Michaël aka Netheo AX GT, GT VOLCANE, GTI, 1.0 en 1.1

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby kevin.broke » TueJun21, 2005 1:54:35 PM

wel jammer dat de motor pas aan het einde is.. werkt andersom niet makkelijker?
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby the lone night rider » TueJun21, 2005 2:47:04 PM

wauw.
das een flinke lijst.
zal wel wat uren en geld in zitten gok ik zo... :lol:
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 417
Joined: WedMay25, 2005 7:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

geld

Postby Netheo » TueJun21, 2005 3:20:43 PM

ja, zal me veel geld kosten en uren van men nog prille leventje in beslag nemen 8)
Maar net als vele ax-drivers heb ik dat erwel voor over. Geld is tevens een rede waarom de motor als laatste wordt behandeld. Pas na men studies kan ik geld verdiene h? :shock: en ken ik ook al wat meer van het opvoeren van men motor. Ik zit pas in het eerste jaar dus ik heb enkel nog de basisbeginselen van de auto "geleerd" :P
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

aanpassing verlanglijstje

Postby Netheo » FriJun24, 2005 9:15:28 AM

Nieuwe opdate van het verlanglijstje op pagina 1!!!
na een paar tuningwinkels te hebben bezocht zijn men planne lichtes veranderd. Waardoor het eindresultaat natuurlijk NOG mooier zal zijn 8)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

axje om zeep (voor eventjes maar :-) )

Postby Netheo » WedJul06, 2005 7:54:06 PM

ax is binnen. men probleem met de koeling had helemaal nx te maken met de thermostaat of verstopte radiator. Er was een klein gaatje in men koppakking waardoor er luchtbellen onstonden in men koelwatercircuit en men motor dus meer zen warmte bij hield dan de warmte af te stoten aan het water :shock:
dus er komt tegen vrijdag een nieuwe koppakking in, en jawel, zie je daar niet in men lijstje op pagina 1 van dit topic een koppakking met inox ringen staan. Deze komt er dan gelijk in :twisted: ze is net dat iets je dunner als een originele koppakking en veel steviger 8) . Kan dus alleen maar beter zijn :D
ondertussen ben in dan ook wat onderdelen aan het verzamelen. Al loopt dit erg stroef vermits ik eigenlijk te veel herexames heb :roll:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Postby CitroënAXDriver » ThuJul07, 2005 12:19:47 PM

Aha da's wel balen maar goed... komt die koppakking er ook wat sneller in jah 8)
Zou je echt verschil kunnen merken denk je qua compressie :?:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
User avatar
CitroënAXDriver
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2473
Joined: TueJul01, 2003 12:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)

nope

Postby Netheo » FriJul08, 2005 4:13:23 PM

ik denk het eigenlijk niet hoor, heb het eventjes berekend met men ooooooh zoooooo intresante formules die ik voorgeschoteld kreeg tijdens de lessen verbrandingsmotoren en het compresieverschil ligd net onder de 0.8%, wat dus eigenlijk zo goed als niets is :)
maar als ik dan de logica van men grootvader volg, dan zeg ik ALLE BEETJES HELPEN 8)
Ik ga denk ik enkel die inox ringen nodig hebben als men blokje deftig gaat getuned worden, maarja nu kan ik toch al lekker met het gedacht leuren dat men compressieverhouding verhoogd is en ik al een beetje getuned rond rij :P ( idderdaad, ik ben een optimist :wink: )
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

motodempers

Postby Netheo » FriAug12, 2005 2:12:46 PM

heb net 2 carbonne motodempers gekocht van BOS, waarschijnlijk ga ik er eentje gebruiken, de andere staat tussen de aangebode topics. Volgende week beginnen men herexames. dan wordt het weer 2 weken stil rond de ax. Maar erna neem ik men velgen on der handen, ga ik opzoek naar spoorverbreders, bestel ik men bodykit en men verlaging, en knutsel ik een beetje her en der!!!
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

foto's

Postby Netheo » SunAug21, 2005 12:25:32 PM

eindelijk is een beetje zitten oefenen hoe ik men foto's op het forum krijg en zie hier het resultaat. een paar kiekjes van men ax en de onderdelen die ik al heb liggen!!!

Image
men stalen ros, mooi h? :roll: (wordt beter hoor :twisted: )

Image
hier heb je men schatje terug


Image
Image
men uitlaatjes, zo heb ik er 2 maar als er een goed bod is verkoop ik er ??ntje, en anders hang ik er gewoon alletwee onder men ax :P


Image
men velge, het rood wordt dus kawasakigroen,in't midden komt een citro?n-logotje en de overige alu wordt hard gepolierd!!!

Image
men sportstuurtje met type 2 naaf dat overigens nog altijd te koop staat!!!

zo na men herexames (eindigen 02/09) ga ik men bodykitje bestellen en kan ik men auto beginne afschuren en uitblutsen (Xtreem hard nodig :oops: ) en verder zullen jullie het wel zien h?, ik weet nu toch eindelijk hoe ik men plaatjes op het forum krijg :idea:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Postby tank_driver » SunAug21, 2005 12:30:17 PM

errug netjes hoor heb je al werk gevonden? of gewoon je spaarrekening peplundert waneer komt die uitlaat er onder? ben zeeeer benieuwd naar het geluid :director:
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!
User avatar
tank_driver
AX Master
AX Master
 
Posts: 1969
Joined: WedAug04, 2004 8:42:58 PM
Location: Eindhoven

werk

Postby Netheo » SunAug21, 2005 1:47:55 PM

heb dus zelf zo een beunhaasbedrijfje zoals ze dat in nederland zeggen, bij ons is da "int zwet" :lol: ik doe aan scootertuning en scooterstyling samen met een "partner in crime". Levert wel wat op want tune van scoots zit echt wel in de lift. We hebben zelf ook 4 scoots, waar 2 daly's zijn en de andere 2 zijn onze paradepaardjes. ??n scoot klokte op de bank 21.536 PK en de andere 20.897 PK.Wat niet slecht is voor een 70 cc kitje :shock:

en wat die uitlaat betreft, geluid is zalig, heb het al geprobeerd op men andere ax GT waar ik mee ga rodeo rijden. Deeptone op lage toere en echt racegeluid op hoge toeren. de uitlaat komt er bij deze ax pas onder als ik men achterbumper heb en het dus allemaal netjes kan late passen!!!
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Postby tank_driver » SunAug21, 2005 3:18:05 PM

COOL :P kun je niet een kort filmpje maken? zullen anderen ook leuk vinden :D
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!
User avatar
tank_driver
AX Master
AX Master
 
Posts: 1969
Joined: WedAug04, 2004 8:42:58 PM
Location: Eindhoven

filmjes

Postby Netheo » MonAug22, 2005 10:47:08 AM

zal ik kijken of ik er nog heb, en anders maken we er wel ff eentje, of anders zet ik ons eindwerk van aandrijftechnieken op het net :) ieder??n deed hun eindwerk over de aandrijflijn van een auto, boeide de leerkracht al lang niet meer. Wij komen daar aandraven men een heuse film over de aandrijflijn van een scooter met alles erop en eraan. Direct 9.25/10 :P
kzal die nemen, daar kome al onze scoots in voor :P
toen ook veel reclame gemaakt :twisted:

en van de rodeo die plaatsvind op 24/09/05 in peizegem, daar zal ik ook wat kiekjes van maken. En als je je geroepen voelt om een ax GT te zien rodeo rijden, kom gerust af :P
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Postby Browny » MonAug22, 2005 12:03:39 PM

mooie velgen, die zijn van ax-men geweest, zullen je ax zeker goed doen!
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

idd

Postby Netheo » MonAug22, 2005 12:49:18 PM

inderdaad ze komen van ax-men. Kmoet juist de velgjes nog wat personaliseren en dan gooit ik ze eronder. Ow ja juist, eerst nog bandjes over trekken ook :lol:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

CROSSAX bijna een feit

Postby Netheo » SunSep18, 2005 9:50:03 AM

Volgende week is het rodeocross in peizegem, meerbepaald de 25ste september. Vermits men pa zen hobby als vervent crosser heeft stopgezet en ik net men rijbewijs vast kreeg was de keuze snel gemaakt. Ik moest en zal het crossen verderzetten :lol: . Zo gezegd zo gedaan. Eventjes achter een geschikt autotje gezocht, en jawel, het werd een brakke ax GT, helemaal rot vanonder maar met een motor waar net 100000 kilometertjes op staan :P . Het ding start nog perfect en gaat nog lekker in zen toeren, al doempte ie gisteren wel een beetje ***kuch kuch***.

Gistere begonnen met de auto uit te breken en zie hier het resultaat:

Image
de ax al een stuk lichter gemaakt, en hierdoor natuurlijk ook met een hoger kontje

Image
motorkapje ophoog om ff de ralenti iets hoger te zetten en de bevesteging van de radiateur te verstevigen

Image
de kap omlaag, lekker strak h?, zo ??n zeteltje

Image
koffer vol werkmateriaal (wordt verwijderd voor de cross hoor :) )

Wat nu nog moet gebeuren is:
-er moete nog 3 balken in komen ter versteviging, eentje achter men zetel, ??n op de plaats van de pasagierszetel en eentje in de bestuurdersdeur.
-er moet nog een personal nummer op, maarja, da weet ik pas tijdens de cross zelf
-men dak moet nog toegemaakd worden
-er moeten nog DECALS op, wss zet ik hem vol hem vol ax GT en op de motorkap de website van de axclub, en ook zal er opkomen VOOR:AX GT, NA: SAXO VTS :twisted:
-en natuurlijk komen er crossbanden onder, alleen nog 13inch velgen zoeken voor een ax
Image

wat zo een ax tot gevolgt heeft in men sociaal zolder leven, er steekt zo goed als een halve ax op men zolden, men moeder vind dit minder gezellig, maarja, iemand iedeetjes??? ik kan toch moeilijk h??l de handel opt stort gooien???

Image
te mooi GT interieur, iemand intresse??? voorzetel komt er ook nog bij

Image
1/5 ax :P

Image
nog een stukje ax

en al het uitbreken vand e ax GT werdt nauwlettend in het oog gehouden door zen GT-broertje. Met pijn in het hart keek hij toe :(
Image

als ik men 13 inch velge heb doe ik voort, dan een nieuwe opdate, en na de volgende week veel fotos natuurlijk :!:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Postby Browny » SunSep18, 2005 12:45:51 PM

leuk al die foto's! Ben wel benieuwd naar foto's van je cross-ax in de blubber! Plannen heb je in ieder geval genoeg voor de straat-ax!
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby q01z » SunSep18, 2005 1:00:14 PM

begint er lekker uit te zien hoor die volcane van je :D zeker als ik m voor me zie met die velgen eronder.. super bruut! :D tijd om de banden erop te leggen dus..

mooie garage heb je trwns.. ben ik wel jaloers op! wou dat ik zoiets had.. mijn auto staat nu half met de achterklep in de garage en dan luchtbedden over de klep naar beneden hangend zodat het van binnen niet nat wordt enzo :? blugh!
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

velgen

Postby Netheo » SunSep18, 2005 6:59:34 PM

ik kan nauwelijks wachten om de cross te rijden, alleen dat velgenprobleem speelt me parten :?
fotos zullen er in ieder geval zijn, of ze mooi zullen zijn dat weet ik niet want ik denk dat dit de eerste keer zal zijn dat men pa de digicam hanteert :P we zien wel

wat men velgen betreft, ze moeten eerst gespoten worden en dan komen ze erop
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: velgen

Postby Rob GT » SunSep18, 2005 10:26:56 PM

Netheo wrote:wat men velgen betreft, ze moeten eerst gespoten worden en dan komen ze erop


Persoonlijk zou ik er eerst banden omheen (laten) leggen :shock:
Maar goed, dat ben ik dan weer...

Succes met de cross, lijkt me gaaf om te doen. Vergeet niet om foto's te plaatsen!
Image
User avatar
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2983
Joined: ThuJun12, 2003 3:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 50 guests