update part 3
wss voor jullie de belangrijkste, want deze is compleet ax gerelateerd
.
We beginnen met de GT volcane. Ik kan jullie gerust stellen, eens afgewassen ziet hij er goed uit
Voor de rest heeft deze af en toe zijn kuren. Laatst was de waterpomp lek, dus direct nieuwe distributieriem, waterpomp, spanrol, KVS en thermostaat in
Dan nog oliewissel gedaan en 4 nieuwe bougies in. Het viel mij wel op dat de bougies nogal aan de zwarte kant zijn
Dus volgens mij is het blokje ver ten einde. Ach ja, hier staan er nog
Wat de andere GT betreft zit ik nu toch al een tijdje terug aant knutselen.
Er steekt een nieuw voorfrontje op, finaly.
Hier en daar de ophanging vooraan door gelast. Het moet nog een pak uitgebreider worden maar ik wacht nog op 2 plaatjes
met een saxo in het achterhoofd
.
Dan de rolkooi. Er dwaald zo een zinnetje in mijn hoofd: HET PAST VOOR GEEN METER!!!
Ik bestel een rolkooi voor een ax van sparco, dan mag je toch verwachten dat het iets of wat klopt, niet?
Een geluk dat ik een carrosseriepomp van 10ton druk kan gebruiken van het werk zodat ik ze zelf wat kan modeleren
. De rolbeugel achteraan stond scheef, was niet breed genoeg onderaan en de buizen voor op de achterste wielkasten zijn te kort. De 2 buizen die naar voor lopen zijn niet gelijk. De beugel voor bovenaan is verkeerd geplooid en de platen die erbij zaten passen langs geen kanten. Na veel ijveren, slijpen en bijlassen, aanpassen en vloeken is dit het voorlopig resultaat, let wel op dat alles er nog eens uit gaat om deftig door te lassen. De rolkooi zou ook door het dash lopen, 3 cm maar, maar daar had ik geen zin in, dus ik heb de kooi vooraan 3.5cm ingekort.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen