Michaël aka Netheo AX GT, GT VOLCANE, GTI, 1.0 en 1.1

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby Joris » SunSep18, 2005 11:25:36 PM

Eerst banden en dan spuiten? :? leg uit Rob!!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2662
Joined: MonAug11, 2003 11:51:05 PM
Location: Heerenveen (Friesland)

Postby Rob GT » MonSep19, 2005 9:24:47 AM

Joris wrote:Eerst banden en dan spuiten? :? leg uit Rob!!


Nee ik bedoel, voordat hij ze op zijn auto legt zou ik er eerst banden om leggen... :oops:
Image
User avatar
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2983
Joined: ThuJun12, 2003 3:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

velgjes

Postby Netheo » MonSep19, 2005 11:08:49 AM

de velgen zijn niet meer zo fris hoor, het is beter om ze een nieuw laklaagje te geven, kwil het ineens te goei doen :P

vandaag ga ik men 13 inch velgejes halen voor 7 euro tstuk, wie doet er beter 8)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: velgjes

Postby q01z » MonSep19, 2005 11:11:50 AM

Netheo wrote:
vandaag ga ik men 13 inch velgejes halen voor 7 euro tstuk, wie doet er beter 8)


lol ik geloof dat ik een keer een setje van 4 met banden voor 5,- verkocht heb :P

maar er komt dus beetje schot in de zaak? dat je nu velgen en banden hebt? :D
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

joepie

Postby Netheo » MonSep19, 2005 11:15:23 AM

ja echt wel, nu nog de crossbanden overplaatsen en een stel balken in. Aan de "bestikkering (LOL :P ) ben ik ook aan het werken. Er komt in ieder geval al een zalige website op men motokap, jaja ik ga reclame maak want ik ben fier op de axclub :twisted:
My proud , my honor, my people :twisted: :P :twisted:
enfin, je zal hem wel te zien krijgen net voor hij vernield zal worden door de ford sierra 2 liters en de volvo's. Het zijn daar echte tanken die mee rijden, en dan sus ik mezelf met de gedachte dat de ax niets weegt en snel vooruit zal gaan, dus ik hoop dat ik op de eerste rij mag vertrekken :twisted:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Postby kevin.broke » MonSep19, 2005 11:17:28 AM

kijk eens op www.postbus44.nl voor stickers :D
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

nope

Postby Netheo » MonSep19, 2005 11:19:08 AM

toch bedankt maar het zal eerder een vormpje spuiten worden, crossen heeft alles te maken met low budget vertier en amusement, en erna veel pijn :? , maar toch, ik doe het voor de kick h? :twisted:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Postby kevin.broke » MonSep19, 2005 11:29:09 AM

2 euro per stuk man, daar kan je "I LOVE BUMPERKLEVEN" toch niet voor laten schieten? :P
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

technish probleem

Postby Netheo » TueSep20, 2005 8:00:20 PM

13 inch velgen zijn in men bezit, crossbanden met 4 rijen noppen staan erop, alleen, waarom zijn de wielkassen van een ax zo klein, morge zal de slijpschijf redding brengen :shock: foto's volgen, decals bijna klaar 8)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Postby Browny » WedSep21, 2005 10:02:56 AM

ben benieuwd naar de foto's. Idd, die wielkasten zijn te klein voor leuke bandjes, ik heb er ook problemen mee (gehad).
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

cross @ peizegem

Postby Netheo » MonSep26, 2005 3:07:39 PM

spijtig, de cross is gepasseerd, maar toch wil ik jullie graag men ervaring meedelen, ook natuurlijk omdat ik met een ax GT in het stof gebeten heb.

Eerst en vooral, zaterdag, de dag voor de cross nog v??l werk verricht aan men autotje. De decals werden gespoten, er werd plaats gemaakt om men racenummer te zetten, de balken werder er ingeplaatst en de crossbanden zouden er moeten opgestaan hebben. Jaja je leest het goed, het ging dus helemaal niet, totaal niet aan gedacht dat een GT grotere remschijven had vooraan. Dus de 13inchers pasten niet. Dan maar zonder crossbanden, al was dit enorm balen, wat is crossen zonder crossbanden. Natuurlijk op een droge harde ondergrond zou het nog redelijk vooruit gaan, dus ik de hele nacht zitten bidden voor mooi droog weer, ik kon toch niet slapen van de stress :lol: .

ZONDAG, DE DAG VAN DE WAARHEID

Om zever uur opgestaan, allez eigenlijk gestopt met bidden :wink: . Wat water in men gezicht gegooid en direct aan de slag gegaan. Al de nodige sleutels, schroevendraaiers, reserveonderdelen,... bij elkaar gegrabbeld en in de vrachtwagen gegooid. Balken op de brug gelegd en met volle vaart (lees: met vel gas geven en met veel reukhinder van de koppeling) de vrachtwagen van men pa opgereden :D .

Nog geen 10 minuten later stonden we in peizegem op het crossterein. Beetje rondgereden tot we een plezant plaatsje gevonden hadden. De auto uitgeladen en aan de balie, wat eigenlijk gewoon een tafel was in de biertent :roll: , me laten inschrijven. Vragen ze daar toch wel niet het chassisnummer zeker. Een geluk dat het plaatje helemaal omzeep was, eventjes wat cijfers moeten fantaseren en dat was ook weer klaar :? .

Na dat ik ingeschreven was moest ik nog eerst de technische controle passeren. Hoe die auto is toch voor kapot te rijden :shock: :?: :!: :?: Toch wordt er gecontroleerd of de remmen het doen, de batterij afgedenkt is zodat die niet kan lekken tijdens het overkop gaan en of alle deuren, de koffer en de motorkap goed vastzitten. Ook worden de balken aan een stevigheidstest onderworpen. Zie hier de eerste fotootjes van men crossavontuur :P
Image
wachtend in de rij om naar de controle te gaan

Image
nog steeds aan het wachten, gewoon om u een ideetje te geven hoe snel het daar wel vooruit gaat :roll:

Image
begin remtest

Image
einde remtest


Image
controle voor de batterij en om te kijken of er geen extra verstevegingen zijn aangebracht i v m radiator, voorbumper,... wat dat mag namelijk niet :twisted:

Zo ik kreeg een vette OKE op men papier en ik was ingeschreven met het nummer 200, MY LUCKY NUMBER. Dan volgde de reeksindelen. Ik belande in balken D dus het was nog eventjes wachten tot het aan mij was :evil: . Tijdens het bekijken van de andere reeksen zag ik nog 2 andere axjes op het veld rondsnorren. Veel heb ik na de eerste reeks van die axjes niet meer gezien :? .

BALKEN D MAG ZICH KLAARMAKEN klonk door de luidsprekers. Vol stress en nerveusiteit sprong ik in men wagen en zette me klaar aan de ingang van het parcours. De TOURISMEWAGENS waren op dat momet hun eerste rondjes beginne rijden.

De TOURISMEWAGENS werden afgevlagd en ja, het was aan mij, men eerste cross ging beginnen, ik ging het doen,... men gezicht trok scheef van de stress, en blaas kroop bij elkaar van de spanning, men darmen omhelsden elkaar, altans zo voelde het toch :roll: en men klein peperkoeke hartje ging te keer als nooit tervoren.
Image
klaarzetten aan de "startinggrid"

Image
net voor het startsein werd gegeven, zie je men gezicht al wegdraaien van pure benauwdheid. Je moet je voorstellen dat je in zo'n klein blikke doos zit op 4 wielen en rond u zitten allemaal gekken met een kapotte klappot gas te geven. Erg leuk ja voor je integratie als crosser :P . De schrik van men leven.

Het startsein werd gegeven, denken aan de stress was er niet meer bij, gewoon GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN en gas geven

Image
in volle AXtie, met dank aan het zetje van nummer 59 reed ik de micra voor mij in de vernieling, maar ik zat wel aan de buitenkant van de bocht en dit was niet zo bevordelijk voor de rest van de race. Ik zat op het onverhard en de ax verliesde veel snelheid, en ja, ik veel plaatsen :evil: , maar blijven gaan natuurlijk :twisted: :P :twisted: .

eventjes wat foto's van de eerste reeks, veel uitleg kan ik er niet bij geven, maar ik denk dat de foto's voor zich spreken!!!
Image
Image
Image

Image
ZOEK DE AX :wink:

Image
kijk ik niet gelukkig en bestoft naar het vogeltje :)

Na veel genot, geduw, gebotst en veel stof gegeten te hebben werd het eens tijd om de schade op te meten.
Image
Men bestuurdersdeur had een flinke tik gekregen, gelukkig dat ik er een balkje had ingelegd vanonder, als je goed kijkt zie je hem zitten. Leuke decals btw :P (is voor een vete met een brilkoppie, heb nx persoonlijk tegen een saxo vts hoor)
Image
Maar men trots bleef overeind :twisted:

Verder was ook men overloop van men radiator tape stuk, gelukkig bestaat er zoiets als powertape van pattex, ik weet niet of jullie die reclame op de televisie ook hebben... dus het was zo gefixt.

De 2de reeks begon, nog eventjes wat sfeerfoto's

Image
Image
Image

De cross zat er voor mij op, de bangers zal iets zijn voor volgend seizoen. Enkel nog even het daknummer laten afnemen door men persoonlijke mecaniekers als aandenken aan deze megazalige ervaring. Jullie kunnen terwijl eventjes kijken hoe stevig zo een ax wel is, ik wil hierbij niemand schrik doen krijgen in zen axje hoor :P
Image
Image
Image

CONCLUSIE :arrow: Het was echt een plezante ervaring en ik kan het iedereen aanraden om het ook eens te proberen. Het vergt in het begin wel wat moed maar met de juiste mensen om je heen die je steunen mag het geen probleem zijn, al raad ik wel aan om eerst eens naar de wc te gaan :twisted: :!: :!: :!:

Verder wil ik nog enkel men pa, ma, men vrienden die zijn komen supporteren waaronder domi lars en koen, men neef kristof en men nonkel en zen leuke vriend voor de assistentie tijdens de raparaties bedanken voor hun aanwezigheid, steun en het moedgeven, vooral dat laatste dan :twisted: en ons magali ook voor het koud krijgen van men handje 8)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Postby kevin.broke » MonSep26, 2005 3:18:31 PM

een GT BUMPER!!!! :cry:
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

zorgen

Postby Netheo » MonSep26, 2005 3:29:09 PM

die GTbumper was het minste van men zorge hoor toen ik aan het crossen was :D maar hij was al brak, moest hij nog goed geweest zijn zou ik hem zeker niet naar de vernieling gereden hebben. Maar de ophangbeugeltjes waren verneukt, hij hing vast met vijzen en strips :?
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Postby peter » MonSep26, 2005 3:37:09 PM

Leuk verhaal, en foto's natuurlijk :D
Image
User avatar
peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2545
Joined: ThuJul31, 2003 11:56:51 PM
Location: Veendam

Postby Rio97 » MonSep26, 2005 3:42:54 PM

Schitterend verhaal en foto's
echt lachen dit :lol:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby kevin.broke » MonSep26, 2005 3:56:30 PM

haha, ik zou me ook wel zorgen maken tussen een Volvo 340 Sedan en een.. wat is dat voor iets gevaarlijks naast je?

je bent wel de kleinste van allemaal zo'n beetje :P
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby Popmart » MonSep26, 2005 3:59:21 PM

Haha geweldig dit! Zou ik ook heel graag ook eens willen doen.
Ik denk alleen niet dat ik het emotineel aankan om in een AX te crossen :lol:
User avatar
Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2262
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken

weet niet

Postby Netheo » MonSep26, 2005 3:59:31 PM

ik weet niet juist wat voor gevaarlijk iets het was, voor mij telde op dat moment maar ??n ding, niet vast komen te zitte en de reeks uitrijden :twisted: , wat me dan ook wel gelukt is. Ik was idd ??n van de kleinste van de hele serie balkenwagens, maar ook ??n van de snelste, dat durf ik je op een papiertje geven, hadden er crossbanden opgestaand kon ik het misschien waar gemaakt hebben in de bochten, maar dat weten we natuurlijk nooit, dus ik ga er niet verder over zeuren, het was gewoonweg zalig, dus volgend jaar ben ik daar weer :twisted: :!: :!:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: weet niet

Postby q01z » MonSep26, 2005 4:12:13 PM

helemaal geweldig dit :D uiteraard zonde dat het een ax was ;) maar die zijn hie rook wel voor geschikt natuurlijk :D

leuk verslag en foto's! hulde :D
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby Joris » MonSep26, 2005 4:43:28 PM

Mooi kooi :lol: :lol:

Leuk bezig en mooie motorkap :P
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2662
Joined: MonAug11, 2003 11:51:05 PM
Location: Heerenveen (Friesland)

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests

cron