Michaël aka Netheo AX GT, GT VOLCANE, GTI, 1.0 en 1.1

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/02

Postby Jurjenz » SunOct13, 2013 9:16:19 AM

Wow..goed bezig! Succes met de rolkooi. Balen dat het niet past, wel vreemd eigenlijk. Je mag toch verwachten dat een fabrikant meer zijn best zou doen om het passend te maken? Plug&play is misschien iets teveel van het goede, maar zoals ik het nu begrijp had je net zo goed zelf iets in elkaar kunnen lassen?
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/02

Postby Netheo » SunOct13, 2013 3:11:02 PM

Rock's wrote:Mooi wagenpark heb je nu 8) ... en ook de scooter lijkt mij heerlijk rijden (rij zelf een scooter met 12"wielen maar volgens mij is 16"een stuk prettiger sturen)

Ik had eerlijk gezegd in't begin mijn twijfels, het is echt wennen. Want de bandjes zijn een stuk smaller :D Maar eens je het gewoon bent, ga je echt plat de bocht door.


Jurjenz wrote:Wow..goed bezig! Succes met de rolkooi. Balen dat het niet past, wel vreemd eigenlijk. Je mag toch verwachten dat een fabrikant meer zijn best zou doen om het passend te maken? Plug&play is misschien iets teveel van het goede, maar zoals ik het nu begrijp had je net zo goed zelf iets in elkaar kunnen lassen?

ja en ik heb nog al van andere gehoord dat sparco rolkooien niet echt altijd zo zuiver zijn, ook al zit er FIA goedkeuring op. Ik weet nu zelfs iemand, na wat research die zijn kooi verkocht heeft omdat het allemaal te lang duurde :lol:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/02

Postby Netheo » SunOct13, 2013 3:23:46 PM

update part 4
Dus om men verhaal kracht bij te zetten, hier wat foto's :)
Image
Zo als je ziet, zit het er tegen, en het dash paste niet goed.

Na de buizen een stukje te hebben ingekort kreeg ik dit.
Image
de ingekorte stukjes, en nee ik heb mij niet mismeten, er zat wel degelijk verschil in buislengte.

Image
en nu past de kooi zo.

Dan de grondplaaten beginnen lassen zodat ik gatenkaas kon maken van de vloerplaat 8) .
Image
slechte gsmkwaliteit :evil:

conclusie na dit dagje klussen, achterste steunen zijn niet lang genoeg en zitten een pak hoger dan de wielkassen. :wall
Image
Image

Een ander klusdagje brak aan en het was tijd voor alweer werken aan de rolkooi :roll:
Beetje meetwerk wel dit. Passen met de stoel enzo, punten hier en daar, en dan de buis aflassen.
Image

Verder heb ik nog de bovenste bevestigingen gebout
Image
en toen zag het er al zo uit
Image
Image
Image
Hij ziet er toch al een pak sneller uit hé nu :D .

En toen kwam mijn pa binnen gewandeld met de vraag, is dat wel stevig genoeg jonge. Ff staan op springen, it's still in one piece 8)
Image

Verder omdat ik toch de civic mis, honda een warm hart toe draag en gewoon omdat het kan :)
Image
een klein vlagje omhoog gehangen
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 13/10/1

Postby Netheo » SunOct13, 2013 3:40:17 PM

en nog eentje,
de 1.6 NFZ die staat te wachten om gekieteld te worden :D
Image
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 13/10/1

Postby Netheo » MonOct28, 2013 7:23:34 PM

Vorige week bracht de postbode me 2 pakjes :D . 1 grote doos met een klein 1/42 schaalmodel van een ax sport rally :wink: en een pakketje waar nog wat rolkooispul in zat zodat ik de voorste buis bovenaan kon demonteerbaar maken.
Dus aan elk zijde werd nog een rolkooivork gelast.
Image
Image

Dan werd de buis zorgvuldig ingekort en voorzien van 2 rolkooipluggen :roll:
Image

en dan krijg je zoiets :D
Image

Verder had ik nestdrang en ging ik van dit:
Image
naar (om het toch spannend te houden heb ik het in een spoiler gezet :lol: )
Spoiler Tuning:
Image


en dan nog eentje omdat het kan 8)
Image

Normaal krijg ik deze week wat extra 2.5mm plaatstaal binnen en kan ik de achterste beugel ook gaan pas maken voor de op de achterste wielkuipen. En dan nog onderaan de platen zetten maar nog niet doorboren. Zodat de keuring geen armwaan krijgt :twisted: vloermatje er binnen in en wie ziet het dan nog. Onderaan is er toch zoveel aan gelast dat die platen echt niet gaan opvallen (hoop ik).
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 28/10/1

Postby q01z » WedOct30, 2013 11:27:51 AM

en waar zijn nou de foto's van je schaalmodel? ;-)
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 28/10/1

Postby Netheo » WedOct30, 2013 12:08:57 PM

q01z wrote:en waar zijn nou de foto's van je schaalmodel? ;-)

mijn resolutie is niet hoog genoeg :lol:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 28/10/1

Postby Netheo » MonDec16, 2013 6:59:56 PM

Zozo, elk jaar moet de ax naar de keuring. Dus het ding weer standaard gezet, gaatje toe gelast achteraan in de dwarsbalk onder de koffer en met glans geslaagd zonder opmerking :D .
Image
Al doet het elke keer pijn om hem zo half om half te zien.

Verder heb ik de rolkooi van de blauwe verlengd zodat deze nu overal goed past. Ik had toch nog wat stukjes buis over :lol: .
Image
Image.
De kooi staat nu echt stevig in de kas. En toen kreeg ik angstzweet, zou de zetel nog wel passen :oops: .
Na wat pas werk past hij subliem goed. Ik vond het een vet zicht, en natuurlijk heb ik plaats genomen en weg gedroomd. Ik reed net geen 240 km/u toen ik bijna achterover viel(zetel stond nog niet vast) en terug de realiteit in dook :D .

Image
ik vind het echt een superstoer zicht. :twisted:

Image
Fits like a glove 8)

Image

Vervolgens heb ik de kooi er uit gehaald om alles netjes te kunnen vast lassen wat nog gepunt was. En ik moet zeggen, ik begin er steeds beter in te worden.
Image

De kooi word nu opgeborgen tot na dat hij oldtimer gekeurd is. Dus nog een hele tijd eigenlijk :oops: . Maar het komt allemaal wel goed hoor.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 16/12/1

Postby citrofenwick » TueDec17, 2013 6:19:22 PM

Ge zijt goed bezig :D

De carosseriewerken beginnen nu toch héél stilletjes aan bijna misschien ongeveer op hun einde te lopen zeker? :D
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 16/12/1

Postby Netheo » TueDec17, 2013 6:32:43 PM

citrofenwick wrote:Ge zijt goed bezig :D

De carosseriewerken beginnen nu toch héél stilletjes aan bijna misschien ongeveer op hun einde te lopen zeker? :D

daar doe ik geen uitspraken meer over :D . Eigenlijk begint het nog maar pas :lol: nog hier en daar een plaatje en dan mag de kas gestraald en gemetaliseerd worden. En dingen monteren, passen, aanpassen, en als dit gedaan is de kas spuiten en terug alles monteren enzo. Dusja, gedaan, mmmmmmmmmmmmnee :) . Maar al bij al vind ik het gewoon erg plezant. Geen tijdsdruk, liever alles zorgvuldig en van de eerste keer goed. Al zit ik soms al met men gedacht bij de volgende auto :roll:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 16/12/1

Postby Netheo » MonDec30, 2013 7:44:15 PM

vandaag is de oudijzerboer ff langs geweest en heeft mij verlost van een wrakje dat nog in de weg stond
Image
nu kan ik eindelijk nog eens buiten met de blauwe LOL :lol:
owja, en als nu iemand begint dat er nog een net dakraam met niet lekkende rubber in zit, tja, hij heeft 3 keer te koop gestaan 8)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 16/12/1

Postby Laurent » ThuJan02, 2014 8:26:14 AM

Maar er zit nog een knap dakraam in... :lol:
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 16/12/1

Postby Netheo » FriJan03, 2014 7:01:29 AM

Laurent wrote:Maar er zit nog een knap dakraam in... :lol:

toch één gekke familie, die ax club. Got 2 love it :fluffle
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 16/12/1

Postby Netheo » TueFeb25, 2014 7:44:08 AM

eindelijk weer wat nieuws te vertellen.

Na wat zoekwerk op verschillende fora heb ik iemand gevonden die mij de goeie en transparante service kan bieden voor de opbouw van mijn blok. Ik ben uitgekomen bij M.S.C.P. . Een eerlijke gast die mij direct met men beide voeten op de grond heeft gezet en mijn dromen wat heeft terug geschroefd. Maar ik heb het liever zo. Dus het blok wordt minder agressief maar het zal leuker blijven om ermee op de baan te rijden, en vooral, goedkoper :D .

