Johannus (AX GTI - DS3 e-HDI92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby raoel » ThuJun17, 2010 11:07:02 PM

Kom je nog naar de meeting? Wil 'm wel eens in het echt zien ;-)

Sjonge, een jaar al, de tijd vliegt!
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby Johannus » ThuJun17, 2010 11:09:06 PM

raoel wrote:Kom je nog naar de meeting? Wil 'm wel eens in het echt zien ;-)

Sjonge, een jaar al, de tijd vliegt!


Ja inderdaad, tijd vliegt :) maar de ax lijkt te zweven ;) :P

maareh ik denk wel dat ik erbij ben zondag dus dan zie ik je waarschijnlijk dan!
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Johannus » TueJul06, 2010 10:47:23 PM

Op aanraden van Romy toch de auto maar eens goed gewassen afgelopen weekeind en in de wax gezet, hij glimt weer :)

Image

Image

Image

Omdat ik vrijdag onderdelen van haar ging overnemen en met de AX was, wist ze mij te melden dat de AX niet echt wit meer was (en dat was ie inderdaad niet echt meer ;) ) (De smart is trouwens erg mooi!)
En nu zijn ook de skirts en banden weer mooi zwart en glimmend en de ramen weer helder :)

Verder heb ik o.a. een nieuwe claxon en ben ik bezig met de dummies in de bumper te vervangen voor echte mistlampen.
Daarna komt de achterkant aan de beurt met de achterruitenwisser, de CV voor achterklep en het lampje in de kofferbak.
Ik heb ook nog 4 14" Steelies overgenomen, die deze zomer mooi wit gaan worden, en deze keer met blanke lak erover :) en dan kunnen ze onder mijn AX.

Maar eerst nog 1 tentamen en een reis met de AX naar engeland met het raceteam. Als ik terug ben mag de AX nog met mij en m'n vriendin mee naar Praag en daarna vrije tijd voor de upgrades :) :D

Verder gaat hier alles prima, niet veel aanwezig geweest op het forum, maar wel 7 van de 8 tentamens gehaald dus studie begint nu goed op orde te raken :)

Afgelopen tijd ben ik ook nog bezig geweest met de elektrische raceauto van ons raceteam, maar daarover later meer!

Net de 2e helft van NL gezien en we zitten in de finale :) :) :)

Tijdens de eerste helft was ik nog bezig met een slipcursus om de AX ook in de winter heel te houden! :)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Johannus » WedJul07, 2010 8:35:43 AM

Bij deze nog wat beeldmateriaal om de post van gisteren te ondersteunen:

Slipcursus in rosmalen, eerste filmpje is remmen en uitwijken met ABS:
http://www.youtube.com/watch?v=w_GUrGEzz1Y

Tweede filmpje is onder- en overstuur zonder ESP:
http://www.youtube.com/watch?v=k29hRjzu_RI

Was nuttig, en vooral erg leuk, maar wel een beetje kort. Het was namelijk een 3 uur durende basiscursus. Maar toch is het goed om hier eens kennis mee gemaakt te hebben, de theorie was in grote lijnen wel bekend, maar om toch eens te voelen wat zo'n auto dan doet is nooit weg. Maar in de toekomst misschien nog wel eens ooit een volledige slipcursus.

Verder nog twee leuke plaatjes van wat ik voor ons raceteam aan het doen ben. Wij zijn dus bezig met het bouwen van deze elektrische race-auto (daar zijn ook de stickers op mijn AX van ;)):
Image

En bij het team ben ik zelf bezig met de ontwikkeling van een digitaal zekeringen- en relaissysteem. Dit betekend dat de zekeringen en relais vervangen worden door chips, die bij kortsluiting niet doorbranden, maar zichzelf uitschakelen. Is de kortsluiting verholpen dan schakelen ze zichzelf weer in. Al deze chips zijn schakelbaar, dus iedere zekering kan ook werken als een relais. Dit is veel lichter dan je gewone zekeringen en relaiskast, maar het grootste voordeel is dat de chips ook hun status kunnen doorsturen naar een display op het stuur en draadloos naar een laptop langs de baan, hiermee kunnen wij dus ten alle tijden weten of alle systemen goed werken en hoeveel stroom zij verbruiken.

Nu heb ik vorig jaar dit systeem ontwikkeld voor onze benzine race-auto, maar het enige waar we nog niet echt 100% zeker over waren, was de temperatuur, en dus hebben we een testje gedaan onder maximale belasting, met een infraroodcamera:

Image

Zoals je ziet wordt dit systeem op bepaalde plekken tot 120 graden en vloeit de warmte niet mooi af.

Eergisteren voor het eerst deze test met het nieuw ontworpen systeem voor de elektrische auto gedaan en zie hier, niet warmer dan 80 :D

Image

Scheelt echt een hoop :)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby jb » WedJul07, 2010 10:14:44 AM

very nice
ben onder de indruk van wat jullie daar doen met chips
en de ax glimt heel mooi (y)
User avatar
jb
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 806
Joined: ThuApr09, 2009 2:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Postby raoel » WedJul07, 2010 10:53:45 AM

gaaf project ;) en zo'n chip wil ik ook wel... wanneer komen ze op de markt? ;-)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby Johannus » WedJul07, 2010 11:05:50 AM

raoel wrote:gaaf project ;) en zo'n chip wil ik ook wel... wanneer komen ze op de markt? ;-)


Ze zijn momenteel op de markt door MoTeC (bekende naam in de autosport) maar aangezien zij ongeveer de enige fabrikant zijn, is er wel een reden dat wij zoiets zelf hebben ontwikkeld... systeem van hun kost geloof ik meer dan 2000 euro ongeveer...

Zelf gebruik ik het testprintje van onze eerdere versie in mijn AX om de knipperlichten aan te sturen met de CV.

Is niet waar het systeem oorspronkelijk voor ontworpen is, maar met een software aanpassing werkt dat prima.

Ik denk er overigens hard over na om dit in mijn AX te gaan combineren met de startknop en zo een startonderbreking te maken. Dan kun je de auto niet starten als je de raam hebt ingetikt, je moet hem dan netjes met de CV openen.

Nadeel is, mocht het systeem onverhoopt toch ooit falen, dan kan ik niet weg...

jb wrote:very nice
ben onder de indruk van wat jullie daar doen met chips
en de AX glimt heel mooi (y)


Dankje :D
Last edited by Johannus on WedJul07, 2010 4:16:44 PM, edited 1 time in total.
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby raoel » WedJul07, 2010 11:49:58 AM

misschien iets verzinnen als workaround, voor als het systeem stopt?

Ik vraag me wel eens af wie er nou een gewone AX mee zou nemen.. maar het gaat natuurlijk ook voor een groot deel om de technische uitdaging en het feit dat het kan :-)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby Johannus » WedJul07, 2010 12:02:10 PM

ja, dat klopt sowieso, ik verwacht ook zekerr niet dat iemand mijn auto daadwerkelijk zou willen stelen, dan kun je namelijk beter een dikke BMW of iets snels italiaans pakken ;)

maar het is gewoon wel stoer als het werkend te krijgen is en ook goed werkt :) ook omdat je het niet meteen verwacht op een 19jarige auto :)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Johannus » WedJul14, 2010 3:36:33 PM

Vanaf de iPhone vanuit silverstone met het raceteam:

http://yfrog.com/9hk3arj

http://yfrog.com/eur9zpj

Reis is goed verlopen en de ax voelt zich hier prima thuis :)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Pgoddijn » WedJul14, 2010 5:57:32 PM

Tuurlijk voelt de AX zich er thuis! Waar niet? :-D
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Losroyos » WedJul14, 2010 8:09:53 PM

Zo zo aardig stukkie gereden :D
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Mastenhose » WedJul14, 2010 11:53:39 PM

Leuke foto's Johan! Volgende keer wel ff je velgen poetsen he, voordat je een foto maakt! :D
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Johannus » ThuJul15, 2010 11:31:25 AM

Tja, velgen poetsen, daar had ik geen tijd voor, maar dat komt nog goed ;)

Verder voelt de ax zich inderdaad overal thuis: circuit, camping, enz

http://yfrog.com/5hedlnej
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Johannus » WedJul21, 2010 11:11:56 PM

Net terug uit Engeland, en inmiddels alweer een nieuwe accesoire voor mijn voiture geregeld :) Voor de zomermaanden en nog komende vakantie met vriendin helemaal niet onhandig:

Image

Image

Image

Heb nog wel wat meer leuke fotootjes uit Engeland, maar die upload ik binnenkort wel even. AX heeft ook de terugreis prima doorstaan :) Zaterdag mag ie mee naar Praag
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby raoel » ThuJul22, 2010 7:56:03 AM

Je gaat mij niet vertellen dat ie zo schoon terugkomt uit Engeland :) Daar hebben ze alleen modderwegen toch?

En meteen door naar Praag; lekker veel kilometers!
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby Johannus » ThuJul22, 2010 8:10:09 AM

raoel wrote:Je gaat mij niet vertellen dat ie zo schoon terugkomt uit Engeland :) Daar hebben ze alleen modderwegen toch?


Dat is nog wel het mooiste van alles :) zeker rond silverstone hebben ze enorm vieze modderwegen, en bijna alle autos die mee waren waren helemaal bruin aan de zijkant, maar van de AX waren alleen de spatlappen compleet vermodderd... Behalve dat ze er gaaf uit zien werken ze functioneel ook nog eens ontzettend goed :) alleen maar een klein beetje modder op een van de skirts.
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Pgoddijn » ThuJul22, 2010 11:48:20 AM

Nice! Maar wel even de kuipen even uitspuiten :-). Voorkom je ook meteen een hoop ellende mee ;-). Wel een grote fietsdrager trouwens! Ben je niet bang dat je voorkant los komt? :-P.

Nee, hele mooie afstand gemaakt en zo laat je ook nog eens zien dat een AX ook heel betrouwbaar kan zijn! Ga je hem nog wel even een kleine beurt geven? Bougies, snel ff olie+filter doen? Heeft ie zeker verdiend!
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Johannus » ThuJul22, 2010 2:16:03 PM

Tja, dat probleem dat de voorkant loskomt.... :? Misschien maar een zwaarder motorblok erin dan ;)

Kleine beurt komt binnenkort wel weer, niet voordat ik naar tsjechie ga waarschijnlijk. Maar dat komt in ieder geval wel goed.

Kuipen uitspuiten heb ik vandaag gedaan, net zoals de laatste restjes modder van de skirts, is ie weer mooi schoon :)

Vandaag ook even naar de sloop geweest om boutjes voor het achterklepslotje te halen, die lieten steeds los, maar toen kwam ik toevallig ook nog een leuke bumperlip tegen. Ben er zelf wel goed tevreden mee :)

Image

Image

Heb touwens ook 2 nieuwe dummie-mistlampen in het geel staat hem wel erg goed :) wil eigenlijk wel heel erg graag echte gele mistlichten.

Verder heb ik op de achterruit inmiddels ook een ruitenwisser geinstalleerd, maar die moet nog worden aangesloten. Dat doe ik als ik uit tsjechie terug ben samen met nog een aantal andere elektro klussjes (CV kofferbak, verlichting kofferbak, olie-niveausensor+tellerbak)

Hoef me dus niet te vervelen deze zomer :) :)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Johannus » ThuJul22, 2010 8:39:06 PM

Bij deze nog even de fotootjes van Engeland...

Eerst een paar met de AX prominent erop :)

Image

Image

Image

Image

Image
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron