Marlene aka Biebs - AX First Impression 1.1 1994

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Marlene aka Biebs - AX First Impression 1.1 1994

Postby Biebs » ThuMay22, 2014 7:04:54 PM

Hoi allemaal :)

Ik heb sinds afgelopen zaterdag, mede dankzij de vele enthousiaste verhalen op dit forum en elders op internet, mijn VW Jetta '87 vervangen voor een Citroën AX 1.1 First Impression uit 1994. In eerste instantie zocht ik 'gewoon' een zuinigere auto, maar ik merkte dat ik niks heb met de moderne(re) kleine auto's en toch liever voor een iets ouder modelletje ga. Die hebben toch meer karakter/meer een eigen gezicht. De AX lijkt me perfect!

Ik ben tot dusver al erg tevreden, hij rijdt lekker pittig, is toch nog relatief ruim en tsja, 't is gewoon een leuk ding!

Zonder foto is deze post natuurlijk waardeloos, dus:

Image

De auto is in redelijk goede staat, iets meer dan 150d op de teller, de gebruikelijke roestplekken achter de koplampen (zit wel een plaatje overheen geplakt maar aan de onderkant roest 't gewoon door) en een klein beetje roest op de wielkas rechtsachter. De rest is, voor zover ik kon zien, hard.
Ik moet me nog wel even goed inlezen hier, want er staat heel verschrikkelijk veel informatie! Ik ben in ieder geval van plan om de bumpers en zijspiegels een poetsbeurt te geven met lijnzaadolie zoals hier wordt aangeraden, om ze weer netjes zwart te krijgen.
Ik heb zelf (nog) niet zo veel technisch inzicht maar wil 't wel graag leren. Voor nu denk ik erover om de auto even bij een garage langs te brengen om hem in ieder geval een keer goed na te laten lopen. Heeft iemand een tip voor een betrouwbare (en enigszins budgetvriendelijke) garage in Groningen?
Biebs
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 7
Joined: WedMay21, 2014 9:28:36 PM

Re: Marlene aka Biebs - AX First Impression 1.1 1994

Postby Jurjenz » ThuMay22, 2014 10:10:12 PM

Wat leuk, eindelijk ook iemand in Groningen! :D

Lijnzaadolie is inderdaad een prima (budget) middeltje, knappen de bumpers weer mooi van op. Een garage waar ik zelf zeer over te spreken ben is Auto&Anders aan de Smirnhoffstraat (Bedrijventerrein de Hoogte). Ik heb sinds januari dit jaar een eigen sleutelplek aan de Sontweg 13 (zie mij wie is wie), dus als je het leuk lijkt wil ik best met je samen je auto nalopen (for free),. Moet je me even een PM sturen.

Alvast veel fijne kilometers! :D
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Marlene aka Biebs - AX First Impression 1.1 1994

Postby j0achim » FriMay23, 2014 8:53:59 AM

Goeie kleur :jump:
Ziet er op de foto netjes uit, en een open dakje is altijd geweldig! Veel plezier met de AX, en hoewel een jetta uit 87 ook geniaal is, is een AX toch leuker!
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Marlene aka Biebs - AX First Impression 1.1 1994

Postby TvL » FriMay23, 2014 4:17:52 PM

Welkom! Nette AX heb je gekocht :) AX'jes zijn erg simpel in elkaar geschroefd, dus als je wilt leren sleutelen heb je er een ideale auto aan!
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Marlene aka Biebs - AX First Impression 1.1 1994

Postby Biebs » SatMay24, 2014 2:04:10 PM

Dank voor het warme welkom! De AX ziet er in het echt ook behoorlijk netjes uit, van binnen echt heel keurig en van buiten alleen minimale krasjes/deukjes.
Altijd leuk om een andere Groninger met AX tegen te komen Jurjen, en het lijkt me heel leuk om samen even de auto na te lopen! Ik zal je een berichtje sturen.
Biebs
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 7
Joined: WedMay21, 2014 9:28:36 PM

Re: Marlene aka Biebs - AX First Impression 1.1 1994

Postby Biebs » MonMay26, 2014 4:11:22 PM

Vandaag is de Jetta opgehaald door de sloop.. Toch wel even moeilijk! Heb stiekem wel een nummerplaat gehouden, voor de archieven :wink:

Verder de AX een lekkere uitdaging gegeven doordat ik op het laatste moment nog wat extra meerijders kreeg.. Vier flinke kerels meegenomen, kostte nog best wat moeite bij het stoplicht! Maar hij hield zich goed en ik begin 'm steeds beter door te krijgen.
Biebs
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 7
Joined: WedMay21, 2014 9:28:36 PM


Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 81 guests

cron