Dus dan ben ik dit weekend het blok maar uit elkaar beginnen vijzen hé.
Na het verwijderen van het carter kreeg ik een glimmende oliepomp te zien :D De wvorige eigenaar wou ook zijn blok opvoeren maar is dan over gestapt naar een 16V. Dus het blok is al iet of wat opgekuist geweest.
Image

oliepomp eraf en nog steeds zag alles er goed uit.
Image

Vermits ik geen dik plaatstaal meer had om de cilinderbussen op zijn plaats te houden, ben ik maar aan het klooien geweest met wat ik kon vinden 8) .
Image
Maar het werkte wel :)

Verder waren alle lagers in erg goede staat, bijgevolg wat gelagerd moest worden ook :)
Image

De krukas eruit gekregen gaan een klein gevecht met de krukaspoulie :D
Image

Don't we all love see-through 8)
Image

Dan ben ik maar eens begonnen aan de sportkop.
Image
Kleppen uithalen, deze leken mij allemaal net opnieuw ingeslepen. Alles was erg netjes en krasvrij, zitten enorm proper enzo dus ik vermoed dat deze niet zo lang dienst gedaan heeft na een mogelijke revisie.

Als je door het "vuil" door kijkt ziet hij er echt nog goed uit :D
Image
Image

En alleen al voor dit kan ik niet wachten tot het blok draait :D
Image
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 16/12/1

Postby Drake » TueFeb25, 2014 11:35:58 AM

Is dat geen stalen onderblok? gezien een alu blok er zo uitziet:

Image

Ofwel als het een stalen blok is zijn er geen losse cylinderbussen ;).
User avatar
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6247
Joined: MonApr25, 2005 12:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 16/12/1

Postby Netheo » TueFeb25, 2014 6:33:01 PM

Drake wrote:Is dat geen stalen onderblok? gezien een alu blok er zo uitziet:

Image

Ofwel als het een stalen blok is zijn er geen losse cylinderbussen ;).

WALK OF SHAME :dance :dance :dance :dance :wall :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 25/02/1

Postby Netheo » WedFeb26, 2014 6:52:36 PM

Image
en natuurlijk alles "bagged and tagged"
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 25/02/1

Postby Netheo » MonMar24, 2014 8:03:08 PM

Dit weekend weer wat geklust aan mijn GT volcane. Met het goede weer werd het maar eens tijd om het verlaagd onderstel terug te monteren. Wel lijk ik wat speling te hebben rechts voor dus dit moet ik nog eens bekijken :roll: . Ook heb ik de remcilinders op de achteras veranderd door nieuwe, de oude lekten nog niet, maar zweette al een beetje :lol: .

Nu ben ik op mijn werk bezig het wit verbreed staal een nieuwe laklaag te geven. Het wit was net oud nat behangpapierwit geworden en dat staat niet zo mooi hé. Ook de motorkap wordt opnieuw gespoten i v m steenslag enzo 8) . Foto's volgen nog.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 25/02/1

Postby Netheo » SunJun01, 2014 5:43:53 AM

Hier ben ik nog is voor een update :) .

Witte velgen worden als eens grauw dus worden ze toch gewoon herspoten. Ook de rand had bij alle 4 steenslag.
Image

Met dank aan Mergo, de carrossier van dienst, en Sven, de stagair die een hele dag heeft staan schuren :) , kreeg ik na een paar logische tussenstap dit resultaat.

Image
SCHUREN!!!

Image
de velgen hadden ook overal een kloof in de verf waar ze gelast waren, deze is nu ook weg :)

Image
zie hier het kleur van de nieuwe KIA Sportage

Image
Eindelijk terug wit.

Bij de blauwe ben ik eindelijk gestopt met lassen. Alle platen zijn gelast voor de rolkooi. Alle rotte stukken zijn er eindelijk uit. Dus wat doet een mens dan, schuren, schuren, schuren en nog eens schuren. Tot je nergens nog lelijke ouwe smurie of oppervlakteroest hebt zodat je de kas in de zink kan zetten.

Image
de bodem

Image
zo was de face na een grondige schuurbeurt

Image
en zo na een zinkbeurt. wel leuk al om te zien dat al de gaten die zijn toe gelast wel degelijk al een 'cleaner' effect geven.

Image
de andere voorkant :)

Image
en dan de bodem al in een corrossiewerkende laag gezet voor de zekerheid :D .
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 01/06/1

Postby Laurent92 » SunJun01, 2014 8:42:12 PM

Lekker bezig (y) de velgen zien er goed uit :)
Laurent92
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 176
Joined: TueSep11, 2012 11:40:20 AM
Location: Veldegem

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: YaCy [Bot] and 103 guests