. Op zo'n manier dat ik er waarschijnlijk geen nieuwe einddemper meer op kan monteren haha.
Ik heb een nieuwe middenpijp + einddemper besteld. Binnenkort, als de onderdelen binnen zijn en ik weer wat meer tijd heb, ga ik die eronder knutselen :)
Het liefst doe ik dit voordat ik ermee op vakantie ga, want op de snelweg wordt het wel een beetje hinderlijk na een kwartiertje ofzo.. laat staan als je dus helemaal naar München wil rijden :wall
Verder heb ik er de eerste 1500km opzitten zo'n beetje.. probleemloos!
Ik heb ook de watertemperatuur opnieuw geprobeerd aan te sluiten, maar dat is nog niet helemaal gelukt. De temperatuur wordt niet weergegeven.
Binnenkort eens even kijken of ik een nieuwe draad kan trekken vanaf de sensor ofzo, of de hele boel ga vervangen.
Nu: ZH-81-XP & YF-26-BX,
EX: RR-44-YB, NN-11-BR, PD-PH-41, YV-84-NV, 61-FZ-LG
User avatar
Basfeijen
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 25
Joined: FriAug30, 2013 9:05:01 PM
Location: Schagen

Re: Hoi ik ben Bas

Postby tim1993 » ThuJun23, 2016 8:37:14 PM

Basfeijen wrote:...ga ik die eronder knutselen :).

Geef ff een gil als je hulp nodig heb he, m'n aanbod staat nog steeds :)
tim1993
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 74
Joined: ThuJul02, 2015 7:28:25 PM

Re: Hoi ik ben Bas

Postby JSP » SunJul31, 2016 12:09:58 PM

Bedankt voor de reactie als je niet uitkomt met aansluiten vd watertemp geef maar een pm dan leg ik het uit :)
ImageImageImage ImageImage
klik hier voor mijn AX Project

Subaru Vivio sinds 2007 ZD-BX-61

Subaru Vivio sinds 2015 17-DD-PB
JSP
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 763
Joined: FriNov14, 2014 6:30:13 AM
Location: Waalwijk/Rijen

Re: Hoi ik ben Bas

Postby Basfeijen » MonSep05, 2016 2:05:08 PM

is inmiddels gelukt! :) Maar bedankt. De sensor was dood. Toen ik toch een nieuwe ging bestellen heb ik meteen een knappere meter voor in het dashboard erbij gekocht.
Afgelopen twee maanden ruim 11.000km gereden aan vakantie en schooltripjes. De teller staat op 139.500 inmiddels :)
Ben onwijs blij met de AX! Binnenkort post ik wel even een update :)
Nu: ZH-81-XP & YF-26-BX,
EX: RR-44-YB, NN-11-BR, PD-PH-41, YV-84-NV, 61-FZ-LG
User avatar
Basfeijen
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 25
Joined: FriAug30, 2013 9:05:01 PM
Location: Schagen

Re: Hoi ik ben Bas

Postby j0achim » MonSep05, 2016 10:14:51 PM

Paar foto's zijn ook welkom! Fijn dat je zoveel plezier aande auto beleefd!
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Hoi ik ben Bas

Postby Basfeijen » MonNov07, 2016 7:45:38 PM

Poeh, van de ene drukte in de andere.. het schiet niet echt op zo!
Het is er gewoon nog niet van gekomen om een lekker weekendje aan de AX te klussen én hem knap op de foto te zetten.
Ik zal toch proberen hieronder wat plaatjes te posten van afgelopen weken, dan krijgen jullie misschien een beter beeld bij de auto :)

Ten eerste, hij doet het uitstekend! Dat dingetje blijft maar gaan en hij klinkt nog even fris als toen ik hem kocht.
Onlangs heb ik de olie (en oliefilter natuurlijk) vervangen. Nu klinkt ie nóg even soepeler :)
Toen ik daar bezig was zag ik ook dat het slangetje was losgeschoten van het ruitensproeierpompje, dus dat is ook meteen weer gefixt.
Wel zo fijn met dit weer!

ImageIMG_20161010_143517678 by BasFeijen, on Flickr
Dit is de meest recente foto die ik heb geloof ik.. toen had ik ook m'n BX nog :| Die moest helaas vertrekken vanwege teveel roest.
Dat kan ik zelf niet fixen en ik kon het op het moment ook niet betalen.. dus tsja. Doei! Er kwam een belangstellende die hem weer zou gaan opknappen, dus vol goede moed heb ik het ding verkocht.
Staat ie twee weken later weer te koop, maar nu deels gedemonteerd :wall achja..

ImageIMG_20160826_150455621 by BasFeijen, on Flickr
Hier scheen de zon nog wat meer, waardoor het meteen een veel vrolijker wagentje is om te zien!
Je ziet ook meteen goed hoe de wielen zijn opgeknapt, sinds ze metallic zilver zijn (ik vind Gunmetal Grey wel sjiek klinken, maarja het is gewoon verf van de action :roll: )

ImageIMG_20160826_150430468_HDR by BasFeijen, on Flickr
Hier zie je de roestvrije kant, op dat plekje bij het handvat van de bestuurdersdeur na.. wel jammer dat je zo goed ziet dat er schroeven in de bumper zitten.
Maar zo heb ik hem gekocht en zo ga ik het ook mooi laten zitten.. durf het niet los te maken! Ben bang dat het niet meer vast wil :lol: en trouwens, never change a winning team, right?

ImageIMG_20160826_130654807 by BasFeijen, on Flickr
Hier zie je nog wat meer roest..

ImageIMG_20160806_125224046 by BasFeijen, on Flickr
Hier zie je de Alpine radio die ik erin heb geplaatst. Ik luister graag m'n eigen herrie in plaats van radio, dus er moest USB opzitten.
Bluetooth is ook wel leuk, maar dan moet je alsnog je telefoon gebruiken achter het stuur.. niet echt mijn ding.
Die twee kabeltjes die je ziet uitsteken zijn voor 2 USB poorten.. dingetje is al besteld en ontvangen, maar ik moet hem er nog in knutselen.
Daarnaast zie je trouwens m'n dashboardkastje.. Zat er ook al in! Ik vind het wel handig, want zo kan ik toch iets in de auto laten liggen zonder dat iedereen het ziet.

ImageIMG_20161107_192849364_HDR by BasFeijen, on Flickr
ImageIMG_20161107_192858744_HDR by BasFeijen, on Flickr
Dit zijn die twee USB poorten.. gewoon aansluiten op 12v, één plus, één min, gaan met die banaan! De mooiste troep kun je vinden op ebay tegenwoordig :lol:



Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrr nu is mijn oog op een andere leuke auto gevallen..
Daarom twijfel ik nu om de AX weg te doen. Is er hier iemand met interesse?
Ik hoef er niet echt de hoofdprijs voor te hebben, dat heb ik er zelf ook niet voor betaald tenslotte, maar ik wil er ook geen keihard verlies op draaien haha.
Ik zat te denken aan € 500,-

Dan wel inclusief deze set AX Sport velgen die ik onlangs nog heb gekocht:
ImageIMG_20160916_174100983 by BasFeijen, on Flickr

Zijn wel opknappers, maar zie ze nog maar eens te vinden. Naafkapjes ontbreken. Zitten trouwens gloedjenieuwe winterbanden onder.

Iemand interesse?
Nu: ZH-81-XP & YF-26-BX,
EX: RR-44-YB, NN-11-BR, PD-PH-41, YV-84-NV, 61-FZ-LG
User avatar
Basfeijen
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 25
Joined: FriAug30, 2013 9:05:01 PM
Location: Schagen

Re: Hoi ik ben Bas

Postby JSP » ThuNov10, 2016 4:20:07 AM

ik wil de velgen los hebben pm?
ImageImageImage ImageImage
klik hier voor mijn AX Project

Subaru Vivio sinds 2007 ZD-BX-61

Subaru Vivio sinds 2015 17-DD-PB
JSP
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 763
Joined: FriNov14, 2014 6:30:13 AM
Location: Waalwijk/Rijen

Re: Hoi ik ben Bas

Postby Basfeijen » ThuNov10, 2016 1:20:33 PM

Heb je een PM gestuurd :)
Nu: ZH-81-XP & YF-26-BX,
EX: RR-44-YB, NN-11-BR, PD-PH-41, YV-84-NV, 61-FZ-LG
User avatar
Basfeijen
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 25
Joined: FriAug30, 2013 9:05:01 PM
Location: Schagen


Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 57 guests