Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9 '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby 2Black » TueMay08, 2012 11:47:50 PM

Knap gedaan Michel!
Maar dat deze AX van jou moest zijn was na alle foto's van afgelopen weekend (heb'm zeker 30 keer op diverse fotoblogs gezien) wel duidelijk.... althans mij wel.
Er is maar 1 ding wat ik niet echt snap.... waarom zijn jullie de straat waar jullie wonen nog niet uitgejaagd door de buren? Die moeten doodmoe worden van al die AX-ellende voor de deur! En de CX was wellicht ook enkel een dwaalspoor...

Mooi ding jochie!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
User avatar
2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
 
Posts: 4825
Joined: SatJul16, 2005 12:14:48 PM
Location: Rheden

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby MBa@NL » TueMay08, 2012 11:56:51 PM

2Black wrote:waarom zijn jullie de straat waar jullie wonen nog niet uitgejaagd door de buren? Die moeten doodmoe worden van al die AX-ellende voor de deur!


Dat noemen we "de kunst van het verspreid opstellen" ;-)
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby TvL » WedMay09, 2012 12:24:41 AM

Ik vroeg me al af van wie deze AX was, zeker omdat ik op Citromobile eerst een beige TRS met Franse platen zag staan, en een paar uur later een identiek exemplaar met een Nederlands kenteken :lol: Maar wat een ontzettend gaaf ding Michel! Beige met bruin is zo heerlijk retro 8)
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby MBa@NL » WedMay09, 2012 12:39:27 AM

TvL wrote:Ik vroeg me al af van wie deze AX was, zeker omdat ik op Citromobile eerst een beige TRS met Franse platen zag staan, en een paar uur later een identiek exemplaar met een Nederlands kenteken :lol:


Een AX met een dubbele persoonlijkheid. :lol:

TvL wrote:Maar wat een ontzettend gaaf ding Michel! Beige met bruin is zo heerlijk retro 8)


Bedankt! :D Ben er ook wel blij mee dat ik deze destijds heb kunnen kopen.

Ben alleen nog benieuwd hoelang het duurt eer er een tweede AX op origineel Nederlands kenteken langskomt in de kleur Blanc Crémant... Van mijn Bleu Olympe AX dacht ik ook dat er maar een was... tot er nóg een 14 TRS bleek te bestaan en daarnaast ook nog twee 11 TRE's in de kleur Bleu Olympe. (van die tweede 14 TRS weet ik dat die gesloopt is, had ik daar het plaatwerk maar van :( zal wel weer direct de pers ingegaan zijn...)
In Frankrijk komt Bleu Olympe en Blanc Crémant gek genoeg juist wel weer veel voor...
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby Browny » WedMay09, 2012 8:44:30 AM

Op de terugweg in de auto zei ik nog tegen Julya (die had mee een rondje gelopen op de parkeerplaats en ook ik heb foto's gemaakt van de TRS) dat ik er niet naar durfde te vragen, toen realiseerde ik me pas dat het jouw ax was. Weinig tijd om op het forum te kijken/lezen gehad en daardoor dacht ik dat ik wel enorm zou achterlopen en je hele logboek zou hebben gemist, maar nee, ik was gewoon net zoveel op de hoogte als het gemiddelde clublid.

Gefeliciteerd Michel, ik was tot het moment van wegrijden zondagavond ervan overtuigd dat er een fransman in z'n ax-je was afgereisd naar CM.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby gigawebs » WedMay09, 2012 8:52:35 AM

Heheh geniaal gedaan Michel! Ik zei nog tegen Romy, wat een toeval dat AX op het kenteken. Maar dat was dus alles behalve toeval. ;)
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby grietje » WedMay09, 2012 9:05:07 AM

Leuk Michel!

Achteraf wel te verwachten, hij was een beetje té netjes om zo van een fransman te zijn ;-) Vooral de velgen twijfelde ik over haha. Ik dacht nog, die kunnen nooit zo mooi zijn na 25 jaar, die moeten wel een keer opgeknapt zijn ;-)

Maar hij staat er prachtig bij en die franse kentekenplaten maken het - naar mijn mening- echt helemaal af. 1.4 TRS is de bomb ;-) En hij had best weinig roest he? Voor een 4 deurs?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby citrofenwick » WedMay09, 2012 11:48:43 AM

Leuk idd :D

Ik weet trouwens al waarom ik op het eerste zicht het kenteken een beetje vreemd vond. Ik heb er vanmorgen eens op gelet, en van quasi alle Franse auto's die nu een kenteken krijgen, heeft het de indeling; 123 ABC XX. Uw combinatie heb ik ook al gezien. Waarschijnlijk waren die combinaties destijds op.

Ik heb jullie trouwens in het terugkeren nog voorbijgestoken en een foto genomen. Ik plaats ze wel nog eens online :)
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby Losroyos » WedMay09, 2012 12:09:22 PM

Ow dus niemand wist van deze auto af :P ik had hem al gegoogled en kwam zo op de persoonlijk pagina van het autotje terrecht.

Maar gefeleiciteerd dan. Tof ding hou hem mooi.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby MBa@NL » WedMay09, 2012 12:51:11 PM

grietje wrote:[..] die franse kentekenplaten maken het - naar mijn mening- echt helemaal af.


Moet zelf ook zeggen dat ik het met deze zwarte platen mooier vind als met de gele Nederlandse. Zelfs zo mooi dat bij een testritje over de parkeerplaats dit weekend met Punaxio we zonder nadenken het terrein afreden en ons bij terugkomst realiseerden dat we nog even platen hadden moeten wisselen. :lol:

grietje wrote:En hij had best weinig roest he? Voor een 4 deurs?


Zoals ik al zei is hij harder als mijn Bleu Olympe 14 TRS. Enigste waar deze last van heeft (en mijn Bleu Olympe aan beide kanten) is dat de wielkuip bij de achterdeur links roest had. Verder een klein gaatje op de dorpel en her en der wat oppervlakte roest achter de skirts (en natuurlijk iets achter de koplamp) maar verder ook niets. Voor een Nederlandse AX 5D met skirts dus héél erg weinig.

citrofenwick wrote:Ik weet trouwens al waarom ik op het eerste zicht het kenteken een beetje vreemd vond. Ik heb er vanmorgen eens op gelet, en van quasi alle Franse auto's die nu een kenteken krijgen, heeft het de indeling; 123 ABC XX. Uw combinatie heb ik ook al gezien. Waarschijnlijk waren die combinaties destijds op.


Auto's die een nieuwe eigenaar krijgen krijgen inderdaad ook een nieuw kenteken maar als de eerste eigenaar er mee blijft rijden dan houdt hij gewoon zijn oude zwarte Franse platen. Onderstaande AX was de inspiratiebron qua indeling. ;-)

Image

Losroyos wrote:Ow dus niemand wist van deze auto af :P ik had hem al gegoogled en kwam zo op de persoonlijk pagina van het autotje terrecht.


Dat was dan wel ná CM want ik heb afgelopen maandag (of was het nou dinsdag?) pas de blokkade voor de zoekmachines eraf gehaald. ;-) Was in elk geval op hetzelfde moment dat ik hem ook op onze homepage heb vermeld. :-)
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby Losroyos » WedMay09, 2012 12:56:44 PM

Hmm, ik weet niet meer wanneer het was maar iets zegt me dat het zondag was. maandag heb ik de hele dag gewerkt. of het moet maandag avond geweest zijn even na kijken in de geschiedenis straks.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby Rock's » WedMay09, 2012 5:26:21 PM

:lol: we hebben hem zelfs 1 of 2x verstopt toen er mensen langskwamen bij de hobbyloods aan de 3e Tocht voor een onderdeeltje :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby wilfred » WedMay09, 2012 6:52:25 PM

Heb jullie prachtige ax zien staan en uitgebreid bewonderd. Wat een plaatje.
User avatar
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 225
Joined: SunMar28, 2004 9:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby MNM(tm) » WedMay09, 2012 7:10:38 PM

Niet in 't echt kunnen zien. :(
Ook geen gooedies kunnen afgeven. :(
Ik heb weer zoooo veel gemist @ CitroMobile. :(

Maar jullie kennende is 't weer een schitterende auto geworden! (Y)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby Punaxio » ThuMay10, 2012 1:00:23 PM

Al die tijd heb ik nooit echt de 'grap' kunnen ontdekken in het geheim houden van deze AX!
Vond hem al die tijd zo mooi en gaf me heel erg het gevoel dat iedereen het zou moeten weten van het bestaan van deze auto.
Echter, na alle reacties en verwarringen die er ontstaan zijn afgelopen weekend vind ik het een geslaagd idee geweest. Stiekem kopen, stiekem opslaan, stiekem opknappen en na 4 jaar pas tentoonstellen. En ó wat is het ding gaaf!

Leuk contrast overigens met mijn witte 10E. En dan niet alleen de kleur, maar ook het verschil tussen de 135-breed bandjes van de 10E en de 165-breed banden van de TRS. Het verschil tussen luxe en kaal is aan de buitenkant bijna niet te zijn. Alleen de 5 deuren en skirtset verklappen het. Leuke combinatie! Foto:

Image
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby kick-it » ThuMay10, 2012 1:16:32 PM

Mooie AX, leuk dat er weer eentje bewaard blijft.
Knap dat je het zolang stil hebt weten te houden.
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)
User avatar
kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 645
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby grietje » ThuMay10, 2012 2:56:28 PM

MBa@NL wrote:
grietje wrote:En hij had best weinig roest he? Voor een 4 deurs?


Zoals ik al zei is hij harder als mijn Bleu Olympe 14 TRS. Enigste waar deze last van heeft (en mijn Bleu Olympe aan beide kanten) is dat de wielkuip bij de achterdeur links roest had. Verder een klein gaatje op de dorpel en her en der wat oppervlakte roest achter de skirts (en natuurlijk iets achter de koplamp) maar verder ook niets. Voor een Nederlandse AX 5D met skirts dus héél erg weinig.

Dat is voor élke NL AX errug weinig en ZEKER voor een 5 deurs! Die plek bij de deur/wielkuip is een bekende ja met 5 deurs :(
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby Mastenhose » SatMay12, 2012 3:16:58 PM

Rock's wrote::lol: we hebben hem zelfs 1 of 2x verstopt toen er mensen langskwamen bij de hobbyloods aan de 3e Tocht voor een onderdeeltje :lol:


Haha, daar had ik 't nog met Michel over op CM!
Ik wist al een tijdje van deze AX, aangezien bovenstaande niet helemaal op tijd gelukt was voor mijn aankomst! ;)

Anyway: Michel, we hebben 't er @ CM veel over gehad, maar 't is écht een fantastisch autootje!!! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby Rock's » SatMay12, 2012 4:40:39 PM

Gefeliciteerd met "pa" :D
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby MBa@NL » ThuJun28, 2012 10:36:29 PM

Voor de beige TRS weer eens een leuke update... :-)

De Citroën st. Tropez toch maar verwijderd en vervangen voor een afgelopen dinsdag opgehaalde Philips DC697. Voor wie het niet kan volgen, het gaat om de autoradio. ;-)

Ik blijf nog steeds opzoek naar een goede originele Citroën radio maar ik was de Grundig WKC 1100 VD (want dat is die Citroën st. Tropez inwendig) helemaal zat. Geluid wat daar uitkomt is ronduit bagger als je dat vergelijkt met een goedkope Philips radio. Afgelopen dinsdag élke advertentie die op Marktplaats te vinden is met "Philips" en "autoradio" uitgeplozen en uiteindelijk dé radio gevonden. Namelijk top of the range uit 1989 van Philips. Het betreft een slee model (tegenwoordig nog leuk om even snel van radio te wisselen als dat het nog voor anti-diefstal nodig is met een cassettedeck :lol:).
Het mooiste aan deze radio is misschien nog wel het feit dat er een 3.5mm jackplug ingang aan de voorzijde opzit, MP3-speler of telefoon met muziek aansluiten is dus geen enkel probleem.

Deze Philips past ook gelijk beter bij het interieur doordat het oranje van de knoppen en display mooier van kleur is en beter overeenkomt dan het vale kleurtje van die Grundig.

Image

Het is nu alleen nog even wachten op het simpele broertje van deze radio omdat ik nu nog wel een afdekkapje mis (donorradio (het simpele broertje dus) is al in aantocht).

KLIK voor meer tekst en foto's...
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests