Paul AX 1.1i First 5-drs (1995)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Paul AX 1.1i First 5-drs (1995)

Postby PaulM » MonDec22, 2014 5:41:34 PM

Na een beetje rond te hebben gekeken (en gevraagd) hier, mijn eigen Wie-is-Wie.

Ik ben Paul, een 24-jarige student uit Eindhoven. Sinds september dit jaar heb ik een AX 1.1i uit 1995, mijn eerste auto. Naast mijn studie drum ik veel, en zonder eigen auto was het niet meer te doen om naar de verschillende repetities en optredens op en neer te komen. Het doel: voor zo weinig mogelijk geld een jaar lang, totdat ik ben afgestudeerd, zo veilig en betrouwbaar mogelijk rondrijden. Ik heb mezelf 500 euro gegeven om een auto te kopen, en 300 euro voor het onderhoud voor een jaar ten doel gesteld - inclusief APK. Dat betekent een kleine, lichte auto waar ik zelf aan kan sleutelen.

Hier in de buurt werd deze AX aangeboden bij een handelaar: 85.000 km gelopen en APK t/m oktober 2015.
Op vrijdagmiddag met de bassist (heeft zelf meerdere oude Citroëns, waaronder 2 BX'en) er naartoe gegaan, hij heeft 'm even aan de tand gevoeld tijdens de proefrit en onderweg een tussenstop gemaakt bij zijn garagehouder die er nog even naar heeft gekeken. De auto had geen onderhoudsboekje en de onderhoudsgeschiendenis was onbekend bij de verkoper.

Mechanisch/motorisch e.e.a. gecontroleerd: accu uit 2011 (ANWB vervangen), geen speling in de wiellagers, geen noemenswaardige speling in het stuur, uitlaat lekt niet en zit vast, pot ziet er redelijk nieuw uit, auto remt recht, blijft recht rijden, geen witte of donkere rook uit de uitlaat. Koppeling grijpt goed aan,
Distributieriem was onbekend wanneer die was vervangen, maar op het oog zag die er goed uit: rubber leek niet kort, geen rafels of scheuren, en stond nog goed op spanning.