Joost GTI

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby Sander » ThuOct28, 2004 12:58:20 PM

megasquirt heeft nu ook een versie met ontstekingscontrole. En ze zijn nog druk bezig met verdere ontwikkellingen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby Joost_AX_GTI » ThuOct28, 2004 1:33:40 PM

Ja, dat weet ik, maar ik vind het veel interessanter om zelf iets te ontwikkelen. Daarnaast vind ik PIC-controllers veel lekkerder werken dan de Motorola en ben ik daar ook veel beter in thuis. Een ander punt is dat ik nou niet bepaald onder de indruk ben van het ontwerp wat zij op de site hebben staan. Voor de voeding gebruiken ze bijvoorbeeld een standaard 7805'je. Moet je voor de grap eens de accupool lostrekken met een draaiende motor en zien wat de megasquirt dan doet.
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
Joost_AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 60
Joined: TueOct26, 2004 8:16:35 AM
Location: Middenbeemster

Postby Marc01 » ThuOct28, 2004 4:36:54 PM

Joost_AX_GTI wrote: Voor de voeding gebruiken ze bijvoorbeeld een standaard 7805'je.


Tsss, belachelijk!!! ik heb vroeger ook wel met een 8210'tje gewerkt, maar dat was ook niet alles hoor! :lol: :lol: :lol:
Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 382
Joined: MonSep20, 2004 6:52:48 PM

Postby q01z » ThuOct28, 2004 4:43:39 PM

Marc01 wrote:
Joost_AX_GTI wrote: Voor de voeding gebruiken ze bijvoorbeeld een standaard 7805'je.


Tsss, belachelijk!!! ik heb vroeger ook wel met een 8210'tje gewerkt, maar dat was ook niet alles hoor! :lol: :lol: :lol:


zelfs een 6210tje is nog beter man.. functioneler ook :)
allleen niet bepaald zakformaat en het display is misscchien niet echt bruikbaar voor dit soort doeleinden
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby Sander » ThuOct28, 2004 5:16:33 PM

Joost_AX_GTI wrote:Ja, dat weet ik, maar ik vind het veel interessanter om zelf iets te ontwikkelen. Daarnaast vind ik PIC-controllers veel lekkerder werken dan de Motorola en ben ik daar ook veel beter in thuis. Een ander punt is dat ik nou niet bepaald onder de indruk ben van het ontwerp wat zij op de site hebben staan. Voor de voeding gebruiken ze bijvoorbeeld een standaard 7805'je. Moet je voor de grap eens de accupool lostrekken met een draaiende motor en zien wat de megasquirt dan doet.


wat gebeurt er dan ???
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby arnie » ThuOct28, 2004 5:21:40 PM

Marc01 wrote:
Joost_AX_GTI wrote: Voor de voeding gebruiken ze bijvoorbeeld een standaard 7805'je.


Tsss, belachelijk!!! ik heb vroeger ook wel met een 8210'tje gewerkt, maar dat was ook niet alles hoor! :lol: :lol: :lol:


Ik moest idd ook gelijk aan een Telefoon denken :lol:
Freude am Fahren.
User avatar
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6111
Joined: SunSep14, 2003 8:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam

Postby Joost_AX_GTI » FriOct29, 2004 6:47:52 AM

Sander wrote:
Joost_AX_GTI wrote:Ja, dat weet ik, maar ik vind het veel interessanter om zelf iets te ontwikkelen. Daarnaast vind ik PIC-controllers veel lekkerder werken dan de Motorola en ben ik daar ook veel beter in thuis. Een ander punt is dat ik nou niet bepaald onder de indruk ben van het ontwerp wat zij op de site hebben staan. Voor de voeding gebruiken ze bijvoorbeeld een standaard 7805'je. Moet je voor de grap eens de accupool lostrekken met een draaiende motor en zien wat de megasquirt dan doet.


wat gebeurt er dan ???


vuurwerk... :wink:
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
Joost_AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 60
Joined: TueOct26, 2004 8:16:35 AM
Location: Middenbeemster

Postby FoxHunter » FriOct29, 2004 7:50:42 AM

Boem :shock:
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
User avatar
FoxHunter
AX Master
AX Master
 
Posts: 1587
Joined: SunApr11, 2004 11:26:47 AM
Location: Nieuwegein

Postby Sander » FriOct29, 2004 10:34:45 AM

Joost_AX_GTI wrote:
Sander wrote:
Joost_AX_GTI wrote:Ja, dat weet ik, maar ik vind het veel interessanter om zelf iets te ontwikkelen. Daarnaast vind ik PIC-controllers veel lekkerder werken dan de Motorola en ben ik daar ook veel beter in thuis. Een ander punt is dat ik nou niet bepaald onder de indruk ben van het ontwerp wat zij op de site hebben staan. Voor de voeding gebruiken ze bijvoorbeeld een standaard 7805'je. Moet je voor de grap eens de accupool lostrekken met een draaiende motor en zien wat de megasquirt dan doet.


wat gebeurt er dan ???


vuurwerk... :wink:


Details. Wat gaat er dan in de lucht en wat zijn nog wat zwakke punten. een maat van me is namelijk bezig met zo'n megasquirt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby Joost_AX_GTI » FriOct29, 2004 10:44:22 AM

Sander wrote:Details. Wat gaat er dan in de lucht en wat zijn nog wat zwakke punten. een maat van me is namelijk bezig met zo'n megasquirt.


Nou, je moet er rekening mee houden, dat de dynamo op dat moment de neiging heeft om ongeveer 30A je schakeling in te pompen. De diodes D13 (1N4001) en D15 (22V zener) gaan dat zeker niet waarderen. Op het moment dat D15 het begeeft, stijgt de spanning dan boven de waarde waarop de spanningsregelaar (LM2937, dus geen 7805) het begeeft. Die geeft dan een mooie rookpluim en het is afgelopen. In het gunstigste geval brandt hij door en werkt de schakeling gewoon niet meer, maar het kan ook gebeuren dat hij kortsluiting maakt, en dan is ?cht alles stuk.
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
Joost_AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 60
Joined: TueOct26, 2004 8:16:35 AM
Location: Middenbeemster

mooi!

Postby Axrulezzz » FriOct29, 2004 3:02:46 PM

dikke GTI hoor!!

Succes ermee!
AX GT LIMITED
Axrulezzz
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 125
Joined: WedOct29, 2003 12:17:08 PM
Location: Middelharnis

Postby arnie » FriOct29, 2004 5:20:35 PM

Nou joost, hij is nu officieel van jou :wink: Veel suc6 ermee en hou hem heel!

1 ding weet ik heel zeker! Dat geluid van die uitlaat en dat weggedrag zal ik ongelooflijk missen :cry:
Freude am Fahren.
User avatar
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6111
Joined: SunSep14, 2003 8:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam

Postby Sander » SatOct30, 2004 7:30:31 AM

Joost_AX_GTI wrote:
Sander wrote:Details. Wat gaat er dan in de lucht en wat zijn nog wat zwakke punten. een maat van me is namelijk bezig met zo'n megasquirt.


Nou, je moet er rekening mee houden, dat de dynamo op dat moment de neiging heeft om ongeveer 30A je schakeling in te pompen. De diodes D13 (1N4001) en D15 (22V zener) gaan dat zeker niet waarderen. Op het moment dat D15 het begeeft, stijgt de spanning dan boven de waarde waarop de spanningsregelaar (LM2937, dus geen 7805) het begeeft. Die geeft dan een mooie rookpluim en het is afgelopen. In het gunstigste geval brandt hij door en werkt de schakeling gewoon niet meer, maar het kan ook gebeuren dat hij kortsluiting maakt, en dan is ?cht alles stuk.


Zekeringetje ertussen dus ;)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby Browny » SatOct30, 2004 5:47:32 PM

pfff, al die technische termen gaan mij boven het hoofd. een "7805-je". Ja, daar heb ik er ook wel een paar van liggen. :?: :?: :?: :?: :? :?:
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby Joost_AX_GTI » SatOct30, 2004 5:50:14 PM

master-arnie wrote:Nou joost, hij is nu officieel van jou :wink: Veel suc6 ermee en hou hem heel!

1 ding weet ik heel zeker! Dat geluid van die uitlaat en dat weggedrag zal ik ongelooflijk missen :cry:


Tja, dat kan ik me voorstellen, maar wees gerust. Hij is in goede handen hoor. Volgende week alleen even de krukaskeerring aan de bakzijde vervangen en de koppeling. Leuk klussie dus. Net mijn audio ingebouwd, maar ik laat alles maar uitstaan met zo'n uitlaatgeluid :wink: .
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
Joost_AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 60
Joined: TueOct26, 2004 8:16:35 AM
Location: Middenbeemster

Postby Joost_AX_GTI » SatOct30, 2004 5:52:44 PM

Browny wrote:pfff, al die technische termen gaan mij boven het hoofd. een "7805-je". Ja, daar heb ik er ook wel een paar van liggen. :?: :?: :?: :?: :? :?:


http://cache.national.com/ds/LM/LM78L05.pdf
duidelijk nou? :wink:
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
Joost_AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 60
Joined: TueOct26, 2004 8:16:35 AM
Location: Middenbeemster

Postby arnie » SunOct31, 2004 5:22:26 PM

Joost_AX_GTI wrote:
master-arnie wrote:Nou joost, hij is nu officieel van jou :wink: Veel suc6 ermee en hou hem heel!

1 ding weet ik heel zeker! Dat geluid van die uitlaat en dat weggedrag zal ik ongelooflijk missen :cry:


Tja, dat kan ik me voorstellen, maar wees gerust. Hij is in goede handen hoor. Volgende week alleen even de krukaskeerring aan de bakzijde vervangen en de koppeling. Leuk klussie dus. Net mijn audio ingebouwd, maar ik laat alles maar uitstaan met zo'n uitlaatgeluid :wink: .


Idd, 9 van de 10 keer had ik ook de radio uit :roll: lkkr brullen en klappen :cry:

Krukaskeering? Was die aan zijn einde?
Freude am Fahren.
User avatar
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6111
Joined: SunSep14, 2003 8:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam

Postby CitroënAXDriver » SunOct31, 2004 8:59:29 PM

Beetje laat, maar beter laat dan nooit :wink:
van harte welkom hier @ de AXclub 8)
We zien je vast wel keertje @ meeting verschijnen denk ik... :D
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
User avatar
CitroënAXDriver
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2473
Joined: TueJul01, 2003 12:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)

Postby Joost_AX_GTI » MonNov01, 2004 8:18:11 AM

master-arnie wrote:
Joost_AX_GTI wrote:
master-arnie wrote:Nou joost, hij is nu officieel van jou :wink: Veel suc6 ermee en hou hem heel!

1 ding weet ik heel zeker! Dat geluid van die uitlaat en dat weggedrag zal ik ongelooflijk missen :cry:


Tja, dat kan ik me voorstellen, maar wees gerust. Hij is in goede handen hoor. Volgende week alleen even de krukaskeerring aan de bakzijde vervangen en de koppeling. Leuk klussie dus. Net mijn audio ingebouwd, maar ik laat alles maar uitstaan met zo'n uitlaatgeluid :wink: .


Idd, 9 van de 10 keer had ik ook de radio uit :roll: lkkr brullen en klappen :cry:

Krukaskeering? Was die aan zijn einde?


Tja, de koppeling slipt door en er loopt olie tussen de bak en het blok door....
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
Joost_AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 60
Joined: TueOct26, 2004 8:16:35 AM
Location: Middenbeemster

Postby arnie » ThuDec02, 2004 3:42:08 PM

Joost_AX_GTI wrote:
master-arnie wrote:
Joost_AX_GTI wrote:
master-arnie wrote:Nou joost, hij is nu officieel van jou :wink: Veel suc6 ermee en hou hem heel!

1 ding weet ik heel zeker! Dat geluid van die uitlaat en dat weggedrag zal ik ongelooflijk missen :cry:


Tja, dat kan ik me voorstellen, maar wees gerust. Hij is in goede handen hoor. Volgende week alleen even de krukaskeerring aan de bakzijde vervangen en de koppeling. Leuk klussie dus. Net mijn audio ingebouwd, maar ik laat alles maar uitstaan met zo'n uitlaatgeluid :wink: .


Idd, 9 van de 10 keer had ik ook de radio uit :roll: lkkr brullen en klappen :cry:

Krukaskeering? Was die aan zijn einde?


Tja, de koppeling slipt door en er loopt olie tussen de bak en het blok door....


Idd, hij slipte wel is ja en die olie kon je zien.

Hoe staat het nu met de AX? Van mijn oude sport hoor ik vrij weinig meer, opzich wel jammer. Je komt naar de meeting 19 dec.? Dan krijg ik die kabelboom die ik je nog beloofd had. :wink:
Freude am Fahren.
User avatar
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6111
Joined: SunSep14, 2003 8:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 68 guests