Johannus (AX GTI - DS3 e-HDI92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby Bossie » WedApr07, 2010 7:19:35 PM

Van harte gefeliciteerd!!
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Postby CitroCin » WedApr07, 2010 7:21:56 PM

Gefeliciteerd!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image
User avatar
CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
 
Posts: 2833
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Postby Tijmen » WedApr07, 2010 7:59:59 PM

Gefeliciteerd en idd mooie foto's!
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby raoel » WedApr07, 2010 8:02:20 PM

Van harte gefeliciteerd! :D
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby Punaxio » WedApr07, 2010 9:41:55 PM

Gefeliciteerd Johan! :D
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Postby Johannus » WedApr07, 2010 9:52:38 PM

Dankjewel allemaal :D :D

Leuke dag gehad vandaag :D en ook bedankt voor de leuke reacties op de foto's :D

Over 10 dagen krijgt het AXje weer liefde en een upgrade ;) :D
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Johannus » WedApr14, 2010 11:21:23 PM

Omdat je er niet vroeg genoeg bij kunt zijn ;)

Vandaag mijn nichtje van 1 even in de AX laten zitten, vond ze reuze interessant natuurlijk, ze wou er zelfs niet meer uit... :(

Image
Image

Gelukkig na even aanhouden dan toch mijn auto terug gekregen :D kan ik zaterdag mooi met Joop aan de slag.

Vandaag nieuwe kit besteld en een TODO lijstje gemaakt voor alles wat ik nog wil doen aan de AX en dan kunnen we zaterdag mooi aan de slag :D

Verder heb ik er sinds maandag trouwens nog een neefje bij :D Milan heet ie en wordt vast ook een citrofiel ;) maareh eerst moet ie nog een beetje aansterken, hij was 9 weken te vroeg geboren, maar moeder en kind maken het erg goed gelukkig :D
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Mastenhose » ThuApr15, 2010 12:06:26 AM

Gefeliciteerd met de geboorte van je neefje Milan!
Het leuke van kleine kinderen is dat je ze lekker kunt beïnvloeden en nog een beetje kunt kneden! :lol:
Mijn neefje weet inmiddels de AX, Xsara en Xsara Picasso al te benoemen! :lol:

Succes met de kluswerkzaamheden!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Johannus » MonApr19, 2010 10:28:55 AM

Zaterdag met Joop een klusdag gehad, lekker veel gedaan! Hier volgt dus een lange post met veel foto's :D

Allereerst, wat hebben we gedaan:

- Sport Dakhemel installeren
- Alvast bekabeling aanleggen onder de mat voor:
- centrale vergrendeling kofferbak
- Ruitenwisser achter
- Lampje in kofferbak
- Reservekabels
- Brandblusser en noodhamer installeren
- GT Vloerkleed installeren
- Gordels achter goed monteren
- Bestuurdersstoel olien (soepel geleiden)
- Slotje nakijken achterklep
- Koppeling stellen
- Bestuurdersdeur Skirt hermonteren
- Spatlappen vóór monteren

Het begin, wat moet er in de AX komen?
-O.a. dit dus:
Image

Maareh, is dat wel echt nodig? hoe zag het er dan ook alweer eens uit?
-Nou, zo dus:
Image Image
Een lelijke en vieze lichtgrijze vloerbekledig en en even zo lelijke en vieze (zie bruine gel-plek boven bestuurdersstoel) lichtgrijze dakhemel...

Dus dan maar beginnen met de stoellen en de bank te verwijderen, en wat een rij-ervaring als je zo dicht op de weg zit en met zo weinig gewicht ;)
Image

Vervolgens haalt joop nog even de plastic randen weg:
Image Image

Terwijl ik me bezig houdt met de beugels voor de gordels:
Image

Na ook de dakhemel te hebben verwijderd (wat voor veel, veel, heeeeeel veel verzels rommel en stofdeeltjes zorgde, ben pas weer net een paar uurtjes van de beademing af nu) is de auto echt erg leeg en hol e.d.

Image
Image

Om nog even terug te komen op de vraag of het echt nodig was om de dakhemel te wisselen...

Zie hier het verschil en oordeel zelf maar ;)
Image
(hier zie je trouwens de bruine plek ook heel erg goed)

Zo, op dit moment is de auto echt leeg en vanaf dit punt moeten er alleen maar weer onderdelen in terug ;)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Johannus » MonApr19, 2010 10:50:33 AM

En dan beginnen we vanaf nu weer te zorgen dat dit kastje, omgedoopt tot de plek waar alle belangrijke onderdelen die weer terug moeten nu even tijdelijk liggen, helemaal leeg is.
Image

Maar eerst de dakhemel, zodat we zeker de mat niet vies maken met kit o.i.d. terwijl we deze plaatsen, en aangezien we niet omhoog kunnen knoeien leek het ons verstandig om hiermee te beginnen.
Image

En terwijl ik het dakklokje terugplaats...
Image

...zorgt joop dat de regen buiten blijft:
Image

En me dit als resultaat...
Image
(de kabels liggen hier inmiddels ook door de rechterzijde van de auto naar achteren)
...Is het dan toch tijd geworden voor het vloerkleed.

Maar eerst hebben we de brandblusser en noodhamer aan de mat bevestigd, met een stukje hout aan de achterkant, zodat deze goed vast zitten:
Image

En met de achterbank weer geplaatst en de gordelhouders door een gat dat er eigenlijk niet voor bedoeld is, maar het zitten op de achterbank strikt tot 2 personen maximaal beperkt en enorm veraangenaamd, ziet het uitzicht er als volgt uit. Joop zorgt dat de plastic randen weer vast komen te zitten:
Image
Twee mooie rode strepen :D :D

Na het plaatsen van de voorstoelen ziet dat er als volgt uit:
Image
Rode streep past ook mooi bij de startknop :D :D
Image

Achterin zit nu ook het C-stijl afwerkplastic, het plastic onder de ruit en dat kleurt veel beter zo dan bij die lichte dakhemel :D
Image
Ook dat gat voor de gordels werkt prima zo :D
Image

Zo, de binnenkant is om en nabij klaar zo :D Het enige dat nu nog niet GT is aan het interrieur is het dashboard ;)
Verder steken de zonnekleppen heel lelijk af bij de donkere hemel, dus ook 2 donkere zonnekleppen zijn nog een must, binnenkort eens wat sloperijen bezoeken hier in de buurt...
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Johannus » MonApr19, 2010 11:08:01 AM

En dan zijn er nog wat karwijtjes aan de buitenkant en onder de motorkap.

Zo ligt het aangrijpingspunt van mijn koppeling ongeveer ter hoogte van waar normaal de asbak zit ;) dus laten we eens even onder de kap duiken om die kabel af te stellen:
Image

Resultaat: Relaxter rijden :D enorm fijn om weer een fatsoenlijk koppelingspedaal te hebben :D

Volgende klusje op de lijst: Spatlappen
Image
Aangezien type 1 spatlappen inderdaad echt niet mooi passen op een type 2 achterbumper, wilde ik ze aanvankelijk verkopen, maar ineens bedacht ik me dat ik vóór ook spatlappen wilde en dat daar door de skirts altijd voor een custom oplossing gekozen moest worden, dat is bij deze gebeurd en ik moet zeggen dat het resultaat me absoluut niet tegenvalt :D

Van alle skirt delen was er 1 niet goed gekit destijds, die zat een beetje los, dus die hebben we er af gehaald en opnieuw vastgezet:
Image

Tot slot nog het gereedschap opruimen:
Image

En dan gaat mijn inmens grote dank bij deze nogmaals uit naar joop, zonder wie ik deze klussen nooit allemaal in 1 dag had kunnen doen!

Gisteren nog even de auto beetje gewassen, banden behandeld met spray, bumpers en skirts ook, zodat het wit/zwart contrast weer groot is
Image
Image
Image

En als allerlaatste het gereedschap en andere handig-voor-onderweg-dingen weer in de tas en in de opgeruimde kofferbak (ook bekleed met zijpanelen)
Image
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Henk Bats » MonApr19, 2010 11:10:17 AM

Jullie hebben flink geklust afgelopen dagen, ziet er weer netjes uit.

Als je opzoek gaat naar zwarte zonnekleppen neem dan ook zwarte handvaten en 2 zwarte dopjes mee.

Wat me aan het denken zette was dat je de middelste heupgordel op de achterbank hebt laten verdwijnen, staat er bij jouw op het kenteken niet iets van 5 zitplaatsen?
En moet er dan voor de APK niet een 5e gordel aanwezig zijn?

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Johannus » MonApr19, 2010 11:22:05 AM

Henk Bats wrote:Jullie hebben flink geklust afgelopen dagen, ziet er weer netjes uit.

Als je opzoek gaat naar zwarte zonnekleppen neem dan ook zwarte handvaten en 2 zwarte dopjes mee.

Wat me aan het denken zette was dat je de middelste heupgordel op de achterbank hebt laten verdwijnen, staat er bij jouw op het kenteken niet iets van 5 zitplaatsen?
En moet er dan voor de APK niet een 5e gordel aanwezig zijn?

Groetjes, Henk


Dankje :D

Die handvaten en dopjes was ik inderdaad ook van plan, achterin zitten al donkerdere handvaten afkomstig uit een volcane, maar ik wil eigenlijk gewoon 4 handvaten plaatsen en helemaal geen dopjes, maar dat moet ik dan ook ff op de sloop kijken, heb sowieso nu geen ToDo lijstje meer, maar een ToFind ;)

Gordel hoeft niet voor APK, bij aantal zitplaatsen staat namelijk: "Niet geregistreerd" :D Ben er afgelopen keer ook mee door de APK gekomen.

3 man achter in een AX is ook gewoon iets wat je niemand aan wil doen, tenzij het kinderen zijn ;)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby joop » MonApr19, 2010 11:59:41 AM

De grote vraag is nu natuurlijk:

Hoe zit het met de speaker rechts achter? Komt er alweer muziek uit en zo ja, is het de muziek uit een radio die niet de hele tijd "failure" zegt? :wink:

Verders natuurlijk heel graag gedaan! Wat was het ook een mooie zonnige dag, ik ben zelfs een tintje bruiner geworden.

Binnenkort heb ik ook weer een klusdag. Van mij 2 fietsen zijn er nu 2 met een kromme velg achter door een nauwkeurig gebalanceerde combinatie van iets te veel alcohol en mensen achterop, dus tijd voor een dagje klussen op heel ander niveau en alvast uitkijken naar de volgende 4-wieler.
User avatar
joop
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 388
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Postby Mastenhose » MonApr19, 2010 12:27:12 PM

Mooi werk heren!
De AX is er wéér van opgeknapt!
Spatlappen voor, die wil ik ook!!! :lol:

GT Ph.2-dash, is dat niet gelijk aan dat van een Volcane?! (kastje met klepje en van die ventilatieroostertjes aan de linker- en rechterzijde?! (toerenteller had je al als ik 't me goed herinner?!)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Johannus » MonApr19, 2010 1:02:15 PM

Jep tellerbak heb ik met toerenteller en inderdaad GT ph.2 dashboard is zelfde als van de volcane...

misschien nog ooit een leuk klusje voor in de toekomst, maar geen prioriteit op het moment.
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby grietje » MonApr19, 2010 1:17:53 PM

wauw, en hij was al zo gaaf :D


Goed werk, mooie ax!

Ennuh, die gordels is nooit een probleem, je kan altijd nog de achterbank zitting ff weghalen, dan hoef je helemaal geen gordels meer te hebben ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Losroyos » MonApr19, 2010 3:05:55 PM

Hij is heel netjes geworden,

Ik heb me broertje (16) even jou auto en het schaalmoddel dat exact nagemaakt is laten zien, Hij zat echt vol bewondering te kijken. Hij vond dat alle details heel mooi gedaan.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Mastenhose » MonApr19, 2010 6:00:10 PM

Je schaalmodel klopt niet meer Johan...
Er zitten geen spatlappen op... (en ja, het dashboard klopt ook niet... ;) :lol:)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Johannus » MonApr19, 2010 8:45:02 PM

Mastenhose wrote:Je schaalmodel klopt niet meer Johan...
Er zitten geen spatlappen op... (en ja, het dashboard klopt ook niet... ;) :lol:)


tja, dan maar een gezocht topic maken voor type 2 1/18 spatlappen en dashboard... ;)

maareh, ik was eigenlijk nog wel op zoek naar een otto donor-GT om het interrieur uit te halen ;) dan zelf spatlapjes maken van plastic omdelbouw materiaal

maar dan heb je natuurlijk nog de ph 1 achterklep :(

Wordt wel lastig zo zeg ;)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests

cron