Michaël aka Netheo AX GT, GT VOLCANE, GTI, 1.0 en 1.1

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 10/02

Postby Netheo » SatFeb16, 2013 8:57:08 PM

citrofenwick wrote:Als ik die foto zo bezie zit er nog niet te veel roest op en rond uw chassisbalken. Liever een paar gaten meer toelassen dan roest op zo'n plekken. Goed bezig alweer :)

dat is ook omdat ik er al met grof geweld op gezeten heb :lol: hier en daar zat er toch serieuze roest. Vooral aan de baksteunophanging. Kakplaats ook om daar proper te krijgen. en de voorkant van de chassisbalken zagen er ook niet fris meer uit. De zwarte epoxy staat er voor een reden op :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 16/02

Postby citrofenwick » SatFeb16, 2013 9:24:40 PM

Haha ik heb er ervaring mee :D

Van mijn eerste gti was het zo:
http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... C53444.jpg
http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... C53443.jpg
in de chassisbalken wast ook van dat. Gelukkig ben ik daar niet meer mee verder gegaan

Maar bij die van u is het helemaal aan het goedkomen. Tmeeste roest is nu weg zeker?
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 16/02

Postby Netheo » SunFeb17, 2013 8:42:11 AM

citrofenwick wrote:. Tmeeste roest is nu weg zeker?

je moest eens weten hoe dikwijls ik dit al gedacht heb :D ben momenteel toch een adresje aan het zoeken om het te laten stralen. alleen al omdat ik dan zoals je al zei, echt zeker ben. En dan zien dat ik aan een Tsplit geraak zodat ik de kas dan omdraaien :D BTW waar heb jij de kas achteraan aan de Tsplit vast gemaakt?
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 16/02

Postby Netheo » TueFeb26, 2013 7:12:19 AM

dit weekend nog ff verder gedaan met "cleanen".
Eerst de rechtse kant toe gelast.
Image
Image
Vooral het grote gat was geen makkelijke opgave. De plaat zelf trok een beetje scheef dus deze is er eerst nog eens uit geweest :D
Verder een 5 tal kleine gaten toe gelast.

Dan de linkse kant.
Image
En een ezel stoot zich geen twee maal aan dezelfde steen dus dit ging al een pak vlotter :) .

En tot slot nog het gat toe gelast waar de verwarming door het schutbord komt. Dit zal toch niet meer op de wagen komen. ik ga er toch alleen in de zomer mee rijden en met de ruiten open :D dus chauffage is niet nodig. De blower laat ik wel zitten zodat met haar wappert en ik cabriogevoel krijg :D
Image
Image
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 16/02

Postby Jurjenz » TueFeb26, 2013 7:56:08 AM

Ziet er heel netjes en proper uit! :D
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 16/02

Postby q01z » TueFeb26, 2013 9:23:22 AM

lekker bezig Michaël!
je maakt je kabelboom wel lastig zo :P maar die zal je toch wel weg willen werken..
zitten iig genoeg lasuren in nu!
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 16/02

Postby JBo » TueFeb26, 2013 9:48:56 AM

lekker bezig :D
Citroen AX GT '90 & Citroen Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
User avatar
JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 740
Joined: FriMar31, 2006 7:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 16/02

Postby Netheo » TueFeb26, 2013 6:01:09 PM

q01z wrote:lekker bezig Michaël!
je maakt je kabelboom wel lastig zo :P maar die zal je toch wel weg willen werken..
zitten iig genoeg lasuren in nu!

de weg van de kabelboom heb ik in men hoofd al uitgestippeld :D of de realiteit even simpel zal zijn, dat zal de toekomst uitwijzen :roll:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/02

Postby AlexanderB » TueFeb26, 2013 6:10:36 PM

pak een rol tauw en een rol tape en een schaar, en maak de kabelboom zoals je hem wilt hebben lopen en naar alle aansluitpunten van touw.. en dan leg je die over de bestaande kabelboom heen en weet je waar je moet verlengen.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/02

Postby Netheo » WedFeb27, 2013 7:00:00 AM

AlexanderB wrote:pak een rol tauw en een rol tape en een schaar, en maak de kabelboom zoals je hem wilt hebben lopen en naar alle aansluitpunten van touw.. en dan leg je die over de bestaande kabelboom heen en weet je waar je moet verlengen.. :)

ooh seg nog meer knip en plak werk :lol:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/02

Postby JPG-slalom-racing » FriMar01, 2013 4:46:48 PM

AlexanderB wrote:pak een rol tauw en een rol tape en een schaar, en maak de kabelboom zoals je hem wilt hebben lopen en naar alle aansluitpunten van touw.. en dan leg je die over de bestaande kabelboom heen en weet je waar je moet verlengen.. :)


Mega-tip! die gebruik ik zeker. bedankt!
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/02

Postby AlexanderB » SunMar03, 2013 7:33:21 PM

Die heb ik volgens mij uit een van die autoprogramma's op TV.. :)

(Heb ook gezien hoe ze kabelbomen (met de hand) maken in de fabriek, dan hebben ze een bord met spijkers op de plaatsen van bochten, en dan trekken ze de draadjes daar langs, dan zitten de bochten altijd op de juiste plek.. :) maar dat is voor 1 kabelboom een beetje overbodig denk ik)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/02

Postby Netheo » SatSep28, 2013 5:47:07 PM

Dit moet ff snel geupdate worden,
civic is weg
werkomgeving Honda, Citroen, terug naar Honda dat dan KIA geworden is
Kia Pro ceed btcs aangekocht
Zwarte GT carb deed wat raar, opgelost
Blauwe GT bijna voorzien van rolkooi, hier en daar wat doorgelast :D

Zodra ik tijd heb het hele verhaal.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/02

Postby citrofenwick » SunSep29, 2013 4:48:28 PM

Kia's zijn tegenwoordig mooi geworden! Kben benieuwd naar GT-updates ook :)
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/02

Postby Netheo » MonSep30, 2013 6:12:40 AM

Dus ik zal beginnen met de werkgelegenheid, dat is het snelst geupdate want daar heb ik niet echt foto's voor nodig :lol: .

We gaan even terug in de tijd.Ik werkte sinds 2006 bij Honda De Boeck in Wolvertem. Ik heb er alles geleerd, veel bijgeleerd, zalige bazen en collega's gehad, kortom, droomjob om te beginnen als jonge knaap. Nu werd mijn baas dit jaar 65 jaar en was het dus tijd om te gaan genieten van zen 'ouwe' dag. De garage kwam te koop te staan, ook al deden we nog verder. Nu is het zo dat mijn vriendin, Charlotte, nog altijd studeert. Dus werkzekerheid voor mij is een must.

Daarom heb ik tegen Paul (nu ff goed opletten jongens want met de namen wordt het verwarrend), de Honda baas dus, gezegd dat ik binnen 2 maand, naar een andere garage ging met meer werkzekerheid.En na enkele weker van sollicitaties heb ik de keuze gemaakt om bij Pol te gaan werken, een Citroën-concessie. Nu werkte ik bij Pol al een maandje, en de Honda garage was over genomen door een zekere Rommel Zahr. Nu was het zo dat ondanks ik bij Pol werkte, Paul mij voorstelde aan Rommel.

Rommel deed mij een goed voorstel en voor ik het wist had ik een nieuw contract bij Rommel. Dus de Honda garage werd een KIA concessie met een Honda service punt in. Ik heb nu een pak meer te zeggen en ben superblij dat ik terug in men ouwe vertrouwde atelier sta. :dance .
Het toppunt van mijn terugkeer was de officiële opening van de garage waar ze alle oude klanten van Honda aangeschreven hadden met expliciet mijn naam erin zodat ze wisten dat hun Honda's in goede handen zou zijn. Dit was dan ook tot nu toe het hoogte punt van mijn carrière 8) . Het grappige was dat er eten werd opgediend, maar dat iedereen me zo had vastklampte, gelukwenste, vragen stelde, dat mijn eten koud was eens ik het begon op te eten :D .

Nu, 3 maand later, sta ik daar nog steeds, al wat meer vertrouwd met KIA ook en de nieuwe collega's. Ik ben momenteel mijn kennis aan het doorgeven (klinkt als een SENSAI) aan een stagiair van 17 jaar. En ik ben echt superblij dat ik terug ben.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/02

Postby Losroyos » TueOct01, 2013 9:41:17 AM

Klinkt goed allemaal. Leuk dat je toch weer bij de zelfde aan de slag kon.

Ik ben namelijk ook terug bij honda :P alleen in de vorm van een Civic EG Sedan ;)
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/02

Postby Netheo » TueOct01, 2013 6:38:11 PM

Losroyos wrote:Klinkt goed allemaal. Leuk dat je toch weer bij de zelfde aan de slag kon.

Ik ben namelijk ook terug bij honda :P alleen in de vorm van een Civic EG Sedan ;)

goeie keuze, past zo een B16a2 in, dan overzetten naar OBD2 en je hebt 160 pk + vtec + fun :lol:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/02

Postby Netheo » SunOct13, 2013 7:39:30 AM

Update part 2

Nu is het zo dat Charlotte, mijn lieve vriendin :) , nog steeds studeert. Elke dag pendelen naar Gent met de Civic was leuk, maar kostelijk. Dus deze moest eruit. We hebben nu, hoe kan het ook anders, een Kia Procee'd BTCS gekocht. Hij klinkt heel sportief en ziet er sportief uit maar stiekem zit er maar een 1.6 ecodynamics dieseltje in met 90 pk. Ons Charlotte rijdt er soms zelfs 3.7 L mee op 100 KM. Dus i p v 4 dagen rijden met de civic kan ze nu bijna 2 weken rijden met de proceed :twisted: voor hetzelfde geld.

De kia ziet er zo uit.Image Is eigenlijk een speciale serie voor de Belgian Touring Car Serieus :sleep Met carbon (look :lol: )kitje, spiegelschelpen, spoiler, instaplijsten, pedaaltjes, decals...

Verder heb ik mijn woonwerkverkeervervoer veranderd. Ik reed vroeger met een MBK stuntje. Erg leuke stadsscooter maar ik zocht toch iets zwaarder. Ik heb nu een 125cc 4 tact kymco agility city gekocht met 16 inch wielen 8) . Erg leuk ding, gaat vlot 90 en rijdt superzuinig.
Image
de stunt staat de koop btw voor elk goed bod.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/02

Postby Netheo » SunOct13, 2013 7:54:53 AM

update part 3

wss voor jullie de belangrijkste, want deze is compleet ax gerelateerd :D .
We beginnen met de GT volcane. Ik kan jullie gerust stellen, eens afgewassen ziet hij er goed uit :wink:
Image
Voor de rest heeft deze af en toe zijn kuren. Laatst was de waterpomp lek, dus direct nieuwe distributieriem, waterpomp, spanrol, KVS en thermostaat in :D Dan nog oliewissel gedaan en 4 nieuwe bougies in. Het viel mij wel op dat de bougies nogal aan de zwarte kant zijn :? Image
Dus volgens mij is het blokje ver ten einde. Ach ja, hier staan er nog 8)

Wat de andere GT betreft zit ik nu toch al een tijdje terug aant knutselen.
Er steekt een nieuw voorfrontje op, finaly.
Image

Hier en daar de ophanging vooraan door gelast. Het moet nog een pak uitgebreider worden maar ik wacht nog op 2 plaatjes :wink: met een saxo in het achterhoofd :wink: .
Image
Image
Image
Image

Dan de rolkooi. Er dwaald zo een zinnetje in mijn hoofd: HET PAST VOOR GEEN METER!!! :evil: Ik bestel een rolkooi voor een ax van sparco, dan mag je toch verwachten dat het iets of wat klopt, niet? :wall
Een geluk dat ik een carrosseriepomp van 10ton druk kan gebruiken van het werk zodat ik ze zelf wat kan modeleren :roll: . De rolbeugel achteraan stond scheef, was niet breed genoeg onderaan en de buizen voor op de achterste wielkasten zijn te kort. De 2 buizen die naar voor lopen zijn niet gelijk. De beugel voor bovenaan is verkeerd geplooid en de platen die erbij zaten passen langs geen kanten. Na veel ijveren, slijpen en bijlassen, aanpassen en vloeken is dit het voorlopig resultaat, let wel op dat alles er nog eens uit gaat om deftig door te lassen. De rolkooi zou ook door het dash lopen, 3 cm maar, maar daar had ik geen zin in, dus ik heb de kooi vooraan 3.5cm ingekort.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 26/02

Postby Rock's » SunOct13, 2013 8:43:23 AM

Mooi wagenpark heb je nu 8) ... en ook de scooter lijkt mij heerlijk rijden (rij zelf een scooter met 12"wielen maar volgens mij is 16"een stuk prettiger sturen)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 57 guests

cron