Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby ax_cx » ThuJun04, 2015 9:35:22 PM

En de AX is weer goedgekeurd.

Image

Image

Image
ax_cx
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 102
Joined: ThuJun26, 2014 9:10:49 PM
Location: Rijen/Baarle-Nassau

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby Plensnart » ThuJun04, 2015 11:29:00 PM

Gefeliciteerd! :wink:
Plensnart
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 71
Joined: ThuMay01, 2014 12:20:43 AM
Location: Rijssen

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby ax_cx » FriNov13, 2015 11:20:14 PM

Bedankt.

Sinds een week heb ik een lekkage tussen de wanden van de bak. Ik ga morgen proberen bij JSP(siyu) te regelen dat ik zijn 1.4i bak krijg tijdelijk.
ax_cx
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 102
Joined: ThuJun26, 2014 9:10:49 PM
Location: Rijen/Baarle-Nassau

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby ax_cx » WedNov18, 2015 6:19:38 AM

Na een kleine 6uur met hulp van Siyu (JSP) zit de 1.4i bak op mijne eens kijken op lange afstanden of ik zuiniger rij:

Laat het strippen beginnen:

Image

Nieuwe druklager gekocht om de oude te vervangen (ratelt):

Image

De bakken naast elkaar 20CC44 en 20CB74:

Image

Nieuwe druklager gemonteerd:

Image

Ter vergelijking:

20CB74:

1- 12 41 3,41667 2 - 21 38 1,80952 3 - 29 37 1,27586 4 - 40 39 0,97500 5 - 43 33 0,76744 FD - 17 64 3,76471 SM - 19/18

20CC44:

1- 12 41 3,41667 2 - 20 39 1,95000 3 - 28 38 1,35714 4 - 37 39 1,05405 5 - 41 35 0,85366 FD - 16 63 3,93750 SM - 19/18

Hij loopt bij 90 km/h 2750 rpm en 120 km/h ong. 3500rpm. vs de oude 3000rpm en 4000rpm.

Na veel moeite zit de bak eronder.

Image

Alles weer gemonteerd en bakolie gevuld met 75w90 vol synthetisch 2L

Image

Inmiddels al 2ton op de teller en loopt als een zonnetje en nog op de eerste koppakking vanwegens de lange afstanden die ik afleg:

Image

Ik heb van een 1.1 first van 92 een inlaatbuis zonder restrictie gemonteerd:

Image

Zo dat was die alweer eens kijken wat het verbruik gaat zeggen de komende maanden met een langere bak. Ik rij voornamelijke snelweg dus komt goed.
ax_cx
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 102
Joined: ThuJun26, 2014 9:10:49 PM
Location: Rijen/Baarle-Nassau

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby Glen » MonNov23, 2015 9:46:27 PM

Ik heb een bak met alleen een langere 5, is in ieder geval wat rustiger op de snelweg. Ben benieuwd hoeveel het gaat schelen.
User avatar
Glen
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 128
Joined: TueJan31, 2012 3:48:55 PM
Location: Haarlem

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby ax_cx » SatDec05, 2015 9:12:34 PM

Bedankt voor het antwoord.

Hier is de foto die ik gemaakt heb tijdens het rijden:

Image
ax_cx
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 102
Joined: ThuJun26, 2014 9:10:49 PM
Location: Rijen/Baarle-Nassau

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby ax_cx » FriFeb19, 2016 1:37:21 AM

Ik heb de AX uitgeleend aan mijn broer en na twee weken en 3000 km wat krijg ik terug?!

Andere contactslot i.v.m. zoek sleutel.

Andere contactslot met rode/gele bedrading wss. een peugeot contactslot i.p.v. rood-rood dus de aanjager deed het niet.

Skirt linksvoor zoek.

Volgende keer leen ik hem niet uit.

