APK zuigt

Alle vragen en antwoorden over APK, samengevat in 1 forum

Moderator: webmasters

APK zuigt

Postby Monda » WedOct17, 2007 8:49:41 AM

GRRRR weer extra kosten met apk net... Bevestiging koplamp, zelf niets te zien. Tussenstuk uitlaat lek, is dit wel echt iets voor apk (veiligheid)? Ruitensproeier voor is wat verstopt --> vanmorgen nog gebruikt, werkt prima.

230,- dinsdag terug, uitlaat stuk moet besteld worden. Heb het gevoel dat ik een beetje genaaid word maargoed.
Monda
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 98
Joined: MonNov20, 2006 10:40:36 AM
Location: Gouda

Postby Buks » WedOct17, 2007 9:14:59 AM

dan neem je em toch mee en fix je het zelf? als je binnen een week dacht ik terug bent, betaal je niets voor de herkeuring...
Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 654
Joined: FriJul02, 2004 12:07:52 AM

Postby grietje » WedOct17, 2007 9:37:16 AM

Buks wrote:dan neem je em toch mee en fix je het zelf? als je binnen een week dacht ik terug bent, betaal je niets voor de herkeuring...


dat laatste mag elke garage volgens mij zelf bepalen...

Monda, ik ben het met je eens hoor, die APK is een grote naaitoestand.. Wel grappig dat je exact dezelfde titel hebt als mijn APK zuigt topic, aantal maandjes terug ;)
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Buks » WedOct17, 2007 9:40:46 AM

nou je mag em iig meenemen, ergste wat er dan kan zijn is dat je 2x keuring betaald, en das 40 euro extra....
Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 654
Joined: FriJul02, 2004 12:07:52 AM

Postby Monda » WedOct17, 2007 9:40:48 AM

grietje wrote:
Buks wrote:dan neem je em toch mee en fix je het zelf? als je binnen een week dacht ik terug bent, betaal je niets voor de herkeuring...


dat laatste mag elke garage volgens mij zelf bepalen...

Monda, ik ben het met je eens hoor, die APK is een grote naaitoestand.. Wel grappig dat je exact dezelfde titel hebt als mijn APK zuigt topic, aantal maandjes terug ;)


Hahaha ja toevallig! Mja het is echt niet te geloven daar... Het word lastig met zelf fixen. Er moet namelijk ook een uitlaat onderdeel besteld worden en die moet ik dan annuleren. Daarnaast heb ik zeer weinig verstand van zaken. Bah wat baal ik!!!
Monda
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 98
Joined: MonNov20, 2006 10:40:36 AM
Location: Gouda

Postby kevin.broke » WedOct17, 2007 9:55:38 AM

uitlaat moet over de gehele lengte gasdicht zijn. Als je op de verkeerde plaats een gat heb warm je misschien de tank wel op bijvoorbeeld. Daarnaast maakt het herrie, en dat is niet gewenst.

over de sproeier en de koplamp: vraag eens of ze je kunnen laten zien wat er mis is?
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby DuFF » WedOct17, 2007 10:09:52 AM

ik ruik hier een vies woord:
KWIK FIT ?

8) ik zou gewoon een andere garage zoeken, als je het niet zint.
beste oplossing :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby grietje » WedOct17, 2007 10:27:39 AM

DuFF wrote:ik ruik hier een vies woord:
KWIK FIT ?

8) ik zou gewoon een andere garage zoeken, als je het niet zint.
beste oplossing :)


:P

Meestal hebben die garages altijd wel gelijk hoor, maar ze kunnen soms ook wel overdrijven....Zo is mijn auto langs 4 verschillende garages geweest en alhoewel ie uiteraard wel 'afgekeurd' zou worden op dezelfde punten, fixde de een het op een hele andere manier als de ander, waardoor de kosten enorm verschilde (van een 10tje tot 250 euro)
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby pcrodent » WedOct17, 2007 10:29:58 AM

Het klinkt een beetje als iets dat in ieder geval niet 230 euro moet kosten, maar misschien hebben ze meer gedaan dan ze nu zeggen of is het een heel speciaal lastig geval.

Of het bedrag nou klopt of niet, ik vraag me af wat de auto je verder aan reparaties heeft gekost in het afgelopen jaar. Ik kan het natuurlijk mishebben, maar voor heel veel mensen is dat 0 euro, en dan is 230 euro voor een jaar rijden niet veel geld, toch? :)

(zo verantwoord ik het altijd naar mezelf als een APK >200 euro kost ;))
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Postby Monda » WedOct17, 2007 10:32:16 AM

hm... mja denk dat het lastig word aangezien er ook iets besteld moet worden, kan denk niet meer annuleren. Heb de auto nog wel gewoon hier. Heb het bij een Mazda dealer laten doen...Denk dat ik er nu niets meer aan kan doen helaas. maar ga er dan ook vanuit dat het dan ook wel helemaal goed is als het gebeurd is.
Monda
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 98
Joined: MonNov20, 2006 10:40:36 AM
Location: Gouda


Return to APK

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests