Mijn "nieuwe" auto

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Mijn "nieuwe" auto

Postby Misha » MonMar02, 2015 12:12:57 AM

Goeienavond!

Vrijdag opgehaald: een AX First Class 3d u9 (zo van de papieren opgelezen ;)) Hij heeft eer dan 2 ton gelopen en stond op de nominatie om naar de sloop te gaan maar ik hoop m eigenlijk weer door de apk te slepen :)

Problemen tot nu toe:
Vocht in de koplampen
Motor loopt goed, maar het motordiagnoselampje gaat vrij willekeurig aan en weer uit?
Kofferbakslot stuk, dat schijnt een veel voorkomend probleem te zijn, het slot van de rechter deur werkt ook niet meer
Ik mis een gordel op de achterbank :/

Ik ben er nog niet achter hoe ik een foto upload!
Beun to the bone!
Mijn auto-biografie: Wartburg 353, Trabant 601, Dodge Aries, Volga M21, Citroën AX, Citroën BX Sport
User avatar
Misha
AX driver
AX driver
 
Posts: 30
Joined: SunMar01, 2015 9:55:13 PM
Location: Zaandam

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby Wimp » MonMar02, 2015 11:04:09 AM

Hip hoi alweer een ax van de sloop gered, althans voorlopig :D
AX GTi - circuit
Wimp
AX driver
AX driver
 
Posts: 38
Joined: MonJan12, 2015 12:00:41 PM

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby Misha » MonMar02, 2015 12:55:21 PM

Dit is m! :)

Image
Beun to the bone!
Mijn auto-biografie: Wartburg 353, Trabant 601, Dodge Aries, Volga M21, Citroën AX, Citroën BX Sport
User avatar
Misha
AX driver
AX driver
 
Posts: 30
Joined: SunMar01, 2015 9:55:13 PM
Location: Zaandam

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby AlexanderB » MonMar02, 2015 2:59:45 PM

Gordels heb ik nog wel liggen ergens.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby Jurjenz » MonMar02, 2015 9:13:30 PM

Hartelijk welkom!

Als je een storingslampje krijgt dan kun je de ECU uitlezen:
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=33&t=5560

Vocht in de koplampen komt waarschijnlijk doordat de kit is uitgedroogd na al die jaren en hier en daar dus vocht naar binnen laat. Je kunt de naden controleren op lekkage of nieuwe lampen bestellen voor 16,- per stuk :)
https://www.winparts.nl/verlichting-lampen/koplamp/citroen/ax-za-bouwjaar-1986-07-1998-12/c28-394-11280.html

Ik heb eventueel ook nog gordels liggen voor de achterbank, als je toevallig in de buurt van Groningen woont kun je deze gratis komen ophalen.

Veel plezierige kilometers toegewenst!
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby Misha » TueMar03, 2015 5:55:42 PM

Ik woon in Zaandam dus dat is helaas niet om de hoek, maar bedankt voor het aanbod! Na nader onderzoek blijkt er trouwens toch wel een (tweepunts)gordel gemonteerd te zijn, maar die was tussen de bank en de rugleuning verdwenen. De oude gordelrol met een stuk afgeknipte gordel eraan hing nog op zijn plek :/ Zelf hou ik niet van dit soort oplossingen dus ik ga morgen lekker op sloopstrooptocht voor een nieuwe! :)
Beun to the bone!
Mijn auto-biografie: Wartburg 353, Trabant 601, Dodge Aries, Volga M21, Citroën AX, Citroën BX Sport
User avatar
Misha
AX driver
AX driver
 
Posts: 30
Joined: SunMar01, 2015 9:55:13 PM
Location: Zaandam

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby Wheelnut » TueMar03, 2015 6:05:49 PM

Dus de linker- of rechtergordel was defect, en men heeft de kapotte weggeknipt en een tweepuntsgordel gemonteerd?
Tja, het ís goed voor de APK zo, maar inderdaad wel een lekkere beun de haas oplossing...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby Bossie » TueMar03, 2015 6:48:53 PM

Als links- en rechtsachter rolgordels zitten, dan zit er meestal in het midden een 2-punts gordel. Zo kunnen er 3 personen op de achterbank mee. Let wel op dat je een gordel voor de juiste zijde haalt. Ze zitten onder een hoek gemonteerd en zijn feitelijk elkaars spiegelbeeld. Monteer je een gordel voor rechts aan de linkerzijde, of andersom, dan werkt het blokkeermechanisme niet.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby Misha » WedMar04, 2015 4:14:15 PM

Nog geen gordel gescoord, maar ik heb wel een (gratis) cassettedeck opgepikt. Voor de vorige radio was ruimte gemaakt met het betere beitelwerk :? dus hoe ik deze radio erin krijg moet ik nog even uitvinden, er zit geen slede ofzo dus die wil ik zelf plaatsen. Hoe krijg ik die plastic plaat van de middenconsole los (en weer vast) zonder de boel te slopen?
Beun to the bone!
Mijn auto-biografie: Wartburg 353, Trabant 601, Dodge Aries, Volga M21, Citroën AX, Citroën BX Sport
User avatar
Misha
AX driver
AX driver
 
Posts: 30
Joined: SunMar01, 2015 9:55:13 PM
Location: Zaandam

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby Misha » WedMar04, 2015 7:55:18 PM

Ik heb een gordel! :D komt uit een eerste generatie maar dat mag de pret niet drukken: p
Beun to the bone!
Mijn auto-biografie: Wartburg 353, Trabant 601, Dodge Aries, Volga M21, Citroën AX, Citroën BX Sport
User avatar
Misha
AX driver
AX driver
 
Posts: 30
Joined: SunMar01, 2015 9:55:13 PM
Location: Zaandam

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby Ceristimo » FriMar06, 2015 12:06:34 AM

Er schijnt een verschil te zitten tussen type 1 and type 2 gordels, waardoor ze niet zomaar uitwisselbaar zijn. Of dat voor de achterste gordels geld, geen idee, maar vergelijk de "gesp" tussen de twee gordels om er zeker van te zijn dat ze gelijk zijn.
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby Misha » FriMar06, 2015 3:57:38 PM

De behuizing ziet er iets anders uit, maar hij past wel zonder problemen. Het viel me wel op dat de voorste gordels een andere sluiting dan de achterste hebben dus het zou me inderdaad niet verbazen als die niet uitwisselbaar zijn.
De kapotte gordelrol heb ik uit elkaar gesloopt om te zien hoe dat nou werkt ;)
Beun to the bone!
Mijn auto-biografie: Wartburg 353, Trabant 601, Dodge Aries, Volga M21, Citroën AX, Citroën BX Sport
User avatar
Misha
AX driver
AX driver
 
Posts: 30
Joined: SunMar01, 2015 9:55:13 PM
Location: Zaandam

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby JuniorWTBer » SunMar08, 2015 3:20:01 PM

Welkom! leuk dat je uit Zaandam komt ik zelf woon in Koog-Zaandijk 10 min van Zaandam af!
JuniorWTBer
AX driver
AX driver
 
Posts: 33
Joined: ThuOct30, 2014 9:35:30 AM
Location: Koog-Zaandijk (ZAANDAM)

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby Misha » TueMar10, 2015 1:51:58 PM

Dat is vlakbij! Ik woon in de Westerwatering en zal mijn ogen openhouden voor een rode 5-deurs!

Als het zulk mooi weer blijft wil ik deze week wat aan mijn krassen gaan doen. Als dat goed gelukt is wil ik de roest bij mijn rechter achterwiel aanpakken :)
Beun to the bone!
Mijn auto-biografie: Wartburg 353, Trabant 601, Dodge Aries, Volga M21, Citroën AX, Citroën BX Sport
User avatar
Misha
AX driver
AX driver
 
Posts: 30
Joined: SunMar01, 2015 9:55:13 PM
Location: Zaandam

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby Misha » MonMar23, 2015 6:39:08 PM

dit weekend even 500km op en neer geweest naar Maastricht :) en voor het eerst een andere AX gespot toen ik naar het strand was met de honden (geen onverdeeld succes want er werd er 1 misselijk achterin :s)

Verder probeerde ik vandaag mijn rechter deurslot te repareren maar dat blijkt moeilijker dan gedacht! er zit al jarenlang een sleutel in afgebroken die er nooit meer uit wil... Bij andere auto's waaraan ik heb gewerkt kon ik het slot zelf uit elkaar schroeven en ik ging er onterecht van uit dat dit hier ook het geval zou zijn.

Tot slot nog een verzoekje: Wie wil er een foto maken (of een al gemaakte foto uploaden) van hoe het achterbakslot in elkaar hoort te zitten? Alvast bedankt!
Beun to the bone!
Mijn auto-biografie: Wartburg 353, Trabant 601, Dodge Aries, Volga M21, Citroën AX, Citroën BX Sport
User avatar
Misha
AX driver
AX driver
 
Posts: 30
Joined: SunMar01, 2015 9:55:13 PM
Location: Zaandam

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby AlexanderB » MonMar23, 2015 8:47:13 PM

Zal morgen bij daglicht wel ff fototje maken, het is allemaal niet zo moeilijk. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby Misha » SatMar28, 2015 8:30:05 PM

Het bleek inderdaad heel makkelijk als je maar wel alle onderdelen hebt! Ik miste een stukje van het oude slot maar de nieuwe zie er al in :) Ik heb ook al heel moedig het rechter slot, dat stuk is, gedemonteerd maar toen ik er een nieuwe op wilde zetten bedacht ik me pas dat er misschien een verschil zit tussen links en rechts... hoe zie ik dat? to slot moet ik er nog achter komen hoe ik de tankdop uit elkaar sloop maar dat zie ik morgen wel...
Beun to the bone!
Mijn auto-biografie: Wartburg 353, Trabant 601, Dodge Aries, Volga M21, Citroën AX, Citroën BX Sport
User avatar
Misha
AX driver
AX driver
 
Posts: 30
Joined: SunMar01, 2015 9:55:13 PM
Location: Zaandam

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby AlexanderB » SatMar28, 2015 9:04:04 PM

Oh, helemaal vergeten, maar mooi dat 't gelukt is. :)

Tankdop kan je gewoon het gekleurde "schildje" vanaf trekken en op je nieuwe tankdop drukken. :) simpel.

Tussen links en rechts zit het "armpje" er andersom op. (Slot heeft een boven en onderkant, maar het armpje kan dr zowel voor links als rechts op. :)) Hoe je dat ookalweer zag weet ik zo 123 niet meer, het had volgens mij te maken met een nokje wat in de rand van het gat valt wat de onder/bovenkant aangeeft. Gewoon ff goed kijken/vergelijken met oude slot? :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby Misha » SunMar29, 2015 11:56:21 AM

Geen probleem! Nog een uur op mn werk :sleep en dan ga ik er eens naar kijken ;)
Beun to the bone!
Mijn auto-biografie: Wartburg 353, Trabant 601, Dodge Aries, Volga M21, Citroën AX, Citroën BX Sport
User avatar
Misha
AX driver
AX driver
 
Posts: 30
Joined: SunMar01, 2015 9:55:13 PM
Location: Zaandam

Re: Mijn "nieuwe" auto

Postby Misha » SunMar29, 2015 2:54:13 PM

Rechter slot zit er ook in! Bij een van de "nieuwe" sloten zat het pootje er omgekeerd én ondersteboven op :o en ik heb moeders naaimandje geplunderd voor een stuk onderbroeken elastiek om de rechter colafleshouder te repareren. tankdop is ook gelukt maar gezien ik voor de deur moet klussen in dit pokkeweer hou ik het nu voor gezien :P

en nog een mintgroene gespot in de coentunnel :)
Beun to the bone!
Mijn auto-biografie: Wartburg 353, Trabant 601, Dodge Aries, Volga M21, Citroën AX, Citroën BX Sport
User avatar
Misha
AX driver
AX driver
 
Posts: 30
Joined: SunMar01, 2015 9:55:13 PM
Location: Zaandam

Next

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 58 guests

cron