JSP van het forum hier heeft de diagnose uitgevoerd voor mij aangezien ik niet meer uitkwam met waarom de aanjager het niet deed.
ax_cx
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 102
Joined: ThuJun26, 2014 9:10:49 PM
Location: Rijen/Baarle-Nassau

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby Rock's » FriFeb19, 2016 7:05:27 AM

2 draads is volgens mij type 1
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7383
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby JSP » SatFeb20, 2016 11:35:56 AM

Rock's wrote:2 draads is volgens mij type 1


Het komt uit een 205 hebben andere bedrading dan de AX bij een punt waardoor de aanjager niet doet.
ImageImageImage ImageImage
klik hier voor mijn AX Project

Subaru Vivio sinds 2007 ZD-BX-61

Subaru Vivio sinds 2015 17-DD-PB
JSP
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 721
Joined: FriNov14, 2014 6:30:13 AM
Location: Waalwijk/Rijen

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby ax_cx » TueMar01, 2016 6:55:06 PM

206.000 km nieuwe oliefilter en 5w40 vol synthethische motorolie gedaan.
ax_cx
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 102
Joined: ThuJun26, 2014 9:10:49 PM
Location: Rijen/Baarle-Nassau

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby Bossie » TueMar01, 2016 7:07:30 PM

Da's wel dun, zul je de kleppen wel wat meer horen tikken. Met 10w40 lopen tu blokken wat rustiger.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby JSP » TueMar01, 2016 8:43:32 PM

Ik doe zijn onderhoud aan zijn auto en hoor het verschil niet.

5w of 10w dat staat voor de koudstart

40 staat voor de viscositeit bij 100C aangezien beide 40 zijn bij 100C maakt het niet uit.
ImageImageImage ImageImage
klik hier voor mijn AX Project

Subaru Vivio sinds 2007 ZD-BX-61

Subaru Vivio sinds 2015 17-DD-PB
JSP
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 721
Joined: FriNov14, 2014 6:30:13 AM
Location: Waalwijk/Rijen

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby Bossie » TueMar01, 2016 9:36:42 PM

En toch is de ervaring dat ze met 10w40 stiller zijn. Het is maar een tip, doe ermee wat je wilt.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby JSP » WedMar02, 2016 5:19:59 AM

Hij reed met 10w40 al heel lang rond tot 179.000km hij was niet tevreden met 10w40 omdat er sludge in de motor ging opbouwen.

aangezien hij 20.000-25.000km (twee kleine beurten) per jaar rijdt is 5w40 beter en ook stiller stationair zeker als het echte 100% vol synthetische is i.p.v. semi synthetisch.
ImageImageImage ImageImage
klik hier voor mijn AX Project

Subaru Vivio sinds 2007 ZD-BX-61

Subaru Vivio sinds 2015 17-DD-PB
JSP
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 721
Joined: FriNov14, 2014 6:30:13 AM
Location: Waalwijk/Rijen

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby ax_cx » ThuMar31, 2016 4:40:09 PM

Mijn rode AX verbruikt nog wat brandstof 1:16 haal ik wel hoger niet.

Injector cleaner?
ax_cx
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 102
Joined: ThuJun26, 2014 9:10:49 PM
Location: Rijen/Baarle-Nassau

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby bast1aan » TueApr05, 2016 2:04:50 AM

Kan je proberen, na injector cleaner op halve tank rijdt mijn 1.1 uit '96 weer 1:19,5 met woonwerk 90km/h op de snelweg.
bast1aan
AX driver
AX driver
 
Posts: 33
Joined: SatJan02, 2016 6:22:27 PM

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby ax_cx » TueApr19, 2016 12:45:27 AM

1:16 met aanhangwagen 1:18,5 zonder
Last edited by ax_cx on MonMay30, 2016 1:36:25 PM, edited 1 time in total.
ax_cx
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 102
Joined: ThuJun26, 2014 9:10:49 PM
Location: Rijen/Baarle-Nassau

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby ax_cx » MonMay30, 2016 1:34:07 PM

Ik heb dus remklauw nodig rechtsvoor voor 1.1i mijne zit vast
ax_cx
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 102
Joined: ThuJun26, 2014 9:10:49 PM
Location: Rijen/Baarle-Nassau

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby JBo » MonMay30, 2016 6:21:25 PM

Wat zit er vast?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Citroen AX GT '90 & Citroen Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
User avatar
JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 740
Joined: FriMar31, 2006 7:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Kees en Zijn AXjes 1.1spot 1996 3dr en 5dr

Postby ax_cx » MonMay30, 2016 10:22:49 PM

Zuiger zelf
ax_cx
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 102
Joined: ThuJun26, 2014 9:10:49 PM
Location: Rijen/Baarle-Nassau

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron