Michaël aka Netheo AX GT, GT VOLCANE, GTI, 1.0 en 1.1

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 03/11

Postby q01z » SatNov03, 2012 11:51:22 AM

het is wel mooi werkwat je aflevert hoor! echt kunst.. daar kan je zeer zeker trots op zijn..
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 03/11

Postby Netheo » SatNov03, 2012 12:45:27 PM

q01z wrote:het is wel mooi werkwat je aflevert hoor! echt kunst.. daar kan je zeer zeker trots op zijn..

Het grappige is dat ik deze ochtend ff door men eigen topic heb lopen neuzen. En als ik dan al die fotos zag, dan kom ik toch al van een héél eind. Het is fijn om de vooruitgang te zien, al wou ik stiekem dat het sneller ging.

En kunst, tja, een ax in leven houden, dat is inderdaad kunst :D Als ik weer een tegenslag heb kom ik deze reactie wel weer lezen :wink: 8) THX
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 03/11

Postby Netheo » MonNov19, 2012 8:21:22 PM

Leukste update die hopelijk elk jaar terug komt.
Het beest(je) is weer eens blanco gekeurd :)
Hij heeft nu nieuwe wintersloffen gekregen, net een tractor :lol: Dichtingen hier en daar veranderd, zodat de olie blijft waar ze moet blijven. En hier en daar nog dingen tegen gekomen die zeker in de toekomst nog aandacht verdienen zoals krokante stukjes.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 03/11

Postby citrofenwick » MonNov19, 2012 8:31:51 PM

voelt altijd goed, zo'n groen blad in je handen krijgen :D

congratz!
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 03/11

Postby Speederdd » MonNov19, 2012 8:45:41 PM

Proficiaat, als belg weet ik ook hoe moeilijk dit kan zijn :)
User avatar
Speederdd
AX Master
AX Master
 
Posts: 1694
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 03/11

Postby Losroyos » TueNov20, 2012 10:02:27 AM

Gefeliciteerd :D kan die na de winter weer op zun buik gelegd worden :P
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 03/11

Postby Netheo » WedNov21, 2012 7:00:36 AM

Losroyos wrote:Gefeliciteerd :D kan die na de winter weer op zun buik gelegd worden :P

ik kan al niet wachten :)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 03/11

Postby Laurent92 » ThuNov22, 2012 12:08:03 AM

Gefeliciteerd met de blanco keuring! :)
Laurent92
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 176
Joined: TueSep11, 2012 11:40:20 AM
Location: Veldegem

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 03/11

Postby Netheo » MonDec31, 2012 10:45:10 AM

Eindelijk nog eens een update.
Ik zal beginnen met de civic. Die maalt nog altijd vrolijk heel wat kilometers af en heeft dus op tijd en stond onderhoud nodig. Het zit zo dat er de laatste tijd een ligt getonk achteraan rechts hoorbaar was bij diepe putten. Dus ik dacht, ik kijk er wel naar als ik onderhoud doe, is waarschijnlijk een beetje speling van de stabistang (komt geregeld voor bij de EP's). Tijdens het onderhoud deed ik de volgende ontdekking :shock:
Image
Image
De rechter veerpoot achteraan er dan maar vanonder gehaald, en toen bleek het nog erger te zijn dan eerst gedacht.
Image
Image
Het ergste is nog dat mijn vriendin hier de dag ervoor mee over de autostrade heeft liggen vlammen :? .
Ik versta het nog altijd niet, dat dit niet meer hoorbaar was, en of voelbaar aan de wagen zelf. De poot stond echt al een centimeter of 3 naast de plaats waar hij zou moeten staan.
Natuurlijk was er wel eventjes paniek. De civic stond daar dan bij mij op het werk, ik durfde er zo niet meer mee rijden. En KW verkopen ze bij ons niet. Denk denk denk... en gelukkig wist ik nog bij een honda dealer in Dendermonde een EP wrak staan, zo'n getunede :D , met een kw verlaging onder. Telefoontje gedaan, probleem uitgelegd en ik mocht hem gratis er van onder komen vijzen :) Dus de wagen reed dezelfde dag weer, maar dan een pak veiliger :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 03/11

Postby Netheo » MonDec31, 2012 10:52:17 AM

Verder is er ook nog wat geknutseld aan de blauwe GT. Het oude voorfront is eraf. Was geen pretje want dit was al eens een "nieuw". Maar opgelast door prutsers. Dus niet behandeld tegen roest enzo. Met gevolg dat de helft van de ax aan het front is vast geroest :D . De rechtse chassisbalk had dan ook nog eens goeie tik gekregen. Dit werd dan ook pas goed zichtbaar na het demonteren van de face. Ik dacht eerst enkel dat het sleepoog geraakt was.
Image
Image
Image
Image

Dan maar weer is de slijpschijf bovben gehaald en al het bruine vervangen door "see through" :D
Image
Image
voor deze twee gaten zijn de plaatjes al gemaakt.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 03/11

Postby Netheo » MonDec31, 2012 10:58:41 AM

Bij nadere inspectie met de hamer en schroevendraaier kon ik nog een gaatje bijmaken :(
Image
Dus maken we dat gat toch gewoon nog groter :D
Image
Image

Dan heb ik het verwrongen sleepoog van de kas geboord en de chassisbalk terug recht gewrongen, klopt en getrokken, en het is me nog gelukt ook :)
Image
Image
Tot hier zit ik nu. Op mijn donorkas staat nog een goedsleepoog. Dus deze zal er binnenkort afgeboord worden en op de blauwe opgelast worden als alle plaatjes klaar zijn. Zo kan ik in één keer alles lassen. Ook denk ik eraan, nu toch wel (hoe dikwijls heb ik dit al niet gedacht :) ) bijna alle roest er af is, de kas vanbinnen, onderaan, en de motorruimte te laten stralen, of gewoon helemaal. Vooral de motorruimte en binnen moet denk ik wel gedaan worden. Ik zou graag de kas door lassen en die bitumen zelf allemaal losprutsen in de naden zie ik niet echt zitten :) Iemand een goed adresje?
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 31/12

Postby Netheo » SatJan26, 2013 9:55:11 AM

En toen ik ondervond dat er nog wat plekjes waren, onder andere bij de ophanging van de voorbumper, kreeg ik het helemaal :) Men haar kwam recht, stuiptrekkingen en het gevoel dat het einde altijd maar verder weg blijkt te zijn, complete radeloosheid :) . Dan maar direct alles kaal beginnen zetten.
Image
Het ging redelijk vlot. Alleen de naden kreeg ik maar moeilijk proper. Dus via een vriend een compact zandstralertje geregeld. Het machientje stelde niet veel voor bij de ophaling, en was het al evenmin bij het eerste gebruik. Ik was meer zand aan het eten dan dat de naden properder werden. :? :lol: . FF denke, bodempje van een plastiek fles gesneden en erop bevestigd. Het zandstralen ging plots tien keer beter, en ikzelf bleef van het zand gespaard.
ImageImage
It works :D
Dan wat problemen met mijn woonwerkverkeer :(
Image
gelukkig is dit van een 50 cc i p v een ax GT :) Compleet nieuwe "snelle" cilinder (bad ass hé ik) eronder en gaan. En toen begon de sneeuw te vallen :(
Image
ff een wintertafereel van ons 2 klein mannen.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/01

Postby Netheo » SatJan26, 2013 6:21:38 PM

dan werd het eens tijd om al de gaten op te vullen :)
begonnen links voor waar de face op komt
Image
de andere kant
Image
en dan het fameuze gat onder het chassisnummer
Image

en toen na wat kuis en slijpwerk zag het er zo uit :) ik begon al een lichtelijk gevoel van euforie te krijgen.
Image
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/01

Postby Netheo » SatJan26, 2013 6:35:57 PM

En in al die euforie kreeg ik weer een gedachtengang die mij een hoop werk zal bijgeven in plaats van besparen. Ik was nu toch in de motorruimte aan het lassen. Waarom dan niet meteen er een shaved engine bay van maken met tucked in wireharnas en heel de santenboetiek :) Toch gewoon doen. Begonnen met het toelassen van de ruitersproeirtankhals. En dan gebeurde dit
Image
een kwartier gevloek later dan maar begonnen met passen van de face en plaatsjes gemaakt voor de chassisbalken toe te stoppen.

testfitting
Image
Image

links voor zonder en met plaatje (nee natuurlijk nog ni vast gelast GVD :) )
Image
Image

en dan over naar rechts
Image
Image

de plaatjes lijken scheef en door een dronken iemand uitgeslepen maar er zitten daar redelijk wat onregelmatigheden en kreukelzones in die balken. de plannen worden met het bekijken van vele foto's en verkregen info duidelijker. Tips en tricks mag je me altijd meedelen.

2B continued
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/01

Postby Netheo » SunFeb10, 2013 7:55:07 PM

Het plan om de chassisbalken in te boxen is gewijzigd. De chassisbalken laat ik, buiten een paar gaten toelassen, volledig origineel. Dit alleen al voor de keuring iets te vergemakkelijken :) . De rest van de motorruimte wordt wel nog strak gezet natuurlijk.

Vorige zondag bij AX-crosser een paar wielboogverstevigingen gaan halen. Terwijl nog een paar getinte ruiten mee genomen die bij mijn volcane ontbreken :D .
Zaterdag dan maar meteen aan de slag gegaan met de linkse versteviging. De mijne was snot rot en deze had enkel wat oppervlakkige roest. Eerst het resterende stuk AX eraf geboord :)
Image
Dan volledig kaal gezet.
Image
en dan in de roestomvormer om toch maar zeker te zijn :) .
Image

Dit moest natuurlijk even uitharden dus in tussentijd heb ik van men donorkas het sleepoog rechtsvoor afgehaald. De kas had hier wel een accidentje gehad met het gevolg dat er redelijk wat metaal rond het sleepoog geplooid zat. En ondanks er geen motor in zit kon ik er toch maar moeilijk bij. En toegegeven, het was te koud om te lang buiten te werken :) Dus dan moest dat deel maar zo de garage binnen.
Image
Image

Het oog werd er dan afgeboord, gepast, kaal geschuurd en dan in de roestomvormer. Ondertussen was de wielboogversteviging al droog en klaar voor de coating. Gezellig hingen ze dan samen te drogen :D
Image

En omdat het nog niet te laat was en ik zo van een shaved engine bay hou, toch snel 3 gaten toe gelast :D
Image

Geef toe, het ziet er al strakker uit hé :D
Image
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 10/02

Postby citrofenwick » SunFeb10, 2013 8:55:41 PM

Damn, ik heb hier veel gemist precies :D Supergoed werk geleverd!

Die bril heb ik ook, vant zelfde merk. Pasvorm is vrij goed, maar kgeloof dat we een paar gaatjes bij moesten boren. Tviel wel mee :)
Doe zo verder!

En het enige wat ik kan zeggen over dat zandstralen is dat dat een enorme aanrader is voor wat het maar kost. (300€) Zo vind je direct alle roest, en je bent er gelijk van verlost.
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 10/02

Postby JBo » SunFeb10, 2013 9:20:08 PM

Goed bezig!
Citroen AX GT '90 & Citroen Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
User avatar
JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 740
Joined: FriMar31, 2006 7:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 10/02

Postby Netheo » MonFeb11, 2013 6:57:58 AM

citrofenwick wrote:Damn, ik heb hier veel gemist precies :D Supergoed werk geleverd!

Die bril heb ik ook, vant zelfde merk. Pasvorm is vrij goed, maar kgeloof dat we een paar gaatjes bij moesten boren. Tviel wel mee :)
Doe zo verder!

En het enige wat ik kan zeggen over dat zandstralen is dat dat een enorme aanrader is voor wat het maar kost. (300€) Zo vind je direct alle roest, en je bent er gelijk van verlost.

jep ik weet het, en mss komt het er nog van, zien hoe ver ik geraak bij het shaven. Als het me te wild wordt laat ik de boel wel stralen. :D

JBo wrote:Goed bezig!

THX 8)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 10/02

Postby Netheo » SatFeb16, 2013 8:50:30 PM

Vandaag verder gedaan met het sleepoog en de wielboog versteviging.

Eerst heb ik vlug de achterkant van het sleepoog een kleur antiroest gegeven. De verf is stofdroog in 2 minuten dus ik kon snel verder :D . Ff gepast en nog een goeie "voenk" op de chassisbalk later stond alles mooi recht en kon ik het aflassen. Na het gelijkzetten van de lassen en een nieuwe coating kreeg ik dit als resultaat.
Image

Vervolgens heb ik een plaatje gemaakt voor het rotte deel aan de achtervleugel L. Het stukje zit voor een deel van de versteviging. Eerst alles mooi gepast en dan alles afgepunt.
Image

Dan alles vol afgelast. Alles héél rusting en op verschillende plaatsen zodat de vleugel zeker niet scheef trok. Ik was er eerlijk gezegd wat bang voor :) . Dan zoals gewoonlijk alles gelijk gezet. :)
Image
Image

En dan als nieuw maken met een nieuwe coating :D
Image

Verder heb ik in de motorruimte nog wat gaatjes toe gelast.
het wordt steeds strakker :P
Image
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 10/02

Postby citrofenwick » SatFeb16, 2013 8:55:16 PM

Als ik die foto zo bezie zit er nog niet te veel roest op en rond uw chassisbalken. Liever een paar gaten meer toelassen dan roest op zo'n plekken. Goed bezig alweer :)
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 55 guests

cron