Johannus (AX GTI - DS3 e-HDI92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby Johannus » FriNov12, 2010 2:43:20 PM

En toen liet de AX mij zomaar staan na een koude nacht... :(

Gelukkig nadat ik al wat voortekenen gekregen had dat het probleem met de Accu wel eens aanstaande zou kunnen zijn, dus dan maar eerst een verse accu erin :)

Image
Image

En toen was het tijd om de klapruitjes te installeren:

Oude eruit
Image

Bevestiging sluit erg mooi aan met het C-stijl plastic :) helemaal super!
Image

En zo ziet dat er dan van binnen uit:
Image

En van buiten zo:
Image

En nog een totaaloverzicht:
Image

Helaas begon het toen te regenen, waardoor het bij een klapruitje is gebleven, andere komt spoedig :) nu weet ik dankzij de regen wel dat die ene in ieder geval waterdicht is :)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2507
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Mastenhose » FriNov12, 2010 3:34:57 PM

Ziet er weer goed uit Johan! Lekker bezig geweest!
En tsja, 't begint wel weer de periode te worden voor nieuwe accu's hè...?! 't Wordt kouder, eerder donker, vochtiger, dus we rijden met meer verbruikers aan als in de zomer... ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7170
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Henk Bats » FriNov12, 2010 3:41:56 PM

Mooi klapruitje Johan.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby MBa@NL » FriNov12, 2010 3:47:48 PM

Netjes! (y) Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het andere klapruitje er uit komt te zien van buitenaf en of de verf een beetje blijft zitten en niet na verloop van tijd aan de rubbers blijft kleven...
Image Image Image Image Image Image Image

Klik op het Google Plus Foto's-logo voor al mijn foto's van AXClub-meetings (en meer)!
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7626
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby joop » FriNov12, 2010 4:35:41 PM

Lekker bezig :) Ik kom binnenkort het resultaat van dichtbij bewonderen!
User avatar
joop
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 388
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Postby Losroyos » FriNov12, 2010 4:43:59 PM

Ziet er erg goed uit :D
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5460
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Punaxio » FriNov12, 2010 5:26:09 PM

Weer goed bezig geweest Johan.

Terecht dat je die rand zwart geverfd hebt. Ik had in mijn AX kale ruitjes en dan zag je het rubber zo goed. Zag er onafgewerkt uit.
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Postby Henk Bats » FriNov12, 2010 5:31:12 PM

Punaxio wrote:.......
Terecht dat je die rand zwart geverfd hebt. Ik had in mijn AX kale ruitjes en dan zag je het rubber zo goed. Zag er onafgewerkt uit.


Dat is het verschil tussen phase 1 en 2 :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Johannus » FriNov12, 2010 6:19:43 PM

Dankje voor de positieve reacties! Ben zelf ook erg tevreden over het resultaat! De tip overde holle wand pluggen in de howto is geweldig!

Ben ook wel benieuwd naar dat andere ruitje, ook of dat door de verf niet gaat lekken.

Weet inderdaad dat dat het verschil is tussen ph 1 en 2, maar 2 verschillende is natuurlijk niet mooi, dus dit leek me de beste oplossing :)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2507
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby AlexanderB » SatNov13, 2010 1:52:24 AM

dit ga ik ook even lezen in de howto, want extra ventilatie voor eventuele achterbankpassagiers is nooit weg. :)
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5870
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby Johannus » SatNov13, 2010 8:58:34 PM

Maareh, die blauwe GT van sander die jij wil gaan kopen heeft toch al klapruitjes? Of vergis ik me dan?

Anyway, de mijne lekte toch een heeeeeel klein beetje met de enorme regen in Brabant :( en de klep ook :(

Weet iemand of de rubbers te behandelen zijn met iets ofzo?
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2507
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Losroyos » SatNov13, 2010 9:01:03 PM

rubbers, was dat niet insmeren met een beetje vet of olie??

En idd heeft de blauwe GT al klapruitjes.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5460
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby AlexanderB » SatNov13, 2010 10:08:22 PM

oh, das mooi 8) niets meer aan doen :)

rubbers invetten met zuurvrije vaseline? :)
nieuwe rubbers gewoon bij de automaterialenhandel, als het echt te ver heen is..
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5870
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby Johannus » SatNov13, 2010 10:57:26 PM

Rubber zelf ziet er eigenlijk nog best goed uit (niet uitgedroogd), heb het idee bij de klep dat ik die beter moet stellen misschien met de balk onderin de kofferbak waar het slotje op vastklikt.
Maar zijn die klapruitjes ook strakker dicht te doen, bijv. Met de bevestiging van de ruitjes, dat lijkt me namelijk wel...

Heb trouwens naar aanleiding van een tip van iemand hier op een meeting de rubbers met schoonmaak azijn schoon gemaakt, werkt perfect! :)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2507
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Rio97 » SatNov13, 2010 11:01:52 PM

Raam en deurrubbers rond deze tijd altijd even invetten met zuurvrije vaseline inderdaad.
Blijft het rubber mooi soepel, (redelijk) waterdicht en vorstvrij.
Voor de liever lui dan moe mensen is vaseline ook in een spuitbus verkrijgbaar. Wat ik dus heb.
Ook ideaal voor de stekkertjes aan de kabelboom onder de motorkap.

Weer goed bezig Johan!
K' heb twee Citroëns, hele mooooie.
Een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6737
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby Johannus » TueNov16, 2010 12:52:25 PM

Dankje voor de tip :) dan zal ik van de week eens wat vaseline gaan halen bij de bouwmarkt.

Vandaag het tweede klapruitje geinstalleerd en ook deze aan de 6-liter watertest onderworpen en hij lijkt ook waterdicht te zijn :)

Image

En daarna even gekeken of ik de rest alvast wat waterdichter kon krijgen. Lukte redelijk, bij de bestuurdersdeur heb ik het palletje waar het slot op valt losgeschroefd en een paar mm verder naar binnen vastgedraaid zodat de deur strakker op het rubber klemt.

Ditzelfde gedaan bij de achterklep, maar helaas bij het opnieuw vastzetten brak een boutje af :(

Image

Blijft nog steeds wel goed zitten, maar binnenkort toch maar eens kijken of dat uit te boren is of iets dergelijks.
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2507
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Mastenhose » TueNov16, 2010 12:55:01 PM

Dat is balen, dat 't boutje afgebroken is!
Wat zie ik trouwens op die laatste foto naast de kop van de bout van je reservewielbeugel? Geen roest hoop ik?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7170
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Johannus » TueNov16, 2010 1:00:51 PM

Mastenhose wrote:Dat is balen, dat 't boutje afgebroken is!
Wat zie ik trouwens op die laatste foto naast de kop van de bout van je reservewielbeugel? Geen roest hoop ik?


Nee dat zijn plakresten van de dubbelzijdige plakkers van het kofferbakmatje, maar door de lekkage heb ik het matje even op de verwarming liggen om droog te worden ;)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2507
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Mastenhose » TueNov16, 2010 1:30:08 PM

Johannus wrote:
Mastenhose wrote:Dat is balen, dat 't boutje afgebroken is!
Wat zie ik trouwens op die laatste foto naast de kop van de bout van je reservewielbeugel? Geen roest hoop ik?


Nee dat zijn plakresten van de dubbelzijdige plakkers van het kofferbakmatje, maar door de lekkage heb ik het matje even op de verwarming liggen om droog te worden ;)


Dan is 't goed! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7170
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby AlexanderB » TueNov16, 2010 2:05:26 PM

bij de bouwmarkt ook even een tegendraadse tap meenemen? is n speciaal tooltje wat je kan gebruiken om afgebroken bouten mee uit te krijgen, gaatje boren tap dr tegen de klok in draaien, en dan rustig doordraaien tot ie niet verder wil, dan heeft ie grip en kan je verder draaien om de bout dr uit te krijgen :) (ligt in de 5-euro-bakken soms)

(gradatie succes hangt natuurlijk ook af van waarom de bout afbrak, ging ie dr zo moeilijk in, of was ie gewoon gaar? als ie dr moeilijk in wil, issie dr misschien ook niet makkelijk uit te krijgen, dan word t gat uitboren en opnieuw tappen maatje groter, of kijken of ie aan de andere kant uitsteekt dat je met n tang aan de gang kan..
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5870
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest