Het plan om de chassisbalken in te boxen is gewijzigd. De chassisbalken laat ik, buiten een paar gaten toelassen, volledig origineel. Dit alleen al voor de keuring iets te vergemakkelijken
. De rest van de motorruimte wordt wel nog strak gezet natuurlijk.
Vorige zondag bij AX-crosser een paar wielboogverstevigingen gaan halen. Terwijl nog een paar getinte ruiten mee genomen die bij mijn volcane ontbreken
.
Zaterdag dan maar meteen aan de slag gegaan met de linkse versteviging. De mijne was snot rot en deze had enkel wat oppervlakkige roest. Eerst het resterende stuk AX eraf geboord
Dan volledig kaal gezet.
en dan in de roestomvormer om toch maar zeker te zijn
.
Dit moest natuurlijk even uitharden dus in tussentijd heb ik van men donorkas het sleepoog rechtsvoor afgehaald. De kas had hier wel een accidentje gehad met het gevolg dat er redelijk wat metaal rond het sleepoog geplooid zat. En ondanks er geen motor in zit kon ik er toch maar moeilijk bij. En toegegeven, het was te koud om te lang buiten te werken
Dus dan moest dat deel maar zo de garage binnen.
Het oog werd er dan afgeboord, gepast, kaal geschuurd en dan in de roestomvormer. Ondertussen was de wielboogversteviging al droog en klaar voor de coating. Gezellig hingen ze dan samen te drogen
En omdat het nog niet te laat was en ik zo van een shaved engine bay hou, toch snel 3 gaten toe gelast
Geef toe, het ziet er al strakker uit hé
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen