Nu er al een paar weken ook bij mij een AX op de oprit staat wordt het dan toch tijd om een Wie=Wie aan te maken.
Ik ben Jan Bos, 29 jaar en al zeker 25 jaar Citrofiel
Nadat ik vorig jaar een half jaar in Finland had gezeten, was Hester (mijn vriendin), aardig gewend geraakt aan mijn C3. Toen ik weer in Nederland aan het werk ging en de C3 dagelijks mee had miste ze de auto steed meer als ze op haar fiets naar het werk ging. Er moest dus eigenlijk een leuk klein autootje komen. Als Citrofiel is de keuze dan al snel gemaakt (ook als het niet te veel geld mag gaan kosten;))
Na wat pech met de aankoop van een '92-er GT en een reis naar Groningen (1.5 uur enkele reis) voor een andere GT waar toch wel erg veel werk aan bleek te zitten, zijn we bij Kakanox terecht gekomen. Proefritje gemaakt in de XK-08-XH en besloten deze te kopen. Na de koop gesloten te hebben, hebben we gezellig met z'n 4-en wat gedronken en over onze ziekte Citrofilie gebabbeld.
Na het nodige sleutelwerk is hij afgelopen vrijdag weer door de APK gekomen. Nu houdt hij m'n C4 (sinds 4 maanden de vervanger van de C3) gezelschap op de oprit. Zoals je op de foto kunt zien zijn ze al dikke maatjes.
En met dank aan Duff nog een paar leuke mod ideetjes
5 december 2006 heb ik de witte AX GTI gekocht van marciemarc.
Update 15-12-2006Aangezien ik al een paar Citroens heb versleten, zal ik hier een overzichtje neerzetten van de niet ax-en.
Mijn eerste lease auto was een Citroen Xsara Coupe VTR 2.0 HDI (90 pk) in de kleur Blue Mauritius, oftewel parelmoer blauw. Ik heb met deze auto gereden van 12-11-1999 t/m 07-08-2002. In deze periode heb ik 150.000 km met deze auto afgelegd.
Na de Xsara wilde ik in eerste instantie weer een Xsara nemen, maar dan met de 110 pk 20. HDI motor en als VTS uitvoering ipv. VTR. Maar tegen de tijd dat ik de opvolger mocht bestellen, was net de C3 uit. Ik heb hier een proefrit mee gemaakt en ik was verkocht. Vooral de hoge zit en het gevoel van ruimte om me heen gaf de doorslag.
Uiteindelijk gekozen voor een C3 1.6 16v Exclusive. Met leer en met de kleur Blue Lucia. Uiteraard moesten er een paar mooie wielen onder. Ook moesten ze iets groter zijn dan de standaard 15 inch wielen. Het werden 16 inch Alesio Monza's met Michelin Pilot Sport banden in de maat 205/50-16. Ik heb deze auto gereden van 07-08-2002 t/m 07-02-2006 en hiermee 140.000 km gereden.
En toen kwam de C4 uit. Wat een bloed mooie auto, vooral de Coupe met een spoiler op z'n kont. Uiteraard had ik al wat wensen, weer een automatische climate control, navigatie af fabriek en een spoiler. Vanwege de navigatie die ik wilde in een Coupe, werd ik gedwongen om een VTS uitvoering te nemen (goh wat naar
) Ik wilde eigenlijk de licht gele kleur hebben, maar deze was niet meer leverbaar. Toe n maar gekozen voor Noir Obsedien, oftewel zwart. Om het financieel een beetje leuk te houden heb ik gekozen voor de 1.6 16v met 110 pk. Een hele fijne auto, waar ik maar een korte tijd mee heb gereden. De 1.6 16v motor viel mij erg mee in deze auto. Wegens mij werk in het buitenland heb ik deze auto weer ingeleverd, maar ik mis hem toch nog wel. Ik heb met de C4 gereden van 07-02-2006 t/m 21-08-2006 en in deze paar maanden 29.600 km gereden.
Mijn werk in het buitenland zal aflopen op 1 april a.s. Waarschijnlijk ga ik dan weer in Nederland aan het werk. Hoogst waarschijnlijk komt er dan weer een lease auto. Wat, dat weet ik nog niet. Een C4 Picasso lijkt me wel wat, maar ik ben er nog niet over uit. Tot die tijd blijf ik met m'n witte GTI rijden. De rode GT blijft sowieso.
Update 15-06-2007Inmiddels is mijn opdracht in Finland afgelopen en ben ik weer gewoon in Nederland aan het werk. Aangezien ik momenteel in Arnhem werk had ik toch weer een lease auto nodig. Elke dag 2 uur in een AX is toch iets te veel van het goede. Ik ben ook al geen 18 meer
. Om de dagelijkse rit van Harderwijk-Arnhem v.v. wat te veraangenamen en aangezien er een kleine op komst is in huize Bos heb ik uiteindelijk voor de C4 Picasso gekozen. Het is een 5-zitter geworden in Exclusive uitvoering in de kleur Nocciola. Er ligt een 2.0 16v benzine in het vooronder die d.m.v. de EB6V versnellingsbak is verbonden met de voorwielen. Ik heb er inmiddels een kleine 1.000 km mee gereden en het bevalt super. Een heerlijke reis auto die lekker comfortabel en stil is.
Verderop in dit topic kun je meer foto's van de auto vinden (p. 6).
Ondertussen is de rode GT voorzien van een nieuwe APK. Hij staat nog stil. Ik ben nog de nodige onderdelen aan het verzamelen en over een paar weken gaan we hem eens grondig onder handen nemen zodat hij er weer een aantal jaren tegenaan kan. In dit topic zal ik julli van deze vorderingen op de hoogte houden.
De volgende zaken staan op het lijstje:
nieuwe aandrijfassen - gedaandichtlassen gaten achter de koplampen - gedaankoppakking vervangen - gedaandistributieriem vervangen - gedaandashboard vervangenmonteren electrische ramen - gaat niet door, Hester wil blijven draaien monteren centrale deurvergrendelinginbouwen GT type 2 interieur - gedaanachteras verlagen - gedaanauto laten poetsen - gepland op 8 maart 2008Er zal waarschijnlijk nog wel wat aan dit lijstje worden toegevoegd. 98