Paul AX 1.1i First 5-drs (1995)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Paul AX 1.1i First 5-drs (1995)

Postby Ceristimo » ThuJan15, 2015 1:13:49 AM

Ach, volgens mij zijn al die lampen grofweg hetzelfde. Ze hebben allemaal hetzelfde wattage, (55/65), dus ik kan me niet voorstellen dat de een nou zoveel feller zal zijn dan de andere.
Die blauwige lampen zou ik links laten liggen, dat lijken me van die neppe xeon-dingen te zijn.

Je AX moet trouwens H4 lampen hebben voor de koplamp, en iedere H4 zou moeten passen. Dimlicht en fel-licht zitten in dezelfde lamp.

En bij een Citroen horen natuurlijk gewoon gele lampen:
http://www.2cv-onderdelen.nl/index.php? ... st&part=97

Hatseflats, die heb ik ook in mijn Mazda zitten (want gele lampen zijn gewoon ubercool), en dat is lekker Frans! :)

P.S. Bestel niet van die goedkope felle h4 lampen uit China (via Ebay ofzo). Die hebben vaak een wattage van 100/110, en dan heb je kans dat de verlichtingskabelboom in je AX gaat smeulen, want de draadjes in een AX zijn vrij dun...
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Paul AX 1.1i First 5-drs (1995)

Postby PaulM » FriJan16, 2015 11:03:12 AM

Ik heb de hele zaak besteld, hoop dat het morgen wordt geleverd. Setje Philips VisionPlus à €20 meebesteld, leek me een veilige keuze. Las goede reacties over de verbeterde zichtbaarheid t.o.v. merkloze lampen. Wisselende reacties over de levensduur van de Philips lampen, maar op internet is het moeilijker om positieve reacties te vinden dan negatieve ;)
AX 1.1i First (1995), zilvergrijs, 5-deurs. KM-stand: 90.000
PaulM
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 54
Joined: SatOct18, 2014 8:53:20 AM
Location: Eindhoven

Re: Paul AX 1.1i First 5-drs (1995)

Postby PaulM » SunJan18, 2015 8:21:44 PM

Zo, gisteren waren de spullen geleverd en vandaag meteen ingebouwd.
Bedankt voor de tips voor het iets uithollen van de kogelbevestigingen, zonder dat te doen waren de nieuwe clips waarschijnlijk afgebroken. Het kostte nu al behoorlijk wat moeite om ze vast te krijgen.
Aan de rechterkant is het heel netjes geworden, aan de linkerkant wilde het knipperlicht niet zo mooi uitlijnen met het plaatwerk en de koplamp als de oude lamp, helaas. Maar echt storend is het niet, en al met al ziet het er weer een stuk frisser uit zo. (Sorry, geen foto meer gemaakt).
AX 1.1i First (1995), zilvergrijs, 5-deurs. KM-stand: 90.000
PaulM
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 54
Joined: SatOct18, 2014 8:53:20 AM
Location: Eindhoven

Re: Paul AX 1.1i First 5-drs (1995)

Postby ax_cx » TueJan20, 2015 6:09:17 AM

PaulM wrote:Zo, gisteren waren de spullen geleverd en vandaag meteen ingebouwd.
Bedankt voor de tips voor het iets uithollen van de kogelbevestigingen, zonder dat te doen waren de nieuwe clips waarschijnlijk afgebroken. Het kostte nu al behoorlijk wat moeite om ze vast te krijgen.
Aan de rechterkant is het heel netjes geworden, aan de linkerkant wilde het knipperlicht niet zo mooi uitlijnen met het plaatwerk en de koplamp als de oude lamp, helaas. Maar echt storend is het niet, en al met al ziet het er weer een stuk frisser uit zo. (Sorry, geen foto meer gemaakt).


Ziet goed uit maar, maakt niet uit welke lamp als het maar H4 is, Philips of Osram. Dan komt het wel goed.
ax_cx
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 102
Joined: ThuJun26, 2014 9:10:49 PM
Location: Rijen/Baarle-Nassau

Re: Paul AX 1.1i First 5-drs (1995)

Postby PaulM » ThuJan22, 2015 4:00:18 PM

Gisteravond in het donker gereden. Woei, wat een zicht! Weet niet of het voornamelijk door de nieuwe units of door de nieuwe lampen komt, maar het is een enorme verbetering! :D
AX 1.1i First (1995), zilvergrijs, 5-deurs. KM-stand: 90.000
PaulM
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 54
Joined: SatOct18, 2014 8:53:20 AM
Location: Eindhoven

Previous

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 62 guests

cron