citrofenwick wrote:Goe bezig!
Het valt me nu pas op dat er bittumen op de vloerplaat liggen. Wist niet dat dit gedaan werd bij een sport.
Merci
Blijkbaar enkel op de laatste sportjes deze is van 1991
Moderator: webmasters
citrofenwick wrote:Goe bezig!
Het valt me nu pas op dat er bittumen op de vloerplaat liggen. Wist niet dat dit gedaan werd bij een sport.
lummelke wrote:Dat begint serieus vooruit te gaan!
Worden de onderdelen nog eerst in de grondverf/filler gespoten en geschuurd of gebeurt dat nat in nat?
Voor de rest 'goe bezig'!
lummelke wrote:Dat mat voor de bumpers en lijsten is prima, origineel waren ze een soort satijnmat maar mat werden ze toch allemaal met de jaren.
Ik ben niet 100% zeker maar past een GT bumper ook niet, zo'n ding moet toch nog ergens op te duikelen zijn. Ik weet de krassen in de structuur te herstellen zijn, dat is bij mijn zoon zijn GTI gebeurt, daar hebben ze op de krassen en schaafplekken een soort structuur/grondverf gespoten en die toen voorzichtig bij geschuurd. Het spijtige is dat ik toen niet heb gevraagd aan de carrossier hoe hij dat geflikt heeft want het resultaat is praktisch onzichtbaar.
Neem dit aub niet verkeerd op maar vraag eens aan de spuiter of het niet beter is om bepaalde delen eerst in de grondverf te zetten. Grondverf zorgt niet alleen voor een betere hechting maar zorgt er tevens voor dat de lak niet opgezogen wordt en zo voor lelijke 'tekeningen' zorgt in het eindresultaat. Nu is wit gelukkig de kleur bij uitstek die het meest kleine foutjes verdraagt zonder dat het opvalt, dus wellicht is mijn 'goede' raad wat voorbarig!
lummelke wrote:Dat mat voor de bumpers en lijsten is prima, origineel waren ze een soort satijnmat maar mat werden ze toch allemaal met de jaren.
Ik ben niet 100% zeker maar past een GT bumper ook niet, zo'n ding moet toch nog ergens op te duikelen zijn. Ik weet de krassen in de structuur te herstellen zijn, dat is bij mijn zoon zijn GTI gebeurt, daar hebben ze op de krassen en schaafplekken een soort structuur/grondverf gespoten en die toen voorzichtig bij geschuurd. Het spijtige is dat ik toen niet heb gevraagd aan de carrossier hoe hij dat geflikt heeft want het resultaat is praktisch onzichtbaar.
Neem dit aub niet verkeerd op maar vraag eens aan de spuiter of het niet beter is om bepaalde delen eerst in de grondverf te zetten. Grondverf zorgt niet alleen voor een betere hechting maar zorgt er tevens voor dat de lak niet opgezogen wordt en zo voor lelijke 'tekeningen' zorgt in het eindresultaat. Nu is wit gelukkig de kleur bij uitstek die het meest kleine foutjes verdraagt zonder dat het opvalt, dus wellicht is mijn 'goede' raad wat voorbarig!
lummelke wrote:Dat mat voor de bumpers en lijsten is prima, origineel waren ze een soort satijnmat maar mat werden ze toch allemaal met de jaren.
Ik ben niet 100% zeker maar past een GT bumper ook niet, zo'n ding moet toch nog ergens op te duikelen zijn. Ik weet de krassen in de structuur te herstellen zijn, dat is bij mijn zoon zijn GTI gebeurt, daar hebben ze op de krassen en schaafplekken een soort structuur/grondverf gespoten en die toen voorzichtig bij geschuurd. Het spijtige is dat ik toen niet heb gevraagd aan de carrossier hoe hij dat geflikt heeft want het resultaat is praktisch onzichtbaar.
Neem dit aub niet verkeerd op maar vraag eens aan de spuiter of het niet beter is om bepaalde delen eerst in de grondverf te zetten. Grondverf zorgt niet alleen voor een betere hechting maar zorgt er tevens voor dat de lak niet opgezogen wordt en zo voor lelijke 'tekeningen' zorgt in het eindresultaat. Nu is wit gelukkig de kleur bij uitstek die het meest kleine foutjes verdraagt zonder dat het opvalt, dus wellicht is mijn 'goede' raad wat voorbarig!
citrofenwick wrote:Goe bezig! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Wanneer mag de koets zelf er in?
lummelke wrote:Het begint te vorderen precies, spannend!
Nog even en dan kan het plezante werk van het opbouwen beginnen!
j0achim wrote:Gaat lekker zo! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, maar volgens mij wordt dit wel een pareltje.
lummelke wrote:Mooi om te zien hoe de restauratie vordert, dit wordt zeker 1 vd betere Sportjes!
En zoals je zegt, zeker niet jagen om hem snel af te krijgen, de kindjes en het vrouwtje zijn minstens zo belangrijk.
Return to Wie is wie/You and your car
Users browsing this forum: No registered users and 45 guests