Johannus (AX GTI - DS3 e-HDI92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby Johannus » FriJun26, 2009 8:55:23 PM

Zo, vandaag eerste vrije dagje na de tentamens :D Klusdag aan de AX :D

Vandaag de Speaker aan de rechter zijkant in de auto gemaakt, achter het dashboardkastje lag een doorgeknipte draad... :( Weer vast gesoldeerd en hij doet het nu goed :D

En vandaag een buizensysteempje met openluchtfilter gemaakt. Filter had ik van fast-eddie :D nog bedankt! :D en die heb ik op PVC buizen van 75mm aangesloten, dit paste mooi over het luchtding, en heb ook nergens flexibele stukken hoeven toepassen. Geheel is ingetaped in aluminium tape om zo de koude lucht niet te veel op te warmen in de buis ;)

Man wat een geluid :D :D :D
Image

Verder met een fohn de 'first' stickers en de strepen van de auto gehaald, zowel op de zijkant als op de achterklep, ook het 'injection' logo van de klep gehaald zodat het er allemaal wat strakker uitziet.

Lijmresten heb ik met nagellakremover kunnen verwijderen:
Image
Image

Heb ook de bumpers en spiegels vandaag behandeld met Polytrol, fantastisch spul! Bumpers zijn echt weer enorm mooi zwart :D helemaal top!
Image

Verder ben ik nog bezig geweest met de velgen die ik heb ligen schoonmaken, eerst wassen, dan ga ik binnenkort de roest verwijderen en spuiten, ze worden wit en ik heb vandaag een bus witte primer en witte verf van motip gehaald.

Voor de volgende klus-dag staat het elektrische gedeelte op het programma: ledje bij de startknop en de temp-meter en toerenteller aansluiten in de teller bak. natuurlijk moeten ook de velgen nog af, en moet ik de skirtset behandelen met polytrol voordat ik deze ga monteren.

Volgende week heb ik nog 1 of 2 AX-klusdagen :D dus komt wel goed allemaal :D
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Punaxio » FriJun26, 2009 11:16:21 PM

Man wat een gaaf bakkie! :D

Netjes gedaan! :)
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Postby Rio97 » FriJun26, 2009 11:59:41 PM

Goed bezig geweest (y)
Ziet er weer prima uit.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby Johannus » MonJun29, 2009 11:01:12 PM

Zo, weekeinde voorbij, vandaag stond weer een AX-klusdag op de planning :D

Heb weer een hele hoop van het lijstje kunnen doen, en het autootje is steeds dichter bij het doel hoe ik hem wil hebben... :D

Vandaag in de ochtend o.a. bezig geweest met de velgen te reinigen met de hoge drukspuit:

Image

Alle vuiligheid is er nu gelukkig vanaf, en vanmiddag heb ik een staalborsteltje en polijst dingetje gehaald om de roest te verwijderen, ook heb ik de primer en lak al in bezit dus kan ik aan de slag :D

Verder heb ik de skirt-set in de polytrol gezet zodat ze net zo mooi zwart zijn als de bumpers:
Image
Image

Hiervoor is inmiddels sika-flex kit in mijn bezit, dus ook deze kunnen er binnenkort tegenaan :D

Toen ben ik maar begonnen met het verwijderen van de stootstrips aan de bestuurderskant, ben zelf erg tevreden met het resultaat, al was het werk wel wat minder ;) heeft me een paar blaren op de vingertoppen gekost, dus de andere kant moet nog, komt binnenkort wel ;)

Image

Toen toch maar besloten om de temp-meter en toerenteller eens onder handen te nemen, te beginnen met het vervangen van de temp.sensor uit de volcane:
Image

De rechter sensor is uit de first, omdat deze alleen een waarschuwings lampje had, daarom moest ik dus ook extra kabels trekken, maar dat moest ik toch al voor de toerenteller:

Image

De draden heb ik in de motor-ruimte helemaal ingetaped met aluminiumtape tegen warmte en storingen (al boeit dat laatste natuurlijk niet echt ;) )

Na het aanpassen van de toerenteller uit de volcane zelf (van DIS naar verdelerkap compatible) zag de tellerbak er als volgt uit:

Image

En toen ik daar net om 23:00 eindelijk mee klaar was even een testritje gedaan, alles werkt perfect :D

Image

Zoals je dus ziet op de laatste foto :D
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Mastenhose » MonJun29, 2009 11:19:31 PM

Goede werken! Begint er steeds meer op te lijken!!
Skirtsetje ziet er goed uit zo!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Johannus » WedJul01, 2009 9:16:27 PM

Vandaag bezig geweest met schuren en spuiten van de velgen :D :D :D

Wordt echt supergaaf!!!! Kan niet wachten tot ze eronder zitten :D

En dan maar voorzichtig doen met stoeprandjes ;)

Image

Image
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby raoel » WedJul01, 2009 9:32:34 PM

mooi bezig *bling bling* :)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby Johannus » FriJul03, 2009 12:02:41 AM

Vandaag naar airport weeze geweest om te testen met onze race-auto, natuurlijk ook even een keer met de AX over het circuit :D erg gaaf!!! :D

Verder ook een mooie locatie om wat foto's te maken:

Image
Image
Image
Image


Morgen gaan we het probleem met de kapotte handrem oplossen.
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Johannus » WedJul22, 2009 9:25:07 AM

Nou, ik ben even weg geweest, maar heb niet stilgezeten ;)

Met de AX is in de tussentijd aan klussen niet heel veel gebeurd, maar wat andere dingen betreft wel :(

Vlak voor mijn vakantie naar Normandie besloot een of ander grijs autootje dat het een goed idee was tegen mijn rechter voorscherm aan te rijden :(
Resultaat: Kapot rechter voorscherm, bumper los en kapot knipperlicht.

Scherm via marktplaats gevonden voor 15 euro, knipperlicht via hier voor 5. das een voordeel, want de kleine grijze auto was doorgereden :(

Toen heeft de AX mij super naar normandie gebracht en met 1500 probleemloze km's hebben we een fantastische reis gehad, niks aan de hand :D wat zie je daar in frankrijk overigens veel AX'en zeg! :D

tijdens de reis wel gemerkt dat het achteruitrijlicht niet werkt, en het is niet de lamp en ook niet de zekering, dat moet dus nog worden opgelost...

Onderweg hoorde ik nog wel een schrapend geluid in de linkerbochten, bleek het wiel tegen het ruitenwisservloeistof reservoir te zijn, dat was losgekomen bij de aanrijding :? maar gelukkig kon dat zo weer vastgeklikt worden.

Daarna meteen met de auto met het race-team naar Engeland vertrokken :D Eerste keer links rijden en op de boot met de AX :D Ging allemaal super :D Alleen toen hij daar een week heeft stilgestaan ging het op de terugweg wat minder. Raar irritant rammel-geluid (bleek achteraf de startmotor te zijn die mee bleef lopen) de startmotor ging al draaien bij de accesoiresstand :? :( Maar na het loshalen van de startknop werkte alles weer prima, dus waarschijnlijk relais kapot... moet ik binnenkort even gaan kijken.

Heb het nu erg druk met race-team en werk, maar als ik ff vrije tijd heb kan er nog het nodige gebeuren aan de AX :D

Het hitteschild rammelt trouwens ook, kan ik dat zonder problemen verwijderen nu ik een openluchtfilter heb? of moet dat blijven zitten?

Image
Vertrek naar Normandie, niet zo erg verlaagd als vorige trip :D ;)

Image
Camping wagentje deel 1 :D

Image
Gezellig buiten kaarten met een lamp erbij, met de AX naast ons ;)

Image
Hoezo veel AX'en in frankrijk? willekeurige parkeerplaats ;) :D

Image
Camping wagentje deel 1 :D

Image
Zoals de AX nu is met University Racing Eindhoven (URE) Stickers :D
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby raoel » WedJul22, 2009 10:35:54 AM

Leuk al die foto's! Ik ken het gevoel, ZOveel AX'en in Frankrijk, zoveel type 1 zelfs...

Maar na het loshalen van de startknop werkte alles weer prima, dus waarschijnlijk relais kapot... moet ik binnenkort even gaan kijken.


Relais schijnt bijna nooit kapot te gaan, eerst kijken of er niet onbedoeld stuurstroom op komt? (12 volt lampje op aansluiten :P )
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby Woutervanderlaan » WedJul22, 2009 10:39:25 AM

Mooie auto zeg, ik vind witte ax-en met zwarte bumpers altijd een van de mooiste!

Trouwens, die foto van je dash, je motor lijkt iets te heet, nietwaar? In de gaten houden?
Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 299
Joined: MonApr09, 2007 8:53:45 PM
Location: Zeist

Postby Woutervanderlaan » WedJul22, 2009 10:42:09 AM

Nog iets, heb je je mooie witte steelies er niet onder?? Want ze zijn net zo vet! 8)

Je zou je dakspoiler ook zwart kunnen maken, als ik het zo zie zou dat best vet kunnen zijn met die zwarte bumpers..

Ik hoop niet dat ik je wie=wie nu vervuil... maar das een bekend trekje hiero..
Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 299
Joined: MonApr09, 2007 8:53:45 PM
Location: Zeist

Postby Johannus » WedJul22, 2009 11:03:33 AM

Die witte steels komen er onder, maar daar moeten nog even banden op gelegd worden, ga ik binnenkort doen maar nog geen tijd voor gehad, spoiler ga ik wel wit laten.

Verder is er inderdaad een ander 'elektrisch' probleem. :(
Kwam ik net met veel rook achter, en ik mag van geluk spreken dat ik nederland gehaald heb....

De luchtfilter met alu-tape maakte kortsluiting tussen de bobine stekker en de verdelerkap :( dikke brandplek nu :(

Maar even intapen in plastic tape en de stekker van de bobine is nu gesmolten... gelukkig een sloperij op fietsafstand die er voor 5 euro nog een heeft liggen... :D

Trouwens dat relais bijna niet stuk gaan wil er bij mij na ervaringen met de race-auto van ons race-team niet meer in... noem het 'bad-luck' maar 3 van de 5 relais waren nieuw uit de doos kapot... maar in dit geval had je dus gelijk ;)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Johannus » MonJul27, 2009 9:29:37 PM

Nou, flinke elektro-problemen gehad dus :(


Maar vanavond weer een stuk wezen rijden! en hij doet ut weer :D !

Heel erg fijn om weer een stuk met de AX te rijden.

Probleem was: veeeeeel rook... het probleem was in engeland dus inderdaad niet opgelost.

Het was de luchtfilter buis, die met zijn alu-folie contact (kortsluiting dus) maakte tussen een kabel vande Bobine (12V) en de behuizing van de verdelerkap (GND)

Daardoor een groot gedeelte van de kabelboom weggesmolten en een kapot contactslot.

Maar hij doet het dus weer :D
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Mastenhose » MonJul27, 2009 9:46:46 PM

Goede werken! En nu gauw die witte steelies eronder knallen! Wordt wel eens tijd nu he! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Mastenhose » MonJul27, 2009 9:47:15 PM

En de skirtset niet te vergeten! :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Johannus » TueJul28, 2009 8:21:28 AM

Steelies en spoilers komen er zo snel mogelijk op, heb het echter heel druk en dat is door de elektroproblemen niet minder geworden ;)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby AXClub » SunAug16, 2009 11:27:58 PM

Image
Image

damn racing team klopt best wel.
Oké het was niet druk..... ik reed helaas 2de baan dus kon er niet meer bijkomen.
Joost :wink:
User avatar
AXClub
Total admin
Total admin
 
Posts: 538
Joined: SatJun07, 2003 2:04:50 PM

Postby Johannus » MonAug17, 2009 7:24:38 AM

lol ;)

was op dat moment bijna te laat op m'n werk dus zodoende...

wel grappig dat ik gespot ben :D

Ik heb trouwens die dag zelf bij ons in de personeelsgarage (IKEA) ook nog een gave AX gezien. donkergroen, mooie skirts en lichtmetaal eronder. Heb hem daar nog nooit eerder gezien en staat ook niet in het kenteken register. volgens de RDW site heeft deze eigenaar hem ook pas 2 maanden ongeveer...

iemand van hier? zal anders als ik hem nog eens zie staan wel eens een briefje onder de ruitenwisser doen.
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Johannus » FriAug21, 2009 8:49:13 PM

Morgenochtend gaan eindelijk de witte steelies erop :D :D

Heb naafkapjes geregeld van een berlingo (zwarte met de chevrons erop :D) en die worden aangepast van 4 naar 3-gaats :D

Verder ben ik eruit dat ik nog zeker en witten type1 motorkap en grille wil, dus een motorkap met de chevron aan de bestuurderskant en een grille met 2 spijlen. Verder wil ik ook oranje knipperlichten in plaats van witte. Vind ik er allemaal net wat mooier uitzien dan bij de type 2.

Vanbinnen moet er nog een keer een GT of GTI interrieur komen met volledige deurpanelen en plek om de knopjes in te verwerken voor de elektrische ramen.

De ramen servo's en CV moet ook nog worden ingebouwd, maar dat heb ik hier compleet liggen.

En als al die dingen gedaan zijn, en ik heb dan nog tijd dan wil ik wel ooit een dakraampje installeren misschien...

Maar eerst morgen de steelies en naafkapjes.

Verder heb ik trouwens van de week de kapjes bij de deurhendel erop gezet, staat ook veel mooier bij een witte AX vind ik...

En ik heb de afgelopen dagen:
- Achteruitrijlicht gefixt
- Panneel bijrijderskant vervangen ivm Schade aanrijding
- lichtunit rechtsachter vervangen ivm Schade loshalen
- Stootstrips weghalen
- Startknop opnieuw aansluiten ivm elektrische problemen die geweest waren
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron