norman24 wrote:denny wrote:stuur je email even in een PB.
Ik weet niet of het pb is verstuurd ?
Weet niet goed hoe ik het moet doen.
Niks gehad. Ik heb een hoop digitaal.
Moderator: webmasters
norman24 wrote:denny wrote:stuur je email even in een PB.
Ik weet niet of het pb is verstuurd ?
Weet niet goed hoe ik het moet doen.
lummelke wrote:Hoi Sam, morgen heb ik toch een rustige dag in de garage in het voorruitschiet dan zal ik de gegevens eens zoeken voor die webers. Normaal moet ik ook nog de afstelprocedure van Citroën in de oude boeken hebben zitten, heb indertijd genoeg van die dingen gesynchroniseerd, al waren het meestal de gasfabrieken van de BX Sport.
Van een handboek heb ik helaas geen weet, de documentatie die ik nog heb is van in de tijd dat ik nog dealer was en toen kwamen de (afstel)gegevens eigenlijk met beetjes door de jaren binnen, nooit in 1 geheel. De documentatie van de revisie vd motoren kregen we wel als een volledig handboek binnen en als het goed is moet ik de kaft waar de revisie van de Sportmotor MA24 in ondergebracht is nog hebben liggen, ik zal er morgen eens naar op zoek gaan, je hoort er nog van!
Klein weetje trouwens, het naakt Sport onderblok is 1 op 1 uitwisselbaar met een dat van een 1100 Carburateur. Soms handig omdat zo'n alu onderblok wel eens lelijk durft rotten onder zijn cilinderbussen, zeker als ze jaren zonder koelvloeistof hebben gereden. Zolang ze dicht blijven doet dat niet veel af maar ik heb er vroeger meerdere gezien waar de alu rand onder de bussen lelijk weg gevreten was en dan kan zo'n couranter 1100 blokje soms uitkomst bieden!
lummelke wrote:Hoi Sam, morgen heb ik toch een rustige dag in de garage in het voorruitschiet dan zal ik de gegevens eens zoeken voor die webers. Normaal moet ik ook nog de afstelprocedure van Citroën in de oude boeken hebben zitten, heb indertijd genoeg van die dingen gesynchroniseerd, al waren het meestal de gasfabrieken van de BX Sport.
Van een handboek heb ik helaas geen weet, de documentatie die ik nog heb is van in de tijd dat ik nog dealer was en toen kwamen de (afstel)gegevens eigenlijk met beetjes door de jaren binnen, nooit in 1 geheel. De documentatie van de revisie vd motoren kregen we wel als een volledig handboek binnen en als het goed is moet ik de kaft waar de revisie van de Sportmotor MA24 in ondergebracht is nog hebben liggen, ik zal er morgen eens naar op zoek gaan, je hoort er nog van!
Klein weetje trouwens, het naakt Sport onderblok is 1 op 1 uitwisselbaar met een dat van een 1100 Carburateur. Soms handig omdat zo'n alu onderblok wel eens lelijk durft rotten onder zijn cilinderbussen, zeker als ze jaren zonder koelvloeistof hebben gereden. Zolang ze dicht blijven doet dat niet veel af maar ik heb er vroeger meerdere gezien waar de alu rand onder de bussen lelijk weg gevreten was en dan kan zo'n couranter 1100 blokje soms uitkomst bieden!
denny wrote:norman24 wrote:denny wrote:stuur je email even in een PB.
Ik weet niet of het pb is verstuurd ?
Weet niet goed hoe ik het moet doen.
Niks gehad. Ik heb een hoop digitaal.
lummelke wrote:Hier een lijstje vd sproeierbezetting voor de Weber Type 40 DCOM 8 en 9;
Venturi 32
Hulpventuri 4,8
Hoofdsproeier 115 +- dwz kan iets groter of kleiner zijn
Remluchtsproeier 140 +- 20
Mengbuis F68
Stationaire sproeier 58+- 5 merkteken F28
Sproeier vd acceleratiepomp 35 +- 5
Sproeiers vd choke; Benzinesproeier 40
Remluchtsproeier 130
Mengbuis F9
Vlotternaald 1.5
De vlotterhoogte bedraagt 7mm.
Om dit te meten wordt het deksel (met de pakking erop!) verticaal gehouden. Let erop dat het alu lipje het kleine kogeltje in de vlotternaald niet indrukt en meet met vbv een boortje de afstand tussen de pakking en de ronding vd vlotter. Indien dit geen 7mm bedraagt dan kan je dit corrigeren door het alu lipje voorzichtig bij te plooien.
De max. slag vd vlotters bedraagt 15mm.
Dit meet je door het deksel horizontaal te houden en dan te controleren hoeveel de afstand tussen de bovenkant vd vlotter en het deksel (met pakking!) bedraagt. Deze afstand kan je corrigeren door het alu lipje aan de achterkant vh vlotterscharnier te verbuigen.
Het CO gehalte moet tussen de 0,5 en 2.5% geregeld worden bij een CO² waarde kleiner dan 9% en een stationair toerental van 900 +- 50 rpm. Uit ervaring kan ik zeggen dat hij boven de 1,5% mooier loopt dan eronder, staat dan ietsje rijker.
denny wrote:wel dus. dus dan maar via wetransfer.
voor andere geïnteresseerde plak ik de link ook maar hier.
https://we.tl/YG4aDzoyLA
Holländer wrote:erg cool!
maar was 't al nodig om 'm van een nieuw laagje verf te voorzien?
hij ziet er nog zo goed uit wat ik zo kan zien op de foto's!
Komt er nog versiering op bij de bruiloft?
Return to Wie is wie/You and your car
Users browsing this forum: YaCy [Bot] and 39 guests