Moderator: webmasters
Marc01 wrote:Joost_AX_GTI wrote: Voor de voeding gebruiken ze bijvoorbeeld een standaard 7805'je.
Tsss, belachelijk!!! ik heb vroeger ook wel met een 8210'tje gewerkt, maar dat was ook niet alles hoor!
Joost_AX_GTI wrote:Ja, dat weet ik, maar ik vind het veel interessanter om zelf iets te ontwikkelen. Daarnaast vind ik PIC-controllers veel lekkerder werken dan de Motorola en ben ik daar ook veel beter in thuis. Een ander punt is dat ik nou niet bepaald onder de indruk ben van het ontwerp wat zij op de site hebben staan. Voor de voeding gebruiken ze bijvoorbeeld een standaard 7805'je. Moet je voor de grap eens de accupool lostrekken met een draaiende motor en zien wat de megasquirt dan doet.
Marc01 wrote:Joost_AX_GTI wrote: Voor de voeding gebruiken ze bijvoorbeeld een standaard 7805'je.
Tsss, belachelijk!!! ik heb vroeger ook wel met een 8210'tje gewerkt, maar dat was ook niet alles hoor!
Sander wrote:Joost_AX_GTI wrote:Ja, dat weet ik, maar ik vind het veel interessanter om zelf iets te ontwikkelen. Daarnaast vind ik PIC-controllers veel lekkerder werken dan de Motorola en ben ik daar ook veel beter in thuis. Een ander punt is dat ik nou niet bepaald onder de indruk ben van het ontwerp wat zij op de site hebben staan. Voor de voeding gebruiken ze bijvoorbeeld een standaard 7805'je. Moet je voor de grap eens de accupool lostrekken met een draaiende motor en zien wat de megasquirt dan doet.
wat gebeurt er dan ???
Joost_AX_GTI wrote:Sander wrote:Joost_AX_GTI wrote:Ja, dat weet ik, maar ik vind het veel interessanter om zelf iets te ontwikkelen. Daarnaast vind ik PIC-controllers veel lekkerder werken dan de Motorola en ben ik daar ook veel beter in thuis. Een ander punt is dat ik nou niet bepaald onder de indruk ben van het ontwerp wat zij op de site hebben staan. Voor de voeding gebruiken ze bijvoorbeeld een standaard 7805'je. Moet je voor de grap eens de accupool lostrekken met een draaiende motor en zien wat de megasquirt dan doet.
wat gebeurt er dan ???
vuurwerk...
Sander wrote:Details. Wat gaat er dan in de lucht en wat zijn nog wat zwakke punten. een maat van me is namelijk bezig met zo'n megasquirt.
Joost_AX_GTI wrote:Sander wrote:Details. Wat gaat er dan in de lucht en wat zijn nog wat zwakke punten. een maat van me is namelijk bezig met zo'n megasquirt.
Nou, je moet er rekening mee houden, dat de dynamo op dat moment de neiging heeft om ongeveer 30A je schakeling in te pompen. De diodes D13 (1N4001) en D15 (22V zener) gaan dat zeker niet waarderen. Op het moment dat D15 het begeeft, stijgt de spanning dan boven de waarde waarop de spanningsregelaar (LM2937, dus geen 7805) het begeeft. Die geeft dan een mooie rookpluim en het is afgelopen. In het gunstigste geval brandt hij door en werkt de schakeling gewoon niet meer, maar het kan ook gebeuren dat hij kortsluiting maakt, en dan is ?cht alles stuk.
master-arnie wrote:Nou joost, hij is nu officieel van jou Veel suc6 ermee en hou hem heel!
1 ding weet ik heel zeker! Dat geluid van die uitlaat en dat weggedrag zal ik ongelooflijk missen
Browny wrote:pfff, al die technische termen gaan mij boven het hoofd. een "7805-je". Ja, daar heb ik er ook wel een paar van liggen.
Joost_AX_GTI wrote:master-arnie wrote:Nou joost, hij is nu officieel van jou Veel suc6 ermee en hou hem heel!
1 ding weet ik heel zeker! Dat geluid van die uitlaat en dat weggedrag zal ik ongelooflijk missen
Tja, dat kan ik me voorstellen, maar wees gerust. Hij is in goede handen hoor. Volgende week alleen even de krukaskeerring aan de bakzijde vervangen en de koppeling. Leuk klussie dus. Net mijn audio ingebouwd, maar ik laat alles maar uitstaan met zo'n uitlaatgeluid .
master-arnie wrote:Joost_AX_GTI wrote:master-arnie wrote:Nou joost, hij is nu officieel van jou Veel suc6 ermee en hou hem heel!
1 ding weet ik heel zeker! Dat geluid van die uitlaat en dat weggedrag zal ik ongelooflijk missen
Tja, dat kan ik me voorstellen, maar wees gerust. Hij is in goede handen hoor. Volgende week alleen even de krukaskeerring aan de bakzijde vervangen en de koppeling. Leuk klussie dus. Net mijn audio ingebouwd, maar ik laat alles maar uitstaan met zo'n uitlaatgeluid .
Idd, 9 van de 10 keer had ik ook de radio uit lkkr brullen en klappen
Krukaskeering? Was die aan zijn einde?
Joost_AX_GTI wrote:master-arnie wrote:Joost_AX_GTI wrote:master-arnie wrote:Nou joost, hij is nu officieel van jou Veel suc6 ermee en hou hem heel!
1 ding weet ik heel zeker! Dat geluid van die uitlaat en dat weggedrag zal ik ongelooflijk missen
Tja, dat kan ik me voorstellen, maar wees gerust. Hij is in goede handen hoor. Volgende week alleen even de krukaskeerring aan de bakzijde vervangen en de koppeling. Leuk klussie dus. Net mijn audio ingebouwd, maar ik laat alles maar uitstaan met zo'n uitlaatgeluid .
Idd, 9 van de 10 keer had ik ook de radio uit lkkr brullen en klappen
Krukaskeering? Was die aan zijn einde?
Tja, de koppeling slipt door en er loopt olie tussen de bak en het blok door....
Return to Wie is wie/You and your car
Users browsing this forum: No registered users and 68 guests