rechte ruitenwisser op voorruit

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

rechte ruitenwisser op voorruit

Postby Costa » ThuSep15, 2011 8:10:36 AM

Ik zie op het forum regelmatig foto's voorbij komen van AX-en met een rechte ruitenwisser op de voorruit, welke
naar boven wijst.

Nu is mijn vraag moet je hiervoor veel aanpassen aan de wis-was installatie?
En welke ruitenwisserarm en blad kun je dan het beste gebruiken?

Daarbij vraag ik me af of dit mag ivm de APK eisen, en of het ook praktisch is als het hard regent (aangezien dit nog als eens voorkomt in Nederland).

Ben benieuwd naar jullie ervaringen in deze,
Costa
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 74
Joined: TueAug16, 2011 9:43:31 AM
Location: Goeree-Overflakkee

Re: rechte ruitenwisser op voorruit

Postby homiethomie » ThuSep15, 2011 9:21:55 AM

je hoeft erg weinig aan te passen aan je wis-was installatie. kijk maar eens in het HOW-TO gedeelte van het forum :)
beste wisser arm die je kan gebruiken is naar mijn idee die van een ax en dan recht maken, maar er zijn ook andere alternatieven.

APK afkeur bij de ene garage wel, de ander weer niet. Die van mij vond het nooit een probleem iig.

en qua wisgedrag maakt het niks uit met orgineel. Ik vond het alleen vervelend als het dan droog was, en je raakte perongeluk je ruitenwisser pookje op het stuur aan, dat je hem nooit meer in het midden krijgt (tenzij je de auto aan de kant zet en hem handmatig in het midden zet :P ) met regen geen probleem stopte hij altijd mooi in het midden.
Image
User avatar
homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 565
Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel

Re: rechte ruitenwisser op voorruit

Postby Costa » ThuSep15, 2011 11:00:02 AM

Duidelijk verhaal, bedankt hiervoor. Alleen nog 1 vraagje.. hoe maak je de originele AX arm dan recht?
Gewoon buigen in de bankschroef?
Costa
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 74
Joined: TueAug16, 2011 9:43:31 AM
Location: Goeree-Overflakkee

Re: rechte ruitenwisser op voorruit

Postby gigawebs » ThuSep15, 2011 9:23:57 PM

Bankschroef is een optie idd... Ik heb een ruitenwisser van een BX er op zitten. Die zijn al recht en hebben nog een mooi sproeisysteem op de wisserarm zitten. ;)
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Re: rechte ruitenwisser op voorruit

Postby AlexanderB » ThuSep15, 2011 11:48:08 PM

ik heb zelf geen bankschroef, ik heb m gebogen door m heet te stoken met n gasbrander en daarna met n waterpomptang bij t einde te pakken.. net wat je zelf t prettigs vind, echt :) en anders idd BX type, scheelt werk..

(mijne is nu spiegelbeeldig, maar om t 100% goed te krijgen moet ik in mijn geval eigenlijk ook n engelse paravaan hebben, en die in kleur spuiten enzo, dus twijfel dr over om t weer ongedaan te maken.. tis verder echt n super modificatie. (hij stopt bij mij dus liggend voor mn neus, ipv recht omhoog))
eigenlijk moet ik eens kijken of n dubbele wisser van een saxo n beetje fatsoenlijk in te bouwen is, tis minder "strak" maar des te meer functioneel :)

anyway, dr is gewoon n howto, lees die ook door, is met foto's enzo :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft


Return to Exterieur/Exterior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests

cron